Elikkäs kyseessä oli -05 megane 1.5dci ja mittarissa 130tkm. Huoltoväli 30tkm ja olis vielä 15tkm seuraavaan huoltoon ja öljytikku näyttäs, että pinta on hieman merkkien puolivälin alapuolella. Silmämääräsesti en ole vuotokohtia löytänyt. Tällä menolla pitää lisätä koneeseen öljyä ennen huoltoa. Saiskohan tätä oiretta menemään jonkun pidennetyn takuun piiriin?
Oon ajatellu vaihtaa longlife öljyt täyssynteettisiin ja vaihtaa 15tkm:n välein, onko järkeä?
Muuten tuntuu ihan kelpo autolta. Nitinää ja natinaa kuuluu kojelaudasta, mutta kulutus n.4.5l/100km kompensoi tuota aika hyvin.
Vie hieman öljyä, onko normaalia?
2
297
Vastaukset
- Mikä estää lisäämisen
Kannattaa siirtyä tuohon 15 tuhannen öljynvaihtoon ainakin jos et aja 30 tuhatta vuodessa.
- lisää vaan sitä öljyä
Mulla on 08 1.5dci ja se syö reilun litran öljyä 30tkm vaihtovälillä. Mulla tulee n. 60tkm vuodessa, eikä siitä isoa vaivaa ole, jos sinne kippaa pari pulloa öljyä vuodessa. Tämä öljynkulutus on kuulemma ihan normaalia, vaikka ei minulla ole yli 10 vuoteen ollut tätä ennen autoa, joka olisi syönyt öljyä.
Ei ole mitään järkeä vaihtaa öljyjä 15 tkm välein. Tulee pelkkiä kustannuksia, eikä ole mitään vaikutusta moottorin kestoon tms. Auto vaan sitten ajoissa vaihtoon, kunnossapito on vanhempana hirveän kallista. Rellu joutaakin yleensä 10 vuotiaana jo linttaliiterin takapihalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672814
- 2012097
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501932- 711776
- 921658
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91541- 831251
- 811080
- 951039
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1991039