Olen jäämässä vanhuuseläkkeelle ensi vuoden alussa 63 täytettyäni. Missä vaiheessa eläkkeen hakeminen pitäisi aloittaa? Saan eläkettä kunnalta valtiolta ja yksityiseltä. Minne ylipäätään hakemus pitää jättää, Kelaanko?
Milloin eläkehakemus
4
146
Vastaukset
- arska...
sit pitää soittaa verotoimistoon, että ei tule liian suuri pidätysprosentti
ne laittavat verotoimistosta tiedot valtionkonttorille
Valtionkonttorissa on muuten neuvontakin.
Ei siinä isoja juttuja ole.- verotoimistoon kannata
ottaa yhteyttä vasta sitten kun tietää eläkkeen määrän? Näin ainakin yksityisillä. Ja verotoimistoon tarvitsin myös kirjallisen päätöksen eläkkeen määrästä. Onko käytäntö muuttunut 4 vuodessa?
- etukäteen
Kelalle hakemus,siinä kysytään kaikki, mistä eläkettä pitäisi tulla.
Kelalta saa myös oppaita, ja netissäkin kelan sivuilla on nuo asiat selvitetty.
Ei ainakaan pari vuotta sitten, voinut etukäteen hakea. Vasta sinä kuukautena, kun oli syntymäpäivä.
Vilkaise noita nettisivuja, sieltä ainakin oikeaa tietoa tulee. - Tase pappa
Kävele lähimpään Kelan toimistoon,vaikka tänään. Siellä kiltit naiset pistävät kaikki tarvitsemasi paperit kuntoon ja lähettävät ne eteen päin. Itse Sinun tulee tietää vain se,minä päivänä haluat jäädä eläkkeelle. Hoida homma kuntoon ainakin puoli toista kuukautta ennen ajattelemaasi eläkkeelle jäämistäsi. Valtion ja kuntien eläkevakuutuslaitoksissa kun ei kiirettä tunneta. Kaiketi aika menee politiikan pelaamiseen. Vasta kun saat eläkepäätöksesi, jokaiselta eläkettä maksavalta taholta,joudut marssimaan verotoimiston luukulle. Siellä määritellään tuleva veroprosenttisi. Sen ne lähettävät automaattisesti pidätysprosenttisi eläkettäsi maksaville tahoille. Sitten - ei muuta kuin rattoisia eläkepäiviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835