Almeran kestävyys?

Mitä tiedossa?

Almerallani on ajettu 220 000km. Malli on -98 1,6 litran koneella. Olen ihmetellyt vikojen puuttumista. Itse olen ajanut tällä 1300 000 km eikä tosiaankaan akun vaihdon, renkaiden vaihdon ja määräaikaishuoltojen lisäksi ole ilmennyt mitään vikoja. Ei mitään. Minkälaisia vikoja ja remontteja on tiedossa, jos ajaa vaikka 350 000 asti? Auto on säännöllisesti huollettu ja ruostesuojattu. Pellit ja pohja ovat tiptop kunnossa. Kannattaako jatkaa ajoa vai vaihtaa uudempaan? Itse en autoa huolla enkä korjaile.

6

979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 130 000km olen ajanut

Että silleen

• Uittu-Antero

Kannattanee vaihtaa päikseen johonkin toiseen, ihan sama mihin, kunhan pääset tuosta eroon jos se kerran toimii.

• oli kysymys

Kysymyshän liittyi siihen, miten Almera jatkossa kestää. Leviääkö kärry seuraavan 100 000 km aikana totaalisesti vai mitä. Toistaiseksi on hämmästyttävän kestävä ollut. Onko kärry ohjelmoitu kestämään esim. 300 000 km, sen jälkeen kaikki leviää vai kuinka käy. Kauanko nämä yleensä kestävät jos hyvin huoltaa?

• japsi..

nissanit,itel -99 1.4 165 000aj ihmetelly kun ei mitään vikoja merkkiliik hk vuosihuollot tehty suojattu auto uudesta asti tavallista rauhallista ajoa pääasiassa yksin,muakin kiinnostaa tuleeko mun autoon mitään vikoja koskaan vai onko ne vuosihuollot jo ennaltaehkäsyä,ite kun vaan ajelen ja ostan bensaa.Konekin tuntuu uuden karheelta käy kuin uutena äänet hiljaiset ei kolinoita kilkatuksia.

• meni usko

Minulta meni usko. 1999 diesel ja 220 000km kohdalla lukituspetti moottorin alaosassa ja koko alaos pa**kana. Siihen asti oli melko huoletonta ajoa.

• 300000-500000

Vaihda vaihteiston öljyt, sitten sekin kestää. Tulee todennäköisesti jotain pienempää , esim. laturi, startti ja sen hintaluokan juttua, mutta niiden takia ei kannata autoa vaihtaa. Älä pelkää, AJA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      55
      4208
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      287
      4108
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      144
      3595
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      92
      3535
    5. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      73
      3054
    6. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      30
      2437
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      36
      1875
    8. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1773
    9. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      14
      1736
    10. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1670
    Aihe