toiset silittelee omaa koiraasi

mitä mieltä ootte?

tässä tämä..mitä mieltä?

26

2039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vielä täsemnnän, eli tarkoitatko sitä, että toiset ihmiset silittelevät vieraita koiria koirapuistossa? No mikä ongelma siinä nyt on? Puistossahan koirat joka tapauksessa "viskataan susille" eli koira joutuu ihan itse vieraiden laumanjäsenien keskelle. Koira joutuu etsimään omaa paikkaansa tappelemalla asemastaan eli kuten me ihmiset asian tulkitsemme "leikkimään" muiden koirien kanssa. Samaan syssyyn menevät kaikki vieraat eli niin koirat kuin ihmisetkin.

      JOS ihan oikeasti yhtään rakastaa koiraansa ja välittää siitä, niin ei todellakaan vie koiraansa puistoon vieraiden koirien ja ihmisen luokse. Se on äärimmäisen stressaava paikka koiralle kun joutuu etsimään paikaansa täysin vieraiden koirien ja ihmisen keskellä. Koskaan ei voi tietää miten vieraat koirat ja vieraat ihmiset suhtautuvat koiraan ja seurauksena saattaa olla iso nippu ikävyyksiä.

      • puistoon, et oot

        oikeassa, et tappelukoirat pysyykööt kotona. Rotikka on sama


      • puistoon, et oot kirjoitti:

        oikeassa, et tappelukoirat pysyykööt kotona. Rotikka on sama

        Niin, tapaaja-koiratpa hyvinkin, puistossahan tavataan muita eli silloin kyseessä ovat tapaaja-koirat :) Ja kyllä, rotikkakin on tapaaja-koira :) Kaikille tapaaja-koirille rapsutuksia!


      • Ongelma ...
        rottweiler-mami kirjoitti:

        Niin, tapaaja-koiratpa hyvinkin, puistossahan tavataan muita eli silloin kyseessä ovat tapaaja-koirat :) Ja kyllä, rotikkakin on tapaaja-koira :) Kaikille tapaaja-koirille rapsutuksia!

        Eiköhän tämä aihe ole jo aika vanha . Kaksi kouluntaa joista kumpikaan ei ole täysin oikeassa . Kunnioittakaa toistenne mielipiteitä ja vakaumuksia älkääkä tuputtako omia näkemyksiänne ainoina ja oikeina .


      • Briard

        Että koira on sosiaalinen eläin. Ja jos OIKEASTI rakastaa koiraansa, antaa sen tavata ja tehdä tuttavuutta omien lajitovereidensa kanssa!! piste.

        Voi olla, että joskus jotkut koirat eivät tule keskenään toimeen, mutta koirapuistoissa on sääntönsä ja jos näyttää siltä, että tunnelma kiristyy, viedään koira pois. Ei anneta tilanteen karata käsistä!


      • menehän kouluun
        rottweiler-mami kirjoitti:

        Niin, tapaaja-koiratpa hyvinkin, puistossahan tavataan muita eli silloin kyseessä ovat tapaaja-koirat :) Ja kyllä, rotikkakin on tapaaja-koira :) Kaikille tapaaja-koirille rapsutuksia!

        eikä esikoulu kautta kerho ikäsel saa olla mitään koiraa!!!! Et osaa lukee tyhmä!


      • kaikki ei sitä ymmärrä
        Briard kirjoitti:

        Että koira on sosiaalinen eläin. Ja jos OIKEASTI rakastaa koiraansa, antaa sen tavata ja tehdä tuttavuutta omien lajitovereidensa kanssa!! piste.

        Voi olla, että joskus jotkut koirat eivät tule keskenään toimeen, mutta koirapuistoissa on sääntönsä ja jos näyttää siltä, että tunnelma kiristyy, viedään koira pois. Ei anneta tilanteen karata käsistä!

        tappajakoiria siel ei oikee näykkää ja hyvä asia!!


      • mitä ihmettä?
        puistoon, et oot kirjoitti:

        oikeassa, et tappelukoirat pysyykööt kotona. Rotikka on sama

        Mikäs idea siinä puistossa käymisessä on jos ei tapaajakoirat saa käydä? Siis tarkoittiko tämä sitä, että jos koira on ns. tapaajakoira eli haluaa tavata muita koiria, ei saa käydä silti puistossa?

        Mitä muuten tarkoittaa lause: "niin ei tapaajakoirien omistajat koiria toisivatkaan
        puistoon, et oot ..." en ymmärrä, vaikka olen suomen kielen lehtori.

        Kannattaisiko sinun opetella kirjoittamaan ja puhumaan suomen kieltä, jos olet olevinasi suomalainen?


      • Niina100

        koirapuistossa käyntiä. Että hellallettas ku sitä stressaa SITTE NIIN!


      • Pitti&Rotisko
        rottweiler-mami kirjoitti:

        Niin, tapaaja-koiratpa hyvinkin, puistossahan tavataan muita eli silloin kyseessä ovat tapaaja-koirat :) Ja kyllä, rotikkakin on tapaaja-koira :) Kaikille tapaaja-koirille rapsutuksia!

        Meidänkin rotikka-Ukko on tapaaja-koira! Se tykkää tapaa monenlaisia koiria, samoin tuo meidän Pitti-tyttö!
        Ihania tapaaja-koiria!
        Ei me siellä kaikkien kanssa viihdytä, kun tulee koira portista sisälle, jonka kanssa ei kemiat kohtaa, ni me menemme pois. Sen kyllä huomaa, miten koira suhtautuu tulokkaaseen, menee varovaiseksi ja "ylivalppaaksi". Johtunee tuosta vahtikoira-luonteesta.
        Ja meidän molempia koiria saa rapsutella, ne tykkää siitä :)


    • lehtori--

      No ei kannata kyllä vieraan ainakaan kysymättä tulla silittelemään. Monet rodut ja yksilöt ovat epäluuloisia vieraita kohtaan, mm. oma koirani saattaa näyttää hampaitaan, jos vieras lähestyy, etenkin jos lähestyy siten, että käsi lähestyy ylhäältä päin, ja jopa hyökätä, jos lähestyjä jatkaa varoituksesta huolimatta. Koirat kun luontaisesti kokevat ylhäältä alaspäin suuntautuvan liikkeen uhkaavana.

      Muutenkin kannattaa kunnioittaa sen verran toisen koiraa (ja toisen yksityisyyttä), ettei ainakaan kysymättä tule silittelemään.

      Sen nyt pitäisi kyllä olla sanomattakin selvää, ja kuuluuhan nyt se ihan perus hyvään käytökseenkin, mielestäni tällainen silittelijä osoittaa kyllä aikamoista moukkamaisuutta.

      • Mirabella86

        Muistakaahan ihmiset että myöskin puudelit ja sellaiset koirat mistä et voisi kuvitellakkaan, voi myös tappaa ihmisen tai toisen koiran. Se ei tarkoita että kaikki rotikat ja dobberit yms vahtiviettiset koirat olisivat tappajia! Se on kasvattajasta ja omistajasta hyvin paljon kiinni! Myös koulutuksella ehkäistään epämiellyttävät asiat.

        Naapurin mummosi chihuauakin saattaa olla purrut joskus pientä lasta (ja pienet koirat ovat yleensäkkin äkäisempiä kuin isommat lajitoverinsa) joten miksi täytyy aina yleistää?

        Meillä on muutama rotikka ja dobberi sukulaisilla ja ystävillä ja ne ovat täysin perhekoiria, ja erittäin hyväluontoisia. Ja heillä on myös lapsia.

        Että hei vaan kaikille epäluuloisille!


      • jotain vikaa?

        Aloittaja on kirjoittanut "Koirapuisto"-osioon joten oletettavasti kyseleepi täällä että onko ok jos sielä vieraat silittevät toisten koiria? Ja jos aloittaja ei sitä tarkoittanut, olisi voinut kirjoituksensa laittaa selkeämmin ja eri paikkaan kuin tänne.
        Tietenkään missään kadulla ym. ei saa mennä silittelemään koiria ilman omistajan lupaa. Mutta miksi koirapuistossa ei saisi silitelllä muiden koiria? Koirat kun yleensä tulevat ihan itse vapaaehtoisesti ihmisen luokse rapsuteltavaksi leikin lomassa ja varsinkin jo hieman väsähtäessään, ja löytyy myös yksilöitä joita kiinnostaa enemmän ne ihmisiltä saadut rapsutukset kuin muiden koirien kanssa leikkiminen. Pitäisikö siinä sitten koira-ihmisenä olla rapsuttelematta kun joku tulee penkille viereen istumaan tai jalkojen juureen ja ehkä vielä tökkii "vinkiksi" kuonollaan rapsutuksia? Ja koirapuistossa on koiran omistajia, he luultavastikin osaavat silittää koiraa "oikein" eli ei lähesty kätensä kanssa ylhäältä niskaa kohti jne.
        Jos ei halua koiraansa kenenkään koskevan, niin ehkäpä kannattaisi lopettaa koirapuistoissa käyminen kokonaan, tai ainakin silloin kun sielä on muita....


      • ftuyiuo
        Mirabella86 kirjoitti:

        Muistakaahan ihmiset että myöskin puudelit ja sellaiset koirat mistä et voisi kuvitellakkaan, voi myös tappaa ihmisen tai toisen koiran. Se ei tarkoita että kaikki rotikat ja dobberit yms vahtiviettiset koirat olisivat tappajia! Se on kasvattajasta ja omistajasta hyvin paljon kiinni! Myös koulutuksella ehkäistään epämiellyttävät asiat.

        Naapurin mummosi chihuauakin saattaa olla purrut joskus pientä lasta (ja pienet koirat ovat yleensäkkin äkäisempiä kuin isommat lajitoverinsa) joten miksi täytyy aina yleistää?

        Meillä on muutama rotikka ja dobberi sukulaisilla ja ystävillä ja ne ovat täysin perhekoiria, ja erittäin hyväluontoisia. Ja heillä on myös lapsia.

        Että hei vaan kaikille epäluuloisille!

        heh puudeli ja chihuahua tappajakoiria.. Toi oli hyvä ;))

        Niin ne isot on niin kilttejä ja pienet pahoja hyi kauheeta..vaviskaa chihuahua tulee ja puree suuren suurilla hampaillaan ja isolla kidallaan voi kun kaikki olisi ihanan lutusia rotikoita jotka nuolee sinut päästä varpaisiin ja kutsuu tule tule meille kylään laitan kahvia ja pullaa ja saat viedä vaikka hopeat kaapista olen vain lutunen pikkufifi ja tehtäväni on olla sohvakoriste. ;)))


    • Ja saanut usein....

      silitellä siellä jonkun mirriä. Eikä kukaan ole ollut siitä pahoillaan!

      • Limppuu

        Miksi ihmiset ovat "agressiivisia" ja väärä luuloisia täällä suomi24:ssä? Vaihdan kyllä keskustelupalstaa! Täällä puhutaan kaikkee paskaa! Olen 13 vuotias ja käyn koirani kanssa ihan hyvin joka ilta koirapuistossa! Noudattakaa h*lvetti sääntöjä, niin vältytään tapaturmilta! Mä vaihdan yhtee parempaan foorumiin en kestä teitä peeitä! Ottaa kaalii!


      • tavataan siellä,
        Limppuu kirjoitti:

        Miksi ihmiset ovat "agressiivisia" ja väärä luuloisia täällä suomi24:ssä? Vaihdan kyllä keskustelupalstaa! Täällä puhutaan kaikkee paskaa! Olen 13 vuotias ja käyn koirani kanssa ihan hyvin joka ilta koirapuistossa! Noudattakaa h*lvetti sääntöjä, niin vältytään tapaturmilta! Mä vaihdan yhtee parempaan foorumiin en kestä teitä peeitä! Ottaa kaalii!

        toisella palstalla.


    • Koiramagneetti

      kun ne toisten koirat kiipeävät syliin? Tai tulevat vähintäänkin nojaamaan jalkoihin.

      Monet koirat ovat kerrassaan ystävällisiä ihan vieraillekin ihmisille ja odottavat samaa ihmisiltä. Pitääkö ne häätää pois? Ei kai sentään.

