juopot on kamalia puolisoita, myöa naisjuopot.
Raitis puoliso
40
397
Vastaukset
Kyllä on vain hyväksi välillä antaa näyte juopon kanssa elämisestä.
Eihän kumppani muuten osaa raittiita kausia arvostaakaan!- näytteitä,
olen ollut raittiin kanssa aviossa yli 30 vuotta, ja arvostamme toisiamme.
Olen itsekin raitis. - miksi korostat
näytteitä, kirjoitti:
olen ollut raittiin kanssa aviossa yli 30 vuotta, ja arvostamme toisiamme.
Olen itsekin raitis.tuota raittiutta noin kovasti? Eihän sinulla ole kokemusta elämästä alkoholia käyttävän miehen/naisen kanssa!
Voit vain puhua omasta elämästäsi, et näkemisistäsi, et kuulopuheiden perusteella.
Jos on liian ehoton, se on kuin pelkoa et itse sortuisi ja tekee asiat kielteisemmiksi mitä ne ovat.
paukku sillointällöin on vain hyväksi, alkoholismista ei silloin ole vielä vaaraa! - näytteitä
miksi korostat kirjoitti:
tuota raittiutta noin kovasti? Eihän sinulla ole kokemusta elämästä alkoholia käyttävän miehen/naisen kanssa!
Voit vain puhua omasta elämästäsi, et näkemisistäsi, et kuulopuheiden perusteella.
Jos on liian ehoton, se on kuin pelkoa et itse sortuisi ja tekee asiat kielteisemmiksi mitä ne ovat.
paukku sillointällöin on vain hyväksi, alkoholismista ei silloin ole vielä vaaraa!sanon vain, ettei minulle tarvitse antaa näytteitä siitä, mitä alkoholin käyttö on,
olen kyllä asioista perillä ja nähnyt kaikenlaista.
Kohtuukäyttö on ihan ok mutta tässähän olikin kyse juopoista. näytteitä kirjoitti:
sanon vain, ettei minulle tarvitse antaa näytteitä siitä, mitä alkoholin käyttö on,
olen kyllä asioista perillä ja nähnyt kaikenlaista.
Kohtuukäyttö on ihan ok mutta tässähän olikin kyse juopoista.ottanut 68 vuoteen tipan tippaa. Mutta en katso kieroon kenenkään ottamisia, se on jokaisen iki oma asia. Ja ei syytä huoleen, olen sen verran selvinpäin, kun joku toinen humalassa.
- vielä näytteitä
miksi korostat kirjoitti:
tuota raittiutta noin kovasti? Eihän sinulla ole kokemusta elämästä alkoholia käyttävän miehen/naisen kanssa!
paukku sillointällöin on vain hyväksi, alkoholismista ei silloin ole vielä vaaraa!pitäisi saada, tähän asti onkin saanut maksaa juopottelun laskut kansantaloudelle halusi näytteitä tai ei.
En kaipaa näytteitä ja kannatan ajatusta että itseaiheutetut taudit hoidetaan omin varoin.
- raitis nainen
että on häpeä olla raitis, sitä ihmetellään ja kummastellaan, pidetään tiukkiksena ja vaikka minä.
Kyllä juomattomuus on ihmisen oma valinta, siinä kuin juopottelukin.
Kohtuukäytön ymmärrän minäkin. on parasta A ryhmää,olenhan itsekkin sellainen.
Toisaalt jos joku juo omaan piikkiinsä ,siinäpähän juo.- Aprikos*
että aina on lähipiirissä niitä jotka joutuvat juopottelusta kärsimään. Siinäkin tapauksessa, kun juoja itse luulee homman olevan hanskassa.
Meillä esimerkiksi kaikki lapsuuteni juhlapyhät menivät pilalle, kun rakas isäni päihtyneenä loi riitaisan ja turvattoman ilmapiirin.
Suuri ilo tuli kuitenkin myöhemmin, kun hän kohtasi alkoholia väkevämmän voiman, Jeesuksen ja sai jatkaa elämäänsä muuttuneena miehenä. Aprikos* kirjoitti:
että aina on lähipiirissä niitä jotka joutuvat juopottelusta kärsimään. Siinäkin tapauksessa, kun juoja itse luulee homman olevan hanskassa.
Meillä esimerkiksi kaikki lapsuuteni juhlapyhät menivät pilalle, kun rakas isäni päihtyneenä loi riitaisan ja turvattoman ilmapiirin.
Suuri ilo tuli kuitenkin myöhemmin, kun hän kohtasi alkoholia väkevämmän voiman, Jeesuksen ja sai jatkaa elämäänsä muuttuneena miehenä.lapsuuren muistikuvia on lauantai ehtoot kun linjaauto tuli kaupunkista.
Kaivattu isä kyyrissään,oven avauksen myötä tämä kaivattu syöksähti ojaan josta me orottajat kampesimme hänet maitokärryihin.
Hyvää yötä,raittiille ja ottaville lukijoille.- viivatiina
Aprikos* kirjoitti:
Suuri ilo tuli kuitenkin myöhemmin, kun hän kohtasi alkoholia väkevämmän voiman, Jeesuksen ja sai jatkaa elämäänsä muuttuneena miehenä.aina kuulunut alkoholi juhlaan mutta siitä ei kukaan koskaan ole joutunut kärsimään eikä siitä ole tullut mulle koskaan mitään peikkoa meillä ei varmaan ollu sit koskaan sitä rähinä viinaa eikä oo vieläkään tykkään viinin mausta enemmän kun limsan ja sopii mun mielestä ruuan kanssa paremmin kun maito.
- Enkeli-trio
koti-kiusattu kirjoitti:
lapsuuren muistikuvia on lauantai ehtoot kun linjaauto tuli kaupunkista.
Kaivattu isä kyyrissään,oven avauksen myötä tämä kaivattu syöksähti ojaan josta me orottajat kampesimme hänet maitokärryihin.
Hyvää yötä,raittiille ja ottaville lukijoille.kulki sentää linjuril.Meijä isäl kelpas vaa pirssi.Oli sit markoi taskus taiks ei.
Kellonki sen kyyrin sai :(
Mää kannata raittiut,ei ny apsolutisti tartte olla mut...mut... - Aprikos*
viivatiina kirjoitti:
aina kuulunut alkoholi juhlaan mutta siitä ei kukaan koskaan ole joutunut kärsimään eikä siitä ole tullut mulle koskaan mitään peikkoa meillä ei varmaan ollu sit koskaan sitä rähinä viinaa eikä oo vieläkään tykkään viinin mausta enemmän kun limsan ja sopii mun mielestä ruuan kanssa paremmin kun maito.
kun sun ei ole tarvinnut kokea niitä alkoholin varjopuolia lapsuudessasi. Eihän kaikki tule pahapäisiksi juotuaan. Luulen, että pienet lapset kokevat kuitenkin syvää turvattomuutta, kun isä tai äiti muuttuu erilaiseksi ja tavallaan tuntemattomaksi henkilöksi tullessaan humalaan. Lapsi ei osaa käsitellä asiaa pienessä mielessään.
Tuossa alussa oli enemmänkin juopottelusta puhe. Mutta mä olen kyllä halunnut pysyä erossa alkoholista juomana ja juon yleensä vettä ruuan kanssa. - viivatiina
Aprikos* kirjoitti:
kun sun ei ole tarvinnut kokea niitä alkoholin varjopuolia lapsuudessasi. Eihän kaikki tule pahapäisiksi juotuaan. Luulen, että pienet lapset kokevat kuitenkin syvää turvattomuutta, kun isä tai äiti muuttuu erilaiseksi ja tavallaan tuntemattomaksi henkilöksi tullessaan humalaan. Lapsi ei osaa käsitellä asiaa pienessä mielessään.
Tuossa alussa oli enemmänkin juopottelusta puhe. Mutta mä olen kyllä halunnut pysyä erossa alkoholista juomana ja juon yleensä vettä ruuan kanssa.juotuani pari lasillista viiniä jättäisin sen juomatta vettä tulee munkin juotua ruuan kanssa useemmin kun sitä viiniä koska täytyyhän sitä päivää jatkaa ja autoa ajaa ja tosiaan kun mulla ei oo kokemuksia ongelmista alkoholinkäytön takia niin sen takia se on mulle luonnollinen juttu kun sitä kerran myydäänkin paljon sitä juodaan mutta onhan niitäkin paljon jotka ei juo ja taas niitäkin on paljon jotka eivät ole juovinaan mutta juovat salaa.
- openmutsi
Aprikos* kirjoitti:
Tuossa alussa oli enemmänkin juopottelusta puhe. Mutta mä olen kyllä halunnut pysyä erossa alkoholista juomana ja juon yleensä vettä ruuan kanssa.kyllä, päivittäin, puna/valkoviini.
En ole alkoholisti :D koti-kiusattu kirjoitti:
lapsuuren muistikuvia on lauantai ehtoot kun linjaauto tuli kaupunkista.
Hyvää yötä,raittiille ja ottaville lukijoille.muistikuvan kun vähän samanlaisia asioita tapahtui aina lauantaisin.. Silloin aattelin, jos mä avioidun.. mulla on mies joka ei käytä alkoholia ainakaan humalaan asti juo.. vaan jos lasin pari ottaa niin se jää siihe.. ja silloinkin ehkä vain tuon määrän kerran vuodessa.. eikä muutoin..
- viivatiina
noin raittiin mielestä se juopon raja.
- kai siinä että
kohtuukäyttäjien seurassa kaikilla on hauskaa, juopon seurassa vain juopoilla on aluksi hauskaa ja lopulta kenelläkään, edes juopolla, ei ole hauskaa.
- viivatiina
kai siinä että kirjoitti:
kohtuukäyttäjien seurassa kaikilla on hauskaa, juopon seurassa vain juopoilla on aluksi hauskaa ja lopulta kenelläkään, edes juopolla, ei ole hauskaa.
on kaikille hyväks ettei ota alkoholia mutta mulla on aina ollu alkoholin vaikutuksen alaisena ainakin ittellä kivaa ymmärrän senkin että joku joka on kärsinyt toisen alkoholismista on aika jyrkästi koko alkoholia vastaan mutta toisaalta uskon että ihmisestä tulee alkoholisti jonkun muun ongelman seurauksena.
- aloittaja
siinä, että pystyy käymään töissä, ei ota krapulavapaita,
ei kiusaa muita ihmisiä juomisellaan ja käytöksellään ja
ymmärtää ja hallitsee juomisensa.
Eli alkoholi ei ole se elämän pääsisältö, ei ole pakko saada viinaa,
pystyy elämään ilmankin.
Raitis ihminen on kuitenkin paras. - viivatiina
aloittaja kirjoitti:
siinä, että pystyy käymään töissä, ei ota krapulavapaita,
ei kiusaa muita ihmisiä juomisellaan ja käytöksellään ja
ymmärtää ja hallitsee juomisensa.
Eli alkoholi ei ole se elämän pääsisältö, ei ole pakko saada viinaa,
pystyy elämään ilmankin.
Raitis ihminen on kuitenkin paras.mutta tosta raittiudesta kun itse käytän alkoholia niin en ehkä ihan absolutistia haluaisi rinnalleni mutta täytyy myös sanoa että kännikalojen seurassa en viihdy ja vaikka mun ystäväpiiristä löytyy kyllä kännääjiäkin niinkun varmaan jokaisen he osaavat kyllä käyttä alkoholia mun seurassa koska tuntevat minut mun mielestä se on hieno asia koska eihän kellekkään voi antaa ohjeita miten käyttäytyä vaan se on itse oivallettava.
Kukaan ei loppujen lopuksi juo omaan piikkiin. Kaikki juovat jotain joltakin pois.
Äiti ja isä lapseltaan, siinä menevät miinukselle puolisot,vanhemmat ja sisarukset, työpaikka ja oma itseisarvo.
Juoppo on juoppo, enkä tiedä enää miten suhtautua. Sairauteen?
Itse aiheuttamaan vai jonkun toisen. Terveyskeskukset joutuvat hyysäämään näitä rapa juoppoja, nesteyttämään ja ravitsemaan. Katkaisuhoitolat antavat lihaa ja läskiä luiden päälle, että jaksaa taas paremmin ryypätä. Ihan on totta ja juoppojen välillä oma vitsi!
Ja sitten pitää ymmärtää, kannustaa ja myötätukea.
Kohtuukäyttö? Kun se kohtuukäyttö lipsahtaa pikkasen plussan puolelle, niin jo pukkaa yhtä sun toista sairautta - ja taas hoitohenkilökunta tukee, kannustaa...Joka on juoppo, niin minkä sille enää mahtaa.
Tärkeää olisi estää uusien juoppojen syntyminen; Eikai kukaan synny juoppona, Juopoksi synnytään 15 ikävuoden jälkeen, miten se voidaan estää. Siihen mnä en pysty sanomaan mitään, ei varmaan kukaan muukaan, kun valtakunnan korkein johtokin on hiljaa.Alkoholin liikakäytön seurauksia näkyy aina vain enemmän.- raitis nainen
k-kotton kirjoitti:
Joka on juoppo, niin minkä sille enää mahtaa.
Tärkeää olisi estää uusien juoppojen syntyminen; Eikai kukaan synny juoppona, Juopoksi synnytään 15 ikävuoden jälkeen, miten se voidaan estää. Siihen mnä en pysty sanomaan mitään, ei varmaan kukaan muukaan, kun valtakunnan korkein johtokin on hiljaa.Alkoholin liikakäytön seurauksia näkyy aina vain enemmän.Juominen vaan lisääntyy ja lisääntyy, jotain pitäisi tehdä.
Verotulotko ovat niin tärkeitä, ettei asioihin toden teolla puututa. - Kalle Kotton
raitis nainen kirjoitti:
Juominen vaan lisääntyy ja lisääntyy, jotain pitäisi tehdä.
Verotulotko ovat niin tärkeitä, ettei asioihin toden teolla puututa.että suomalaisten alkoholinkäyttöön tulisi järkeä, mutta ei, pahemmaksi vaan on mennyt, myönsin jo hävinneeni vedon.
Se ihmetyttää, jos alkoholin hintaa nostetaan euron tai lasketaan euron koskispullolta, se on ykkösuutinen päiväkausia, ja kansa ostaa viinakaupat tyhjiksi kummassakin tapauksessa.
Ihmettelen kun Halonenkin puuttui väkivaltaan ja sen vähentämiseen, suurin osa väkivallasta tehdään humalassa, eikö kannattaisi pyrkiä vähentämään alkoholin käyttöä. Kalle Kotton kirjoitti:
että suomalaisten alkoholinkäyttöön tulisi järkeä, mutta ei, pahemmaksi vaan on mennyt, myönsin jo hävinneeni vedon.
Se ihmetyttää, jos alkoholin hintaa nostetaan euron tai lasketaan euron koskispullolta, se on ykkösuutinen päiväkausia, ja kansa ostaa viinakaupat tyhjiksi kummassakin tapauksessa.
Ihmettelen kun Halonenkin puuttui väkivaltaan ja sen vähentämiseen, suurin osa väkivallasta tehdään humalassa, eikö kannattaisi pyrkiä vähentämään alkoholin käyttöä.viinan hinta ihan halavatun kalliiksi!
- saisi
Äksyilijä kirjoitti:
viinan hinta ihan halavatun kalliiksi!
muu perhe syödä kiviä?
Jo, nyt silloin enää on perhettä. Äksyilijä kirjoitti:
Suomalaiset rahtaisivat rajojen takaa selkä vääränä viinaa. Niinhän ne tekee nytkin, naisetkin vetävät kärryillä itsensä korkuisia kaljapinoja.
- viivatiina
k-kotton kirjoitti:
Suomalaiset rahtaisivat rajojen takaa selkä vääränä viinaa. Niinhän ne tekee nytkin, naisetkin vetävät kärryillä itsensä korkuisia kaljapinoja.
ja kukaan ei kuitenkaan juo mitään eikä koskaan.
- tässä maassa
viivatiina kirjoitti:
kauhea haloo nousee heti, kun kysellään juomisia, en minä ainakaan juo paljon, jos ollenkaan. Kumma ettei voi reilusti tunnustaa, että juon, mutta itse maksan.
Rapajuopot tietysti tunnistaa heti, mutta me ns. sivistyneemmät nautiskelijat yritetään pitää kulissia yllä. - viivatiina
tässä maassa kirjoitti:
kauhea haloo nousee heti, kun kysellään juomisia, en minä ainakaan juo paljon, jos ollenkaan. Kumma ettei voi reilusti tunnustaa, että juon, mutta itse maksan.
Rapajuopot tietysti tunnistaa heti, mutta me ns. sivistyneemmät nautiskelijat yritetään pitää kulissia yllä.niin minkä takia tarttee seuraavana päivänä keksiä sata koottua selitystä tyhjille pulloille sehän on nautintoaine oikein käytettynä eikä se ketään pahemmaks eikä hyvemmäks tee joi tai ei yleensä molempiin on syynsä jos äärimmäisyyteen mennään.
viivatiina kirjoitti:
joka ulkomaanmatkalta tuo tuliaisina repullisen viinaa ja vinon pinon olutta. minusta sellainen on järjeltään köyhä, mutta niitäkin näkee.
Äksyilijä kirjoitti:
Nokkela kansa keksii keinot.
70-luvulla kun rakantamisen jälkeen p:se oli auki kuin tuuran putki rydyin omatoimiseksi.
Perusrankkia ensin 60-litran saavissa, sittemmin 200-litran tynnyrissä.
Keittoastia 30-litraa, kolonni 800mm, keramiikkaa täynnä.
lauhduttmessa 10mm:n haponkestävää 2,5m.
Parin kerran jälkeen pääsin kaksilaskuisen laadussa vähintään samaan tasoon kuin lekureiden kemuihin tuomassa "pesuspriissä". A12??
Tuli tuttavat ja talkoomiehet hoidetuiksi.
Jatkoin harrastusta vuosikaudet.
Aikaisemmin olin jo aloittanut kotiviinin valmistuksen 2 x 60 2 x 30 litran pullot.
Täydensin tuotantoa uuteoluen valmistuksella.
Kokeilin myös sahtia mutta ei ollut minun heiniäni.
Joten, kuka haluaa juopotella niin hinnalla ei ole mitään merkitystä.
Korkeintaan se ohjaa käytössä olevia varoja tarpeellisemmasta kulutuksesta alkoholiin.
Tai aikaansaa omatoimisuutta.- viivatiina
k-kotton kirjoitti:
joka ulkomaanmatkalta tuo tuliaisina repullisen viinaa ja vinon pinon olutta. minusta sellainen on järjeltään köyhä, mutta niitäkin näkee.
miehen paitsi että miehet käy autolla tallinnassa pääsääntöisesti ne on sen verran rohkeempia kuskeja kun naiset.
Iltaruskoni ilo on varsinainen ahdasmielinen nipottaja.
Minä valmistan aina ateriat.
Kotona elän raivoraittiisti (melkein).
Loma-asunnollamme tapanani on myöhäistä herkkulounasta valmistaessani herätellä ruokahaluani muutamalla viini- tai snapsitilkalla.
Tästä minulle on huomautettu.
Pöydässä voin dokata kuinka paljon haluan mutta elämäni sulostuttajan mielestä se ei sovi ruuan valmistuksen yhteyteen.
Sapuskan laadusta ei ole koskaan reklamoinut.
Noin ahdasmielisen ihmisen kanssa olen pitkään elellyt.
Onneksi muusta tissuttelustani ei ole sanonut.
Eli juopon ja ahdasmielisen nipottajan yhteiselämäkin sujuu joten kuten.
Johtopäätös: Juopottelu ei ole pahe vaan ahdasmieliset kanssaihmiset sen sellaiseksi leimaavat!- raitis aina
mielestäsi raivo- jotakin?
Juopot puukottavat ja ampuvat sekä hakkaavat paljon enemmän hengiltä ihmisiä täällä kuin raittiit.
- mies pian 60
miten "juoppo" määritellään? ei ole yhteinäistä linjaa. yhdelle kaljapullo viikossa on juopon tunnusmerkki, toiselle pullo kirkasta päivässä.
minuakin on sanuttu juopoksi, kun olen ollut humalainen muutaman kerran koko elämäni aikana. - raitis,
on sanana pelottava.
- muutenkin
liian ehdoton. Tunnenkin sellaisen miehen ja hän on muissakin asioissa joko/tai mielipiteinen.
Vaimonsa ostaa joskus muutaman sidukan jo mies mekkaloi juoponaluksi, ja rahan tuhlariksi. Vaimo siltikin pitää puolesa, ja sanoo et pistä moottoripyörä liiteriin ;DDD
Työporukassa joskus kyselemme miksi jatkat, kun muksutkin on jo kotoa pois lentäneet. Naureskelee vaimo, et mihinkäs hän kotoaan, antaa ukon narista;)
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713