Sairasta kyttäystä

silmätikku

Asun kerrostalossa ja tässä talossa on muutama todella sairaalloinen kyttääjä. Olen työssäkäyvä henkilö ja elän aivan rauhallista ja normaalia elämää. Vieraita käy silloin tällöin kylässä mutta mitään häiriötä elämästäni ei aiheudu. Olen todella rauhallinen asukas. Melko usein olen vapaapäivinä pois kotoa mutta silloin kun olen kotosalla niin ei voi kuin ihmetellä miten joitain kiinnostaa mun elämä. Asun yksin, mutta joskus (harvoin) käy muualla asuva naisystäväni kylässäni ja sekös joitain tuntuu kiinnostavan. Pakko tietää tuleeko hän tänään!! Aina kun tulen kotiin yks "pihapoliisi" kiertää pihaa ja huonoilla ilmoilla kyttää ikkunoissa. Toinen "kyläpoliisi" lähtee autollaan pitkin kyliä kyttäämään olenko kenties naisen kanssa lenkillä tai kyttää mihin menen kylään. Nimittäin usein ennen kuin olen lähdössä vaikkapa iltavuoroon, auto häviää pihasta ja kun tulen töistä auto melko pian häviää pihasta. Kerran sitten lähdinkin sitten itse kiertämään kylää ja etsimään missä äijä kyttää ja löytyihän se erään tien varresta parkissa kyttäämässä.
On se vaan kumma kun noilla eläkeläisillä ei ole muuta mielenkiintoa kun toisten elämän kyttäys. Menisivät vaikka opiskelemaan kansalaisopistoon kurssille! Tai vaikka matkustelisivat! En voi käsittää tälläistä. Mielestäni se on normaalia että silloin tällöin katsellaan ikkunasta pihapiirin elämää mutta se että jonkun ihmisen elämä otetaan silmätikuksi on kyllä melko sairasta!!!
Luulisi että kyttääjät kyllä itsekin kärsivät pakkomielteestään. Itse olen yrittänyt olla välittämättä heistä mutta kyllä se vaan välillä ottaa päähän tuommoinen.

18

1493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikkakunnalla...

missä ihmisillä ei ole muuta tekemistä, kuin kytätä toisia. Minua häiritsee kerrostaloasumisessa naapureiden HÖRÖKORVAISUUS. Heti kun joku tulee kylään ollaan korvat HÖRÖLLÄ kuuntelemassa mitä NE SIELLÄ OIKEIN PUHUVAT. Kerrostalot eivät ole ihmisiä varten, hulluksi näissä tulee.

• silmätikku

Asun keskikokoisen kaupungin laitamilla. Ajattelen yleensä asioista positiivisesti ja tässä asumisen hyviä puolia. Plussaa on se että lähiön palvelut (kauppa, kirjasto, uimahalli, kahvila) on lähellä. Samoin maaseutumaiset lenkkipolut. Onneksi seinänaapurit ovat ihan OK. Tietääkseni ei mitään kyttääjiä ja eikä kuulu häiritsevää melua vaikka äänieristys on tosi huono. Ala- ja yläkerrasta ei myöskään kuulu juuri mitään ääniä, lattiaeristys on parempi ja myös siellä naapurit OK. En kylläkään ole tekemisissä naapureiden kanssa. Ainoastaan tervehdin vastaantullessa. "Pihapoliisille" kyllä tekisi mieli sanoa kyttäämisestä päin naamaa. Itse asiassa kun kerran uteli erästä asiaa, sanoinkin että ei sinun kaikkea tarvitse tietää. Äijä kyllä myönsi että ei tarvitsekaan mutta hän ei ilmeisesti voi pakkomielteelleen mitään. Säälittävä reppana!!
        No, lohdutuksena kun tätäkin palstaa lukee, on muitakin kyttäämisestä kärsiviä, myös rivi- ja omakotitaloissakin. Yritän olla ajattelematta kyttääjiä, kuin heitä ei olisikaan ja sen kuin kyttäävät jos siitä iloa saavat!

• CerryCee

hyvinhän tunnut tietävän ;)

luulet suuria itsestäsi. Olet yksi mitättömyys muiden joukossa, ei sinua kukaan kyttää.

• jukuu
        CerryCee kirjoitti:

hyvinhän tunnut tietävän ;)

luulet suuria itsestäsi. Olet yksi mitättömyys muiden joukossa, ei sinua kukaan kyttää.

pidetään mitättömänä ja kytätään niin pirusti. No se johtuu kylläkin kateudesta ainakin veljeäni kohtaan ja meidän kotiolot on luksusta.

Tää voiko olla totta että rikkaammat ovat köyhemmille kade, mutta on se todettu jo niin monaasti että! ja vielä 2009 tällaista pitää sietää, jotkut eivät koskaan aikuistu.

Jos köyhempi pääsee jotenkin helpolla, eikä tarvitse nähdä niitä vaivoja joita rikkaammalla on ollu ja tai on, sitä he eivät voi mitenkään sulattaa. Oastitpa uuden veneen tms, et muka ole ansainnut sitä!!

• Justus sentään
        jukuu kirjoitti:

pidetään mitättömänä ja kytätään niin pirusti. No se johtuu kylläkin kateudesta ainakin veljeäni kohtaan ja meidän kotiolot on luksusta.

Tää voiko olla totta että rikkaammat ovat köyhemmille kade, mutta on se todettu jo niin monaasti että! ja vielä 2009 tällaista pitää sietää, jotkut eivät koskaan aikuistu.

Jos köyhempi pääsee jotenkin helpolla, eikä tarvitse nähdä niitä vaivoja joita rikkaammalla on ollu ja tai on, sitä he eivät voi mitenkään sulattaa. Oastitpa uuden veneen tms, et muka ole ansainnut sitä!!

kuules itsetuntoa. Ongelmasi on korvienvälissä. Toi kateuskortin esiintuominen kertoo tapauksesta paljon,vanhaa kamaa.

• kamaa
        Justus sentään kirjoitti:

kuules itsetuntoa. Ongelmasi on korvienvälissä. Toi kateuskortin esiintuominen kertoo tapauksesta paljon,vanhaa kamaa.

ovat nuo iän ikuiset ilkeämieliset hyökkäyksesi toisten asioihin. Itse olet kateellinen, mutta älä puutu asioihin jotka eivät selvästikään sinulle kuulu!!!

Taidatkin olla hullu joka ei asu lähimainkaan naapurustossani!!!!

Äläkä yritä vedota noihin itsetuntojuttuihin, niillä näet ei ole mitään tekemistä kateellisten raukkojen kanssa!!!! ja sinä luulet voivasi uskotella ettei kateus ole läpinäkyvää?. Kyllä se on läpinäkyvää. Sinäkin olet niin läpinäkyvä siinä asiassa, katkera paska!!!

• H2OO

Ompas sinulla maalimassa murheet, mitä vitun väliä sillä on jos jotain kiinnostaa toisen elämä, siinä täytyy olla jotain erikoista.

• hoh hoijakkaa

Ainakin minun elämääni hankaloittaa pitkään kestäneiden kyttäilyjen aiheuttamien juorujen pahuus. Olen täysin mustamaalattu, mutta haluan näyttää etten muuta pois, koska se tuntuu olevan kusipäisen naapurini suuri unelma.

• "kyttääjäks"

Aika hyvin tiedät naapureidesi touhut ja autojen liikkumiset;)

• kaikki varattu

Muistan hyn nuoruuteni asumisen kerrostalossa, jossa asui yksi kyttäävä akka. Akka istui keittiön ikkunassa aina kun ulos katsoi ikkunasta tai lähti ulos. Siskoni oli tuolloin noin 9-11 vuotias ja tykkäsi leikkiä ulkona. Monta keraa akka huusi siskolleni, että mene omaan pihaan leikkimään. Siskoni tuli monta kertaa itkien kotiin... Sitten päätin lopulta mennä sanomaan akalle miten pitäisi käyttäytyä, itse olen siskoani 7 vuotta vanhempi. Akka tuli avaamaan oven ja esittelin itseni ja siskoni ja kerroin, missä asumme ja kuinka pitkään olemme asuneet jne. Huom ystävälliseeen sävyy. Akka vaan huusi pää punasena, että mitäs sitten ja paiskasi oven kiinni. Ei muutosta akka huusi vielä moneen kertaan vaikka tiesi kmissä siskoni asui. Akka huusi kai kaikille talon lapsille. Huvittavampaa tässä vielä oli, että siinä oli päiväkodin piha samassa pihapiirisssä (oma piha kuitenkin). Minkäköhän takia ne kiikut, telineet ja hiekkalaatikko olivat siinä jos niissä ei saanut leikkiä.

• sdfkl

Lienee tunnettua,'ettei maalaiset osaa muuta' kuin istua ikkunan vieressä katselemassa maailmaa! Kun tuollaiset sitten muuttavat kaupunkiin harrastus tietenkin jatkuu! Jotkut virkeämmät kiertävät pihaakin. Voi olla että jollakin joku mielipaikka tienvarressa, jossa autoaan pysäyttelevät!

Katekimuksessa on kehoitettu selittämään kaikki parhain päin!
      Neuvoisin aktiivisesti unohtamaan tuollaiset ja elämään omaa elämää. Luultavasti nuo toisetkin tekevät samoin!
      Toisillakin voi olla myös säännöllinen elämä ja kulkemiset vain sattuvat olemaan tuollaiset.

• silmätikku

Itse en kyttää, vaikka silloin tällöin ikkunasta ulos katsonkin. Se on mielestäni normaalia. Aluksi en kiinnittänyt erityisesti kyttääjiin huomiota muuttaessani asuntoon mutta kyllähän sen väkisin alkaa huomaamaan todella SAIRAAN kyttäämiseen. Lähes AINA kun menen ulos asunnostani, tää pahin kyttääjä kuulee sen ja lähtee myös ulos tai hänen kumppaninsa. Ei voi olla aina sattumaa. Yritän kyllä elää välittämättä heistä. Askenkin kun lähdin ulkona käymään, kyttääjä avasi oven ja lähti heti perässä ulos katsomaan minnepäin lähden lenkille.

• jutulle
        silmätikku kirjoitti:

Itse en kyttää, vaikka silloin tällöin ikkunasta ulos katsonkin. Se on mielestäni normaalia. Aluksi en kiinnittänyt erityisesti kyttääjiin huomiota muuttaessani asuntoon mutta kyllähän sen väkisin alkaa huomaamaan todella SAIRAAN kyttäämiseen. Lähes AINA kun menen ulos asunnostani, tää pahin kyttääjä kuulee sen ja lähtee myös ulos tai hänen kumppaninsa. Ei voi olla aina sattumaa. Yritän kyllä elää välittämättä heistä. Askenkin kun lähdin ulkona käymään, kyttääjä avasi oven ja lähti heti perässä ulos katsomaan minnepäin lähden lenkille.

Meillä sama juttu. Naapuri kyttää sekuntiakaan säästämättä. Ite en kyttää sillee ja mut kun mite muuta tekemist ei ku ain aitiopaikal juuri sopivaan aikaan, tulee myös ulos joka ikinen kerta tismalleen samoihin aikoihin............................................................................ KELE !

• täälläkin päin...
        jutulle kirjoitti:

Meillä sama juttu. Naapuri kyttää sekuntiakaan säästämättä. Ite en kyttää sillee ja mut kun mite muuta tekemist ei ku ain aitiopaikal juuri sopivaan aikaan, tulee myös ulos joka ikinen kerta tismalleen samoihin aikoihin............................................................................ KELE !

ollaan kaverin kaa pari kertaa kannettu "piharaadin" penkki jemmaan. :)

Näyttää välil siltä, et niil on oikein vuorot päivystää.

Meidän parveke on erityistarkkailussa.

• Minulla taas on työssäkäyvä naapuri, joka huolehtii toisten ihmisten työssäkäynnit ja jos ei työssä käy niin raha-asiat. Hän kerran puhui minun kanssa, kun menin kauppaan. Siinä samassa meni naapurin poika kauppaan iso pullokassi mukana, kun kerää pulloja. Hän sanoi minulle, että tuo poikan on töissä jossain, mutta saa niin vähän palkkaa. Minunkin työasiat hän utelee ja samoin palkan myös. En kertakaikkiaan viitsi paljon iltasella liikkua, etten vain näkisi häntä. Hän vihaa työttömiä. Kyttää ikkunasta kaikki minunkin tekemiset ja menot. En jaksa rakastaa häntä oikein. Olen vain puoli tuttu ja en sen enempää. En halua olla hänen kanssa missään tekemisessä. Jos näen kaukaa hänen tulevan vastaan niin jos on mahdollista niin menen toista tietä kotia.

• johtuva tarvehan

tuollaiseen ajaa. Uskoisitko hänen olevan tyytyväinen itseensä ja elämäänsä? Ei vieraille tarvitse selitellä mitään asioitaan, jos ei erityisesti halua, eikä myöskään kuunnella juoruja muista. Kaipa hän vain yrittää nostaa omaa statustaan muita arvostelemalla, mutta eihän se lopultakaan toimi. Pääasia, ettet välitä hänen asiattomista mielipiteistään ja puheistaan. Lyhyesti voit päivät sanoa, jos väkisin törmäätte. Auttaa tietysti, jos hätä on.

• Ex-kt-asukas

Nehän on vaan vanhuksia ja mitä enmmän ikää heille tulee niin sitä lapsellisia he ovat. Ota huomioon dementtia, joku voi sitäkin potea eikä välttämättä muista sua tai sun asioita.

Itse olen 44 vuotias ja pelottaakin että millanen "hirviö" minusta aikanaan tulee, kun mieli muuttuu ja pää dementoi.

• että tämäntyyppisillä

ihmisillä olisi tarkoitus vaklata sinua salaa. Halutaan saada sinut ahdistumaan näkyvällä seurailulla. Varmasti tiedetäänkin, ettei mitään ihmeellistä tapahdu, olet vain hiljaisena ja fiksuna ihmisenä niin helppo peloteltava. Ota pikemmin reteä asenne eläen omaa elämääsi niin kuin tykkäät muiden mielipiteistä piittaamatta ja anna sen oikein näkyä. Älä edes vilkaise, heilutetaanko ikkunanverhoja, kun tule pihalle, tai päivystääkö parkissa joku ressukka, joka ei ole elämää nähnytkään eikä ainakaan uskaltaisi käyttää sitä omin luvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2503
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1748
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1583
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      1005
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      958
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      891
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      856
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      854
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      818
    Aihe