      • epskula

        tiettyhän siellä voi käyttää mitä vaan koiria, jos ne on hallinnassa, eivätkä tee kellekkään muulle koiralle, tai ihmiselle mitään pahaa.

        mua joskus ärsyttää se, ku käy lenkillä, niin kokoajan jotku tulee, et"ihana koira, mä haluun silittää sitä!"
        toisaalta ei oo mtn sitä vastaan, mut jatkuva peräs juokseminen, ja rapsutuksien halu vie hermot multa:)

        taapajakoiriaki voi käyttää, jos eivät kimppuun hyökkää, ja on lenkittäjällä hallinnassa. eihän niistä sitten muille mitään haittaa ole? jos jollaki on esim joku rottwailer, niin kaikki jotenki luulee, et nyt tuo on sellane, et se hyökkää kimppuun ja on vaarallinen! huvittavaa.... eihän se sitä tarkota.


      • epskula
        epskula kirjoitti:

        tiettyhän siellä voi käyttää mitä vaan koiria, jos ne on hallinnassa, eivätkä tee kellekkään muulle koiralle, tai ihmiselle mitään pahaa.

        mua joskus ärsyttää se, ku käy lenkillä, niin kokoajan jotku tulee, et"ihana koira, mä haluun silittää sitä!"
        toisaalta ei oo mtn sitä vastaan, mut jatkuva peräs juokseminen, ja rapsutuksien halu vie hermot multa:)

        taapajakoiriaki voi käyttää, jos eivät kimppuun hyökkää, ja on lenkittäjällä hallinnassa. eihän niistä sitten muille mitään haittaa ole? jos jollaki on esim joku rottwailer, niin kaikki jotenki luulee, et nyt tuo on sellane, et se hyökkää kimppuun ja on vaarallinen! huvittavaa.... eihän se sitä tarkota.

        tuli pieni kirjotusvirhe, elikkä tapaajakoira, eikä taapajakoira:)


      • Lartsukka85
        epskula kirjoitti:

        tuli pieni kirjotusvirhe, elikkä tapaajakoira, eikä taapajakoira:)

        Miksei saisi vieraat ihmiset koirapuistossa silittää koiraasi? En minä ainakaan mene koiraa silittämään vaan koirat tulevat viereen rapsuteltavaksi. Osaan kyllä erottaa koiran, joka on aggressiivinen. Häntää heiluttava, korvat luimussa viereen tuleva koira tuskin haluaa tappaa sinut. :D Eli on hyvä osata jonkinverran koirien elekieltä. Ja meidän koira on niin ihmisrakas, että ensimmäisenä menee kaikkien ihmisten luoksi rapsuteltavaksi koirapuistossa. Ja kaikki sitä rapsuttelee kun toinen on niin hellyydenkipeä ja hassu. Enemmän ärsyttää se, että meidän keskikokoinen koira joskus hyppää ihmisiä vasten. Se nolottaa. : )

        Lenkillä on eri asia ja jos koira on kaupan edessä pelokkaan näköisenä niin silloin ei tietenkään kannata vierasta koiraa mennä rapsuttelemaan. Koirapuistossa itse rapsuttelen koiria, jotka leikkisänä itse lähestyvät minua. Tyhmä kysymys oikeasti. Uskon, että melkein kaikki koiranomistajat osaavat lukea muita koiria. Ja luonnevikaisia koiria ei saa viedä koirapuistoon ja kukaan vastuullinen omistaja ei sellaisia koirapuistoon vie. Koiralleko tuosta rapsuttelusta koituu pahaa vai ihmiselle? Pointtini on se, että pitää opetella tulkitsemaan koiria, tietää mistä on hyvä rapsuttaa koiraa, pitää oppia erottamaan aggressiivinen tai pelon takia aggressiivinen koira ja tietysti käyttää arvostelukykyänsä, mutta oikeasti jos koira tulee häntää heiluttaen iloisena rapsuteltavaksi, niin ei silloin tarvitse pelätä. Yksikään koira koirapuistossa ei ole ollut minua kohtaan aggressiivinen. Tietenkään ei pidä mennä rapsuttelemaan koiraa, joka ei halua tehdä tuttavuutta.


