Brasilian halki

Andrei

Olen suunnitelemassa lähteä Brasseihin yli kuukaudeksi kesä-heinäkuussa. Ajattelen matkustaa Riosta rannikkoa pitkin Fortalezaan ja sieltä Parnaibaan. Voisko joku antaa vinkkejä miten parempi mennä- junalla vai bussilla? Onko kuinka kallista ja kaunko kestää? Lähden yksin...
Oisko ketään muita lähdössä? Olisin kiitollinen tiedosta! :) P.S onko vielä minkälainen sää silloin Riossa ja Fortalezassa? Andrei

6

1382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelijä

      ...junalla?

    • Brassi

      Matka taittuu bussilla parhaiten. Itse olin vastikaan lahes kaksi kuukautta Brasiliassa. Kaikki matkat taitoin bussilla ja hinta/laatu suhde on todella loistava. Pisin matka jonka tein oli Bahian osavaltiosta takaisin Rioon ja matkaa kertyi reilut 1500 km ja bussilipun hinta oli n 130 realia ( 40e ) mutta bussi olikin sitten viimeisein päälle. Halvemmalakin pääsee, silloin tietty bussin taso hieman huonompi. Yleisesti ottaen pitkan matkan bussit todella loistavia, jos vertaa esim Suomeen. Jalkatilaa loytyy ja kuumuudesta ei tietoakaan kun ilmastointi toimii.

      Antoisaa matkaa!

      • Brasil rules

        Moi! kiitos tiedosta... Niin minä ajattelinikin, että bussi olis paras vaihtoehto.. Niin muuten minkäläisen matkan sinä itse teit? Missä kävit?Paljonko kannattais varata rahaa kahden kuukauden reissulle. Luulen että 3-4 tonnia euroa riittää!?
        Lähden Brasiliaan jatkamaan kesää 2 syyskuuta ja takaisin 2 marraskuuta..


      • Brassi
        Brasil rules kirjoitti:

        Moi! kiitos tiedosta... Niin minä ajattelinikin, että bussi olis paras vaihtoehto.. Niin muuten minkäläisen matkan sinä itse teit? Missä kävit?Paljonko kannattais varata rahaa kahden kuukauden reissulle. Luulen että 3-4 tonnia euroa riittää!?
        Lähden Brasiliaan jatkamaan kesää 2 syyskuuta ja takaisin 2 marraskuuta..

        Oma budjettini jai selvasti alle 3000e lentojen kanssa,noin 2600-2700e. Riippuu tietysti hyvin paljon miten majoittuu, matkustaako lentaen vai junalla jne. Omaa budjettiani laski hieman myos se etta asuin puolitoista viikkoa kaverini luona Vitoriassa.
        Itse matkailin Riosta rannikkoa pitkin Bahian osavaltioon asti ( 1600km Riosta ). Aikaa kylla olisi ollut kiertaa enemmankin, mutta kuten sanoin asuin kaverini luona Vitoriassa ja sitten karnevaalit vietettiin hänen kaveriporukallaan Bahiassa. Sitä ennen koluttiin hieman Espirito Santon osavaltiota läpi ja ennen Vitoriaa Rio, Buzios, Macae, Cabo Frio.. Ja yhden vinkin annan, mene Ilha Granden saarelle! Etsi hakukoneella "ilha grande" niin englanniks loytyy tietoa saaresta. Aivan upea paikka, viihdyttiin 8 päivää tuolla paratiisisaarella.
        Ainiin, ja hinnat ovat vielä ehkä snadisti alempana kun menet syys-marraskuussa koska silloin brasseissa talvikausi ja kysyntä ei niin kova, lähinnä majoituksia koskien.


    • käynyt

      lentokonellahan se parhaiten käy jos aikoo koko maan nähdä ja sit pysähdyspaikoissa linkillä taksilla ym. kiersin itse brasilian suunnilleen ympäri 4viikossa. tosin kaverina oli siirtolaisia, jotka tunsivat maan
      et pärjättiin hyvin . n 10 laskua ja nousua reissun aikana.

      • Andrei

        Moi, kiitos tiedosta. Eikös lentämiseen tarvitaankin Brasil Air Pass? Kun mä kattelin sitä internet sivuista, niin siinä on jotain rajoituksia esim. kuinka kauan saa viipyä yhdessä kaupungissa ja vierailla siellä vain kerran..? vai? Ja mistä sen vois ostaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1701
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1432
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      109
      953
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      936
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      41
      773
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      698
    7. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      671
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      661
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      29
      615
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      613
    Aihe