Olen perheeni kanssa mietitty koiraa, edellinen koiramme kuoli viime joulukuussa koska se lopetettiin monien sairauksien takia. Ja myös siksi että äitini keuhkot eivät kestäneet. Eli äitini on allerginen koirille mutta olemme miettineet koirarotua joka ei aiheuttaisi allergiaa tai pääsätisi karvoja. Koiran pitäis olla pieni. Tutullamme on valkoinen pieni koira joka ei aiheuta allergiaa. En vain muista rotua. Osaisiko joku auttaa minua ja sanoa tämän koiran rodun, tai muitakin koira rotuja jotka ei auheuta allergiaa tai irrota karvaa.
-KIITOS!!!
Allergia
11
1205
Vastaukset
- Koira<3
Valitettavasti ei ole rotua, joka ei aiheuttaisi allergiaa. Mutta jotkut allergiset tulevat toimeen juuri sellaisen rodun kanssa, josta ei lähde karvaa. Onko tuttunne koira Bichon frisé? Se tuli ensimmäisenä mieleen. Mutta se voi myös olla kääpiö-tai toyvillakoira. Tuossa tulikin jo muutama pieni rotu, josta ei lähde karvaa. Tällaisten rotujen karva on trimmattava kuitenkin säännöllisin väliajoin.
Myös Lagotto Romagnolo on sellainen rotu, joka on pieni, ja siitäkään ei lähde karvaa. Sen turkki trimmataan 1-2 kertaa vuodessa.
Näitä rotuja löytyy vielä lisää. Tutustukaa eri rotuihin. Hyvä idea olisi mennä vaikka näyttelyihin katsomaan koiria, jossa tapaa myös kasvattajia. - Hukka-Musti
Koira-allergiaan parasta lääkettä on itse koirat. Itseltäni lähti kissa-allergia, kun aikani koitin sietää kissoja. Välissä tuli melkoista nuhaa ja silmien vuotoa, mutta parin kuukauden aikana, kun viikoittain kävin paikoissa joissa oli kissa, allergiani hälveni suuresti.
Moni tuntemani ihminen on saanut koira-allergiansakin kateisiin juuri koirien avulla. Siinä on alkuun kestäminen, mutta kyllä koiriin aikanaan tottuu, eli allergia häviää.
Mitä enemmän välttelee koiria, sitä alttiimmaksi koira-allergialle muuttuu.
Useimmat pienet seurakoirat ja terrierit levittävät allergisoivaa hilsettä suhteellisen vähän.- Oona____
Tuo on totta, mutta vanhempani ovat hyvin vahvasti karvoja vastaan, joten se sopisi paremmin. Eli myöskään siitä ei ole haittaa että se ei aiheuta allergiaa. Entinen koiramme oli meillä seitsemän vuotta ja äitini keuhkot olivat koko sen ajan aivan kuolleet.
Oltaisiin ehkä eniten nyt kiinnostuneita Bischon Frise koirasta. Mikähä mahtaa olla sellaisen koiran hinta suurin piirtein? Tietääkö joku jonkun pentueen tätä rotua joka on hyvästä perheestä ym. ym.? - surffaa netissä
Oona____ kirjoitti:
Tuo on totta, mutta vanhempani ovat hyvin vahvasti karvoja vastaan, joten se sopisi paremmin. Eli myöskään siitä ei ole haittaa että se ei aiheuta allergiaa. Entinen koiramme oli meillä seitsemän vuotta ja äitini keuhkot olivat koko sen ajan aivan kuolleet.
Oltaisiin ehkä eniten nyt kiinnostuneita Bischon Frise koirasta. Mikähä mahtaa olla sellaisen koiran hinta suurin piirtein? Tietääkö joku jonkun pentueen tätä rotua joka on hyvästä perheestä ym. ym.?Hei!
Meillä on kaksi ihanaa Bichon Friseetä ja koira-allergisena voin sanoa, ettei näistä ole koskaan mulle mitään oireita tullut.
Mutta ennen koiran hankintaa pitäisi miettiä muitakin juttuja kuin vain miten rotu sopii allergiselle. Onko kenties teillä aikaa ja halua turkinhoitoon ja joutuuko ihmisrakas ja reipas koira olemaan paljon yksin kotona? Jaksaisitteko harrastaa aktiivisen koiran kanssa vaikka agilityä tai muuta sopivaa toimintaa?
Lue lisää Bichon Frise rotuyhdistyksen sivuilta: http://www.bichonfrisery.com/meillekkobichon.htm
- anksu_
on yksi toinenkin koirarotu, jonka pitäisi olla allergiaystävällisempi. maltan koira. tosin turkissa on aika paljon hoitamista, ja koira on aika vaativa luonne. sedälläni on samanlainen koira, ja on ollut joskus jopa viikkoja hoidossa meillä. itse en menisi hankkimaan kyseistä rotua, koska maltan koirat ovat aikaa vieviä. mutta kyllä niissä on hyviäkin puolia, nimittäin nämä koirat kiintyvät todella paljon omistajaansa, ja ovat oikeita sylivauvoja :)
- Sällä
Pikkuveljelläni on astma ja hän on muutenkin allerginen kaikille karvaisille eläimille. Silti meillä on kaksi havannankoiraa (entinen bichon havanais), joista hän ei ole saanut minkäänlaisia oireita.
Tunnen myös monia muita, joilla on kyseisiä koiria allergiasta riippumatta.
Koira on pieni, mutta turkissa on kyllä hoitamista, ellei sitä pidä lyhyenä. Karvaa lähtee vain, kun pentukarva vaihtuu aikuisen havannan karvaan. Vaihtuminen voi kestää jopa vuoden, mutta se vaihtuu vain kerran.
Suosittelisin tällaista vaihtoehtoa, joka löytyi minun ratkaisukseni koirakuumeeseen.- Oona____
Näytti aika ihanalta ja mitä luin netistä juttuja kyseisestä koirasta niin vaikutti todella kivalta! Mikähän tämän ridun hinta mahtaa olla noin? Mikä se teidän koiran hinta oli? :)
- Oona____
Unohdin äsken kirjoittaa vielä yhden jutun!
Wikipediassa luki:
Karvaa ei saa trimmata, muotoilla tai leikellä, lukuun ottamatta käpäläkarvojen siistimistä. Kulma- ja kuonokarvojakin voi siistiä, jos koira ei näe mitään esimerkiksi kulmakarvojensa alta.
Miten siis? :O - Hukka-Musti
Oona____ kirjoitti:
Unohdin äsken kirjoittaa vielä yhden jutun!
Wikipediassa luki:
Karvaa ei saa trimmata, muotoilla tai leikellä, lukuun ottamatta käpäläkarvojen siistimistä. Kulma- ja kuonokarvojakin voi siistiä, jos koira ei näe mitään esimerkiksi kulmakarvojensa alta.
Miten siis? :O>>Karvaa ei saa trimmata, muotoilla tai leikellä, lukuun ottamatta käpäläkarvojen siistimistä. Kulma- ja kuonokarvojakin voi siistiä, jos koira ei näe mitään esimerkiksi kulmakarvojensa alta.>>
-Ulkomuodon kannalta tuo vain. Mitä lyhyempää koiran karva on, sitä mukavammalta koirasta itsestään tuntuu. Mutta näyttelyidenkin harrastamisella on omat vaatimuksensa. - Oona____
Hukka-Musti kirjoitti:
>>Karvaa ei saa trimmata, muotoilla tai leikellä, lukuun ottamatta käpäläkarvojen siistimistä. Kulma- ja kuonokarvojakin voi siistiä, jos koira ei näe mitään esimerkiksi kulmakarvojensa alta.>>
-Ulkomuodon kannalta tuo vain. Mitä lyhyempää koiran karva on, sitä mukavammalta koirasta itsestään tuntuu. Mutta näyttelyidenkin harrastamisella on omat vaatimuksensa.Aaa.. Eli jos ei osallistu mihinkään kisoihin ym. Niin saa leikata turkkia oman maun mukaan tai koiran?
- cottonitar
Oona____ kirjoitti:
Aaa.. Eli jos ei osallistu mihinkään kisoihin ym. Niin saa leikata turkkia oman maun mukaan tai koiran?
On siitepöly ja eläin allergiaa.Koirani on coton de tulear.Myös vastaavan tyyppinen kuin tuo havanna.Leikkaan siltä jaloista ja masun alta karvat aika siiliksi,ei kanna niin rapaa.Päässä on sellainen klipsi vai mitä ne on,ettei karvat silmillä.Otettiin aikuisena niin jäi pentukarvan vaihto ongelmat pois.Turkki rotua ei mielestäni kokonaan ole kiva leikata.Tällä,kun ei ole sitä pohjavillaakaan.Sitten ei kylmä suojele tai aurinko paistaa kuumasti ihoon ilman tuuheaa turkkia.Villis minulle kävisi ja sen voi leikata kikkura karva suojaa kuitenkin.Itse myös havannaa tai friseä ajatellut seuraavaksi jos ei cottonia löydy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472