Olisikohan kellään ehdotuksia koko talon alakerran kiertävään puolipaneeliin, jota itse en kestä katsoa. Eniten paneelissa tökkii väri, joka on vanha vihreä. Paneelit ovat erittäin hyvässä kunnossa, talomme on 10 vuotta vanha, itse olemme asuneet siinä nyt vuoden. Talo on aivan ihana ja tilava suurine tupakeittiöineen, mutta sisustaminen on hankalaa puolipaneelin värin takia. Ja olemme nuoria niin tuntuu että talossamme asuu keski-ikäinen pariskunta, koska sisustus on jotenkin mennyt niin valkoiseen ja vanhanaikaiseen. Jotenkin ei vain raaskisi irrottaa anopin rakastamaa panelia, ja mietinkin jos sen maalaisi valkoiseksi ja yläosaan vaihtaisi tapetin. Kumpi mahtaisi olla helpompaa? Ja jos jollain olisi linkkejä kuviin kodeista, jossa on puolipaneelit ja erilaisia sisustustyylejä, olisin erittäin onnellinen. Rakastan maalaisromanttista tyyliä, mutta haluaisin sekoittaa siihen myös modernimpaa ja skandinaavistakin yksinkertaisuutta, tällähetkellä tuntuu vain että paneeli pomppaa aina esille kaiken yli. Ja värit joita rakastin ovat täysin kadonneet. Beigeä, luonnonvalkoista ja tummaa puuta kyllä löytyy, ja tehostevärinä roosa! ..tosi tehosteväri ;) auttakaa nyt hyvät ihmiset, kiitos.
puolipaneeli pois tai kauniimmaksi.. miten?
2
4709
Vastaukset
- satunnainen sisustaja
Itsellä menossa keittiön ja viereisen " monitoimihuoneen " remontin suunnittelu .Olen sekopäisenä etsinyt mm. netistä sivuja joilla ns. valkenisi niin värimaailma kuin materiaalitkin :). Omassa keittiössämme on n. 19v vanha puolipaneeli lakatulla pinnalla ja olen siis aivan kypsä siihen . Voin kuvitella että itsekin olet kypsä tuohon vihreään versioon.
Olenkin päätynyt nyt seuraavanlaiseen ratkaisuun : Maalaan paneelit en aivan vitivalkoisella mutta hiukan murretulla ( ei likaisensävyisellä ) , seinät saavat vaalean harmahtavan beigen sävyn ja lattia vaihdetaan lähes valkoiseen ,hiukan beigen/ aavistus punertavan , sävyiseen aika ihanaan muovimattoon . Kontrasti paneelin valkoisen ja seinän beigen värin välillä täytyy olla riittävä mutta seinä ei myöskään saa olla liian tumma . Viereisen huoneen yksi seinä saa tapetin joka on beigepohjainen ja suurivalkokukkainen ei kuitenkaan liian moderni/graafinen vaan hienostunut ja tyylikäs . Kolme muuta seinää maalataan vaaleammalla beigellä kuin tapetin pohjaväri . Tummat puuhuonekalut ( joita itselläkin on ) sopivat tähän yhtälöön kuin nenä päähän ja vain mietin esim. lamppuja joilla saa tästä värimaailmasta aivan upean :)
Jos ja kun siis sinäkin rakastat maalaisromantiikkaa mutta pidät myös modernista ( kuin myös ) niin jospa itsekin nyt maalaisit nuo paneelit valkoisiksi ja leikkisit seinien kanssa tapetti / maali -ideoilla :) .
Terkkuja ja ihania hetkiä sisustuksen parissa :) - Mee vain
Asun vanhassa talossa ja vanha puolipanelointi alkoi kans tökkimään. Vuokralaisena en kuitenkaan viitsinyt alkaa irti repimään. Maalasin valkoisella kalustemaalilla hiomisen jälkeen. Hyvät tuli. Yläosat oli ennestään maalattuja, maalasin ruskeilla sävyillä. Nyt on taas värimaailma uusi, mutta ei "liian uusi. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379