      • pois silittelijät
        Lartsukka85 kirjoitti:

        Miksei saisi vieraat ihmiset koirapuistossa silittää koiraasi? En minä ainakaan mene koiraa silittämään vaan koirat tulevat viereen rapsuteltavaksi. Osaan kyllä erottaa koiran, joka on aggressiivinen. Häntää heiluttava, korvat luimussa viereen tuleva koira tuskin haluaa tappaa sinut. :D Eli on hyvä osata jonkinverran koirien elekieltä. Ja meidän koira on niin ihmisrakas, että ensimmäisenä menee kaikkien ihmisten luoksi rapsuteltavaksi koirapuistossa. Ja kaikki sitä rapsuttelee kun toinen on niin hellyydenkipeä ja hassu. Enemmän ärsyttää se, että meidän keskikokoinen koira joskus hyppää ihmisiä vasten. Se nolottaa. : )

        Lenkillä on eri asia ja jos koira on kaupan edessä pelokkaan näköisenä niin silloin ei tietenkään kannata vierasta koiraa mennä rapsuttelemaan. Koirapuistossa itse rapsuttelen koiria, jotka leikkisänä itse lähestyvät minua. Tyhmä kysymys oikeasti. Uskon, että melkein kaikki koiranomistajat osaavat lukea muita koiria. Ja luonnevikaisia koiria ei saa viedä koirapuistoon ja kukaan vastuullinen omistaja ei sellaisia koirapuistoon vie. Koiralleko tuosta rapsuttelusta koituu pahaa vai ihmiselle? Pointtini on se, että pitää opetella tulkitsemaan koiria, tietää mistä on hyvä rapsuttaa koiraa, pitää oppia erottamaan aggressiivinen tai pelon takia aggressiivinen koira ja tietysti käyttää arvostelukykyänsä, mutta oikeasti jos koira tulee häntää heiluttaen iloisena rapsuteltavaksi, niin ei silloin tarvitse pelätä. Yksikään koira koirapuistossa ei ole ollut minua kohtaan aggressiivinen. Tietenkään ei pidä mennä rapsuttelemaan koiraa, joka ei halua tehdä tuttavuutta.

        Minulla on vieraita kohtaan hieman varautunut koira. Se ei pidä jos sitä lähestyy katsekontaktilla, höpöttäen tai käsiä ojentaen. Ihmiset yleensä haluavat tulla silittelemään koiraani koska se on niin söpö (berni). Vaikka sanon ihmisille, että koirani on varautunut eikä pidä että tullaan lähelle, niin silti tullaan vähintään höpisemään. Kaikki olisi ok jos menisivät vain ohi. Mutta ei. Useimmat ovat itse koiraihmisiä, joten luulisi ymmärtävän kun selvästi sanotaan. Tiellä yritän mennä nopeasti ohi kun joku alkaa katselemaan "sillä silmällä". Usein se ei auta. Tullaan melkein väkisin kimppuun. Koiran tuijotus, haukunta ja murina tuntuu olevan vain hidaste. Ilmeisesti pitäisi olla itse yhtä tyly kuin koira ja sanoa että ala vetää.


      • Adura
        pois silittelijät kirjoitti:

        Minulla on vieraita kohtaan hieman varautunut koira. Se ei pidä jos sitä lähestyy katsekontaktilla, höpöttäen tai käsiä ojentaen. Ihmiset yleensä haluavat tulla silittelemään koiraani koska se on niin söpö (berni). Vaikka sanon ihmisille, että koirani on varautunut eikä pidä että tullaan lähelle, niin silti tullaan vähintään höpisemään. Kaikki olisi ok jos menisivät vain ohi. Mutta ei. Useimmat ovat itse koiraihmisiä, joten luulisi ymmärtävän kun selvästi sanotaan. Tiellä yritän mennä nopeasti ohi kun joku alkaa katselemaan "sillä silmällä". Usein se ei auta. Tullaan melkein väkisin kimppuun. Koiran tuijotus, haukunta ja murina tuntuu olevan vain hidaste. Ilmeisesti pitäisi olla itse yhtä tyly kuin koira ja sanoa että ala vetää.

        Mä saatan kadullakin kävellessä mennä rapsuttamaan vierasta koiraa, mutten ennen kuin kysyn sopiiko se!! Itseäni ei haittaa ollenkaan jos joku vieras tulee koiraani rapsuttamaan-eikä koiraanikaan. Tosin tää neiti on niin ihmis- eläin- ja varsinkin lapsiystävällinen, että kaikki siinä menee ikuisuus aina :D Ja kun ulkonäöltäänkin neiti on tuollainen pumpulipallo (samojedi) niin joka toinen ihminen kyllä pysähtyy kohdalle. . Koirapuistossakaan tuo ei haittaa.


      • ei kadulla
        pois silittelijät kirjoitti:

        Minulla on vieraita kohtaan hieman varautunut koira. Se ei pidä jos sitä lähestyy katsekontaktilla, höpöttäen tai käsiä ojentaen. Ihmiset yleensä haluavat tulla silittelemään koiraani koska se on niin söpö (berni). Vaikka sanon ihmisille, että koirani on varautunut eikä pidä että tullaan lähelle, niin silti tullaan vähintään höpisemään. Kaikki olisi ok jos menisivät vain ohi. Mutta ei. Useimmat ovat itse koiraihmisiä, joten luulisi ymmärtävän kun selvästi sanotaan. Tiellä yritän mennä nopeasti ohi kun joku alkaa katselemaan "sillä silmällä". Usein se ei auta. Tullaan melkein väkisin kimppuun. Koiran tuijotus, haukunta ja murina tuntuu olevan vain hidaste. Ilmeisesti pitäisi olla itse yhtä tyly kuin koira ja sanoa että ala vetää.

        Omat koirani eivät puistossa jaksa ihmisiin keskittyä, kun on monta koirakaveria joiden kanssa leikkiä. Niitä ei juuri kukaan ole pyrkinyt silittelemään. Itse olen kyllä silitellyt etenkin vanhempia ja rauhassa sivussa istuvia koiria. Ne yleensä tykkäävät vain katsella muiden touhuja ja tykkäävät myös rapsutuksista. Aina kysyn omistajan luvan kumminkin, eihän sitä tiedä, jos koira vaikka on kovin arka tms.
        Kadulla en ikinä pyrkisi silittelemään kenenkään koiraa.


    • plopetiplop

      tarkotettiinko tällä että rapsuttelevat koirapuistossa, mutta kadulla tommonen on aika rasittavaa. Itellä semmoinen hellanduudelis-söpö koira jota usein tullaan silittelemään kysymättä lupaa ja vielä silleen että omistaja on heille ilmaa vain.

      Annan aina luvan silittää jos kysyy lupaa sillä koirani on sosiaalinen ja kiltti, mutta periaatteesta minusta on tyhmää silittää kysymättä. "Anna ny vähä silittää, mihi sulla muka on kiire" ärsyttää kans jos oikeesti on kiire vaikka bussiin kun on menossa koiran kanssa eläinlääkäriin tjsp.

      Ärsyttävää on myös semmoinen "Voi kun olet ihana, mikäs sun nimi on? Miten vanha olet mussukka?" Niihin jätän vastaamatta, jos koiralta kysytään eikä minulta suoraan :D

      • jokunen vaan

        tämä on normaalia niin pentukoirienkin kuin, puudelienkin kohdalla....

        ei siis pahalla mut ihmiset tykkää..Ja siis minusta on näin pennun omistajan kohdalla kiva jos joku tuo "kilttiä" aikuista koiraa haisteltavaksi koska tää meidän pentu on saanu vain huonoja kokemuksia lenkillä ollessa. On pari tuttuu koiraa, mut mua ärsyttää kun vaan nää koirat jotka isoja (ei pahalla siis) vetäää lenkillä omistajaa perässsä meidän pennun luo ja pentu nykään.(ei pienemmät varmaan jaksa)
        karsastaa koiria lenkillä.vasta tuli näin 17vk ikäisenä kiltti koira vastaa jonka kanssa leikki. ihan sama jos sanotte että sosialistaminen pielessä koska yritetty on. mut pentua ei alle 16vk saa kuulemma päästää koira puistoon. en tiedä onko totta. säikähti kyllä yhtä mäyräkoiraakin 8vk ikäisenä koska se rupesi räkyttä'ä. mut siis tuttujen koira painaa 33kg ja siis 24 kg melkein enemmän ja tykkää leikkiä sen kanssa ja toinen kaveri 10kg enemmän niin en sano että isoissa koirissa se paniikki iskee nykyään. koska eka oli mäyris. ja muut isommat ei piitannutkaan. mutta siis tyhmää mun mielestä yleistää, että joku iso koira olisi tappaja koira!!! naurattaa enemmänkin :DDDDD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe