Tallennus/avausongelma

Saga-Amalia

Yllättäen, syystä jota en ole pystynyt selvittämään, uudet kirjoitukseni Officen kirjoitusohjelmalla ovat outoja. Tiedostojen ikonit eivät ole normaaleja OO-ikoneja, vaan sellaisia joita kone ei tunnista eikä osaa avata. Yrittäessäni avata tiedostoa kone pyytää valitsemaan ohjelman, jolla ohjelma avataan.

Osaisiko joku neuvoa asiassa? Kiitän

5

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viestistäsi voisi päätellä, että napsautat ensin asiakirjatiedoston kuvaketta ja toivot, että käyttöjärjestelmä avaa oikean ohjelman. Ja tämä linkitys on nyt katki.

      Toinen tapa käsitellä asiakirjoja on käynnistää ensin ohjelma (esim. Openoffice.org) ja sitten avata asiakirja ohjelmasta käsin. Tiedostovalikon Viimeisimmät asiakirjat -komennolla löytänet ne asiakirjasi. Jos ei, niin on edelleen jäljellä Avaa -komento, jolla voi kahlata läpi hakemistoja.

      Eräs mahdollinen syy ongelmaasi on tosin se, että Openoffice.org on poistettu koneeltasi.

      • Saga-Amalia

        Kiitoksia suuresti, näin se tosiaan toimii! OpenOfficea en ole poistanut koneelta. Eilen poistin ja asensin uudelleen, mutta sama juttu. Vanhempiin tiedoistoihin ei ole tapahtunut tätä samaa, ne aukeavat edelleen ilman että ohjelman laittaa ensin päälle.


      • täältä
        Saga-Amalia kirjoitti:

        Kiitoksia suuresti, näin se tosiaan toimii! OpenOfficea en ole poistanut koneelta. Eilen poistin ja asensin uudelleen, mutta sama juttu. Vanhempiin tiedoistoihin ei ole tapahtunut tätä samaa, ne aukeavat edelleen ilman että ohjelman laittaa ensin päälle.

        jäänyt ruksi pois
        eli kun tallennat nimelläja avautuu tallennusikkuna josta ruksaa automaattinen tiedoston tunniste. mulla poisti kyseisen ongelman.


      • Saga-Amalia
        täältä kirjoitti:

        jäänyt ruksi pois
        eli kun tallennat nimelläja avautuu tallennusikkuna josta ruksaa automaattinen tiedoston tunniste. mulla poisti kyseisen ongelman.

        Suurtakin suuremmat kiitokset viimeisimmälle vastaajalle! Kyseisen kohdan ruksiminen tosiaan poisti ongelman. Kiitos =)


      • dcojbidoru
        Saga-Amalia kirjoitti:

        Kiitoksia suuresti, näin se tosiaan toimii! OpenOfficea en ole poistanut koneelta. Eilen poistin ja asensin uudelleen, mutta sama juttu. Vanhempiin tiedoistoihin ei ole tapahtunut tätä samaa, ne aukeavat edelleen ilman että ohjelman laittaa ensin päälle.

        KtHgCm jvkeacimadci, [url=http://bfotzikaydrj.com/]bfotzikaydrj[/url], [link=http://iyfflssmqsuv.com/]iyfflssmqsuv[/link], http://kyctexvkegdp.com/


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe