Auttakaa mua häiden valmisteluissa..

pirre87

Olen ihan pihalla, mitä pitää tehdä ja suunnitella.. En ole ollut yhdessäkään häissä, joten en tiedä yhtään mitään.. Häät ovat onneks vasta ensi kesänä joten luojan kiitos on vielä aikaa.. Mutta nyt tarvitsisin apua mitä pitää varata/tehdä.. Kiitos!!

8

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • listaa

      - sopikaa hääpäivä nyt
      - varatakaa kirkko kirkkoherranvirastosta vaikka heti
      - etsikää sopiva juhlapaikka ja varatkaa se vaikka heti
      - tilatkaa bändi vaikka heti
      - hääpuku/sulhansen vaatteet/morsiustyttöjen ja poikien vaatteet (hääpukua kannattaa jo alkaa etsiä)
      - sopikaa tarjoiltavat 6 kk aikaisemmin
      - kilpailuttakaa pitopalveluita 6 kk aikaisemmin
      - esteettömyystoditus kirkkoherranvirastosta ainakin vkoa aikaisemmin
      - hommatkaa alkoholi 1-2kk aikaisemmin
      - pitkin koko vuotta voi tehdä jo koristeita
      - kutsujen suunnittelu/tekeminen
      - kutsujen lähettäminen n. 2kk aikaisemmin
      - juhlapaikalle kaikki tarvittavat ...esim. teltat katokset ym 3 kk aikaisemmin

      mitähän vielä

      mutta muist aina tulee kiire on aikaa vaikka kuinka paljon :)

      • pirre87

        Tästä oli kyllä jo paljon apua..


      • pakollista

        Hääpäivän voi sopia nyt.

        Kirkon voi varata heti. Pappien työvuoroja ei vielä niin pitkälle ole.

        Juhlapaikan voi varata nyt.

        Kirkon ja juhlapaikan varaaminen tietysti riippuu paikkakunnasta ja ajankohdasta. Jotkut päivät ja kirkot ovat suositumpia kuin toiset.

        Orkesteri ei ole pakollinen

        Hääpukua voi miettiä. Jos sen teettää, niin aikaa pitää varata riittävästi, muutamia viikkoja. Jos sen ostaa valmiina, aikaa ei tarvitse niin paljon. Jos sen haluaa halvalla, niin kohta on kerran käytettyjä myynnissä, kun tämän kesän häät on pidetty. tietysti kannattaa miettiä, ovatko kilot samat nyt ja vuoden kuluttua.

        Pikkuväkeä ei ole pakko olla morsiusneitoina ja poikina.

        Ruoat voi valmistaa itse (riippuu juhlapaikasta ja mahdollisesta talkooväestä)

        Alkoholi ei ole pakollista, mutta juotava on

        Koristeiksi riittävät kukat, pöytäliinat ja servetit

        -jne

        Eli pakollisia asioita on varsin vähän. Tärkeintä on hankkia esteettömyystodistus, joka on voimassa muutaman kuukauden. Sen saa kirkkoherranvirastosta tai maistraatista vihkitavasta riippuen.


    • sofiina

      Moikka!

      Edelliset jo kertoivatkin melkein kaikki tähdelliset hommat. Silti tuli mieleen vielä, että varaa kampaaja ajoissa, jos haluat jonkun tietyn ja varsinkin jos häät ovat suosittuun aikaan.

      Kutsujen kanssa olen sitä mieltä, että kannattaa lähettää ehkä jopa kolme kuukauttaa ennen jos vierailla on kesälomia..ei sitten ehdi varailla vieraat mitään matkoja ym..

      Tärkeintä mun mielestä on se, että alottaa kaikki mahdollisimman ajoissa. Esim jos kampaajan varaa "liian ajoissa", niin ei siitä ainakaan mitään haittaa ole. Omat häät jo kolkuttelevat ovella ja olen todella tyytyväinen, että on tullut hoidettua asiat ajoissa.

      Onnea häiden suunnitteluun!

      • Mie vain

        sanoisin, että ensi kesän matkat myydään jo tämän vuoden loka-marraskuussa suosituimpiin paikkoihin. Enkä muutenkaan ota mahdollisia loma-ajalleni osuneita häitä huomioon suunnitelmia tehdessäni. Oma loma on aina tärkeämpi kuin sukulaisen tai tuttavan häät. Tästä ei pidä morsiusparin pahastua, jos käy niin että lomalla olijat eivät halua matkata lomapaikastaan kenties toiselle puolelle maata osallistuakseen häihin ja sitten taas takaisin lomapaikkaan. Näin se vain nykyisin on ja asia on hyväksyttävä.


      • lomista
        Mie vain kirjoitti:

        sanoisin, että ensi kesän matkat myydään jo tämän vuoden loka-marraskuussa suosituimpiin paikkoihin. Enkä muutenkaan ota mahdollisia loma-ajalleni osuneita häitä huomioon suunnitelmia tehdessäni. Oma loma on aina tärkeämpi kuin sukulaisen tai tuttavan häät. Tästä ei pidä morsiusparin pahastua, jos käy niin että lomalla olijat eivät halua matkata lomapaikastaan kenties toiselle puolelle maata osallistuakseen häihin ja sitten taas takaisin lomapaikkaan. Näin se vain nykyisin on ja asia on hyväksyttävä.

        juu, en sillä tarkoittanutkaan. Tokikaan häitä suunniteltaesssa ei mietitä millon toisille sopii. Sehän on teidän päivä ja ei voi mitään jos kaikki ei pääse. =)


    • valmisteluihin

      Onnea häiden valmisteluihin, se on iso homma jos on vähänkin isommat häät :) Tullut tässä itse suunnitellessa huomattua :D

      Monet juhlapaikat/kirkot yms. varataan jo paria vuotta ennen, joten vauhdilla vaan varailemaan. Kattavimmat vinkit saat naimisiin.infosta ja amoriini.comista (ja näiden keskustelufoorumeilta). Suosittelen!

    • Löydät tältä sivustolta

      www.elamasihaat.com
      Auttoi mua ihan alkumetreillä. Suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe