Vaimosi/tyttäresi raiskattaisiin

Kostaisitko?

Aivan selvä juttu, tekijä olisi tunnustanut ja "katunut", syyttänyt humalatilaansa. Tapaus olisi kuitenkin ns. lievä raiskaus ja ensikertalainen pääsisi ehdollisella vankeudella. Ottaisitko lain omiin käsiisi kun hovioikeuskaan ei raiskaajaa vankilaan passittaisi?Jos kostaisit niin miten?

17

1029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittäisin,

      jos mahdollista, pitää poliisin ja "oikeus"laitoksen kokonaan pois sotkemasta ja hoitaa rangaistustoimenpiteet itsenäisesti liikaa huomiota herättämättä. Joku asiantuntija sanoi TV:ssä joskus, että omankädenoikeuden käyttö lisääntyy, jos rikollisia ei laiteta vankilaan ja niin siinä käy. Moni varmasti nykyään miettii rikoksen kohteeksi joutuessaan hoitaako asian virallista tietä, vai itse.

      • Kostaisitko

        Tekisitkö itse vai delegoisitko asian alan ammattilaisille?


      • ...olet?
        Kostaisitko kirjoitti:

        Tekisitkö itse vai delegoisitko asian alan ammattilaisille?

        Etsitkö sinä tekijöitä vai tarjoudutko itse tekemään?


      • mee vaan
        Kostaisitko kirjoitti:

        Tekisitkö itse vai delegoisitko asian alan ammattilaisille?

        Hei! Mielenkiintoinen kysymys.. oman käden oikeushan ei ole suomessa kovin hyväksytty/huudeltu asia..
        Mutta mutta, itse en tunne ihmisiä jotka hoitaisivat asian eli pakon edessä olisi pakko hoitaa itse..
        Uhkaillahan saa niin vapaasti kun haluaa kun ei ole todistajia, niinkuin minua.. puhuit raiskauksesta.. olen itse nainen ja asun pienen lapsen kanssa.
        Naapurin kolli on uhannut raiskata minut.. tänäkin iltana pyörinyt nurkilla kun parvekkeen ovi käy meillä (asun rivarissa) käy ns. tarkistamassa onko muita kun minä, jos ei niin väännellään naamaa jne. Ehkä voi olla, että uhkailee vaan kun asuu äitinsä kanssa, jolla on tapana käyttää alkoholia ja huudella. Mutta ei oo kiva tunne.. eikä koskaan voi tietää mitä seuraavaksi.
        Pelottaa lapsenkin puolesta.. pakko kai hommata iso koira ja pippurisuihke!
        Muuten kannatan näiden kanssa suoraan sanottuna oman käden oikeutta..
        Suomen oikeuslaitos on toivoton! Ei mitään tuomioita raiskaajilla/lapsiin sekaantujilla.. prk!
        Joskus itse miettinyt, että kuka muka suomessa hoitaa näitä? Marssisinko jonkun "ryhmän" ovelle ja pyytäisin et tee "näin" seteli tukon kanssa? Miten vitussa ne luottais johonkin mammaan tai yleensäkään? (Ihan kai perseestä... ensinnäkään mulla mitään setelituppoja ole tai jos oisikin ne vaan ottais rahat ja naurais mulle ). He hee.. Hei ja tiedän, et ip on muistissa ja jää.. mietin vaan.. vinkit kuitenkin tere tulleita! ;)))) Jatketaan ja palaillaan!


      • lue tämä
        ...olet? kirjoitti:

        Etsitkö sinä tekijöitä vai tarjoudutko itse tekemään?

        Olen pahoillani, jos näin on tapahtunut ja olen sitä mieltä, että laukaus silmien väliin olisi liian helppo tälle kusipäälle.
        Mutta koita hetken aikaa rauhoittua ja miettiä, tiedän, että tekee hankalaa...

        Mutta... VOIMIA!


      • Niin se vain on
        mee vaan kirjoitti:

        Hei! Mielenkiintoinen kysymys.. oman käden oikeushan ei ole suomessa kovin hyväksytty/huudeltu asia..
        Mutta mutta, itse en tunne ihmisiä jotka hoitaisivat asian eli pakon edessä olisi pakko hoitaa itse..
        Uhkaillahan saa niin vapaasti kun haluaa kun ei ole todistajia, niinkuin minua.. puhuit raiskauksesta.. olen itse nainen ja asun pienen lapsen kanssa.
        Naapurin kolli on uhannut raiskata minut.. tänäkin iltana pyörinyt nurkilla kun parvekkeen ovi käy meillä (asun rivarissa) käy ns. tarkistamassa onko muita kun minä, jos ei niin väännellään naamaa jne. Ehkä voi olla, että uhkailee vaan kun asuu äitinsä kanssa, jolla on tapana käyttää alkoholia ja huudella. Mutta ei oo kiva tunne.. eikä koskaan voi tietää mitä seuraavaksi.
        Pelottaa lapsenkin puolesta.. pakko kai hommata iso koira ja pippurisuihke!
        Muuten kannatan näiden kanssa suoraan sanottuna oman käden oikeutta..
        Suomen oikeuslaitos on toivoton! Ei mitään tuomioita raiskaajilla/lapsiin sekaantujilla.. prk!
        Joskus itse miettinyt, että kuka muka suomessa hoitaa näitä? Marssisinko jonkun "ryhmän" ovelle ja pyytäisin et tee "näin" seteli tukon kanssa? Miten vitussa ne luottais johonkin mammaan tai yleensäkään? (Ihan kai perseestä... ensinnäkään mulla mitään setelituppoja ole tai jos oisikin ne vaan ottais rahat ja naurais mulle ). He hee.. Hei ja tiedän, et ip on muistissa ja jää.. mietin vaan.. vinkit kuitenkin tere tulleita! ;)))) Jatketaan ja palaillaan!

        Kyllähän tällä palstalla kovasti uhotaan mutta todellisuudessa ei mitään tehtäisi. Tietokoneen ääressä on helppo uhota ja hyvä niin, varmasti terveellistä päästää höyryjä ulos ettei tee mitään typerää kuten ota lakia omiin käsiinsä. Kahdesta vääryydestä ei tule yhtä oikeaa!


    • -

      pitäisi järjestää sovittelu, mutta ei oman käden oikeutta. Asia pitäisi kysyä uhrilta. Hänen pitäisi päättää ilmoittamisesta.
      Jos tosiaan sukulaiset noin paljon välittäisivät, järjestäisin keskustelun perheen ja rikollisen kesken ilman poliisia.
      Exän tytär oli ollut lastenkodissa ja joutui näkemään yhtä ja toista, mutta ei puhunut niistä häpeän ja pelon tähden, että joutuu takaisin laitokseen. Painajaiset herättivät hänet joka aamu.

    • Jerne_poro

      Otat kaverin kiinni ennen poliisia
      otat pari kolme kaveria mukaan ja pidätte hauskaa
      kukin tavallaan

      • 888889

        Nussisin perseeseen sitä raiskaria. Mutten munnallani vaan halonpätkällä. Lopuksi halkaisisin sen kyrvän puukolla ja syöttäsin sen sille.


      • NO HOMOS

        R GAY


      • eräs mies
        888889 kirjoitti:

        Nussisin perseeseen sitä raiskaria. Mutten munnallani vaan halonpätkällä. Lopuksi halkaisisin sen kyrvän puukolla ja syöttäsin sen sille.

        Itse olen jakanut oman käden oikeutta 2 kertaa, enkä kadu sitä päin vastoin. Ensinmäinen kerta oli kun puutuin tilanteeseen missä sivullista ihmistä oltiin puukottamassa, ja hyökkääjä kohdisti vihan minuun kun puutuin tilanteeseen, harmi vaan että tällä sankarilla oli niin finaalissa oleva maksa että se kesti tasan yhden lyönnin maksan kohdalle nyrkillä ja poks se repes, no ei siinä mitään 2 vuodella siitä selvis, ja eipähän se tyyppi enää hillu veitsen kanssa, toinen kerta oli se kun puhuttiin järkeä päähän yhdelle pedofiilille mikä asui samalla alueella missä asuu muitakin lapsiperheitä, kaveri näytteli munaansa lasten hiekkalaatikolla ja yritti houkutella lapsia mukaansa, poliisi sanoi että mitään ei voi tehdä ennen kuin kaveri tekee jotain, no sehän olisi ollut järkevää odottaa, kävi sitten niin että kaksi tuntematonta miestä oli hakannut paskaksi tämän pedofiilin lenkkipolulla ja se makaa vihanneksena jossain parantolassa :) pitää muistaa että oman käden oikeuteen liittyy aina seuraamus teosta, tämä kannattaa huomioida, mutta itse kannatan kyllä ja olen edelleen valmis näin toimimaan ja tulen viellä tomimaankin sinä päivänä kun äitini raiskaaja vapautuu linnasta niin sama päivä on hänen kuolin päivä valitettavasti mutta näin on. pitäkää huoli rakkaimistanne ja olkaa valmiit tekemään uhrauksia tarvittaessa .


      • Tosi on
        eräs mies kirjoitti:

        Itse olen jakanut oman käden oikeutta 2 kertaa, enkä kadu sitä päin vastoin. Ensinmäinen kerta oli kun puutuin tilanteeseen missä sivullista ihmistä oltiin puukottamassa, ja hyökkääjä kohdisti vihan minuun kun puutuin tilanteeseen, harmi vaan että tällä sankarilla oli niin finaalissa oleva maksa että se kesti tasan yhden lyönnin maksan kohdalle nyrkillä ja poks se repes, no ei siinä mitään 2 vuodella siitä selvis, ja eipähän se tyyppi enää hillu veitsen kanssa, toinen kerta oli se kun puhuttiin järkeä päähän yhdelle pedofiilille mikä asui samalla alueella missä asuu muitakin lapsiperheitä, kaveri näytteli munaansa lasten hiekkalaatikolla ja yritti houkutella lapsia mukaansa, poliisi sanoi että mitään ei voi tehdä ennen kuin kaveri tekee jotain, no sehän olisi ollut järkevää odottaa, kävi sitten niin että kaksi tuntematonta miestä oli hakannut paskaksi tämän pedofiilin lenkkipolulla ja se makaa vihanneksena jossain parantolassa :) pitää muistaa että oman käden oikeuteen liittyy aina seuraamus teosta, tämä kannattaa huomioida, mutta itse kannatan kyllä ja olen edelleen valmis näin toimimaan ja tulen viellä tomimaankin sinä päivänä kun äitini raiskaaja vapautuu linnasta niin sama päivä on hänen kuolin päivä valitettavasti mutta näin on. pitäkää huoli rakkaimistanne ja olkaa valmiit tekemään uhrauksia tarvittaessa .

        Joopa joo ja lehmätkin lentää, tuollaisia satuja ja tarinoita ei kukaan usko. Vaikka olisi niin ihmeellisesti että puhuisitkin totta niin kuvitteletko olevasi joku sankari? Sitä et todellakaan ole vaan väkivaltainen psykopaatti joka mitä ilmeisimmin nauttii toisten ihmisten hakkaamisesta. Toivottavasti joudut kiinni ja sinut laitetaan vankilaan jonne kuulut!


      • mie vua
        888889 kirjoitti:

        Nussisin perseeseen sitä raiskaria. Mutten munnallani vaan halonpätkällä. Lopuksi halkaisisin sen kyrvän puukolla ja syöttäsin sen sille.

        *huokaisee ihastuksesta*


    • äitini raiskattiin

      Käyttäisin aikaa miehen liikkeiden seuraamiseen ja joko itse tai joku muu lyöttäytyisi hänen seuraan ja hankkiutuisi tavallaan hänen kaveriksi, ja antaisi ajan kulua ja sitten järjestäisi kesällä vaikka mökki viikonlopun missä saunottaisiin ja juotaisiin viinaa kunnolla, eli kaks vaihtoehtoa raiskaaja juo ittesä vahvan humalaan ja sammuu saunaan missä saunan pelti on laitettu liian aikaisin kiinni ja häkä hoitaa loput ja menee mökki haaverina, toinen vaihtoehto on hieman pirullisenpi ja siinä tekijä ehtii hieman miettiä että kenet tuli raiskanneeksi, ensin viinaa suuri määrä suuhun ja hupsista kyseinen henkilö kun siitä kännistä herää niin hänet on laitettu mökin puuliiterin hirteen kiinni ja, odotellaan hetki että hän tajuaa puhetta ja sitten ilmoitetaan tuomio, ja mistä se on seuraamus ja onko viimeistä toivetta, ja sen jälkeen vedetään kaveri hirteen ja laitetaa jakkara sihen nurin, itsemurha ja sitten vedän hirveen kännin itse ja sammun ja soita poliisin paikalle ja näyttelen helvetin hysteerista ja itken ja pyydän kriisiapua ynnä muuta, ja kerron että kaverilla oli jonkinlaisia mielenterveys ongelmia ja viimeaikoina oli puhunut aika synkkiä asioita ja joskus sanonut että tappaa viellä itsensä joku päivä. hah hah :)

    • pesäpallomailalla

      suomessa kun ollaan niin eihän täällä oikeutta tollaisissa asioissa saa muuta kuin oman käden kautta,veikkaan että raiskaaminenkin laillistetaan 10 vuoden sisällä suomessa..

      • z

        Miksei kenellekään tule mieleen, että väkivallantekijä jätettäisiin yksin? Hän vain nauttii huomiosta ja kehuskelee teoillaan. Yksinään hänelle tulisi pian vilu.
        Päättelen vain, jollei kukaan auttaisi, eikä ottaisi kotiinsa, mitä vainohullu voi tehdä? Käytännön ongelmat on otettava huomioon.


      • ­­­
        z kirjoitti:

        Miksei kenellekään tule mieleen, että väkivallantekijä jätettäisiin yksin? Hän vain nauttii huomiosta ja kehuskelee teoillaan. Yksinään hänelle tulisi pian vilu.
        Päättelen vain, jollei kukaan auttaisi, eikä ottaisi kotiinsa, mitä vainohullu voi tehdä? Käytännön ongelmat on otettava huomioon.

        Kansan yleisein oikeustajun sekä maalaisjärjen perusteella, henkilöä joka on syyllistynyt raiskaukseen tai pedofiliaan (tehden siis teon, tai useampia), varsinkin lähimmäistä kohtaan, eikä ole jäänyt kiinni viramonaisten toimesta, saa pahoinpidellä niin ankarasti kuin itse tai porukalla katsoo tarpeen.

        Lakejahan ei ole säädetty kansan oikeustajun mukaan, vaan muutaman tusinan lainoppineen neuvojen perusteella. Itse hyväksyisin vankeusrangaistuksen esim. edellämainitun teon tehneen pedofiilin tai raiskaajan pahoinpitelystä/kidutuksesta/taposta, vaikken olisi samaa mieltä tuomion oikeudenmukaisuudesta.

        Koska maailmassa on vieläkin (kyllä, myös ei-islamilaisia) valtioita, joissa kyseisistä kostotoimista ei saisi vankeutta vaan jopa viranomaisen kiitokset, on tultava johtopäätökseen että useat lait ovat subjektiivisia eikä niillä välttämättä ole yleisen oikeustajun kannalta suurempaa merkitystä.

        Jos vaikka tällaisen kansanedustajan lapsi joutuisi pedofiilin kynsiin ja lopulta tapettaisiin (joka on vaikkapa USA:ssa yleisempi skenaario kuin Suomessa), suuttuisiko kansanedustaja, jos häntä äänestänyt henkilö sitoisi pedofiilin tuoliin, katkoisi sormet sähköleikkurilla yksi kerrallaan ja pumppaisi suoniin happikuplia, ja antaisi tämän vuotaa kuiviin 3-4 päivän ajan?

        Tällaisissa tilanteissa ei pidäkään turvautua tiukkaan lain kirjaimeen, vaan oletukseen siitä, mitä sinä kansalaisena hyväksyisit, jos kyseinen olisi tapahtunut omalle läheiselle, tai lapsellesi.

        Eihän tappo tai pahoinpitelykään ole aina rangaistava teko, _jos teko on puolusteltavissa_ eri oikeuden asteissa. Suomen laki tuntee käsitteen hätävarjelu. Tämäkin todistaa, että toisen ihmisen hengen, terveyden tai vapauden riistäminen on rangaistavuudeltaan subjektiivista, riipppuen olosuhteista (pakkotila, vai ennalta suunniteltu), vaikka lopputuloksena olisikin ruumis, halvaantunut, jne.

        Itse en satuta ketään viattomia, ihmisiä enkä eläimiä. He kun eivät ole tehneet toisille pahaa. Sen sijaan rinnastan esimerkiksi aktiivisen pedofiilin vaikkapa raatelevaan suteen, johon on lopetus-oikeus. Jos susi terrorisoi naapurustoa ja tappaa lähialueen eläimet, koirat jne... Se ammutaan.

        Mielestäni suora lopetus on liian humaani rangaistus tällaiselle henkilölle jonka sairaus on patologinen tai pahimmassa tapauksessa sitä ei ole, ja hän toimii täysin vapaasta tahdosta. Ihmisen erottaa eläimestä se, että ihminen voi käyttää täyttä harkintavaltaa, empatiaa ja kauasnäköistä päätöksentekoa joka tilanteessa.

        Jos henkilö katsoo laskelmoiden, että hän voi muutaman minuutin raiskauksen vuoksi tuhota viattoman koululaisen elämän ja musertaa tämän henkisesti loppuelämän ajaksi, hän ei ansaitse elää nykyisessä olomuodossaan. Tällaisen raiskaajan tahi eritoten pedofiilin tappaminen, silpominen, kidutus, murha, ovat oikeudenmukainen ratkaisu.

        Nostankin hattua niille poliisimiehille ja päällystötason komisarioille jotka ovat vuosien varrella tahalleen jättäneet johtolankoja tutkimatta tai tulkinneet väärin tapauksia, joissa pedofiilin tai raiskaajan rankaisija olisi voinut lain mukaan saada tuomion. He ovat ensi sijassa tehneet lähimmäisenrakkaudesta suuren teon kyseisen henkilön uhrille, joka on pahimmassa tapauksessa ollut alle 12-vuotias. Muistakaa että näiden henkilöiden rankaisemisessa tulee aina olla takana ajatus oikeuden saamisesta uhrille. Hyvää talvea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe