Olen ihan pihalla, mitä pitää tehdä ja suunnitella.. En ole ollut yhdessäkään häissä, joten en tiedä yhtään mitään.. Häät ovat onneks vasta ensi kesänä joten luojan kiitos on vielä aikaa.. Mutta nyt tarvitsisin apua mitä pitää varata/tehdä.. Kiitos!!
Auttakaa mua häiden valmisteluissa..
8
551
Vastaukset
- listaa
- sopikaa hääpäivä nyt
- varatakaa kirkko kirkkoherranvirastosta vaikka heti
- etsikää sopiva juhlapaikka ja varatkaa se vaikka heti
- tilatkaa bändi vaikka heti
- hääpuku/sulhansen vaatteet/morsiustyttöjen ja poikien vaatteet (hääpukua kannattaa jo alkaa etsiä)
- sopikaa tarjoiltavat 6 kk aikaisemmin
- kilpailuttakaa pitopalveluita 6 kk aikaisemmin
- esteettömyystoditus kirkkoherranvirastosta ainakin vkoa aikaisemmin
- hommatkaa alkoholi 1-2kk aikaisemmin
- pitkin koko vuotta voi tehdä jo koristeita
- kutsujen suunnittelu/tekeminen
- kutsujen lähettäminen n. 2kk aikaisemmin
- juhlapaikalle kaikki tarvittavat ...esim. teltat katokset ym 3 kk aikaisemmin
mitähän vielä
mutta muist aina tulee kiire on aikaa vaikka kuinka paljon :)- pirre87
Tästä oli kyllä jo paljon apua..
- pakollista
Hääpäivän voi sopia nyt.
Kirkon voi varata heti. Pappien työvuoroja ei vielä niin pitkälle ole.
Juhlapaikan voi varata nyt.
Kirkon ja juhlapaikan varaaminen tietysti riippuu paikkakunnasta ja ajankohdasta. Jotkut päivät ja kirkot ovat suositumpia kuin toiset.
Orkesteri ei ole pakollinen
Hääpukua voi miettiä. Jos sen teettää, niin aikaa pitää varata riittävästi, muutamia viikkoja. Jos sen ostaa valmiina, aikaa ei tarvitse niin paljon. Jos sen haluaa halvalla, niin kohta on kerran käytettyjä myynnissä, kun tämän kesän häät on pidetty. tietysti kannattaa miettiä, ovatko kilot samat nyt ja vuoden kuluttua.
Pikkuväkeä ei ole pakko olla morsiusneitoina ja poikina.
Ruoat voi valmistaa itse (riippuu juhlapaikasta ja mahdollisesta talkooväestä)
Alkoholi ei ole pakollista, mutta juotava on
Koristeiksi riittävät kukat, pöytäliinat ja servetit
-jne
Eli pakollisia asioita on varsin vähän. Tärkeintä on hankkia esteettömyystodistus, joka on voimassa muutaman kuukauden. Sen saa kirkkoherranvirastosta tai maistraatista vihkitavasta riippuen.
- sofiina
Moikka!
Edelliset jo kertoivatkin melkein kaikki tähdelliset hommat. Silti tuli mieleen vielä, että varaa kampaaja ajoissa, jos haluat jonkun tietyn ja varsinkin jos häät ovat suosittuun aikaan.
Kutsujen kanssa olen sitä mieltä, että kannattaa lähettää ehkä jopa kolme kuukauttaa ennen jos vierailla on kesälomia..ei sitten ehdi varailla vieraat mitään matkoja ym..
Tärkeintä mun mielestä on se, että alottaa kaikki mahdollisimman ajoissa. Esim jos kampaajan varaa "liian ajoissa", niin ei siitä ainakaan mitään haittaa ole. Omat häät jo kolkuttelevat ovella ja olen todella tyytyväinen, että on tullut hoidettua asiat ajoissa.
Onnea häiden suunnitteluun!- Mie vain
sanoisin, että ensi kesän matkat myydään jo tämän vuoden loka-marraskuussa suosituimpiin paikkoihin. Enkä muutenkaan ota mahdollisia loma-ajalleni osuneita häitä huomioon suunnitelmia tehdessäni. Oma loma on aina tärkeämpi kuin sukulaisen tai tuttavan häät. Tästä ei pidä morsiusparin pahastua, jos käy niin että lomalla olijat eivät halua matkata lomapaikastaan kenties toiselle puolelle maata osallistuakseen häihin ja sitten taas takaisin lomapaikkaan. Näin se vain nykyisin on ja asia on hyväksyttävä.
- lomista
Mie vain kirjoitti:
sanoisin, että ensi kesän matkat myydään jo tämän vuoden loka-marraskuussa suosituimpiin paikkoihin. Enkä muutenkaan ota mahdollisia loma-ajalleni osuneita häitä huomioon suunnitelmia tehdessäni. Oma loma on aina tärkeämpi kuin sukulaisen tai tuttavan häät. Tästä ei pidä morsiusparin pahastua, jos käy niin että lomalla olijat eivät halua matkata lomapaikastaan kenties toiselle puolelle maata osallistuakseen häihin ja sitten taas takaisin lomapaikkaan. Näin se vain nykyisin on ja asia on hyväksyttävä.
juu, en sillä tarkoittanutkaan. Tokikaan häitä suunniteltaesssa ei mietitä millon toisille sopii. Sehän on teidän päivä ja ei voi mitään jos kaikki ei pääse. =)
- valmisteluihin
Onnea häiden valmisteluihin, se on iso homma jos on vähänkin isommat häät :) Tullut tässä itse suunnitellessa huomattua :D
Monet juhlapaikat/kirkot yms. varataan jo paria vuotta ennen, joten vauhdilla vaan varailemaan. Kattavimmat vinkit saat naimisiin.infosta ja amoriini.comista (ja näiden keskustelufoorumeilta). Suosittelen! - Löydät tältä sivustolta
www.elamasihaat.com
Auttoi mua ihan alkumetreillä. Suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768