Töitä?

Tulame

Hei Keniassa asuvat tai muuten asiaan perehtyneet!

Haluaisin lähteä Keniaan töihin. Olen koulutukseltani sosionomi sekä kynsiteknikko, mutta olen työskennellyt mm. matkaoppaana, opettajana yms.

Lähinnä pohdiskelen saisiko kielitaitoinen ja sosiaalinen ihminen sieltä hotellista töitä tai olisiko hotelleilta mahdollista saada kynsiteknikon hommia ns. vuokratuoli periaatteella.

Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan. Olen valmis tekemään lähes mitä tahansa töitä, mutta lämpimään olisi päästävä.

Ps. olen asunut ulkomailla aiemminkin ja reissannut paljon, joten tiedän mitä odottaa.

3

1183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sawa,sawa

      Keniassa on korkea työttömyys.Minulla on paikallisia tuttavia,joilla on hyvä koulutus,mutta vaikea löytää töitä.Ihmiset käyvät kyselemässä suoraan töitä esim.hotellista ja sitten tekevät hakemuksia.Vaan helppoa ei ole.Tavallisen ihmisen elämä Keniassa on todellakin kaukana siitä kuvasta mitä esitteissä
      annetaan.Maata vaivaa myös korruptio.Keniassa on ihmisiä,jotka ovat muuttaneet toisaalta ja omistavat yrityksiä.Tavallisen työntekijän asema tuskin on helppo Keniassa ja samoista työpaikoista taistelee paikallisten kanssa.Myös byrokratia Keniassa on hurja.Palkkataso alhainen.Moni paikallinen tuttava tuskailee palkkansa kanssa ja eipä ole ihme,että palkka voi jäädä jopa saamatta.Työajat ja edut eivät Suomen luokkaa.Kenia on Kenia.

    • wi wörki

      kuitenkaan oikein tietää, "joten tiedän mitä odottaa". Olet kuule hyvin hakoteillä. Mene ensin Keniaan katsomaan ja kyselemään, niin voit tulla toisiin ajatuksiin.

      • Suomeen juuri tullut

        Itse palasin Suomeen viime viikolla Keniasta, jossa olen ollut reilut 3kk harjoitteluissa koulupuolesta. Töitä riittää ja itsekin valmistumisen jälkeen olisi suunnitelmissa palata kyseiseen maahan työskentelemään. Matkalla törmäsimme suomalaisiin lähetystyöntekijöihin joiden mukaan erialan ihmisistä on huutava pula, sosiaalialan hommia ainakin löytyy eri muodoissa eli ei muutakuin lähetystöä lähestymään. On se niin kaunis ja täysin erilainen maa kuin Suomi, että ei usko voi vieläkään että itse ollut siellä niin kauan. Onnea työnhakuun!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      149
      1486
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1225
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      177
      987
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      34
      950
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      832
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      57
      786
    7. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      753
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      675
    10. Upea nainen

      Olet upea nainen. Sinulle
      Ikävä
      31
      632
    Aihe