Miten äitiys- ja vanhempainraha määräytyy vuoden 2010 lapselle jos on ollut ä-rahalla melkein koko vuoden 2008?
Normaalisti olen vakitöissä kk-palkalla, mutta tosiaan v. 2008 ei tullut pahemmin palkkatuloa tienattua. 9kk vuodesta meni ä-rahalla ja loput 3kk siis normipalkalla. Vaikuttaako asiaan se, että olen edelleen saman työnantajan palveluksessa ja työsopimus ollut voimassa katkeamatta jo melkein 5v.
Sitten jos mun pitäisi laskea vuositulot 2007 tulojen perusteella, niin sitten mun tulot ylittää sen 20% "palkannousu-rajan" eli menisikö tulot sitten viimeisen puolen vuoden mukaan?
Ja pliis älkää laittako linkkiä tai vinkkiä kelan sivuille, siellä tulee vaan sekopäiseksi eikä saa tolkkua mistään. Suomennettu versio tai kokemusperäinen tieto asiasta kiitos.
äitiysraha 2010 jos ollut
ä-lomalla 2008?
2
441
Vastaukset
- hjsjhkjfs
Tulee vähintään sama raha kun edellinen äraha. Ellei verotuksen 2008
työtuloilla tulis isommaksi tai viimeisen 6 kk tuloilla ennen uuden ärahan alkamista.- näin menee
sama ä-rahan kuin edellisestäkin saat jos synnytät uuden muksun ennenkuin edellinen 3v!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329