mulla on suomenpystykorva, 3 wee..
sitä käytetään metsästyskoirana syksyisin.
sen ongelma on se että se ei tottele käskyä "istu" tai mitään muutakaan... se ei osaa mitään käskyjä...
olen yrittänyt kouluttaa sitä, mutta se ei vaan tajua sitä...
jos on jotain neuvoja niin kertokaa^^
3 vuotias koira ei tottele "istua" käskyä.
3
288
Vastaukset
- ..Kunnolla
No ei kai mikään koira osaa, jos ei opeta! Noinkin yksinkertaiseen käskyyn, kuin "istu" saattaa mennä jonkin verran aikaa ja päättäväisyys ja pitkäjänteisyys on se, miten koiran saa hyppimään vaikka voltteja jos tahtoo :-D Ei ole yleensä kyse koirien tyhmyydestä, mutta itsepäisyydestä voi olla, mutta sekin asia korjaantuu, kun on johdonmukainen ja pysyy siinä, mitä haluaa. Ei ne päivässä opi.
- jepulistajeeps
Kyllä se koira tajuaa jos sitä oikein osaa kouluttaa. Painotan sanaa "jos".
Otappa vaikka herkkupala käteesi niin että koirasi huomaa sen, mutta ei saa sitä itselleen. Sinun täytyy olla nopea ja kärsivällinen, anna koiran nuuhkia kättäsi missä on makupala. Koira saattaa hyppiä tai näykkiä hiukan kättäsi. Kun näet, että koira alkaa istahtamaan turhautuneena, juuri silloin kun se on laskemassa takapuoltaan maahan , sano että "istu" (tarpeeksi selkästi) ja anna heti makupala ja kehu. Jos et anna makupalaa heti, niin sitten se ei tajua mistä sai makupalan eikä tajua syy/seuraussuhdetta. Jatka tätä ja toista tuota niin kauan, kunnes koira tajuaa istua jo "istu"-käskystäsi. Muista aina palkita koira heti ja kehua. Koira ei tietenkään heti opi tätä, eikä kaikkea tarvitse oppia kerralla, voit seuraavanakin päivänä jatkaa harjoittelua.
Toivottavasti onnistuu :) - pystäri
jepulistajeeps kirjoitti:
Kyllä se koira tajuaa jos sitä oikein osaa kouluttaa. Painotan sanaa "jos".
Otappa vaikka herkkupala käteesi niin että koirasi huomaa sen, mutta ei saa sitä itselleen. Sinun täytyy olla nopea ja kärsivällinen, anna koiran nuuhkia kättäsi missä on makupala. Koira saattaa hyppiä tai näykkiä hiukan kättäsi. Kun näet, että koira alkaa istahtamaan turhautuneena, juuri silloin kun se on laskemassa takapuoltaan maahan , sano että "istu" (tarpeeksi selkästi) ja anna heti makupala ja kehu. Jos et anna makupalaa heti, niin sitten se ei tajua mistä sai makupalan eikä tajua syy/seuraussuhdetta. Jatka tätä ja toista tuota niin kauan, kunnes koira tajuaa istua jo "istu"-käskystäsi. Muista aina palkita koira heti ja kehua. Koira ei tietenkään heti opi tätä, eikä kaikkea tarvitse oppia kerralla, voit seuraavanakin päivänä jatkaa harjoittelua.
Toivottavasti onnistuu :)kiitos~ pitää kokeilla!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432141Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151399Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141376Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711245Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21938Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist162828Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19796- 75732
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57716Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101665