Kaipaan neuvoja teiltä jotka olette käyneet läpi tämän prosessin kokonaan.
Meillä on perheensisäinen adoptio jo edennyt siihen vaiheeseen, että adoptioneuvonta on takana, b-isä allerkirjoittanut paperit jossa antaa lapsensa ottolapseksi aviomiehelleni ja paperit tulleet meille lastenneuvojalta. Tällä suht pienellä paikkakunnalla tämä on kuitenkin aivan uusi juttu eikä kukaan osaa neuvoa enempää. Tarvitseeko meidän palkata asianajajaa tekemään paperit käräjäoikeuteen vai riittääkö kun täyttää nuo kaavakkeet mitä saatiin lastenvalvojalta ja toimitamme ne itse sinne? Kysyin toki neuvoa liittomme tarjoamasta ilmaisesta puhelin lakineuvonnasta ja hän oli sitä mieltä, että pitää lakimiehen laatia ne. Hintaa tulisi noin tonni hänen arvionsa mukaan. Oikeusapua voimme saada jonkin verran, mutta emme paljon. Mielummin tietysti tekisimme itse jos se vain on mahdollista kun maksaisimme satoja euroja lakimiehelle.
Tarvitseeko lakimiestä perheensisäisessä adoptiossa
2
205
Vastaukset
- tarvita
lakimiestä (ja kalliita palkkioita). Marssitte vaan käräjäoikeuteen papereiden kanssa. Tarvitsette saamanne kaavakkeet täytettyinä ja liitteeksi todistukset annetusta adoptioneuvonnasta, biologisen isän suostumuksen yms paperit mitä teillä on. Kertovat kyllä käräjäoikeudesta, jos haluavat vielä jotakin lisädokumentteja. Päätös tehdään kansliapäätöksenä, eikä ole siis mikään oikeudenkäyntijuttu. Notaari siis vaan käy paperit läpi, varmistaa että kaikki on ok ja pistää leiman ja nimensä alle. Viikon valitusajan jälkeen adoptio on lainvoimainen. Käräjäoikeus ottaa toimistokuluja 70-80 €, siinä kaikki.
- kysyjätaasvaa
Kiitos sinulle vastauksesta! Vähän epäilinkin olevan lakimiesten puhetta ja siksi tulin kysymään. Lastenvalvoja ei osannut tosiaan sanoa juuta eikä jaata kun aivan uusi juttu hänelle tälläinen adoptio. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152856
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292780En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791796Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va671351- 471108
- 991011
- 109876
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843- 46833