Mikä Mirkku?

Horttokaaalo

Hyvää huomenta sisaret ja veljet. Minua lähinnä huvittaa se miten muutama teistä on niin yli kiinnostunnut tästä Mankkaan Mirkusta. Mikä hänessä vetää puoleensa teitä? Jos hän on kirjoittamatta, niin jo alatte huutamaan, missä olet..ja kun kirjoittaa, hyökkäätte päälle. Arvostelette häntä hänen henkilöään, vaikka ette edes tunne. Hänellä on monta nerokasta kirjoitusta, mutta myös ampuu joskus yli. Onko hän totta vai tarua, sillä ei väliä koska kaikki saa sanavapauden maassa sanoa sanottavansa. Sen olen huomannut, että Mirkku taipuu moneksi, hän pystyy olla kaikkea kaikille. Taljanka yhtyeessä lauloi tumma nainen, joka opetti myös venäjää kansanopistossa ja oli tulkkina. Kukahan hän olikaan? Miettikäähän. Onhan täällä ollut paljon muitakin hyviä kirjoittajia, mutta olemme heiät unohtaneet, miksi? Huudellaan nyt heidätkin takasin että saadaan elämää ja väriä tänne.Olen ollu mukana vuodesta 2005 ja sama meno jatkuu. Samat asiat pyörii.Ja samat ihmiset, nimimerkki vaan vaihtuu, vai vaihtuuko teidän mielestä. Minä luulen että yksi henkilö voi olla useankin merkin takana.Minäkin olen joskus yksi vaan tai joku vaan. Mutta miksi me olemme riippuvaiset tästä romanopalstasta? Mitä se kertoo meistä? Mikä minutkin sai tänne kirjoittamaan vaikka ulkona olisi hyvä ilma ja jotain tekeemistäkin.Se on RIIPPUVUUS. Olemme nistejä jokainen.Irti ei päästä ellei katkase piuhoja.Nyt on pää tyhjännetty ja keitän ittelle ja muulle sakille kahvi ai se onkin keitetty jo.Lähen hankkimaan itselle elämän.Voikaa hyvin!

53

969

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempinainen

Joo taljankassa laulaa komea nainen ja komea ääni on Anja Tyrväinen ei ole kaaleita ,voi olla kauempaa kaaleita.Mutta ei ole mankkaan mirkku jos niin aattelit.Joo riippuvuuesta sen vertaa, että onhaa tämä hyvä keino pitää yhteyttä ja saa uutta tietoa mitä muuaallapäin sakki touhaa.minua ei mankkaa mirkun kirjoitukset loukkaa eikä haittaa en monesti jaksa lukea, on niin pitkiä.Varjossa on hyvä vaeltaa tänään ystävät.

• Kokares

Huomasittehan sitten, että tuon aloitteen kirjoittaja oli Mirkku itse. Eipähän siinä mitään, mutta joskus epäilen vahvasti, että häntä ei ole oikeassa vaan joku osaa
        taitavasti vetää hänen rooliaan.

• horttokaalo!!!
        Kokares kirjoitti:

Huomasittehan sitten, että tuon aloitteen kirjoittaja oli Mirkku itse. Eipähän siinä mitään, mutta joskus epäilen vahvasti, että häntä ei ole oikeassa vaan joku osaa

MINÄ OLEN ALOITTAJA! En ole Mirkku en kyllä Markkukaan. Serkku voin olla jollekkin täällä.Mikä siinä Mankkaassa teitä kiehtoo, sen vaan halusin tietää.Ja sen miksi me istutaan täällä nenä koneennäytössä kiinni. Jää oikea elämä elämättä.

• kaaleeeeeeeeeeeeeeeeeeee
        horttokaalo!!! kirjoitti:

MINÄ OLEN ALOITTAJA! En ole Mirkku en kyllä Markkukaan. Serkku voin olla jollekkin täällä.Mikä siinä Mankkaassa teitä kiehtoo, sen vaan halusin tietää.Ja sen miksi me istutaan täällä nenä koneennäytössä kiinni. Jää oikea elämä elämättä.

taijat olla ite kauhian kiinnostunnu mirkusta,hi hii ?

• arvasit?
        Kokares kirjoitti:

Osuit oikeaan ;))

• huomattiin
        Kokares kirjoitti:

Johan se leikki Sveitsiläistäkin täällä ;-))

• Mimosa**
        huomattiin kirjoitti:

Johan se leikki Sveitsiläistäkin täällä ;-))

Kyllä se "valkolainen sveitsistä" on ihan eri ihminen kuin Mirkku :)
        Hän on vanhempi nais ihmninen...tosin onhan Mirkullakin jo ikää...että on teiniiän ylittänyt, mutta ihan eri ihmisiä ovat.
        Onhan se mukavaa että ihmisillä riittää kiinostusta ja aikaa miettiä että kuka on oikeesti kuka ja niinpoispäin :)))

PS. Loppu oli sit tahallaan yhteen kirjoitettu...tiedoksi teille pilkun viilaajille :))

• tallaaja x
        Mimosa** kirjoitti:

Hän on vanhempi nais ihmninen...tosin onhan Mirkullakin jo ikää...että on teiniiän ylittänyt, mutta ihan eri ihmisiä ovat.
        Onhan se mukavaa että ihmisillä riittää kiinostusta ja aikaa miettiä että kuka on oikeesti kuka ja niinpoispäin :)))

PS. Loppu oli sit tahallaan yhteen kirjoitettu...tiedoksi teille pilkun viilaajille :))

Kun sä tunnet sen Mirkun niin hyvästi.voisitko auttaa sitä siinä kuvahommasa.ootha sä lukenu että on vaikeuksia siinä kuvien lähetyksessä.ni saahaan se bemurin kuvaki tähä nettiin.

• Valkolainen Sveitsistä
        Mimosa** kirjoitti:

Hei Mimosa**
        Kiva kun otit kantaa. En ymmärrä, miksi Mirkulta vaaditaan valokuvia ja todistusta siitä että onko hänellä Bemari vai ei. Eihän tuo voi missään nimessä olla tärkeetä!
        Terkkuja Sinulle täältä helteisestä Sveitsistä

• Mimosa**
        Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:

Hei Mimosa**
        Kiva kun otit kantaa. En ymmärrä, miksi Mirkulta vaaditaan valokuvia ja todistusta siitä että onko hänellä Bemari vai ei. Eihän tuo voi missään nimessä olla tärkeetä!
        Terkkuja Sinulle täältä helteisestä Sveitsistä

Antaa tyttöjen keljuilla....

Siunausta sullekkin sinne sveittiin, D

• ASIANTUTIJA
        tallaaja x kirjoitti:

Kun sä tunnet sen Mirkun niin hyvästi.voisitko auttaa sitä siinä kuvahommasa.ootha sä lukenu että on vaikeuksia siinä kuvien lähetyksessä.ni saahaan se bemurin kuvaki tähä nettiin.

KOETA YMMÄRTÄÄ,ETTÄ SILLOIN NÄKYIS HÄNEN VIINASTA PÖHÖTTYNEET KASVOT.TOTUUS OLISI SILLOI TARUA IHMEELLISEMPÄÄ

• Mimosa**
        Mimosa** kirjoitti:

Antaa tyttöjen keljuilla....

Siunausta sullekkin sinne sveittiin, D

"Antaa tyttöjen keljuilla....

Siunausta sullekkin sinne sveittiin, D"

Tämä ylläoleva ei ole minun kirjoitukseni :) Joillain on aina kauhea tarve alkaa kirjottelemaan toisten nimimerkillä:) Vaan ei se mua niin haittaa, kunhan kirjotukset on asiallisia. Jos ei kirjoitus ole asiallinen niin silloin se ei ole minun kirjoittamani :)

En tiedä miksi joillekin on niin tärkeetä se että mitä Mirkku on tai ei ole ja mitä hän omistaa tms. En ole huomannut että keltään muulta täällä oltaisiin vaatimassa kuvia yms todisteita itsestään ja elämästään. No, ihmiset on kummallisia, ja ehkä heillä ei ole omaa elämää niin siksi tuollaset asiat on toisille niin tärkeitä :)
        Mutta kiitoksia teille taas terveisistä sieltä Sveitsistä ja Jumala teitä siellä runsaasti siunatkoon :)) Täälläkin nyt on lämmintä ihan omiksi tarpeiksi :))

• Mimosa62
        Mimosa** kirjoitti:

"Antaa tyttöjen keljuilla....

Siunausta sullekkin sinne sveittiin, D"

Tämä ylläoleva ei ole minun kirjoitukseni :) Joillain on aina kauhea tarve alkaa kirjottelemaan toisten nimimerkillä:) Vaan ei se mua niin haittaa, kunhan kirjotukset on asiallisia. Jos ei kirjoitus ole asiallinen niin silloin se ei ole minun kirjoittamani :)

En tiedä miksi joillekin on niin tärkeetä se että mitä Mirkku on tai ei ole ja mitä hän omistaa tms. En ole huomannut että keltään muulta täällä oltaisiin vaatimassa kuvia yms todisteita itsestään ja elämästään. No, ihmiset on kummallisia, ja ehkä heillä ei ole omaa elämää niin siksi tuollaset asiat on toisille niin tärkeitä :)
        Mutta kiitoksia teille taas terveisistä sieltä Sveitsistä ja Jumala teitä siellä runsaasti siunatkoon :)) Täälläkin nyt on lämmintä ihan omiksi tarpeiksi :))

Kävin nyt rekkaamassa ton nikkini ettei sitten tule mitään väärinkäsityksiä sen asian suhteen. En saanut sitä haluaamaani muotoon (siis noilla kahdella tähdellä **) mutta ainakaan nyt ei kukaan voi oikean mimosan nimissä kirjoitella :))

Siunausta edelleen "valkolaiselle Sveitsiin" :))

• Valkolainen Sveitsistä
        Mimosa62 kirjoitti:

Kävin nyt rekkaamassa ton nikkini ettei sitten tule mitään väärinkäsityksiä sen asian suhteen. En saanut sitä haluaamaani muotoon (siis noilla kahdella tähdellä **) mutta ainakaan nyt ei kukaan voi oikean mimosan nimissä kirjoitella :))

Siunausta edelleen "valkolaiselle Sveitsiin" :))

Siunausta myös Sinulle
        Mimosa oletko samanikäinen kun minä?
        Itse olen tuota registeröintiä miettinyt. Tsigaan jopa ehdotti sitä minulle. En peittele mitään, mutta silti pelkään antaa E-Mail osoitteeni registeriin. Mietin asiaa.

• samanikäsiä

Siunausta myös Sinulle
        Itse olen tuota registeröintiä miettinyt. Tsigaan jopa ehdotti sitä minulle. En peittele mitään, mutta silti pelkään antaa E-Mail osoitteeni registeriin. Mietin asiaa.

sekunnilleen

Siunausta molemmille X5

• Mimosa62

Siunausta myös Sinulle

Olen syntynyt -62...siis tuo on minun syntymävuoteni ei ikäni :) Olisi varmaan pitänyt laittaa siihen vm62...
        Ei oikein viitti laittaa silleen että iän laittaisi siihen koska ikä muuttuu jokavuosi, mutta syntymävuosi on aina sama. (muuten täytyisi jokavuosi muuttaa nikkiä :) )

• Mimosa62

Siunausta myös Sinulle

Niin, piti vielä sanomani ettei ole mitään pelkäämistä siinä jos antaa s.postiosotteen sinne rekisteriin, koska sitä ei kukaan siellä käytä väärin. Mutta jos se on jotenkin kuitenkin pelottavaa niin avatkaa joku toinen s.posti itsellenne ja mitä ette muuten käytä kuin vaan tähän tarkotukseen :)

Kannattaa rekata toi nikki kuitenkin niin sitten sitä ei voi kukaan käyttää väärin :)

Siunausta päiväänne sinne Sveitsiin :)

• autolla pääsee----------

Vai on Mankkaamirkulla bemari. Mitä sitten? Minulla on uusi Audi a6 on paljon parempi mitä bemari. Oli minulla volvo ja mersukin.Mersu oli huono aina pikku vikaa ja ei päässy ohitte kun kiihtyvyys oli sitä luokkaa, että kuski kiihty ennen autoa.Nyt ei ole valittamista.Laittakaa audi.

• vai niin vai niin vai ni

Mulla tai meillä oli kauvan sitten mosse.Nyt tällähetkellä ei nii minkäänlaista autoa. Vaikka autoja on pihalla, mutta ei ole ihan omaa. Veljellä on audi mutta se ei ole uusi.Tästä Mirkku asijasta on jauhettu kyllä liikaa. Perustaa sille oman sivun ketä haluaa sitä fanittaa.Ehdotus.

• Mankkaan Mirkku

Kun olen ihan tavallinen nainen, huolehdin lapsista ja kodista...no, se tutkinto yliopistossa tuli suoritettua, kun oli pakko saada jotain älyllistä virikettä imuroinnin, pyykinpesun ja lastenkaitsemisen lomassa. Ehkä joskus ärsytän muita, tahattomasti mutta joskus myös tahallisesti. Meinaan, kun sanoit, että ammun yli, niin joskus se on ihan tarkoituksellista, kun keskustelu on kuin jäähtynyt puurokattila. En tosiaan ole Taljankan Anja Tyrväinen, tunnen hänet kyllä hyvin, ihan nuoruudesta asti.

Sitäkään en tajua, miksi vaaditaan todisteita siitä, että on joku Bemari. Mitä oleellista siinä on??? Itse asiassa en diggaa koko kotteroa, kirjoitinkin tänne joku aika sitten, että vaihtaisin sen mielelläni avolava-Mosseen. Se Bemari on ukkoni firman auto.

Kaipaan kovasti tänne takaisin hyviä kavereitani: Noita-akkasta/Aita-nokkasta; Savonmuan Hilimaa, Juliaa, Edvardia, Härmänmaanromua...nimiä on paljon.

Ja niistä kuvista: minun oma koneeni on sökönä; en pääse e-mailiin, en pääse nettiin, muuta kuin satunnaisesti. Yleensä onnistuu hyvin myöhään illalla. Latasin tosiaan niitä kuvia koneeltani, ja joka kuvan kohdalla kesti isältä pojalle, ja sitten kone herjasi: Internet Explorer ei voi näyttää www-sivua...Kunhan ehdin hakea lekan varastosta, pistän koko rakkineen romuksi.

Tuosta riippuvuudesta olen samaa mieltä. Sen vuoksi tietoisesti otan etäisyyttä, tai on pakko mennä johonkin Anonyymit Addiktit -ryhmään: Moi, mä olen Mirkku ja olen koukussa Romano-palstaan...

Mutta ihan totta olen, enkä tarua. Enkä kirjoita muilla nimmareilla, sanottakoon se nyt tuhannennen kerran.

Hyvää viikonloppua!
      t. Mirkku

• Hehhheheee

Olet saattanut unissas nähdä joskus bemarin,,,siinä kaikki

• Mankkaan Mirkku
        Hehhheheee kirjoitti:

Olet saattanut unissas nähdä joskus bemarin,,,siinä kaikki

neljä Bemaria: yksi X-5 ukon, yksi X-5 minun, urheiluBemari ukon "lelu" ja sitten vielä Lapissa yksi Bemari. Vastaan piruuttani, ja totta on jokainen sana. Mutta tuo Bemareilla leuhkiminen on ukon päähänpisto, ei minun.

Mutta Savonmuan Hilima voisi todistaa:hän on nähnyt sen Bemarin ihan ilmielävänä, kun kaivoin takakontista lahjaksi hänen miehelleen pirtua juhannusjuomaksi!

t. Mirkku

• feeralo
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

neljä Bemaria: yksi X-5 ukon, yksi X-5 minun, urheiluBemari ukon "lelu" ja sitten vielä Lapissa yksi Bemari. Vastaan piruuttani, ja totta on jokainen sana. Mutta tuo Bemareilla leuhkiminen on ukon päähänpisto, ei minun.

Mutta Savonmuan Hilima voisi todistaa:hän on nähnyt sen Bemarin ihan ilmielävänä, kun kaivoin takakontista lahjaksi hänen miehelleen pirtua juhannusjuomaksi!

t. Mirkku

Tuo Valte kerto mulle, kun sekin oli kerran aikonu elämässään käydä lapissa,
        että miten surkeasti sille oli käydä sillä reissulla ja kaikki Bemarin syytä.
        Sano jotta jo Kittilän Tarvaalassa häntä jo alako "vistottaan" kun näki niitä
        saunajakkoroita jotka oli valmistettu niin yksinkertasella tavalla, että oli vain
        kuivattu sääski ja laitettu saunajakkaraksi. Sitten jossakin Kaks-lauttasen kohilla oli alakanu tulla vastaan niin suuria sääskiä, jotta Valte oli päättäny paalata
        takasin, ettei tuulilasi menisi vallan rikki.
        Valte oli tehnu u-käännöksen, van ne sääsket oli nostanu Bemarin takapyörät
        ilimaan ja huutanu, että "Elä Valte mee!"
        Siinä ,kun niiden ote oli hetkeksi lipsahtanu, oli Valte päässy karkuun ja vannoi
        minulle, ettei Oulua korkiammalle ikinä nokkaansa työntäisi.

• Dimi ...
        feeralo kirjoitti:

Tuo Valte kerto mulle, kun sekin oli kerran aikonu elämässään käydä lapissa,
        että miten surkeasti sille oli käydä sillä reissulla ja kaikki Bemarin syytä.
        Sano jotta jo Kittilän Tarvaalassa häntä jo alako "vistottaan" kun näki niitä
        saunajakkoroita jotka oli valmistettu niin yksinkertasella tavalla, että oli vain
        kuivattu sääski ja laitettu saunajakkaraksi. Sitten jossakin Kaks-lauttasen kohilla oli alakanu tulla vastaan niin suuria sääskiä, jotta Valte oli päättäny paalata
        takasin, ettei tuulilasi menisi vallan rikki.
        Valte oli tehnu u-käännöksen, van ne sääsket oli nostanu Bemarin takapyörät
        ilimaan ja huutanu, että "Elä Valte mee!"
        Siinä ,kun niiden ote oli hetkeksi lipsahtanu, oli Valte päässy karkuun ja vannoi
        minulle, ettei Oulua korkiammalle ikinä nokkaansa työntäisi.

Tuo oli hyvä juttu. Ei mullakkaa ole bemaria enkä laita. Minä ajan volvolla iso farmari. Vaan eipä lappiin tee mieli.Vaikka city maasturi olis siellä omijaan. Lähetään järvisuomeen.Kesä kauneimmillaan vielä.

• on se että,
        Dimi ... kirjoitti:

Tuo oli hyvä juttu. Ei mullakkaa ole bemaria enkä laita. Minä ajan volvolla iso farmari. Vaan eipä lappiin tee mieli.Vaikka city maasturi olis siellä omijaan. Lähetään järvisuomeen.Kesä kauneimmillaan vielä.

mirkku ei omista mitään!!!!
        mies siinä talossa omistaa autot talon jne....
        tää mies on kaajeita.
        mirkku puolikas.
        lapset vartteja, jos sitäkää.

• Savonmuan Hilima
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

t. Mirkku

On tosiaan kiirettä pitäny, kesävierasrumpa kun on kiivaimmillaan; näitä "Etelän Hetelmiä" tulla tupsahtelloo vähän väliä...suapi siinä hikihatussa hiärätä hellan iäressä näillä ukkoshelteillä! Vuan mukavatahan se on kun käyvvät.

Joo, kyllähän minä muasturipemarin tunnistan kun semmosen niän ja hyvän piälle ymmärrän, hieno auto Sulla. Kyllä kelepois mullekkii, oon tuskaillu, millon saisin allen auton, joka ois ies tältä vuostuhannelta. Nyt meillon pojan kanssa yhteinen auto eli hän on omistaja ja minä haltijatar elikkä maksan viulut mulla kun on täyvvet poonukset vakkuutusmaksuissa...kovasti oon vakkuutellu, jottei muut kaverisa aja sillä. Nämä kun vasta kortin suaneet pojanlopit luuloovat valamiita vormulakuskia olevasa.

Siitä pirtusta puhheenollen; tehokasta nivelliäkettä ol kun ukonkii pisti tanssimaan...ei oo se inkivääriliemi kyytpoikookaan siihen verrattuna. ;D

Helteisin terveisin Hilima

• Savon Mirkku
        Savonmuan Hilima kirjoitti:

On tosiaan kiirettä pitäny, kesävierasrumpa kun on kiivaimmillaan; näitä "Etelän Hetelmiä" tulla tupsahtelloo vähän väliä...suapi siinä hikihatussa hiärätä hellan iäressä näillä ukkoshelteillä! Vuan mukavatahan se on kun käyvvät.

Joo, kyllähän minä muasturipemarin tunnistan kun semmosen niän ja hyvän piälle ymmärrän, hieno auto Sulla. Kyllä kelepois mullekkii, oon tuskaillu, millon saisin allen auton, joka ois ies tältä vuostuhannelta. Nyt meillon pojan kanssa yhteinen auto eli hän on omistaja ja minä haltijatar elikkä maksan viulut mulla kun on täyvvet poonukset vakkuutusmaksuissa...kovasti oon vakkuutellu, jottei muut kaverisa aja sillä. Nämä kun vasta kortin suaneet pojanlopit luuloovat valamiita vormulakuskia olevasa.

Siitä pirtusta puhheenollen; tehokasta nivelliäkettä ol kun ukonkii pisti tanssimaan...ei oo se inkivääriliemi kyytpoikookaan siihen verrattuna. ;D

Helteisin terveisin Hilima

silloin sen mielettömän ukkosmyrskyn keskukseen? Oleskelin just silloin Lapissa ja näin uutisissa...tulit mieleeni ja uattelin, että mitenköhän ystäväen mahtannee selevitä.

Vuan ootko kuullunna, että nyt EU meenottelee kieltee meiltä kalakukon!!! Nyt pittäes kyllä suaha kansa liikekannalle, olivatpa kalakukon ystävijä tae ei. Nimittäen seoraava askel on sitten toenen kansallisaarteemme, eli tuplaporilaenen kaekilla mausteilla. Tämä männöö jo liiallisuuksiin. Lyönpä vettoo että se pelle Berlusconi on jollaen tavalla tämän salaliiton takana.

Mutta hyvvee viikonloppuu, yritähän pärjätä Etelän hetelmäin kanssa. Ee se oo herkkuu passata vieraeta näellä keleillä.

t. Mirkku

• Savonmuan Hilima
        Savon Mirkku kirjoitti:

silloin sen mielettömän ukkosmyrskyn keskukseen? Oleskelin just silloin Lapissa ja näin uutisissa...tulit mieleeni ja uattelin, että mitenköhän ystäväen mahtannee selevitä.

Vuan ootko kuullunna, että nyt EU meenottelee kieltee meiltä kalakukon!!! Nyt pittäes kyllä suaha kansa liikekannalle, olivatpa kalakukon ystävijä tae ei. Nimittäen seoraava askel on sitten toenen kansallisaarteemme, eli tuplaporilaenen kaekilla mausteilla. Tämä männöö jo liiallisuuksiin. Lyönpä vettoo että se pelle Berlusconi on jollaen tavalla tämän salaliiton takana.

Mutta hyvvee viikonloppuu, yritähän pärjätä Etelän hetelmäin kanssa. Ee se oo herkkuu passata vieraeta näellä keleillä.

t. Mirkku

Läheltä liippas se hirmumyrsky, en kuitenkaan ihan myrskynsilimään joutunu. Olin juur mänössä autoon, kun rupes tuulemaan niin että tukka pölis ja sitten sato niinku suavista kuatain. Pahhoo jäläkee ol luonnonvoemat tehny kun hehtaarkaapalla ol puita kuatanu.

Jo minä noijjuin ku turkkilainen, kun sen kalakukkojutun luin. Jonkinlainen rotestiliikehhän tässä olis perustettava. Kaikkeen ne EU-herrat näppisä pistää. Niin siinä sitten käv ku Suomi-neito lähti herrojen kanssa marjaan...Sehän tässä on omituista, kun erinäisissä maissa suavat lihat lötköttee toripöyvvillä kärpästen sotkettavina pitkin ja poikin eikä koira perrään haaku. En oo ikinä kuullu, että kukkaan ois kalakukosta ruokamyrkytystä suanu. Meinooko se Perluskooni tasapäistee väkisin kaikki eurooppalaiset sen "herkullisen" makaroonin syöjiks hyi hitto.

Onneks meillä piisoo pottua omasta takkoo kesävieraille syöttee...ja kyllähän ne kaverina laittaa ruokoo ja leipoo. Nyt pitäs olla vielä hyvät ilimat tulossa, ei muka viikkoon sae hättyyttele.

T. hellapolliisi Hilima

• Savon Mirkku

Läheltä liippas se hirmumyrsky, en kuitenkaan ihan myrskynsilimään joutunu. Olin juur mänössä autoon, kun rupes tuulemaan niin että tukka pölis ja sitten sato niinku suavista kuatain. Pahhoo jäläkee ol luonnonvoemat tehny kun hehtaarkaapalla ol puita kuatanu.

Jo minä noijjuin ku turkkilainen, kun sen kalakukkojutun luin. Jonkinlainen rotestiliikehhän tässä olis perustettava. Kaikkeen ne EU-herrat näppisä pistää. Niin siinä sitten käv ku Suomi-neito lähti herrojen kanssa marjaan...Sehän tässä on omituista, kun erinäisissä maissa suavat lihat lötköttee toripöyvvillä kärpästen sotkettavina pitkin ja poikin eikä koira perrään haaku. En oo ikinä kuullu, että kukkaan ois kalakukosta ruokamyrkytystä suanu. Meinooko se Perluskooni tasapäistee väkisin kaikki eurooppalaiset sen "herkullisen" makaroonin syöjiks hyi hitto.

Onneks meillä piisoo pottua omasta takkoo kesävieraille syöttee...ja kyllähän ne kaverina laittaa ruokoo ja leipoo. Nyt pitäs olla vielä hyvät ilimat tulossa, ei muka viikkoon sae hättyyttele.

T. hellapolliisi Hilima

ettei immeinen sua ennee ite piättee, mitä syö. Ja ennen vanahaan miehet kantoevat kalakukkoja viikkomoisiin repuissa savotoessa, eekä kukkaan koepijjaan oekassu niihen takkia. Ja ihan oekeen sanoit, että tuollahi Välimeren maessa paekoetellen lihoja myyvvään avonaesella torjpöyvällä kuumassa aaringonpaesteessa ja kärpäset surisoo ympärillä, eekä kukkaan nokkaasa koputa.

Eehän niissä makaroniruuvissakaan mittään vikkaa ole, hyvijä ovat mutta ee myökään puututa heijän erikoesuuksiisa, mitä hyö sitten pistävät näppisä tämmösseen asijaan. Ihan kun ee vakavampija onkelmija oesi mitä ratkova.

No myö lähetään viikon piästä tyttöen kanssa tuonne Länsirannikolle yhteen mökkiin lommailemmaan. Meinaan näättee heille nuo kaaniit pikkukaapungit: Kaskisen, Kristiinankaupungin, Närpiön, Rauman. Ja tuas suavat ihmetellä, kun ee pärjee suomen kielellä. Niinkuin parj kessee sitten Dragsfjärdissä, kun kaopassa kysyin kassaneijiltä: tullooko teille Hesari? Ja hän ee ymmärtännä, ennen kuin ruotsiksi kysyin. Saen tillaisuuven valistoo lapsija sen "pakkoruotsin" tarpeellisuuvesta.

Tännään olin syvästi vaekuttunut, kun kuuntelin M. A. Nummisen kappaletta "Kaukana väijyy ystäviä/Där lurar borta några vänner". Parrainta underground-musaa suoraan Vanhan valtauksesta vuojelta 1968. Nummisen kokkoelmalevylta "Taisteluni".

Mutta hyvvee yötä. Minä se oon tämmönen yöpöllö; suapi laaloo: iltaesin ei uni millään maita, aamulla taas ollaan niinkuin vanukkaita.. Vuan minkä luonnolleen tekköö. Pahinta lienee se, että kaekki lapset on tullunna minnuun tässä suhteessa. Yöpöllöjä koko sakki.

t. Mirkku

• Savonmuan Hilima
        Savon Mirkku kirjoitti:

ettei immeinen sua ennee ite piättee, mitä syö. Ja ennen vanahaan miehet kantoevat kalakukkoja viikkomoisiin repuissa savotoessa, eekä kukkaan koepijjaan oekassu niihen takkia. Ja ihan oekeen sanoit, että tuollahi Välimeren maessa paekoetellen lihoja myyvvään avonaesella torjpöyvällä kuumassa aaringonpaesteessa ja kärpäset surisoo ympärillä, eekä kukkaan nokkaasa koputa.

Eehän niissä makaroniruuvissakaan mittään vikkaa ole, hyvijä ovat mutta ee myökään puututa heijän erikoesuuksiisa, mitä hyö sitten pistävät näppisä tämmösseen asijaan. Ihan kun ee vakavampija onkelmija oesi mitä ratkova.

No myö lähetään viikon piästä tyttöen kanssa tuonne Länsirannikolle yhteen mökkiin lommailemmaan. Meinaan näättee heille nuo kaaniit pikkukaapungit: Kaskisen, Kristiinankaupungin, Närpiön, Rauman. Ja tuas suavat ihmetellä, kun ee pärjee suomen kielellä. Niinkuin parj kessee sitten Dragsfjärdissä, kun kaopassa kysyin kassaneijiltä: tullooko teille Hesari? Ja hän ee ymmärtännä, ennen kuin ruotsiksi kysyin. Saen tillaisuuven valistoo lapsija sen "pakkoruotsin" tarpeellisuuvesta.

Tännään olin syvästi vaekuttunut, kun kuuntelin M. A. Nummisen kappaletta "Kaukana väijyy ystäviä/Där lurar borta några vänner". Parrainta underground-musaa suoraan Vanhan valtauksesta vuojelta 1968. Nummisen kokkoelmalevylta "Taisteluni".

Mutta hyvvee yötä. Minä se oon tämmönen yöpöllö; suapi laaloo: iltaesin ei uni millään maita, aamulla taas ollaan niinkuin vanukkaita.. Vuan minkä luonnolleen tekköö. Pahinta lienee se, että kaekki lapset on tullunna minnuun tässä suhteessa. Yöpöllöjä koko sakki.

t. Mirkku

Minun kait pitäs sannoo niinku se entinen poika: issäin ol iltauninen äitein uamu-uninen ja mie raakka tulin molempiin! Olis kyllä un maistunu, kun nousin jo kukonlaalun aikaan "hotellipyykkiä" (kesävieraat!) pesemään.

Samantien tunnustan kaksnuamasuuten, olin nimittäin juur paiskannu makaroonilaatikoon uuniin muhimaan, kun tuota viestiä kirjottelin...olin vuan niin kiivastunneessa mielentilassa, kun tämä Perluskooni on haukkunu hyvät suomalaissapuskat muanrakkoon!

Se on hyvä näyttee mualimata lapsille. Muistan kun poika kerto ekaluokalla jotta ol opettaja kyselly kuka on käyny ulukomailla, kaikki muut olivat käyneet paitsi meijän poika ja yks toinen tynnyrissä kasvanu. Mulla sälähti mieleen se alemmuuventunto, mualima kun ei vielä ollu niin pien sillon, kun omalla kohallan kysel opettaja kuka on käyny Helsingissä. Meitä piruparkoja jotka eivät ollu siellä käyny ol tietysti luokan roletaarit. Mullehhan tul kiire viijä pojat Ruotsiin ja Virroon, jottei ies nuoremman pojan kohalla tämmönen syrjäytyminen toistus...

Meillä muuten pojat tykkäs yhteen aikaan Nummisesta ja mullakii rupes piässä muutamat laulut säpättämmään ja rallattelin niitä alituiseen. Olivat jopa pistäneet Nummisen kuvan taustakuvaks tietsikkaan.

Nyt lähen valamaan lettuja vieraille, kyllä nahka tarkenoo, tiällä on huutava helle!

T. Hilima

• Savon Mirkku

Minun kait pitäs sannoo niinku se entinen poika: issäin ol iltauninen äitein uamu-uninen ja mie raakka tulin molempiin! Olis kyllä un maistunu, kun nousin jo kukonlaalun aikaan "hotellipyykkiä" (kesävieraat!) pesemään.

Samantien tunnustan kaksnuamasuuten, olin nimittäin juur paiskannu makaroonilaatikoon uuniin muhimaan, kun tuota viestiä kirjottelin...olin vuan niin kiivastunneessa mielentilassa, kun tämä Perluskooni on haukkunu hyvät suomalaissapuskat muanrakkoon!

Se on hyvä näyttee mualimata lapsille. Muistan kun poika kerto ekaluokalla jotta ol opettaja kyselly kuka on käyny ulukomailla, kaikki muut olivat käyneet paitsi meijän poika ja yks toinen tynnyrissä kasvanu. Mulla sälähti mieleen se alemmuuventunto, mualima kun ei vielä ollu niin pien sillon, kun omalla kohallan kysel opettaja kuka on käyny Helsingissä. Meitä piruparkoja jotka eivät ollu siellä käyny ol tietysti luokan roletaarit. Mullehhan tul kiire viijä pojat Ruotsiin ja Virroon, jottei ies nuoremman pojan kohalla tämmönen syrjäytyminen toistus...

Meillä muuten pojat tykkäs yhteen aikaan Nummisesta ja mullakii rupes piässä muutamat laulut säpättämmään ja rallattelin niitä alituiseen. Olivat jopa pistäneet Nummisen kuvan taustakuvaks tietsikkaan.

Nyt lähen valamaan lettuja vieraille, kyllä nahka tarkenoo, tiällä on huutava helle!

T. Hilima

mutta minusta on tärkeetä näättee lapsille myös kotmuata ja kertoo sen eri seuvuista. Kun ajettiin Lappiin Pihtiputtaan halaki, kerroin Kaheksasta surmanluovista. Kun ajettiin Kannuksen ohi, kysyin: kuka on kottoisin Kannuksesta? No sitähän ne eevät tienneet, mutta valistin, että Esko Aho. Samalla tavalla kun jonnaen kesänä käätiin Alahärmässä, käätiin myös Iso-Antin hauvalla ja katottiin Iso-Antin kahleita, johon olj kytkettynnä ja kertoilin Härmän häejyistä. Ilomantsissa käätiin Parppeinpirtissä kuuntelemassa kantelleensoettoo ja miten tytöt kertoelivat feresin eli karjalaesen kansanpuvun käötöstä nykypäevänä. Tämmösiä harrastuksia meellä on ja täätyy sannoo, että lapset tykkeevät kovasti näestä kotmuan kierroksista.

Mutta meellä on surua: yks marsuista kuolj tuossa muutama päevä sitten, elläinliäkärj sano että olj hengitystieinfektijo. Tytöt surivat kovasti ja kyllä minnäe, ne kun on söpöjä, mukavija ja ihmisrakkaita elläimijä. Vielä meellä on kolome jälellä: leikattu urosmarsu ja kaksi naarasta. Vaekka uros on leikattu, on sillä kyllä jälellä uroksen vinkeet naaraeta kohtaan. Kun oon tässä usseemman vuojen seoranna näetä elläimiä, niin täätyy sannoo, että ovat käätännöllisiä. Naaras torjuu uroksen kosiskelun nostamalla leokaansa ja näättämällä hampaetaan.

Oon tuuminna, että tuo voesi olla hyvä systeemi immeistenkin parissa. Aatteleppa, kun oot kaekassa raahassa buaritiskillä naattimassa iltakaljaas ja joku torvelo tunkee siihen ja alakaa iskeä...niin ee muuta kun nostat leokaas ja näätät hampaetas, niin eeköhän tokene siihen paekkaan. Taekka jos ukko alakaa ehottelemaan levottommija, niin sama juttu. Ei tarvihteisi sepitellä juttua piänsärystä tae muista vaevoista.

Tämmösijä mietin tänä iltana. Onneks ei pijä ennee ilimoja niin rankasti, meenasin tukehtuva siihen helteeseen. Saesi viiletä vähän, ettee tarvihe ihan Lappiin asti lähteä vasta kuin elokuussa.

Mutta hyvvee viikon alakuja!
        t. Mirkku

• Savonmuan Hilima
        Savon Mirkku kirjoitti:

mutta minusta on tärkeetä näättee lapsille myös kotmuata ja kertoo sen eri seuvuista. Kun ajettiin Lappiin Pihtiputtaan halaki, kerroin Kaheksasta surmanluovista. Kun ajettiin Kannuksen ohi, kysyin: kuka on kottoisin Kannuksesta? No sitähän ne eevät tienneet, mutta valistin, että Esko Aho. Samalla tavalla kun jonnaen kesänä käätiin Alahärmässä, käätiin myös Iso-Antin hauvalla ja katottiin Iso-Antin kahleita, johon olj kytkettynnä ja kertoilin Härmän häejyistä. Ilomantsissa käätiin Parppeinpirtissä kuuntelemassa kantelleensoettoo ja miten tytöt kertoelivat feresin eli karjalaesen kansanpuvun käötöstä nykypäevänä. Tämmösiä harrastuksia meellä on ja täätyy sannoo, että lapset tykkeevät kovasti näestä kotmuan kierroksista.

Mutta meellä on surua: yks marsuista kuolj tuossa muutama päevä sitten, elläinliäkärj sano että olj hengitystieinfektijo. Tytöt surivat kovasti ja kyllä minnäe, ne kun on söpöjä, mukavija ja ihmisrakkaita elläimijä. Vielä meellä on kolome jälellä: leikattu urosmarsu ja kaksi naarasta. Vaekka uros on leikattu, on sillä kyllä jälellä uroksen vinkeet naaraeta kohtaan. Kun oon tässä usseemman vuojen seoranna näetä elläimiä, niin täätyy sannoo, että ovat käätännöllisiä. Naaras torjuu uroksen kosiskelun nostamalla leokaansa ja näättämällä hampaetaan.

Oon tuuminna, että tuo voesi olla hyvä systeemi immeistenkin parissa. Aatteleppa, kun oot kaekassa raahassa buaritiskillä naattimassa iltakaljaas ja joku torvelo tunkee siihen ja alakaa iskeä...niin ee muuta kun nostat leokaas ja näätät hampaetas, niin eeköhän tokene siihen paekkaan. Taekka jos ukko alakaa ehottelemaan levottommija, niin sama juttu. Ei tarvihteisi sepitellä juttua piänsärystä tae muista vaevoista.

Tämmösijä mietin tänä iltana. Onneks ei pijä ennee ilimoja niin rankasti, meenasin tukehtuva siihen helteeseen. Saesi viiletä vähän, ettee tarvihe ihan Lappiin asti lähteä vasta kuin elokuussa.

Mutta hyvvee viikon alakuja!
        t. Mirkku

ja otan ossoo murheeseenne marsun poismänön johosta! Pojan allerkian tähen ei oo pystytty karvasia kotelläimiä pitämään. Niinpä minä aikoinaan hätäpäissän jo meinasin jotta otetaan kilipikonna, onneks tulin järkiin kun mietin että ei siitä oikein vastakaikua sua. Samahan tua ois jos kivimöhkälettä silittelis...ja eikös ne puol vuotta nuku talaviuntakii.

Tuota marsun konstia vois kokkeilla toellaan, eiköhän ne lemmenluritukset siihen paikkaan loppus ja äijjä lähtis hm... häntä koipiin välissä käpälämäkkeen (jos nyt pittäyvvyttään näissä elläimellisissä vertauskuvissa ;)

Ja vierasrumpa ei kun kiihtyy; tännään tul uus autolastillinen porukkata. Siä yhen äkin viilenty syksyn ilimaks, toisaalta hyvä kun ei ihan tarte läkähtyä mutta on se tukalata nelnurkkasessa olla ison porukan kanssa.

T. Hilima

• Minua

En ole ikinä tavannut tuollaista ihmistä, muuta kuin aivan lapsena. Olen seurannut sinua vuosi kausia, ja olet kyllä yliveto. Olen saannut vuosien varrella sinut kymmenistä valeista kiinni. Olet hyvin nerokas, mutta mielisairas. Sinun nerous perustuu , haave maailmoissa elämiseen.
        Haluat olla aina keskipisteenä. Olet saannut lapsena hyvin vähän huomiota osaksesi. Siksi kuvittelet, että olet kaikista paras, kaunis, viisas ja viehättävä. Haluaisit olla rikas.Olet muka miehesi tulkki, koska mies muka toimii venäjän öljy alalla. Mutta ikävä kyllä se ei pitä paikaansa. Koska olen itse myynnyt venäläistä öljyä, mutta enpä myy enää. Putini katkaisi kaikki sopimukset, muiten paitsi saksalaisten kansa. Siis saksalaiset vain ainoastaan myyvät heidän öljyään, ei kukaan muu.

Kerron pa siittä lapsuus ajan muistoista; Mies ajoi hevosella jään alla, luokka vaan hipoi jään alus pintaa. Nainen huusi toiselta rannalta miehelleen , tänne päin , täällä on avanto mistä pääset ukkoni ylös. Mies kertoi aivan tosissaan tätä tarinaa, uskojen itsekin siihen.

Toinen tämän miehen tarina oli: Hän ajoi talvella hevosella linja-auton perässä, oli niin juoksija hevonen , että aisan nupit(päät) hakkasivat linjurin perään.Linjuurin oli pakko pysäyttä, ja sanoa romani miehelle: Ajakaa herra....... edellä kun teillä on noin juoksija hevonen, ja tämä auto ei pääse lujenpaa.
        Minä vertaan Mirkku sinua tähän mieheen. Tämä mieskin uskoi omia juttujaan.

(mainitsen myös sen, että en osaa täytellisesti kirjoittaa suomea, koska en ole ikinä käynnyt suomalaista koulua,olen tällä palstalla oppinut suomea)

No olen 100% varma, että Jade on yksi sun nimmari.

Yksi asia minua keljutta sinun touhuissa; Olet monasti pilkannut minun Jumalaani,
        mutta niistäkin joutut vielä tilille, usko pois.

• sivusta olen seurant.
        Minua kirjoitti:

En ole ikinä tavannut tuollaista ihmistä, muuta kuin aivan lapsena. Olen seurannut sinua vuosi kausia, ja olet kyllä yliveto. Olen saannut vuosien varrella sinut kymmenistä valeista kiinni. Olet hyvin nerokas, mutta mielisairas. Sinun nerous perustuu , haave maailmoissa elämiseen.
        Haluat olla aina keskipisteenä. Olet saannut lapsena hyvin vähän huomiota osaksesi. Siksi kuvittelet, että olet kaikista paras, kaunis, viisas ja viehättävä. Haluaisit olla rikas.Olet muka miehesi tulkki, koska mies muka toimii venäjän öljy alalla. Mutta ikävä kyllä se ei pitä paikaansa. Koska olen itse myynnyt venäläistä öljyä, mutta enpä myy enää. Putini katkaisi kaikki sopimukset, muiten paitsi saksalaisten kansa. Siis saksalaiset vain ainoastaan myyvät heidän öljyään, ei kukaan muu.

Kerron pa siittä lapsuus ajan muistoista; Mies ajoi hevosella jään alla, luokka vaan hipoi jään alus pintaa. Nainen huusi toiselta rannalta miehelleen , tänne päin , täällä on avanto mistä pääset ukkoni ylös. Mies kertoi aivan tosissaan tätä tarinaa, uskojen itsekin siihen.

Toinen tämän miehen tarina oli: Hän ajoi talvella hevosella linja-auton perässä, oli niin juoksija hevonen , että aisan nupit(päät) hakkasivat linjurin perään.Linjuurin oli pakko pysäyttä, ja sanoa romani miehelle: Ajakaa herra....... edellä kun teillä on noin juoksija hevonen, ja tämä auto ei pääse lujenpaa.

(mainitsen myös sen, että en osaa täytellisesti kirjoittaa suomea, koska en ole ikinä käynnyt suomalaista koulua,olen tällä palstalla oppinut suomea)

Yksi asia minua keljutta sinun touhuissa; Olet monasti pilkannut minun Jumalaani,

En minäkään uskonut kaikkea mitä Mirkku mankkaalta kirjoitti.Mutta varmasti hän on olemassa, sillä näin hänenlaisensa naisen eilen, veti tupakkkaa asuntoauton luona erään huoltoaseman pihalla.Nainen oli liikkeellä ilman miestä, lapset vaan mukana.Tuli vain kummallinen tunne, että hän se on, näitä tunteimisiä on ennenkin osunut oikeaan. Nerokas kirjoittaja hän on, ollu jo vuosia. Se vaan ihmetyttää että on aikaa ja että edes viittii netissä roikkua ja kirjoitella, jos tosiaan on oikeassa elämässä niinkin tärkeässä asemassa. Jade ei ole sama nikki, ei vaan ole,senkin tunnen. Mutta entäs sitten se hilima, voipi olla. Aivan vapasti saavat kirjoitella, mutta ei saisi valehdella, jos nyt valehteleekaan.Tuntuu vaan että jossain on löysiä, kun on noin paljon tietämystä eri aloilta, niin semmoinen henkilö kuuluisi kansamme johtotehtäviin. No, onhan ne kansanedustajatkin hurahtaneet facebookiin...En tykkää minäkään siittä, että voi kirota ja hetkessä taas olla uskovainen, kas kun kiitos ja kirous ei voi tulla samasta suusta, kertoo raamattu. Nyt lähen yöpuulle, oli hieno päivä.Jumalan siunausta jokaiselle.

• mä vaan
        sivusta olen seurant. kirjoitti:

En minäkään uskonut kaikkea mitä Mirkku mankkaalta kirjoitti.Mutta varmasti hän on olemassa, sillä näin hänenlaisensa naisen eilen, veti tupakkkaa asuntoauton luona erään huoltoaseman pihalla.Nainen oli liikkeellä ilman miestä, lapset vaan mukana.Tuli vain kummallinen tunne, että hän se on, näitä tunteimisiä on ennenkin osunut oikeaan. Nerokas kirjoittaja hän on, ollu jo vuosia. Se vaan ihmetyttää että on aikaa ja että edes viittii netissä roikkua ja kirjoitella, jos tosiaan on oikeassa elämässä niinkin tärkeässä asemassa. Jade ei ole sama nikki, ei vaan ole,senkin tunnen. Mutta entäs sitten se hilima, voipi olla. Aivan vapasti saavat kirjoitella, mutta ei saisi valehdella, jos nyt valehteleekaan.Tuntuu vaan että jossain on löysiä, kun on noin paljon tietämystä eri aloilta, niin semmoinen henkilö kuuluisi kansamme johtotehtäviin. No, onhan ne kansanedustajatkin hurahtaneet facebookiin...En tykkää minäkään siittä, että voi kirota ja hetkessä taas olla uskovainen, kas kun kiitos ja kirous ei voi tulla samasta suusta, kertoo raamattu. Nyt lähen yöpuulle, oli hieno päivä.Jumalan siunausta jokaiselle.

Kyllä se Jade on sinun nikkejäsi.

Siunausta siitä huolimatta.

• JADE!!!!!!
        Minua kirjoitti:

Minä olen Jade, en ole Mankkaan Mirkku!!!! Minä olen avoimesti ilmaissut, että pidän Mirkun kirjoituksista. Se ei tee minusta häntä, vai? Kovimpa teitä Mirkku kiinnostaa ja kadehduttaa. Sano nyt Mirkku sinäkin jotain tähän. Sitäpaitsi, ette pysty hänen viisaudelle mitään. Onhan hänen äö:nsä yli sata,niin on kertonut itse. Minä en edes osaa testiä tehdä.Ja ajatelkaas, miten monia kieliä hän hallitsee: suomi, romani, espanja, saame, englanti ja mitä vielä. Ei sellainen ihminen voi olla mielisairas! Hyi, mitä kirjoitit.Se, onko hänen miehellä öljypisnestä tai ei, sehän on sivuasia. Annetaan hänen persoonansa elää rauhassa.Ja keskustellaan ihmiset asioista. Hieno päivä alkamassa, nautitaan siittä. T: jade.

• mese124
        Minua kirjoitti:

sitten tais jäähä se bemariki näkemättä.oliko seki asija vaa satuva

• Niin,että älä juksaa min
        JADE!!!!!! kirjoitti:

Minä olen Jade, en ole Mankkaan Mirkku!!!! Minä olen avoimesti ilmaissut, että pidän Mirkun kirjoituksista. Se ei tee minusta häntä, vai? Kovimpa teitä Mirkku kiinnostaa ja kadehduttaa. Sano nyt Mirkku sinäkin jotain tähän. Sitäpaitsi, ette pysty hänen viisaudelle mitään. Onhan hänen äö:nsä yli sata,niin on kertonut itse. Minä en edes osaa testiä tehdä.Ja ajatelkaas, miten monia kieliä hän hallitsee: suomi, romani, espanja, saame, englanti ja mitä vielä. Ei sellainen ihminen voi olla mielisairas! Hyi, mitä kirjoitit.Se, onko hänen miehellä öljypisnestä tai ei, sehän on sivuasia. Annetaan hänen persoonansa elää rauhassa.Ja keskustellaan ihmiset asioista. Hieno päivä alkamassa, nautitaan siittä. T: jade.

Kules nyt, minä satun olemaan, IT mies, olen myös ääni insinöri, satun myös olemaan sivil insinör , satun myös olemaan muurari, satun myö puhumaan muutamaa kieltä: Suomi, Ruotsi ,Norja , Tanska, Saksa , Italia Eritäin hyvin spanska
        ja myös Londoon kieltä.

Niin,että älä juksaa minua

Ai vai niin, ja yli satako on korkea ÄÖ ?

Tiijätkö mitä, gorilalla on tieteellisesti todistettu olevan ÄÖ 80

• mirkkufanclub
        Niin,että älä juksaa min kirjoitti:

Kules nyt, minä satun olemaan, IT mies, olen myös ääni insinöri, satun myös olemaan sivil insinör , satun myös olemaan muurari, satun myö puhumaan muutamaa kieltä: Suomi, Ruotsi ,Norja , Tanska, Saksa , Italia Eritäin hyvin spanska
        ja myös Londoon kieltä.

Mirkkuu tuu ja pelasta meidät uskolliset fanit. It mies hyökkää!! Laita ny niit kuvii, mirkku vaikka turvamiehen koneella, kon ei nää muuten usko. Pitävät sinua taru olentona.

• hallitsen myös vanhan
        Niin,että älä juksaa min kirjoitti:

ja myös Londoon kieltä.

mustalaiskielen, ja myös tavat, enkä ole mikään balihno, niin kuin sinä olet.Pelkään ja kunnioitan Jumalaa. Ja vihaan valetelemista

• kiinnostunut vain,
        hallitsen myös vanhan kirjoitti:

mustalaiskielen, ja myös tavat, enkä ole mikään balihno, niin kuin sinä olet.Pelkään ja kunnioitan Jumalaa. Ja vihaan valetelemista

Mitä on asiat mistä mirkku on jääny kii, siis valehdellu? Miksi vihaat häntä jos oot Jumalaan uskova?

• Valkolainen Sveitsistä
        JADE!!!!!! kirjoitti:

Hei Jade
        Pidä vaan puoliasi.
        Sinulle paljon terveisiä täältä Sveitsistä

• Ja vihaan valetelemista
        kiinnostunut vain, kirjoitti:

Mitä on asiat mistä mirkku on jääny kii, siis valehdellu? Miksi vihaat häntä jos oot Jumalaan uskova?

Ja vihaan valetelemista, sitä myös Jumala vihaa. Et älä kysele, jos olet niin tyhmä että et tajua. Esm. Öljy juttu, ja muut siinä sivussa. Äläkä laita sanoja mun suuhuni.Ihmistä itseään en pysty vihaamaan, MUTTA HÄNEN TEKOJAAN, SAMATEN JUMALA EI VIHAA KETÄÄN, VAAN HÄNEN TEKOJAAN.TAJUATKO ? VAI ONKO ÄÖ ALLE 80. GORILOILLA SE ON 80 ÄÖ

• mikä Mirkussa
        JADE!!!!!! kirjoitti:

kadehtittaa? Ei hänen viisaus ainakaan, eikä hänen ylimielisyys !Ei hänen kauneus, koska en ole nähnyt häntä. Onko hän kaunis vai ruma, sitä en tiedä.
        Mutta olen oppinut tuntemaan hänen luonteen ominaisuuden. Aika säälittävä, mutta toisaalta vihaksi pistettävä luontoinen ihminen.Ylentää hyvin hirviästi itseään.4 vai 5 maasturi Bemaria . Miehellä öljy firma(100%ei ole) Ai, mistäkö sen tiedän ? Siittä kun olen itse myynnyt venäläistä öljyä, mutta en myy enää.(sopimus purettu kaikilta osapuolilta, paitsi sakemanneilta.) Yleensä minun vuosi palka on lähemmäs 100.000 € vuodessa, mutta eipä ole kuukauden vanhaa lantia taskussa.
        Ei ole Bemaria, eikä minulla ole edes mossea. Yleensä minulla menee, puoli vuotta töissä, ja toinen puoli vuotta loikoilen, Malagalla. Tai sitten maailmalla kirtäen. ja silloin laitan aina muutamaan elokuvaan äänen.
        Mutta raha ei kyllä tee pesää minulla. Olen köyhä kuin kirkon rotta. Vaikka olen ollut vastuussa hyvin hyvin suurista rahoista.
        En ymmärrä mitä on kadeus.
        Se nuori mies joka voitti teillä sen tango kilpailun, hän kunnioitan. Katsos hän alensi itsensä, vaikka olisi ollut varaa olla toisen lainen. Hän sanoi että on nähnyt nälkää, -ei 100% ole. Ja vaari on vuorineuvos. Mutta hän ei missään mainostanut sitä, ja täti Anneli Sari.
        Minusta Mirkku mainostaa likaa itseään, joka on sopimatonta. Ei ole mitään asiaa jota Mirkku ei osaa, eikös ole hullua, hän osaa kohta lentää ilman siipiä.

• Valakolainen svettistä
        mikä Mirkussa kirjoitti:

kadehtittaa? Ei hänen viisaus ainakaan, eikä hänen ylimielisyys !Ei hänen kauneus, koska en ole nähnyt häntä. Onko hän kaunis vai ruma, sitä en tiedä.
        Mutta olen oppinut tuntemaan hänen luonteen ominaisuuden. Aika säälittävä, mutta toisaalta vihaksi pistettävä luontoinen ihminen.Ylentää hyvin hirviästi itseään.4 vai 5 maasturi Bemaria . Miehellä öljy firma(100%ei ole) Ai, mistäkö sen tiedän ? Siittä kun olen itse myynnyt venäläistä öljyä, mutta en myy enää.(sopimus purettu kaikilta osapuolilta, paitsi sakemanneilta.) Yleensä minun vuosi palka on lähemmäs 100.000 € vuodessa, mutta eipä ole kuukauden vanhaa lantia taskussa.
        Ei ole Bemaria, eikä minulla ole edes mossea. Yleensä minulla menee, puoli vuotta töissä, ja toinen puoli vuotta loikoilen, Malagalla. Tai sitten maailmalla kirtäen. ja silloin laitan aina muutamaan elokuvaan äänen.
        Mutta raha ei kyllä tee pesää minulla. Olen köyhä kuin kirkon rotta. Vaikka olen ollut vastuussa hyvin hyvin suurista rahoista.
        En ymmärrä mitä on kadeus.
        Se nuori mies joka voitti teillä sen tango kilpailun, hän kunnioitan. Katsos hän alensi itsensä, vaikka olisi ollut varaa olla toisen lainen. Hän sanoi että on nähnyt nälkää, -ei 100% ole. Ja vaari on vuorineuvos. Mutta hän ei missään mainostanut sitä, ja täti Anneli Sari.
        Minusta Mirkku mainostaa likaa itseään, joka on sopimatonta. Ei ole mitään asiaa jota Mirkku ei osaa, eikös ole hullua, hän osaa kohta lentää ilman siipiä.

Etkös tiijä että Mirkku on fiktiivinen henkilö, siis satuolento monessa persoonassa...

• Missä mirkku on???
        Valakolainen svettistä kirjoitti:

Etkös tiijä että Mirkku on fiktiivinen henkilö, siis satuolento monessa persoonassa...

Miksei se mirkku ite tuu sanoon mitään. Jos hän on sittenkin ollut rehellinen ja antanu itestään kaikki tänne? Ja te ootte hänet ristiinnaulineet? Ei hyvä.

• Valkolainen Sveitsistä
        Missä mirkku on??? kirjoitti:

Miksei se mirkku ite tuu sanoon mitään. Jos hän on sittenkin ollut rehellinen ja antanu itestään kaikki tänne? Ja te ootte hänet ristiinnaulineet? Ei hyvä.

Mirkulla on luultavasti napa täynnä näistä kummista oletuksista ja kirjoitteluista.

• Valakolainen Sveittistä

Nyt kipin kapin ulos, raittiiseen ulukoilimaan, täällä ainaskin on hyvä ilima.

• vaa ettei

suoles pala!

• Snadi tallaaja

Juttu taitaa olla niin, että me ihmiset kirjoittelemme täällä eri syistä. On niin monta syytä, kuin kirjoittajaakin. Palstan säännöt eivät kiellä valehtelemasta tai huijaamasta. Ne eivät estä monen roolin vetämistä. Nettimaailmassa kaikki on mahdollista.Täällä voi vedättää ja tulla vedätetyksi. Täällä voi olla Kuningas ja täällä voi olla kerjäläinen. Tähän ei siis kannata suhtautua kovin vakavasti. Joillekin tämä on puhdas leikkipaikka.

Minkälainen on ihminen, joka luo kymmenen eri roolia ja alkaa sitten eläää näiden elämää. Nykii narusta suuntaan, johon itse haluaa. Luo ruudun sisälle oman maailmansa ja ohjailee sen tapahtumia mielensä mukaan?

Mielikuvitus on lahja ja raskas taakka. Joskus ihmettelen Jumalaa. Olen ollut törmäävinäni ihmisiin, joilla ei ole lainkaan mielikuvitusta. He elävät pelkässä reaalimaailmassa. Sitten on meitä, joilla pää on niin täynnä tapahtumia ja hurjia käänteitä, että itseäänkin alkaa rasittaa. Aivan oikeasti rasittaa.

Mielikuvituksestani huolimatta en jaksa pelata roolipelejä. Joskus on hyvä päivä, joskus vähän huonompi, mutta haluan kohdata ne omana itsenäni. Tässä yhdessä roolissa on ihan tarpeeksi selviämistä. Aika ja energia ei riitä moniin roolisuorituksiin. Sen minkä sanon, haluan sanoa tosissani. Vaikka viikon päästä saatan olla eri mieltä, tai syvästi hävetä kirjoittamaani. Se on elämää. On opittava elämään ja on opittava harkitsemaan. Jokaisella kirjoittajalla on omat vahvuutensa ja eri kirjoittajilta saa eri asioita.

Mirkku Mankkaalta osaa tarinan iskemisen. Tosin myönnän, että venäjää koskevat historialliset tarinat ovat usein melkoisen pitkiä ja jäävät lukematta. Oma suhteeni venäjälle on syvästi kaksijakoinen. Mirkulla on huumoria ja kevennystä, jota joskus kaipaa. Osaa myös provoilla tyylillä ja saa ihmiset mukaansa. Väriläiskä.

Olen pohjimmiltani sinisilmäinen naisihminen. Olen joskus ottanut todesta asioita, joita ei ole tarkoitettu todesta otettaviksi. En ole moittinut ihmistä, joka haluaa kanssani pelleillä. Olen mollannut itseäni.

Ihmiset ruudun "tällä puolen" ovat ansainneet rehellisyyteni. Ja joskus he ovat ansainneet vaikenemiseni. En tiedä päteekö sama täällä nettimaailmassa?
      Kun on löytävinään aitoutta (vaikka minkä muotoista) se kummasti koskettaa. Kulkee tuolla sydämen tienoilla ja tekee sinne oman polkunsa.

Niityllä kasvaa kesäisin monenlaista kukkaa. Jokainen poimii kimppuunsa ne, jotka itse haluaa. Itse olen vähän sitä mieltä, että eri päivinä tarvitaan erilaisia kimppuja: joskus valitaan tuoksun mukaan, joskus sovitetaan samanväriset yhteen ja toisinaan tehdään kimpusta kirjava. Niin tai näin: jokaisen elävän kukan ympärillä pörräävät mehiläiset ja lentävät perhoset.
      Vain pystyyn kuolleitten ympärillä on hiljaista.

• Anonyymi

No ni. Nythän tuli hyvää tarinaa. Kiitos

• Anonyymi

Mirkku on miun luona ja lipittää miun minhua. Ollaan lespo juuleja.

Liperin Likka vaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      141
      4467
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      93
      2139
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2071
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      76
      1894
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      142
      1542
    6. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1522
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      104
      1395
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      75
      1316
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1297
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      120
      1109
    Aihe