Meillä on viime syksynä laitetut Alavus-ikkunat. Myyjän toiminta oli oikein kiitettävää, oli yhteydessä moneen kertaan prosessin aikana. Ikkunat ovat hyvät.
Mutta vuorilautoja ihmettelen. Entiset vuorilaudat olivat 60 vuotta vanhat ja ne oli rakennettu niin, että laudat olivat tiiviisti toisissaan kiinni, eikä kulmissakaan ollut koloa. Näissä uusissa on kolot (hyvin pienet kyllä) lautojen välissä ja kulmissa kolot. Yhdestä kolosta ovat ampiaiset menneet sisään talon vuorilaudoituksen sisään ja tehneet sinne pesän. Niinpä ikkunavuorilautoja ei siitä ikkunasta voi maalata. Ampiaiset hyökkäsivät heti päälle, kun yritin. Muutama vuorilauta on lievästi vääntynyt ja kun yritin vasaroida yhtä tiiviimmin seinään kiinni, se putosi kokonaan.
Onko nykyään tapana rakentaa ne vuorilaudat vähän irti toisistaan? Onko ne vanhat tiivistyneet ehkä vuosien mittaan toisiinsa kiinni? Ja pitääkö siellä ikkunan alakulmassa olla sentti kertaa sentti kolo vuorilaudan ja alapellin risteämäkohdassa? Vai onko kyseessä huolimaton rakennusmies?
Pitäisikö vuorilautojen olla tiiviit?
Kaisa-Sylvia
2
797
Vastaukset
- vuorilaudoissa
raot lautojen välissä. Niiden taakse on asennettu tiheä verkko, jotta ampiaiset yms. eivät pääse tekemään pesiä rakenteisiin. Kyseessä uusi talo.
- tuulensuojalevyä
tod.näköisesti siellä on mutta ei pidä olla vuorilautojen välissä mitään rakoaj, vuorilaudan ja tuulensuojalevyn välissä pitää olla rako ja ikkunan alla voi olla rako jota kautta ilma kiertää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324451Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752874- 472413
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431697- 781389
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘831192PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 68882
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53842