Miten äitiys- ja vanhempainraha määräytyy vuoden 2010 lapselle jos on ollut ä-rahalla melkein koko vuoden 2008?
Normaalisti olen vakitöissä kk-palkalla, mutta tosiaan v. 2008 ei tullut pahemmin palkkatuloa tienattua. 9kk vuodesta meni ä-rahalla ja loput 3kk siis normipalkalla. Vaikuttaako asiaan se, että olen edelleen saman työnantajan palveluksessa ja työsopimus ollut voimassa katkeamatta jo melkein 5v.
Sitten jos mun pitäisi laskea vuositulot 2007 tulojen perusteella, niin sitten mun tulot ylittää sen 20% "palkannousu-rajan" eli menisikö tulot sitten viimeisen puolen vuoden mukaan?
Ja pliis älkää laittako linkkiä tai vinkkiä kelan sivuille, siellä tulee vaan sekopäiseksi eikä saa tolkkua mistään. Suomennettu versio tai kokemusperäinen tieto asiasta kiitos.
äitiysraha 2010 jos ollut
ä-lomalla 2008?
2
446
Vastaukset
- hjsjhkjfs
Tulee vähintään sama raha kun edellinen äraha. Ellei verotuksen 2008
työtuloilla tulis isommaksi tai viimeisen 6 kk tuloilla ennen uuden ärahan alkamista.- näin menee
sama ä-rahan kuin edellisestäkin saat jos synnytät uuden muksun ennenkuin edellinen 3v!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3367372Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss774719- 2083215
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243087- 751995
- 1531896
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2181824Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661597Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201558- 891468