Tunisia!

miumiu4

Tarkoituksenamme on matkustaa tunisiaan elokuun puolessa välissä.. ja mietimme, kumpi lomakohde olisi edullisempi hammamet vai Sousse?

Sitten vielä se pistää mietityttämään, että onko Soussesta Tunisiin kuinka helppo päästä ja mitä maksaa? Onko Hammametista kuinka paljon halvempi matkustaa Tunisiin?

Lisäksi kaipailisin hyviä shoppailupaikkoja niin Hammametissa, Soussessa kuin Tunisissakin ja mieluiten ohjeita niihin menoon :) Lisäksi haluaisin tietää, missä olisi isoja ostoskeskuksia tms?

Ja vielä, että toimiiko Tunisiassa Visa Electron siis saako sillä nostettua automaateista rahaa? Toinen vaihtoehto olisi S- pankin Visa Depit, toimiiko se? Kun jos mikään noista ei toimi, olemme pulassa.. ellemme varaudu ottamaan matkaan euroja mukaan, siksi tiedustelen.

Kiitos :)

8

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ''''

Hammamet on lähempänä Tunisia kun Sousse , joten varmaan halvempi matkustaa, mutta Soussestakin pääsee junalla helposti ja halvalla. Visa Electron käy automaateissa.

• AEK

Meinaatteko ottaa valmismatkan vai mennä reittilennolla? Elokuussa nimittäin ei Aurinkomatkat eikä Detur tee matkoja Tunisiaan. Pitävät taukoa ja jatkavat syyskuun puolella. Tjareborg ja Finnmatkat tekee, mutta käsittääkseni jäljellä on muutamia kalliita hotelleja. Ei taida edullisia äkkilähtöjä ainakaan saada. Niin ja kai jotain maakuntalentoja on!?!? Itse lähden 15.8 Sousseen. Hauskaa matkaa vaan teille. minä lasken jo päiviä!!!

• moro vaan

Meinaatteko ottaa valmismatkan vai mennä reittilennolla? Elokuussa nimittäin ei Aurinkomatkat eikä Detur tee matkoja Tunisiaan. Pitävät taukoa ja jatkavat syyskuun puolella. Tjareborg ja Finnmatkat tekee, mutta käsittääkseni jäljellä on muutamia kalliita hotelleja. Ei taida edullisia äkkilähtöjä ainakaan saada. Niin ja kai jotain maakuntalentoja on!?!? Itse lähden 15.8 Sousseen. Hauskaa matkaa vaan teille. minä lasken jo päiviä!!!

• AEK

Ohoh, meni kahteen kertaan. mut ensin valitti ettei mun nimimerkki kelpaa, joten vaihdoin!!!

• Deronda

ja Tunisin välillä kulkee junia tunnin tai kahden välein. Hinta on noin 7 dinaria eli 4 euroa yhteen suuntaan. Itse olin Soussessa, mutta jälkeenpäin ajateltuna olisi Hammamet ehkä kuitenkin ollut minulle sopivampi paikka, koska siltä pääsee tunnissa Tunisiin ja Soussesta menee kaksi tuntia. Hammametista olisin varmasti käväissyt pääkaupungissa usempanakin päivänä.

Toinen matkustustapa olisi tietysti louage-taksit eli pakettiautotaksit. Silloin sinun on Soussessa aluksi ajettava taksilla louageasemalle kaupungin reunalle. Junat ovat paljon viihyisämpiä kuin likaiset taksit.

Islamilaisten pyhä kuukausi Ramadan taitaa tänä vuonna osua elokuulle. Silloin voi olla tavallistakin vaikeampaa saada mistään alkoholia.

• Äslema

Ei ole turistipaikoissa juurikaan eroa, onko ramadan vai ei. Alkoholia saa ravintoloista sekä "Magazin General" -kaupoista.

• käynyt

Hammametissa ei ole kauheasti shoppailu mahdollisuuksia , mutta on han siinä vieressä yasmine hammamet. jos hammametissa kuljet niin jos sinulta tulaan kysymään mitä tämä tuote maksaa suomessa niin sanokaa one visa.(se TOIMII). Hammamet on tai no yleensä Tunisia on lapsi ystävällinen maa. Siellä tullaa pussaamaan lasta poskelle.

• taksia

hammametin keskustasta vaikka hotel mediterraneehen 3.500 dinaaria eli jotaki 1e

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      25
      3148
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      793
    3. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      760
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      710
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      35
      607
    6. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      601
    7. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      20
      549
    8. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      41
      540
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      529
    10. Oletko varma

Ettei meistä tule mitään?
      Ikävä
      40
      521
    Aihe