toisessa maailmansodassa ja sitä ennen japanilaiset syyllistyivät hirveisiin raakuuksiin.
Minkälaista budhalaisuutta Japanilaiset sitten edustavat?
japanilaiset budhalaisia?
7
561
Vastaukset
- enempi kuin muutkaan
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut, että hirvittäviin raakuuksiin? Ei ne olleet yhtään sen kummempia kuin monissa muissakaan sotaakäyvissä maissa, eurooppalaisista kristityistä nyt puhumattakaan. Täältä ne pahimmat löytyy siltä ajalta, ja monelta muulta ajalta.
Japanilaisen kulttuurin mukaan sotilaiden piti siihen aikaan olla ehdottoman uskollisisa keisarille. Japanilaisen sotilaan velvollisuus oli tehdä, sitä mitä käsketään mukisematta, muuten menettää kasvonsa. Samaahan se kulttuuri siellä on vieläkin, eikä se niinkään ole kiinni buddhalaisuudesta. Useimmat japanilaiset on shintolaisia, joka on saanut vaikutteita buddhalaisuudesta.
http://maailmanusk.opintonet.verkkopolku.com/?JapaninUskontoShintolaisuus
http://www.peda.net/veraja/kotka/aikuislukio/opo/kurssit/uskonto/ue4/tao- aloittaja*
tekivät raakuuksia.
Vähän minä muistelinkin että he eivät ole aitoja Budhalaisia. - ne tekivät
aloittaja* kirjoitti:
tekivät raakuuksia.
Vähän minä muistelinkin että he eivät ole aitoja Budhalaisia.Niin tekivät, ja monet muut myös tuon sodan aikana. Tuskin siitä ihan pelkästään uskontoa voi syyttää, mieluumminkin se puutetta. Kristityt natsitkin tekivät hirvittäviä julmuukia, vaikka kristinusko kieltää mm. tappamasta; Älä tapa, ja jne. Uskontojen nimissä lienee tehty enemmän raakuuksia maailmassa kuin minkään muun nimissä.
- ussanope
Edustavat zen-buddhalaisuutta, joka on saanut vaikutteita paikallisesta sintolaisuudesta. Japanin sintolaisuudessa puolestaan keskeisenä Amaterasun eli auringon kamin palvonta (animismi keskeistä). Toista maailmansotaa ennen Japanin sotilaskoalitio korosti keisarin merkitystä Amaterasun seuraajana hieman samaan tapaan kuin meillä korostettiin Mannerheimia kansan yhtenäisyyden nimissä. Olisit istunut uskonnontunneilla, missä käsitellään maailmanuskontojen kurssissa Japanin uskonnollisuutta. Tai etsi wikipediasta. Nyt ope lomailee. Näkemiin lapset.
- ja shintolaisuutta
yhtäaikaa. Japanilaisilla on yleensä shintolaiset häät, mutta buddhalaiset hautajaiset. Nykyään he ovat hyvin maallistuneita, eikä uskonnolla liene suurta merkitystä.
- japsibuddha
japsit on buddhalaisia, onhan ne ihan buddhan näköisiäkin :)
- aabel
Mistäs sinä tiedät, minkä näköisiä buddhat on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1055039
- 634927
- 863990
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753540Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv592971- 432731
- 152257
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️441804- 341661
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371588