sylissä istuttaminen

reilu 3kk

meillä vähän reilu 3kk vauva kampeaa väkisin itseään istuma-asentoon sylissä. Missä iässä sylissä saa istuttaa tai olette vauvoja sylissä istuttaneet?

En ole tohtinut istuttaa vielä, joten vauvaa on lähes mahdotonta enää pitää sylissä tietyissä asennoissa, kuten ihan perinteisessä syliasennossa.

7

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

      Jos lapsi itse kampeaa ylös eli osoittaa jo jonkinlaisia valmiuksia, niin voit antaa lapsen vaikka nojata selkä sinun vatsaasi vasten. Voit huoleti pitää istuvammassa asennossa sylissä kunhan vauvan paino ei jää tämän lantion varaan kokonaan. Makuulleen ei tarvitse pakottaa, kun lapsi ei kerran halua. Meillä kans todella pienestä lähtien kampesi koko ajan ylös eikä tykännyt maata paikallaan.

    • poika nyt 1v2kk

      Meillä jäntevä pojankoltiaisemme alkoi kaksikuisena pyrkiä istuvampaan asentoon sylissä, annoin hänen sitten köllötellä selkä tuettuna vatsaani puoli-istuvassa asennossa. Istumaan itse hän ei silti oppinut mitenkään keskimääräistä aikaisemmin (7kk).

      • ympärillä

        tapahtuu...noi on hyviä konsteja ja toimii, anna katsella...sitteri on kans hyvä.


      • 3kuinen
        ympärillä kirjoitti:

        tapahtuu...noi on hyviä konsteja ja toimii, anna katsella...sitteri on kans hyvä.

        oletteko pitäneet sitteriä puoli-istuvassa asennossa 3kuisilla? Voiko siitä olla jotain haittaa... Makuuasennosta ei kyllä paljon ympärille näe.


      • Henni78
        3kuinen kirjoitti:

        oletteko pitäneet sitteriä puoli-istuvassa asennossa 3kuisilla? Voiko siitä olla jotain haittaa... Makuuasennosta ei kyllä paljon ympärille näe.

        Ei meillä koskaan vauva ollut sitterissä makuuasennossa. Hieman kohotettuna oli selkänoja alusta asti, ja mitä vanhemmaksi tuli, niin nostettiin hieman lisää. Selkänojan ei tarvitse olla kovinkaan koholla...ei esimerkiksi yhtä jyrkässä kulmassa kuin auton turvakaukalossa, mutta kyllä kolmikuisen selkä normaalisti kohotetunkin asennon kestää. Pääasia, ettei kokonaan ole paino lantion varassa.


    • ---

      Ei minun vauva siedä lainkaan olla makuuasennossa sylissä paitsi jos syö tai on kovin väsynyt. Mieluummin on olkapäällä tai vatsallaan tai tuettuna istuma-asennossa vaikka onkin pieni. Mutta enhän minä voi makuuasentoon pakottaa...siitä tulee vain huutoa ja pahaa oloa. Edellisen lapseni kanssa oli samoin, kyllä minä häntä kainaloista tuettuna istuma-asennossa pidin myös. Tykkää myös "körötellä" sylissä ja silloin myös tuettuna istuma-asennossa. En ole ikinä ajatellutkaan että pitäisi makuuttaa sylissä vastoin tahtoa. Eikä neuvolassa minua istuma-asennossa kielletty pitämästä. Totta kai vauvaa tulee tukea kun selkä ei vielä kanna ja vauva menee kasaan, ellei häntä tue. Mutta ihan hyvin istuu kun selän tukee kainaloista ja vauva itse kannattaa niskan. Ei isommalle tytölle ainakaan tullut mitään selkäongelmia tms. Lieneekö väärin tai ei niin en minä ainakaan rupea vauvan kanssa tappelemaan ja häntä makuuasentoon pakottamaan.

    • Anonyymi

      Mä pidinkin stripparia sylissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      236
      16771
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      28
      2155
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1950
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1730
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      121
      1457
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      972
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      741
    Aihe