Auttakaa pakettikoneen hankinnassa :)

Uusi tietokone

Olen ostamassa uutta konetta, mutta muutamassa vuodessa on tietotekniikka mennyt niin paljon eteenpäin, etten enää ymmärräkkään mitään.. Tarkoitus olisi kuitenkin saada ostettua hyvä kone, joka vie pitkälle tulevaisuuteen (eli ei tarvitse heti kohta olla uutta taas ostamassa).

Tarpeeni tietokoneelle on pääasiassa valokuvien ja videoiden käsittely, nettikäyttö & lataukset, lehden teko (tekstinkäsittely, kuvanmuokkaus, taitto-ohjelmat), kotisivujen teko, yms.

Tarkoitus on ostaa pakettikone, koska en jaksa alkaa miettiä koneen kasaamista vaan haluan valmiin toimivan koneen.

Netistä katsellessani osui silmiin tälläinen, 699 eur. Mitä olette mieltä?:

ACER ASPIRE M3201 (9B.HSW7S.P1P):
• AMD Phenom 8550 X3 -prosessori
• 6 Gt:n muisti
• 1000 Gt:n kiintolevy (7200 k./min)
• ATI Radeon HD 4650-näytönohjain (DVI, VGA, HDMI); 1024 Mt omaa muistia
• 7.1-äänijärjestelmä
• DVD±R/±RW-asema
• 18-in-1-kortinlukija
• 10/1000 LAN
• WLAN
• PORTIT: takana: Firewire, 6x Audio (7.1), S/PDIF, 4x USB. Edessä/päällä: 4 x USB 2.0, kuuloke ja mikrofoni
• Mukana näppäimistö, hiiri ja kaiuttimet
• Windows Vista Home Premium 64-bit FI/SWE/UK
• Works 8.5 SF/SE/UK, McAfee-virusohjelma (60 vrk:n kokeilulisenssi), F-Secure 4 kk
• Kotelon mitat (l x s x k): 18 x 44,2 x 36,7 cm.

NÄYTTÖ: ACER X223WB:
• 22" LCD
• 16:10 Wide, 1680 x 1050
• 5 ms
• 300 cd/m², 2500:1
• VGA-liitin
• VUODEN TAKUU

Toinen mahdollinen oli sitten tämä, 799 eur:

Acer Aspire M5201 21,6” näyttö
Tekniset tiedot »
ACER ASPIRE M5201:
• AMD Athlon 7450 X2 -prosessori • 8 Gt:n muisti • 1000 Gt:n kiintolevy • NVIDIA GeForce GT120 -näytönohjain (DVI, VGA, HDMI); 1 Gt omaa muistia (maks. 2431 Mt jaettua) • 7.1-äänijärjestelmä • DVD±R/RW-asema • Muistikortinlukija • 10/1000 LAN • WLAN • Liitännät takana: Firewire, 6 x audio, S/ PDIF, 4 x USB • Liitännät päällä: 4 x USB 2.0, kuuloke, mikrofoni • Näppäimistö, hiiri ja kaiuttimet • Vista Home Premium 64-bit • Works 8.5, F-Secure 4 kk • Mitat (l x s x k): 18 x 44,2 x 36,7 cm • Vuoden takuu.

ACER X223WB:
• 21,6” LCD • 1680 x 1050 • 5 ms • VGA-liitin • Vuoden takuu.

Itse en oikein ymmärtänyt, että kumpi noista parempi olisi.. Joten olen todellakin avun tarpeessa. Ylempi on lähtöhinnaltaan kalliimpi, nyt tarjouksessa..

4

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en sano muuta kuin, että ei niillä pitkälle tulevaisuuteen mennä.

• tälläinen vaikka...
    • tuota noin

Suosittelen ehdottomasti katsomaan alan oikeista liikkeistä konetta anttiloiden ja giganttien sijaan. Eli tietokoneliikkeestä saa paljon enempi vastinetta rahoilleen ja koneessa on laatua useiksi vuosiksi eteenpäin.

Esim näitä:
      http://www.tehokaskone.net/pakettikoneet.html

Tuolla pohjalla on kohtuuhintaisempia. Ja "tietokoneet" sivulta näkee pelkkiä koneita. Voi tulla halvemmaksi ostaa itse näyttö, näppäimistö ja kaiuttimet erikseen jostain muualta. Itse ostin koneeni tuolta, ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Aiemmin omistanut juurikin näitä marketti koneita, mutta enää en niihin kajoa, koska se pitää täysin paikkaansa että alan asiantuntija liikkeissä tiedetään mitkä koneet oikeaasti ovat hyviä, toimivia ja laadukkaita vielä vuosienkin päästä.

• se alkaa

mainostaminen...eikös oikein kauppa käy,kun pitää esiintyä mukamas jotain ostaneena asiakkaana?! paistaa läpi niin nää jutut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4463
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      60
      3321
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2551
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      123
      2426
    5. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      101
      2385
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      42
      2065
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2007
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1763
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1657
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1628
    Aihe