Käyntiongelma skootterissa

MBK YQ50 vm. 2004

Ko. skootteri käynnistyy, mutta sammuu hetken kuluttua.
Hetken ajan kuluttua skootteri taas käynnistyy, mutta sammuu samalla tavalla taas.
Kaasuttaessa usein kierrokset sykehtyy, ajaminen ei onnistu siis ollenkaan.
Mistähän kohtaa vikaa voisi tuollaisen vaivan kyseessä ollen alkaa asiaa tutkimaan?

11

10841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos oikein muistan niin tuo on 2-t? voisikohan olla ongelmia tuoreöljyn saannissa ja leikkaa kiinni?

      • vika voi olla niinkin yksinkertainen... ilmanputsari tukossa.
        olethan puhdistanut sen?


    • Tai sitten mopo ei saa bensaa..? o_O

      • MBK YQ50 vm. 2004

        Dellorto ehkä, mutta mikä malli?


      • Tarkista
        MBK YQ50 vm. 2004 kirjoitti:

        Dellorto ehkä, mutta mikä malli?

        Suosittelen noudattamaan pappaskootterin neuvoa. Onko tuorevoiteluöljy lopussa vai eikö mopo saa otettua öljyä? onko kaasari löysä, jos on niin todennäköisesti vaijeri on siinä lähtenyt perääntymään. Mutta tarkista nuo tuorevoiteluöljyt, tuo kaasari vinkki koskee enemmänkin siihen, jos ei tunnu mopo kulkevan ja koko ajan pitää painaa kaasua pohjaan. Itselläni oli lähtenyt vaijeri perääntymään niin siinä muutama kk joutui ihmettelemään ongelmaa, kunnes jätti sitten tiellä, eli siis kaasua ei tullut yhtään, vaikka painoi pohjaan. Syyksi paljastui, jotta vaijeri oli lähtenyt perääntymään. Nyt sen korjattuani kaasua tulee pienellä painalluksella ja ylämäetkin menee keposasti ylös, joten suosittelen muitakin korjaamaan kyseisen ongelman, jos esiintyy ongelmia kaasun kanssa.


      • Tarkista kirjoitti:

        Suosittelen noudattamaan pappaskootterin neuvoa. Onko tuorevoiteluöljy lopussa vai eikö mopo saa otettua öljyä? onko kaasari löysä, jos on niin todennäköisesti vaijeri on siinä lähtenyt perääntymään. Mutta tarkista nuo tuorevoiteluöljyt, tuo kaasari vinkki koskee enemmänkin siihen, jos ei tunnu mopo kulkevan ja koko ajan pitää painaa kaasua pohjaan. Itselläni oli lähtenyt vaijeri perääntymään niin siinä muutama kk joutui ihmettelemään ongelmaa, kunnes jätti sitten tiellä, eli siis kaasua ei tullut yhtään, vaikka painoi pohjaan. Syyksi paljastui, jotta vaijeri oli lähtenyt perääntymään. Nyt sen korjattuani kaasua tulee pienellä painalluksella ja ylämäetkin menee keposasti ylös, joten suosittelen muitakin korjaamaan kyseisen ongelman, jos esiintyy ongelmia kaasun kanssa.

        Tuoreöljystä tuskin on kyse. Jos se leikkaisi kiinni, se ei enää lähtisi toista kertaa käyntiin. Mutta silti kannattaa varmistaa että öljyä on.

        Asiaan. Vika on mitä luultavimmin kaasarin säädöissä. pääsuutin on melko varmasti liian suuri tai liian pieni. Täten kun lisäät kaasua, mopo joko tukehtuu bensaan tai ei saa sitä tarpeeksi. Jos ei ole paljoa kokemusta mopotekniikan huoltamisesta niin suosittelen huoltoon viemistä suosiolla.


      • hevari91-kpo kirjoitti:

        Tuoreöljystä tuskin on kyse. Jos se leikkaisi kiinni, se ei enää lähtisi toista kertaa käyntiin. Mutta silti kannattaa varmistaa että öljyä on.

        Asiaan. Vika on mitä luultavimmin kaasarin säädöissä. pääsuutin on melko varmasti liian suuri tai liian pieni. Täten kun lisäät kaasua, mopo joko tukehtuu bensaan tai ei saa sitä tarpeeksi. Jos ei ole paljoa kokemusta mopotekniikan huoltamisesta niin suosittelen huoltoon viemistä suosiolla.

        Varmista että bensaletku ei ole puristuksissa ja ettei imukaula tai ilmanputsarin kaula vuoda.


    • Padsterrii

      Mulla on vähän sama ongelma. Skootteri (italjet formula 50 2-t) käynnistyy, mutta sammuu 5 sek. päästä., eikä lähde enää käyntiin, paitsi seuraavana päivänä. En tosin ole sitä, kuin kerran päivässä käynnistellyt, ehkä tunnin taukokin riittäisi.

      Päräytin skootterin käyntiin, kastamalla tulppaa bensassa ja käynnistettyään se toimi moitteettomasti ja ainakin lämpinä, lähti laakista käyntiin. Ajelin pitkät matkat, mutta aamulla taas käynnistyi ja sammui. Bensaa menee ainakin kaasarille asti ihan hyvin. Kaasarin pohjakin on putsattu ja suuttimet tarkastettu. Automaattiryyppy on kysymysmerkki, eikä ilmanputsarin letkun irroitus vaikuta millään tavalla.

      Ja jos saatte ongelmanne korjattua, olisi kiva jos kertoisitte millä saitte sen toimimaan, niin joku muukin voisi saada apua.

    • Jokuvaakdid

      Mikä skootterissa 2 tahissa vikana ajoin sellasta 70km ja yhtäkkii kuuluu rätinä ja ku painaaa kaasua ei liiku ja kuulu rätinä ääni ja sit sammutan ja ei kuulukko polkee niin joku ääni ja starttaa meinaa lähtä käyntii voiko olla hihna vai joku iha muu

    • Anonyymi

      2-t tekee nyt samaa eli voi lähtee liikkeelle mutta sammuu kun pääsee yli 30-40 kilsan kohdil. 50 kuutioine. Kulkee kuitenki 60-70 kybää mut nyt ekoil pakkasil ja lumel tskin vaikutust. Akku ollu jo sökö hetken eli polkasemal käyntii. Ajat 20km/h nii voi ehkä hetken liikkuu ja sammuu ku hipaseeki enemmän. Kotipihal kuuntelin nii koneen magneeton kyljest hirvee rähinä ja tärinä eli männänrenkaat,tuorevoitelu,vaijeri tai leikkaa kii iha just? Pitäny kyl hetken rähinää mut meinasin et kuuluu katteista. Ajettu nyt 4500kilsaa ja 3kk:n aikana 2500. Työajos eli luotto peli tähän asti...merkki kuitenki Kymco...isompi kooltaan kyl....

    • Anonyymi

      Samaan asiaan liittyvä kysymys elikkä olisko kellään mitään hajua mikä ois vikana speedfight 3, 2-tahdissa kun sammuu kesken ajon heti kun on lämmennyt. Kun lämmennyt niin skoba tuntuu että aina kun ottaa kaasun pois niin joku jarruttaisi ja sitten kun sammuu niin alkaa jarruttamaan eikä kaasun antaminen auta mitään. Skoba kaatui talvella ilman varikoppaa vasemmalle kyljelle ja tämän jälkeen rupesi sammuilemaan, en tiedä voisko se siihen vaikuttaa? Uusi mäntä on vaihdettu ja viri vari. Voiko akku liittyä sammumiseen jos skoban akku on lopussa? Auttakaa, en tiedä mitä enää tehdä kun mikään ei auta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe