Ruokakaupat ja hintataso

ei muista

Hei!

Olen ollut kerran aiemmin muutama vuosi sitten Pariisissa, mutta en yhtään muista ruokakaupoista ja edullisista ostoskeskuksista mitään. Netistä varmasti löytyy yhtä sun toista tietoa, mutta tietoviidakossa kahlaaminen alkaa jo väsyttää, joten ehkä täällä osaa joku neuvoa :)

Elokuun alkupuolella lähdemme Pariisiin. Asuntohotellissa on oma keittiö, joten välillä olisi tarkoitus kokkailla jotain ruokaa itsekin, rahan säästämisen vuoksi. Myös piknik-eväitä olisi tarkoitus väsätä puistovierailuille. Joten sen vuoksi edulliset ruokakauppaketjut olisi kiva löytää.

Myös keskustan ulkopuoliset ostoskeskukset kiinnostavat. Viime vierailulla olimme päivän shoppailemassa n. 7-10km:n päässä keskustasta olevassa isossa 3-kerroksisessa ostoskeskuksessa, jossa oli huomattavan halpoja vaateliikkeitä. Ostoskeskuksen nimi ei tietenkään ole jäänyt mieleen...

Jos joku osaa vinkata RER-junan ja metrolinjaston varrella olevia edullisempia ostospaikkoja, kiitän ja kumarran!

2

2083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pariisin matkaaja

Pariisissa ruokahuolto näyttää perustuvan pieniin marketteihin, joita Suomessa kaiketi sanottaisiin kivijalkaliikkeiksi. Katukuvaa hallitsee pari kolme isoa ketjua mm. Champion (Carrefour). Marketista ei kannata ostaa välttämättä kaikkea.

Leipuri, lihakauppias, juustokauppias jne ovat monin paikoin yhä omia liikkeitään. Samoin kannattaa selvittää, onko läellä vihannestoria.

Ravintoloita on monen hintaisia, joten vaikka ruuan hintataso kaupassa näytti Suomea edullisemmalta, ei itse tehty ruoka välttämättä tule halvemmaksi. Joten säästölinjan voi yhtä hyvin tehdä valitsemalla edullisen ravintolan ja laittamalla kämpillä vain aamukahvin.

• pariisissa

jos tietäisi että missä päin se teidän asunto sijaitsee.

St. German des Presin alueelta löytyy Campion niminen itsepalvelumyymälä Rua de Pucilta ja aivan lähellä sijaitsee myös kauppahalli Marche St-Germain, Rue Mabillon ja Rue Lobineau ( kaksi siäänkäyntiä) Metro Mabillon lähellä. Siellä myydään myös vaatteita ja muutakin mukavaa. Muistaakseni se on suljettuna kello 13-16 välisenä aikana.

http://www.hotels-paris-hotels-france.com/2-stars-hotels/paris-hotel-clement/map.jpg

Hieman pitemällä sijaitsee Rue Mouffertaurd jonka varrelta löytyy markkinakojuja ja ruokamyymälöitä. Ihana katu.

Ostoksille voisi mennä vailkka a Defenseen, metrolla numero 1.

http://www.10best.com/Paris,France/Shopping/

Belle Epine on yksi suurimpia ostoskeskuksia Pariisissa. Se sijaitsee hieman Orlyn lentokentältä eteläänpäin.

http://www.belle-epine.com/31-8285-Accueil.php

Promod on ranskalainen muotiketju joka myy trendikkäitä asuteita halvalla. Promod myymälöitä on vähän siellä ja täällä :

http://maps.google.com/maps?client=opera&rls=sv&sourceid=opera&oe=utf-8&um=1&ie=UTF-8&q=promod paris&fb=1&split=1&view=text&ei=nvlgSpGUCZLS-Qa375mpDw&sa=X&oi=local_group&ct=more-results&resnum=1

Ja sitten tietysti Les Halles josta löytyy ihan mitä vaan:

http://www.forumdeshalles.com/vue/form/forumdeshalles/accueil/accueil.htm

Tässähän sitä jo tulikin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe