Mikä ihme siinä on ettei kiimassuon hajuja saada loppumaan.Pakko laittaa parvekkeen ovi kiinni kun mädäntynyt paskanhaju tulvii sisään.Venhollakin menee aika pakolaisten hommaamiseen tänne Viksbergiin,ettei ehdi hoitaan pikku juttua pois alta,mädättämön sulkemista.Kuka on vastuussa tästä paskanhajusta!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kiimassuo haisee!!!!!
22
1610
Vastaukset
- haise.
Turhaa sinne Envorillekkaan on antaa palautetta,jos haisee niin sit haisee.Ei siitä kukaan oo kiinnostunut.Eikä niitä pakolaisia sit kannata sijoittaa sinne hajuun,mitä muutkin ajattelee meistä jos niitä vielä hajulla kiusataan.Ollaan nyt vaan kuin ei haisis.
- Hakkapeliitta.
Mites on forssalaiset,kumpi mahtaa kiinnostaa enemmän,Kiimassuon jatkuva mädän löyhy vai parin hassun pakolaisen roudaaminen tänne väriä antamaan?
- se
lienee tarkoitus, jotta saadaan uutta rakennustoimintaa.
- missä lie asutkin?
Jos niitä vain pari tulee niin ei varmaan kovin väliä ole jos oikeita pakolaisia ovat, väri saa olla mikä vaan, siitä ei ole asia kiinni. Mutta luulen että sua tullaan taas kusettamaan joten ota kotias ne kun tunnut niistä kiinnostunut itse olevan. Enkä millään ymmärrä, mitä ihmeen "väriä antamaan" on sulla mielessä? täytyy kait siinä olla joku tolkku tosiasioillakin, kyllä niitä kuule sieltä on miljoonia tulossa jos väristä olis kyse ja sitä kaipaat mutta eikös syksyn ruska riitä värejä antamaan? Mulle on ihan sama minkä värinen ihminen mutta onko sulla tarve "roudata" tänne jotain väriä jotta saat tuntea olevas jossain keinotekoisessa pikku New Yorkissa? Ei Forssa sellaiseksi tule koskaan haaveistasi huolimatta, kulttuuri muokkautuu meillä aivan erilailla eri syistä johtuen, joihin näköjään kannattaa sinun nyt perehtyä jotta heräät totuuteen.
- Omglolwtf
kiimassuo on kaatopaikka, mä huomaan. Kaatopaikalla yleensä haisee, mä huomaan senkin. aika monta veeseenraikastin purkkia menis jos pitäis koko matka sun parvekkeelles poistaa hajuista. saat ite kustantaa ettei meitin verorahoista mene!
- typerä
ja lapsellinen vastaus. Siis totuushan on, että täällä hemmetti haisee nykyisin usein! Nautipa siinä lounaasi tai siiderituopponen Forssan terasseilla, kun mädän kananmunan haisu tunkee nenästä sisään! Bon appetit vaan! ..Ja mukavaa kesän jatkoa!
- DumbMaster2010
typerä kirjoitti:
ja lapsellinen vastaus. Siis totuushan on, että täällä hemmetti haisee nykyisin usein! Nautipa siinä lounaasi tai siiderituopponen Forssan terasseilla, kun mädän kananmunan haisu tunkee nenästä sisään! Bon appetit vaan! ..Ja mukavaa kesän jatkoa!
Mitä te oikein odotitte siinä vaiheessa kun teille kerrottiin että koko Etelä-Suomen paskat raahataan jatkossa näille nurkille. Tietenkin pari ensimmäistä vuotta menee hienosti, mutta olihan tämä odotettavissa.
Turha nyt enää on itkeä, ei tuohon muuta ratkaisua ole kuin se että koko komeus siirrettäisiin muualle. Itse ehdottaisin Humppilaa, siellähän on ollut lääniä jollekin lentokentällekin, niin eiköhän sinne yksi kaatopaikkakin mene.
Tosiasia on se että tälläiset perähikiät ovat otollinen paikka muun maan jätteiden loppusijoitukselle ja paikalliset politiikot euronkuvat silmissään tilaisuuteen tarttuvat. Hienoa on tietenkin se että löyhkä tavoittaa meistä jokaisen tasavertaisesti. ;) - niin yleensä toimitaan
DumbMaster2010 kirjoitti:
Mitä te oikein odotitte siinä vaiheessa kun teille kerrottiin että koko Etelä-Suomen paskat raahataan jatkossa näille nurkille. Tietenkin pari ensimmäistä vuotta menee hienosti, mutta olihan tämä odotettavissa.
Turha nyt enää on itkeä, ei tuohon muuta ratkaisua ole kuin se että koko komeus siirrettäisiin muualle. Itse ehdottaisin Humppilaa, siellähän on ollut lääniä jollekin lentokentällekin, niin eiköhän sinne yksi kaatopaikkakin mene.
Tosiasia on se että tälläiset perähikiät ovat otollinen paikka muun maan jätteiden loppusijoitukselle ja paikalliset politiikot euronkuvat silmissään tilaisuuteen tarttuvat. Hienoa on tietenkin se että löyhkä tavoittaa meistä jokaisen tasavertaisesti. ;)Jätteiden tuonti on eri asia kun toi hajuhaitta ja sille voi varmasti tehdä jotain, esim. lopetaan se polttaminen (epäilys on mitä se on, mutta en muista varmasti) ja sen jätteen käsittely asutuksen lähellä joka hajuhaitan aiheuttaa.
Eikös tuo ole kaupunkilaisten halusta kiinni, eikä noista hajuhaitoista tuossa määrin ilmoiteltu eikä tiedetty etukäteen, se on varma asia.
Ei saatana voi edes tuulettaa enä helteillä, ja se muuten leuhkasi yksi päivä vieremässä saakka.
Hajuhaittaa piti estää käsittelemällä tämä kyseinen jäte tuulen käydessä pois päin Forssasta, mitenkähän tuota noudatettu? - jejeee
niin yleensä toimitaan kirjoitti:
Jätteiden tuonti on eri asia kun toi hajuhaitta ja sille voi varmasti tehdä jotain, esim. lopetaan se polttaminen (epäilys on mitä se on, mutta en muista varmasti) ja sen jätteen käsittely asutuksen lähellä joka hajuhaitan aiheuttaa.
Eikös tuo ole kaupunkilaisten halusta kiinni, eikä noista hajuhaitoista tuossa määrin ilmoiteltu eikä tiedetty etukäteen, se on varma asia.
Ei saatana voi edes tuulettaa enä helteillä, ja se muuten leuhkasi yksi päivä vieremässä saakka.
Hajuhaittaa piti estää käsittelemällä tämä kyseinen jäte tuulen käydessä pois päin Forssasta, mitenkähän tuota noudatettu?nyt on pakko puuttua tähän kirjoitteluun kun lemu, löyhkä, shitinhaju ulottuu jo tänne kuustoonkin asti. En ole aiemmin huomannut hajuhaittoja täälläpäin mutta nyt kyllä haisee niin että jos olis lyhyt niin tulisi monta senttiä pituutta lisää kun vanha sanonta on että paskan hajussa kasvaa jos oltua saa mutta, mutta, EI täällä saa oltua. HYI HEMMETTI...
- Forssan lehdessä
luki, kuinka paha haju levisi kaupunkiin kun sattui vahinko. Onko täällä joku helvetin parfyymi tuoksunut kaikkina muina päivinä sitten? Tuo haju muuten jää pirusti kiinni esim. pyykkiin joka kuivaa ulkona ja parhailllaankin tuo vittumaisen ihana "tuoksu" leijailee pakollisen huonetuuletuksen takia kämppään.
Koitetaanko meitä karkoittaa täältä, olen kyllä ihan pian valmis lähtemään raikkaammille maille. Haluaisin myös tietää vastuullisen aloittajan tapaan tähän löyhkään.- tuossa
kartanonkadulla laitetaan kerrostalon tonttia,
multa lienee kiimasuon tuotetta, sekin haisee pahalle, lienee kaikenmaailman jätteet ja lietteet mukana ?
Jos kysyisi, mahtaisiko saada tiedon mitä multa sisältää ???? - puutarhapeik
tuossa kirjoitti:
kartanonkadulla laitetaan kerrostalon tonttia,
multa lienee kiimasuon tuotetta, sekin haisee pahalle, lienee kaikenmaailman jätteet ja lietteet mukana ?
Jos kysyisi, mahtaisiko saada tiedon mitä multa sisältää ????tai ainakin osittain kompostoitua jätettä, ilmaistakin käsittääkseni, en koskisi paljain käsin, koska saman tyyppinen aromi tulee normaalista kompostista kun se maatuminen loppuu kesken ja alat pöyhiä sitä.
Ja kompostissahan on mukavat eliöt, ne "syövät" kaiken.
- k
k
- Hyvä merkki
Että haisee
Haju on sen merkki että se toimii.
Ei laitos toimisi jos ei tulisi hajua.
Kyllä minultakin tulee välillä,haisevia pieruja.
Elimmistö toimii silloin.
Täityyhän pierussakin haju olla,kuuroja varten,eihänn ne muuten tietäsi,että
kaveri pieras.- vivisal
Haisee siellä Forssassa muukin, tänne Saloon asti on hajut kantautunu siitä valmentajan sekoamisesta ja miten sitä yritettään peitellä näiten muitten hajuje alle
- Kylä jämpti o nii
vivisal kirjoitti:
Haisee siellä Forssassa muukin, tänne Saloon asti on hajut kantautunu siitä valmentajan sekoamisesta ja miten sitä yritettään peitellä näiten muitten hajuje alle
Painukaa te salolaiset haistelemaan vaan omia Nokiahajujanne!
- EI HAJUAKAAN
On Forssassa vielä paikkoja, missä ei haise.
Pispanmäki on asuinalue, missä ei haise kovinkaan usein, vaikka on aika lähellä kaatopaikkaa. Pispanmäki on sen verran kaatopaikan alapuolella, että tuuli vie hajut yli kohti kaupunkia.
Olen asunut Paavolassa ja Tölöllä, ja niissä paikoissa oli aina välillä aika kovat hajut. On mukava asua Pispanmäellä ja lähteä käymään kaupungilla, jossa haisee, kun tietää ettei kotona haise.
En tiedä haiseeko Kuustossa?
Jokioisilla Puistometsässä on kuulemma aina silloin täillöin pieniä hajuhaittoja.- 21+12
Ei Kuustossa haise, muuta kun raha.
- Raha haisee...
21+12 kirjoitti:
Ei Kuustossa haise, muuta kun raha.
Raha tosiaan... Velkaa 250 000 € ja asunto Kuustossa. Tilillä 30 € ja tili viikon päästä. Käykö kateeksi?
En tiedä, mikä tänään haisi? Taisi olla kaatopaikka tai paskalaitos... - 1+1
Raha haisee... kirjoitti:
Raha tosiaan... Velkaa 250 000 € ja asunto Kuustossa. Tilillä 30 € ja tili viikon päästä. Käykö kateeksi?
En tiedä, mikä tänään haisi? Taisi olla kaatopaikka tai paskalaitos...Olen samaa mieltä raha haisee ! Paskalait os hais...
- Sikasikke
1+1 kirjoitti:
Olen samaa mieltä raha haisee ! Paskalait os hais...
Sianpaska haisee maalla ajoittain.
- Ymp.alan opiskelija
Kiimassuon alueen hajuja ei saada loppumaan käsittääkseni ennen kuin ihmiset lopettavat jätteiden tuottamisen. Vastuussa ovat siis me ihmiset itse. Yllätys.
Olen ymmärtänyt, että hajut tulevat alueella tapahtuvasta biojätteen kompostoinnista ei paskasta. Mielestäni on hienoa, että on olemassa paikka, jossa biojätteeni (ja muutkin jätteeni) käsittellään asianmukaisesti eikä minun tarvitse sitä itse säilöä omassa pihapiirissäni.
Ristiriitana tässä on se, että Envorin kotisivuilla kompostointilaitoista käsittelevässä teksissä sanotaan: "Laitoksemme on varustettu biosuodattimella, jonka avulla varmistamme, että prosessin aktiivivaihe ei aiheuta ympäristölle hajuhaittoja." Ilmeisesti haju olisi vieläkin pahempi ellei tätä biosuodatinta olisi tai tuulensuuntaa seurattaisi edes hieman. Tuon naurettavan lauseen voisi melkeinpä poistaa tuolta heidän kotisivuiltaan. Vieressä on vieläpä "ILMOITA hajuhaitasta"-linkki, joka vie lomakkeeseen, jolla hajusta voi valittaa. Moniko tässä viestiketjussa on näin tehnyt? En minä ainakaan. Selvästi hajuhaittojen minimointiin on halua myös Envorin puolesta ei vain meidän.
Itse asun Viksbergissä ja välillä laittaa haisemaan. Sanon, että kylläpä haisee, mutta en lähde Laineen murhatuomiota julistamaan.
Biojätteenkäsittelylaitosta ei varmaan ihan heti lähdetä siirtämään mihinkään, kun se tuonne on rakennettu. Oletin, että biomädätyksen (täysin suljettu prosessi) tultua kuvioihin hajut olisivat loppuneet, mutta ilmeiseseti aiempaa kompostointia ulkosalla edelleen jatketaan ja mädätyksestäkin syntyy lietettä, joka käsitellään tavallisen biojätteen tapaan ulkona.
Eipä auta täälä keskustelupalstalla Kiimassuon morkkaaminen. Toki asiasta saa keskustella rakentavasti. Palveluksen tekevät, kun meidän jätteet sinne ottavat.
Jotainhan kuitenkin kaikki hajusta kärsivät voivat tehdä, nimittäin ilmotuksen hajuhaitasta: http://www.envor.fi/DowebEasyCMS/Sivusto/Dokumentit/hajuilmoitus.html
Ei, en ole töissä Kiimassuolla, koskaan ollutkaan siellä töissä tai kenenkään siellä työskentelevän sukulainen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463118Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462921Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo532634100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es512535Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322116Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581870- 451789
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä441645- 481592
- 271399