meillä vähän reilu 3kk vauva kampeaa väkisin itseään istuma-asentoon sylissä. Missä iässä sylissä saa istuttaa tai olette vauvoja sylissä istuttaneet?
En ole tohtinut istuttaa vielä, joten vauvaa on lähes mahdotonta enää pitää sylissä tietyissä asennoissa, kuten ihan perinteisessä syliasennossa.
sylissä istuttaminen
8
779
Vastaukset
- ...............
Jos lapsi itse kampeaa ylös eli osoittaa jo jonkinlaisia valmiuksia, niin voit antaa lapsen vaikka nojata selkä sinun vatsaasi vasten. Voit huoleti pitää istuvammassa asennossa sylissä kunhan vauvan paino ei jää tämän lantion varaan kokonaan. Makuulleen ei tarvitse pakottaa, kun lapsi ei kerran halua. Meillä kans todella pienestä lähtien kampesi koko ajan ylös eikä tykännyt maata paikallaan.
- poika nyt 1v2kk
Meillä jäntevä pojankoltiaisemme alkoi kaksikuisena pyrkiä istuvampaan asentoon sylissä, annoin hänen sitten köllötellä selkä tuettuna vatsaani puoli-istuvassa asennossa. Istumaan itse hän ei silti oppinut mitenkään keskimääräistä aikaisemmin (7kk).
- ympärillä
tapahtuu...noi on hyviä konsteja ja toimii, anna katsella...sitteri on kans hyvä.
- 3kuinen
ympärillä kirjoitti:
tapahtuu...noi on hyviä konsteja ja toimii, anna katsella...sitteri on kans hyvä.
oletteko pitäneet sitteriä puoli-istuvassa asennossa 3kuisilla? Voiko siitä olla jotain haittaa... Makuuasennosta ei kyllä paljon ympärille näe.
- Henni78
3kuinen kirjoitti:
oletteko pitäneet sitteriä puoli-istuvassa asennossa 3kuisilla? Voiko siitä olla jotain haittaa... Makuuasennosta ei kyllä paljon ympärille näe.
Ei meillä koskaan vauva ollut sitterissä makuuasennossa. Hieman kohotettuna oli selkänoja alusta asti, ja mitä vanhemmaksi tuli, niin nostettiin hieman lisää. Selkänojan ei tarvitse olla kovinkaan koholla...ei esimerkiksi yhtä jyrkässä kulmassa kuin auton turvakaukalossa, mutta kyllä kolmikuisen selkä normaalisti kohotetunkin asennon kestää. Pääasia, ettei kokonaan ole paino lantion varassa.
- ---
Ei minun vauva siedä lainkaan olla makuuasennossa sylissä paitsi jos syö tai on kovin väsynyt. Mieluummin on olkapäällä tai vatsallaan tai tuettuna istuma-asennossa vaikka onkin pieni. Mutta enhän minä voi makuuasentoon pakottaa...siitä tulee vain huutoa ja pahaa oloa. Edellisen lapseni kanssa oli samoin, kyllä minä häntä kainaloista tuettuna istuma-asennossa pidin myös. Tykkää myös "körötellä" sylissä ja silloin myös tuettuna istuma-asennossa. En ole ikinä ajatellutkaan että pitäisi makuuttaa sylissä vastoin tahtoa. Eikä neuvolassa minua istuma-asennossa kielletty pitämästä. Totta kai vauvaa tulee tukea kun selkä ei vielä kanna ja vauva menee kasaan, ellei häntä tue. Mutta ihan hyvin istuu kun selän tukee kainaloista ja vauva itse kannattaa niskan. Ei isommalle tytölle ainakaan tullut mitään selkäongelmia tms. Lieneekö väärin tai ei niin en minä ainakaan rupea vauvan kanssa tappelemaan ja häntä makuuasentoon pakottamaan.
- Anonyymi
Mä pidinkin stripparia sylissä.
- Anonyymi
Mikko känsälä on omituinen mies kun se pitää mieluummin vauvaa sylissä kun stripparia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768