Norton 360 vai F-secure?

jomppis¤

näitä juttuja kun lukee niin kaikki viruksentorjuntaohjelmat on täysiä susia..haluisin kuitenkin mielipiteenne..itellä tällä hetkellä koneella Norton 360 ja olisi mahdollisuus vaihtaa Elisa tietoturvapalveluun (F-secure)..kumpi näistä olisi toimivampi? Norton toiminut ihan ok..hoitanut sen asian mikä sen pitääkin,,välillä kone hidastelee..en tiedä johtuuko se Nortonista vai jostain muusta asiasta. jostain olen kuullut että Norton on raskas ohjelma ja sen takia voisi kone takkuilla? onko F-secure vähemmän raskas ja onko niissä muita eroja..??

17

1698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • molemmat..

      ja asenna avast.
      ilmainen ja suomenkielinen.

      • jomppis¤

        toi Norton on n. 1 voimassa eli maksettu jo ja toi F-secure on ilmainen (kuuluu kuukausihintaan Elisa Viihdepaketissa)..mulle toi avast ei sano mitään..kiinnostaa tietää mihin perustuu tietoturvan ilmaisuus?? eikö sen kehittäminen ja ylläpitäminen maksa maltaita..mistä ne ohjelmatoimistot saa rahansa?


      • ....kiinnostaa
        jomppis¤ kirjoitti:

        toi Norton on n. 1 voimassa eli maksettu jo ja toi F-secure on ilmainen (kuuluu kuukausihintaan Elisa Viihdepaketissa)..mulle toi avast ei sano mitään..kiinnostaa tietää mihin perustuu tietoturvan ilmaisuus?? eikö sen kehittäminen ja ylläpitäminen maksa maltaita..mistä ne ohjelmatoimistot saa rahansa?

        myös minua. Minulla olisi virusturvan päivitys edessä ja mietin jatkanko Vistassa nykyistä vähän yli kuudella kympillä vuosi vai siirrynkö ilmaiseen esim. Avast? Nykyinen toimii huomaamatta, mitä jos ilmaisen kanssa tuleekin sitten takkua...???


      • Hanger1982
        ....kiinnostaa kirjoitti:

        myös minua. Minulla olisi virusturvan päivitys edessä ja mietin jatkanko Vistassa nykyistä vähän yli kuudella kympillä vuosi vai siirrynkö ilmaiseen esim. Avast? Nykyinen toimii huomaamatta, mitä jos ilmaisen kanssa tuleekin sitten takkua...???

        "Nykyinen toimii huomaamatta, mitä jos ilmaisen kanssa tuleekin sitten takkua...???"

        Taitaa sullakin olla vaan ennakkoluuloja ilmaisten virustorjuntaohjelmien suhteen sekä ehkä palomuurienkin!? Mistä moinen? Se mitä rahalla aina saa ei välttämättä aina toimi kuten sä toivot, eikö?

        Minulla on ollut ilmaiset avast! ja Antivir (kummatkin toimineet loistavasti) käytössä. Ennemmin otan ilmaisen kuin maksan hullusti ohjelmasta, joka ei kuitenkaan toimi paremmin eli sataprosenttisesti (eli ei yhtään sen paremmin).

        Tietoturvaohjelmat rakennetaan tehosyöpöiksi, jotka sitten taas hidastavat muun tietokoneen käyttöä.

        Kyllä meillä vaan Antivir Personal (Free) toimii hyvin Comodon kanssa.

        Kun seuraa yhtään testejä niin AVIRA Antivir on monesti ollut siellä kärkipäässä suhteessa siihen meidän "kotimaiseen" F-secureemme, joka ostelee virustunnisteet Kaspersky Labsilta (venäläisiltä). ;)

        Saatat uskoa, ettei ilmainen vedätä maksullista, mutta kyllä vedättää monta maksullista ohjelmaa esimerkiksi Avast! Home Edition (HUOM! Ilman heurestiikkaa) ja Antivir, AVG jne. eli nämä kestosuosikit ovat paljon parempia kuin esim. F-secure yhteensä, joka ei minusta enää ole liioin "suomalainen", vaikka olisi kuinka monta suomen lippua paketissa.

        Kaikissa tunnetuissa virustorjuntaohjelmissa on vieläpä "antispyware -moottorit", jotka monesta saattavat puuttua joistakin maksullisista..syytä kun en tiedä!


      • En kurkota kuuseen..
        jomppis¤ kirjoitti:

        toi Norton on n. 1 voimassa eli maksettu jo ja toi F-secure on ilmainen (kuuluu kuukausihintaan Elisa Viihdepaketissa)..mulle toi avast ei sano mitään..kiinnostaa tietää mihin perustuu tietoturvan ilmaisuus?? eikö sen kehittäminen ja ylläpitäminen maksa maltaita..mistä ne ohjelmatoimistot saa rahansa?

        Ei se FS silti ilmainen ole, maksat siitä siinä kuukausihinnassa!!!! ja vuodessa enempi kuin jos ostaisit sen kaupasta. Jos tuota viihdepakettia ei saa ilman pakollista kytkentää FS:een niin silloin ei tietenkään tuo väittämäni pidä paikkansa

        Operaattoreilla tuo tietoturvapalvelu on yleensä 6-7 euron luokkaa joko piilotettuna johonkin pakettiin mukaan tai sen saa lisäpalveluina esim. ADSL-liittymiin.. eli vuodessa hintaa tulee noin 70-80 euron luokkaa kun taas ostamalla ohjelman sen saa noin 50-60 eurolla ja voi asentaa kolmeen koneeseen taloudessa

        Eli ns. ilmaisia aterioita ei ole olemassakaan mutta ihminen saadaan helposti uskoteltua koukkuun.


    • aia007

      Minusta F-secure myös, on raskas ohjelma. Plus turva ei ole tyydyttävä.

      Mulla oli 51 viruksia kun käytettin Kaspersky sitten.

      • nikers

        Eiköhän F-Secure näistä ole raskaampi. Norton Internet Security palvellut erinomaisesti.


    • GuruHuru

      Molemmat ovat hyviä.

      Mitä raskauteen tulee niin mun mielestä on turha haukkua kumpaakaan raskaaksi kun käyttäjä voi noissa aika hyvin viilata asetukset siten, että ne ovat hyvin turvallisia ja eivätkä ollenkaan raskaita käytössä kun vaan tietää mitä tekee.

      Itellä on F-secure ja toimii todella nätisti eikä jumita konetta, samoin tekee Nortonin tuotteet.

      Avast on kehuttu mutta ei kyllä päihitä noita kahta mitä ihan oikein tehdyillä testeillä on testailtu.

      Oli tuo virusohjelma sitten Nortoni, Fsecure tai Avast niin ikävä kyllä ne eivät estä kaikkia ja siksi pitää olla useampikin ohjelma kun osa tunnistaa jotkut ja toiset taas toisia pöpöjä.

      Ja vinkkinä, älkää nyt ainakaan käyttäkö kahta softapalomuuria sitten yhtäaikaa kun se ei ole viisasta ja ne voi plokkia toisiaan ja näin ollen aiheuttaa reijän systeemiin.

      Vinkkinä vielä, että on aivan sama vaikka koneella on palomuurit, virustorjunnat ja päivitykset ym. kunnossa jos olette netissä järjestelmänvalvojan oikeuksilla.

      Kun olette järjestelmänvalvojat oikeuksilla surffailemassa tai imuttamassa jne. niin silloin sallitte mm. palomuuriin niitä reikiä että pääsette haluamaanne käsiksi ja jos sitten onkin sopiva pöpö niin menee läpi niin Nortonista kuin Fsecuresta ja muista (varsinkin ihan uudet pöpöläiset ovat näitä).

      Lyhyesti -> pitää vaan tietää mitä tekee ja suosittelen myös helppokäyttöisten ym. softien sijaan tutkimaan oikeasti ns. manuaalisesti mitä kone on syönyt, koska kun ja jos turvaohjelmat pettää ja ovat pihalla kuin käki kännissä niin omat taidot ja silmät ja tieto ratkaisee hyvinkin sen, joutuuko koneen uudestaan asetnamaan.

      • L.Yhyesti

        Maksuttomat tietoturvaohjelmat eivät suinkaan ole ilmaisia.Joku niittenkin ylläpidon maksaa.Monesti maksajana ovat yritykset.

        Avast! Home Comodo Malmwarebytes Antimalware esimerkiksi on ihan riittävän hefti paketti suurinpiirtein kenelle tahansa netinkäyttäjälle. Lisäksi voi esmes käyttää
        välillä online skannereita, joita löytyy muutamilta softataloilta.


    • Ohramuikku

      F-Secure on helppokäyttöinen ja varma. On ollu käytössäni monet vuodet ja toimii hyvin. Sinun ei tarvite olla mikään ATK-Expertti jotta osaisit käyttää F-Securea. Se on loisto! :D

    • Nettikaista 512

      No niipä se on, yksi on sitä mieltä ja toinen toinen toista mieltä. Ite ostin vaan lehtitestien perusteela, valittin Nortonin Internet Security 2009, mut se vaatii käsittäksen väh. 32 bit Vistan? Kysy ensin, muuten koneessa oli 2kk Nort. Intern. Sec. 2008 kokeiluna, ja se toimi yhtäläisesti. Eli ihan hyvin ulkoasu vaan on hiukan erillainen molemissa, on palomuuri, virusturva, suoja haittaohjelmia vastaan, kirjautumismahdollisuudet eri sivuille automaatisesti, käyntikortteja, 2009 on automaati päivitykset ainakin, ja monia säätö hienouksia. Ja toimivat ainakin vielä on kone puhtaana pysynyt. Nortonilla on arkisin myös, chat apu palvelu, olikohan? 21:00 saaka ark. Keveimäksi virusturvaksi, ja toimivimmaksi tätä kehuivat testissä. Perus toiminnot on selkeitä ja helppoja käytää sekä just nättö taulu on selkee, mut kannatta suojata salasanalla ettei tuu vahingossa, poistettua jotakin pois päältä tai päinvastoin,niin ettei huomaa ja?, jos nortoniin päädyt. Nort. 360 on käsitääksen sellaiseen, jos on lapsia ja useita käyttäjiä perheessä, tutustu nortonin sivulla näyte videoihin. Ei kannata maksaa turhasta jos ei tarvii, nort. internet secyrity, on melkein yhtä kattava ohjelma. Ja on tässäki lapsi asetukset. Kanettava 4GB Vista Home Premium 32bit, dna mokkula Nettikaista 512

      • NIS2009

        Olisi suositeltavin vaihtoehto,mutta 360 on niitä tallennus juttuja ja rekisterin siivous ohjelmia lisäksi.
        Molemmat keveitä ja huomaamattomia taustalla.
        Tänään ovat vielä edullisiakikn. 2 v päivitys maksaa 17 euroa.
        Huutonetissä hakusanalla Norton 2009 löytyy vaihtoehtoja.


    • Ei nortonille!

      F-Secure. Minulla oli se noin 3 vuotta, ei yhtään virusta. Nyt on Norton 360, asentamisen jälkeen kone on hidastellut paljon, ja lisäksi vaikka kuinka yritän kattavaa tarkistusta, joka kerta siellä on ne samat "Trojan.backdoor" W32.silly" ja muut. Norton ei havaitse viruksia ollenkaan, vaikka tutkii ne. Elikkäs kannattaa ostaa kotimainen F-Secure.

      • ss

        Lisäksi Nortonissa on ilmennyt ongelmia, olen asentanut sen 3 kertaa uudestaan.


      • En agitoi ketään
        ss kirjoitti:

        Lisäksi Nortonissa on ilmennyt ongelmia, olen asentanut sen 3 kertaa uudestaan.

        Minun mielestäni kaikki virustorjuntaohjelmat ovat hyviä ja hoitavat tehtävänsä tavallisen tallaajan/nettisurffarin käytössä

        Puheet että jokin olisi raskas jostuu siitä että vanhempien koneiden tehot eivät riitä kaikkein monipuolisimpien ohjelmien pyörittämiseen ja niissäkin vain silloin kun ohjelma ajaa tarkistuksia.

        Jos kone on uusilla palikoilla kasattu eli korkeintaan vuoden vanha niin olen sitä mieltä että oman mielenrauhan kannalta kannattaa hankkia kaupallinen ohjelma, minkä niistä niin jokaisella on oma mielipiteensä ja kilpaileva ohjelma on täys paska. Minä olen luottanut F-secureen jo monta vuotta mutta olen testaillut monta muutakin sekä kaupallisia että ns. ilmaisia. Tuon on mahdollistanut se että käytössäni on useampi konen ja noita ohjelmia saan ilmaiseksi koekäyttöön.


    • En kurkota.....

      Tämä meni vastauksena ekaks väärään kohtaan kun piti vastata Jomppikselle, laitan sen nyt tänne hännille:

      Ei se FS silti ilmainen ole, maksat siitä siinä kuukausihinnassa!!!! ja vuodessa enempi kuin jos ostaisit sen kaupasta. Jos tuota viihdepakettia ei saa ilman pakollista kytkentää FS:een niin silloin ei tietenkään tuo väittämäni pidä paikkansa

      Operaattoreilla tuo tietoturvapalvelu on yleensä 6-7 euron luokkaa joko piilotettuna johonkin pakettiin mukaan tai sen saa lisäpalveluina esim. ADSL-liittymiin.. eli vuodessa hintaa tulee noin 70-80 euron luokkaa kun taas ostamalla ohjelman sen saa noin 50-60 eurolla ja voi asentaa kolmeen koneeseen taloudessa

      Eli ns. ilmaisia aterioita ei ole olemassakaan mutta ihminen saadaan helposti uskoteltua koukkuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1230
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      967
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      890
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      787
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe