Millainen tilanne kosiessa?

lempeä vai arkea

Tuli tässä mieleen, et millaisessa tilanteessa teitä on kosittu? Enkä nyt tarkoita elämäntilannetta vaan tavallaan "parisuhteen tilannetta". Siis että onko ollut menossa ihan loistava, aurinkoinen vaihe suhteessanne, asiat on menneet superhyvin ja riidelty ei ole kuukausiin? Vai onko kihlautuminen tapahtunut ihan tavallisen arjen keskellä, siis että välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia, joskus on helpompaa ja välillä kiukutellaan?

Rupesin vaan miettimään, että miten toi mies mua ikinä kosis, kun suurin piirtein kerran kuussa järjestän jonkun mökötys-kiukkukohtauksen. Että vaikka se pari viikkoa ehtis miettiä, että meillähän menee hyvin ja mulla on ihana avovaimo, niin sitten taas tulee pieni riidantynkä, niin se varmaan hautais kihlautumisaikeet taas joksikin aikaa.

On vielä niin miettivää ja harkitsevaa sorttia, että pitäis varmaan hyvinkin vuos sitä kosintaa pyöritellä päässään, mut jos vuoden aikana tulee riitaa (väkisinkin tulee, en mä ainakaan kestä vuotta rauhallista hiljaiseloa, pakko välillä on purkaa tunteita!? :D), niin sittenhän se siirtää taas suunnitelmia vuodella eteenpäin jollei kokonaan hautaa...

Siis uskallatteko, miehet, kosia tavallista kiukkupussia arjen aikanakin, vai tulevatko kihlautumisajatukset mieleen vasta kun elämä on ollut ruusuilla tanssimista kuukausien ajan?

3

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskus riitelyä

      Mun mies ei olisi kosinut kiukkupussia. On nimittäin joskus ollut jo avoliitossa ja kihloissa sellaisen kanssa ja se riitti. Mies kammoaa riitelyä ja asiasta on käyty keskustelut moneen kertaan. Että ei ole parisuhdetta jossa ei koskaan riidellä jne. Ja negatiivisista asioista voidaan keskustellakin, ei kaikki ole riitelyä. Ja sitäpaitsi inhoan itsekin riitoja, koska mies on aika hirmuinen suuttuessaan (ei siis koskaan väkivaltainen kuitenkaan!!) ja riidat on tosi ikäviä...

      Ja itse olen vielä itseni ja kaikkien minun tuntevien mielestä rauhallinen ihminen, joka suuttuu harvoin. On meillä kuitenkin riitoja ollut, joskus tosi hölmöistäkin asioista, mutta vähemmän kuin suhteen alkuaikana. Ja nykyiset harvat riidat on enemmänkin juuri niitä hölmöistä asioista riitelyä. Aluksi oli oikeitakin ongelmia joista oli ehkä ymmärrettävääkin, että riitoja syntyi. Ja silloin ei ehkä olisi ollut hyvä aika kihlautua. Ja enemmän mies pelkäsi suhteen alkuaikoina riitelyä kuin myöhemmin.

      Kihlauksen aikaan varsinaiset isommat ongelmat oli selätetty aikoja sitten. Ja meni kyllä ehkä paremmin kuin koskaan aikaisemmin. Kyllä siinä kuukausia usein meni, että ei riidelty. Mutta en muista kauanko oli taukoa ennen kihlausta. Eka riita kosinnan jälkeen tuli kyllä piakkoin ja siitä mies vähän pelästyi. Mutta kyllä se siitä sitten. Aikalailla ruusuilla tanssimista se kihlausaika (6 kk) kyllä oli sen jälkeen.

      Ja täytyy myös muistaa, että ei se avioliitto suhdetta kovin paljon erilaiseksi muuta. Myös avioliitossa riidellään! Ei se välttämättä vaarallista ole. Riippuu riidan syistä ja onko riitely jatkuvaa, usein toistuvaa. Ja MITEN RIIDELLÄÄN (tämä mun mielestä oleellista!). Mutta sitähän pitäisi tahtoa rakastaa niin myötä- kuin vastoinkäymisissä.

      Ehkä voisit yrittää muuttaa käytöstäsi? Miksi järjestät mökötys-kiukkukohtauksen? Ja mitä ne on ne tunteet, mitkä kasautuu päähän ja pitää purkaa? Kannattaisiko niitä purkaa muulla tavoin kun kiukustumalla? Esim. puhumalla rauhallisesti? Vai huvin vuoksiko vaan räjähtelet ja mies on helpoin kohde jolle räjähtää? Ei kai sitä viitsi esim. töissä räjähdellä? Toinen voi kyllä jossain vaiheessa saada tarpeekseen riidoista ja anteeksipyytelyt menettävät merkityksensä ennen pitkää.

      • riitelemättä?

        Ongelmana useissa parisuhteissa on se, että asioista ei voi puhua riitelemättä! Ja ongelmat lakaistaan maton alle, kun ei haluta riidellä. Kunnes joskus sitten ne ryöpsähtää sieltä ja riita on valmis.

        Yritän puhua riitelemättä, mutta usein käy niin, että päädymme riitelemään siitä riidelläänkö vai ei... Että oliko se jo riidan aloitus, kun aloitin puhumaan jostain ikävästä asiasta. Itse asia jo unohtuu! Miten ongelmia ratkotaan, jos niistä ei voi keskustella? Riitelemisellä ne harvemmin korjaantuu, päinvastoin. Eikä silläkään kyllä, että jatkuvasti vältellään riitelyä. Useinhan sanotaan, että parisuhteessa menee huonosti, jos koskaan ei riidellä? Ei enää välitetä?

        Mä itse olen kiukkuinen väsyneenä ja tiettyyn aikaan kuukaudesta. Ja mies kyllä huomaa sen. Mutta en mielestäni ole luonteeltani mikään kiukkupussi. Ja onko ihmisiä, jotka ovat aina hyvällä päällä?

        Tämä nyt meni vähän sivuun itse aiheesta... Kyllä jatkuva riitely voi estää miestä kosimasta. Mutta et voi kyllä alkaa "pidättelemäänkään" vaan siksi, että mies kosisi. Ja sitten kun olette naimisissa päästät kaikki kerralla ulos! Voisi olla mies ihmeissään!


      • ..................
        riitelemättä? kirjoitti:

        Ongelmana useissa parisuhteissa on se, että asioista ei voi puhua riitelemättä! Ja ongelmat lakaistaan maton alle, kun ei haluta riidellä. Kunnes joskus sitten ne ryöpsähtää sieltä ja riita on valmis.

        Yritän puhua riitelemättä, mutta usein käy niin, että päädymme riitelemään siitä riidelläänkö vai ei... Että oliko se jo riidan aloitus, kun aloitin puhumaan jostain ikävästä asiasta. Itse asia jo unohtuu! Miten ongelmia ratkotaan, jos niistä ei voi keskustella? Riitelemisellä ne harvemmin korjaantuu, päinvastoin. Eikä silläkään kyllä, että jatkuvasti vältellään riitelyä. Useinhan sanotaan, että parisuhteessa menee huonosti, jos koskaan ei riidellä? Ei enää välitetä?

        Mä itse olen kiukkuinen väsyneenä ja tiettyyn aikaan kuukaudesta. Ja mies kyllä huomaa sen. Mutta en mielestäni ole luonteeltani mikään kiukkupussi. Ja onko ihmisiä, jotka ovat aina hyvällä päällä?

        Tämä nyt meni vähän sivuun itse aiheesta... Kyllä jatkuva riitely voi estää miestä kosimasta. Mutta et voi kyllä alkaa "pidättelemäänkään" vaan siksi, että mies kosisi. Ja sitten kun olette naimisissa päästät kaikki kerralla ulos! Voisi olla mies ihmeissään!

        ..noin pari kertaa kuussa. Räjähdetään kumpikin hetkeksi ja sitten puhutaan asiat halki, jonka jälkeen yleensä päädytään harrastamaan kiihkeää sovintoseksiä. :D Parisuhde voi hyvin kun uskaltaa suuttua toiselle (syystä), eikä tarvitse pelätä, että toinen jättäisi sen takia, että on ilmaissut mielipiteensä. Turhat napinat käännetään sitten huumoriksi. :D Riippuu todella paljon esim. äänensävystä, miten toinen ottaa asiat. Mulla mies tosi "rento" kotitöiden suhteen, mutta kun yhdessä tehdään ja kun nätisti pyytää, niin kaikki sujuu loistavasti. Illalla voi sitten palkita vaikka niskahieronnalla tai suihinotolla, niin nurinaa ei yksinkertaisesti tule.
        Kosinta tuli yllätyksenä suhteen aika varhaisessa vaiheessa ja nyt odotellaan ensi kesän häitä. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe