Kaipaan neuvoja teiltä jotka olette käyneet läpi tämän prosessin kokonaan.
Meillä on perheensisäinen adoptio jo edennyt siihen vaiheeseen, että adoptioneuvonta on takana, b-isä allerkirjoittanut paperit jossa antaa lapsensa ottolapseksi aviomiehelleni ja paperit tulleet meille lastenneuvojalta. Tällä suht pienellä paikkakunnalla tämä on kuitenkin aivan uusi juttu eikä kukaan osaa neuvoa enempää. Tarvitseeko meidän palkata asianajajaa tekemään paperit käräjäoikeuteen vai riittääkö kun täyttää nuo kaavakkeet mitä saatiin lastenvalvojalta ja toimitamme ne itse sinne? Kysyin toki neuvoa liittomme tarjoamasta ilmaisesta puhelin lakineuvonnasta ja hän oli sitä mieltä, että pitää lakimiehen laatia ne. Hintaa tulisi noin tonni hänen arvionsa mukaan. Oikeusapua voimme saada jonkin verran, mutta emme paljon. Mielummin tietysti tekisimme itse jos se vain on mahdollista kun maksaisimme satoja euroja lakimiehelle.
Tarvitseeko lakimiestä perheensisäisessä adoptiossa
2
192
Vastaukset
- tarvita
lakimiestä (ja kalliita palkkioita). Marssitte vaan käräjäoikeuteen papereiden kanssa. Tarvitsette saamanne kaavakkeet täytettyinä ja liitteeksi todistukset annetusta adoptioneuvonnasta, biologisen isän suostumuksen yms paperit mitä teillä on. Kertovat kyllä käräjäoikeudesta, jos haluavat vielä jotakin lisädokumentteja. Päätös tehdään kansliapäätöksenä, eikä ole siis mikään oikeudenkäyntijuttu. Notaari siis vaan käy paperit läpi, varmistaa että kaikki on ok ja pistää leiman ja nimensä alle. Viikon valitusajan jälkeen adoptio on lainvoimainen. Käräjäoikeus ottaa toimistokuluja 70-80 €, siinä kaikki.
- kysyjätaasvaa
Kiitos sinulle vastauksesta! Vähän epäilinkin olevan lakimiesten puhetta ja siksi tulin kysymään. Lastenvalvoja ei osannut tosiaan sanoa juuta eikä jaata kun aivan uusi juttu hänelle tälläinen adoptio. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256