palkkatodistus

miten on

Tuli vaan mieleen tilanne että kun joutuu irtisanotuksi, niin työttömyyskassa, vaikkapa YTK, vaatii työnantajan kirjoittaman palkkatodistuksen. Mitäs sitten tehdään jos työntekijä ei syystä tai toisesta pysty kassalle todistusta hankkimaan, esim. työnantaja on mennyt konkurssiin eikä vastaa puhelimeen tai ole muutenkaan tavoitettavissa, tai välit on menneet ja työnantaja kieltäytyy kirjoittamasta todistusta? Lisäksi päivärahan saannin ehtona oli että on maksettu työehtosopimuksen mukaista palkkaa, entä jos on ollut huonommalla palkalla, onko tällöin mahdollista saada päivärahaa?

4

1110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla'

Ainakin minulla aikanaan riitti, kun toimitin kassaan palkanmaksun yhteydessä annetun palkkatositteen. Siitähän ilmenee palkan määrä pidemmältäkin ajalta. Tuo toimii tietysti vain silloin, jos kyse säännöllisestä kokoaikatyöstä.

Jos alalla on työpaikkakohtainen tai yleissitova tes ja on saanut kokoaikatyössä alle tessin tai työstä paikkakunnalla yleisesti maksettavan suuruisen palkan, niin siinä taitaa käydä niin, ettei päivärahaan oikeuttava työssäoloehto täyty eikä päivärahaan siis ole oikeutta.

• taas ....

Vuonna 2003 ei YTK-kassaan kelvannut muu kuin heidän oma palkkatodistuspohjansa täytettynä. Täytetystäkin palkkatodistuksesta tuli bumerangi, kun ohjeissa ei lukenut täydellisesti miltä ajalta palkkatiedot vaaditaan. Onneksi työnantajani hoito koko paperisodan.

taas .... kirjoitti:

Vuonna 2003 ei YTK-kassaan kelvannut muu kuin heidän oma palkkatodistuspohjansa täytettynä. Täytetystäkin palkkatodistuksesta tuli bumerangi, kun ohjeissa ei lukenut täydellisesti miltä ajalta palkkatiedot vaaditaan. Onneksi työnantajani hoito koko paperisodan.

YTK on kelantasoinen kiemurtelija. YTK on yksityinen, voittoa tavoitteleva yritys. Jokainen euro, mitä eivät joudu maksamaan, lisää voittoa.

• työtodistusta

Sain työtodistuksen mutta siinä ei työkkärin mielestä ollut eriteltynä VIIKOTTAISTA TYÖAIKAA. sitä on nyt haettu TYÖSUOJELUPIIRIN avustuksella (uhkasakko)

Palkkakuitit kannattaa säästää...
      Usein tilit/palkanlaskennan hoitaa joku tilitoimisto, johon voi olla suoraan yhteydessä.
      Itse sain aina selvitykset (palkkanauhat) sähköpostiini tilitoimistosta.
      (pomo oli ilmoittanut sinne 2 viikon tunnit EI VIIKOTTAISTA)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe