Olen ajattelut hakea nyt syksyn täydennyshaussa Oulun Kaukovainiolle tai Kemiin laboratorioalan peruskoulutukseen, mutta mieleen nousee hirveä epäillys matikan taidoista (tai pikemminkin niiden puuttesta). Eli lukion pitkän matematiikan suoritin 6:sen keskiarvolla, kirjoitin kyllä C:n, mutta se ei vissiin merkkaa yhtään.
Minkälaista matikkaa siellä opetetaan, eikai mitään helvetin differentiaali laskentaa enää? Mitkä ovat vaatimukset muiden aineiden osalta? Kemia 8 ja fys 7.
Onko kyseisissä laitoksissa muuten pääsykokeet näiden aineiden osalta? Jos on, minkälaiset.
Ja minkälaista opiskelu muuten on, vaikeaa, keskivaikeaa, helppoa?
laboratorioalan perustutkinto
5
1075
Vastaukset
- vm.2002
Mitä ihm...no kyllä joo C:n pitkällä matikalla pärjäilee siellä laboranttikoulussa.Kemiaa sun kylläkin täytyy vähän preppailla ja käsistä pitää olla kätevä,eikä pelätä niitä kemiallisia reaktioita.Laborantti pitää osata käytännössä laboratoriotyöskentelyä,ei teoriassa vaan
- ...
valmistuin laborantiksi pari vuotta sitten yo-pohjaiselta linjalta. lukiossa luin lyhyen matikan ja kirjoitin m:n. kemiaa ja fysiikkaa minä en lukenut lukiossa kuin vaan ne pakolliset pari kurssia. ole huoleti, meillä ei ainakaan labrakoulussa ollut juurikaan matikkaa. kemianlaskuja tosin oli, mutta ei mitään derivointia yms. ei se oikeasti ole yhtään vaikeaa, minä valmistuin keskiarvolla 4 (asteikolla 0-5) ja olin lukiossa melko huono koulussa, sain b:n paperit. onnea ja menestystä opinnoissasi!
- Pärjäät hyvin
Kaikki siellä opetetaan alusta pitäen. Noilla tiedoilla ja taidoilla pärjäät enemmän kuin hyvin.
- zaani__
Eikös laboranttiksi voi opiskella suoraan peruskoulun jälkeen? Eli siellä ei vaadita lukion taitoja. Itse olen tätä miettinyt, kun tuo AMK:n laboratorioanalyytikko ei oikein auennut, kun en ole lukiota käynyt. Ja moni täälläkin sitä sanoo, että miksi opiskella laboratorioanalyytikoks kun laboranttina voi tehdä samoja hommia. En tiedä ketä uskoo.
- tulevako?
Kumpi kannattaisi laboratorioanalyytikko vai laborantti? Monet ovat sanoneet, että hakevat ja tekevät samoja hommia, eikä ole järkeä kouluttautua AMK:sta kun amiksesta voi valmistua kolmessa vuodessa. Onkohan tuleva työtilanne millainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793