Älä osta Verkkokauppa.Comista!

Ex-asiakas

Virittely vie takuun, mutta eipä sitä tunneta Verkkokauppa.Comilla muutenkaan. Siellä laskelmoidaan viimeisen päälle. Huolto ja palautukset ovat eri kerroksessa kuin missä myynti. Ymmärrettävää, sillä kellarikerrokseen sijoitetussa huollossa asiakkaat saivat raivota kaikessa rauhassa karkottamatta ostavia asiakkaita.

Vaikka tilaa kutsuttiin nimikkeellä Huolto ja palautukset, niin tämä ei ole edes puoliksi totta. Palautukset ovat nimittäin periaatteellisia, eikä niiden kanssa toimita lain mukaan. Siellä minullekin väitettiin, että olen muka hyväksynyt kaupan ehdot eli sen mitä nettimyynnissä on kaupan ehtoina, vaikka ostin tuotteen suoraan myymälästä. En kuulemma olisi saanut avata pakettia, jossa tuote oli. Näin viallisten tuotteiden palautukset tehdään mahdottomiksi. Kaiken lisäksi, huolto kestää kaksi viikkoa ja liike ei suostu tarjoamaan korvaavaa tuotetta kyseiseksi ajaksi. Koska tarvitsen ko. laitetta, joudun ostamaan tuotteen. Verkkokauppa.Com sitten lähettää minulle myöhemmin kyseisen laitteen, mutta huollon kuitissa näkyi vielä puljun loputon ahneus. Mikäli he ilkeävät väittää laitetta toimivaksi, vaikka olisivat vaihtaneet sen uuteen, he veloittavat minulta "turhasta huoltoonviennistä". Tietenkin ilmoitin, että aion veloittaa Verkkokauppa.Comia turhista puheista ja vaikka sieltä ei tietenkään mitään heru, kerron erittäin mielelläni kaikissa sopivissa yhteyksissä miten huonoa palvelua Verkkokauppa.Com harjoittaa.

Jännää muuten, että lisäkseni täällä on viimeaikoina kirjoitellut useita muitakin suivaantuneena Verkkokauppa.Com Ruoholahden sikamaiseen asiakaspalveluun erityisesti huolto ja palautukset -osastolla.

10

1841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alakerran herroista

      Käytännössä kännykän palauttaminenkin ole vaikeaa, mitä oikein reklamaation kautta anoa erityislupaa. Onneksi sain rahat takaisin.

      Sanotaanko, että ennen ei ollut niin tiukkaa linjaa. Nykyisin on todella tiukka linja palautusten suhteen. Yhden emolevyn sain palautettua vedoten tuotekuvauksen virheellisyyteen.

      Mutta muuten takuu/palautus on onnistunut hyvin, esimerkiksi kerran palautin rikkinäisen 9600GT:n ja takuusta annettiin 9800GT.

      Se riippuu myös myyjästä paljolti, miten suhtautuvat. Monet ovat melko nuivia, mutta kivojakin löytyy joskus.

      Olen nykyisin tarkempi, ja ehkä hieman varautuneempi. Vaikka on ollut mutkia matkassa, (vanhuskännykän palautus) olen saanut kaikki asiat läpi.

      Se myyjä, jolla oli Club 3D:n avainnauha/paita, on aika sikamainen, onneksi en mene hänen luokseen...

      • linjako muuttunut?

        Minulla ovat kaikki palautukset onnistuneet (viime vuodenvaihteessa poweri ja muutama vuosi sitten digikamera) ja yksi ainoa tarvitsemani takuukorjaus (2 v vanhan emolevyn piirisarjan tuuletinongelman korjaus) oli ollut ongelmaton ja valmis muutamassa päivässä.

        Uudempia kokemuksia ei ole enkä ole koettanut palauttaa tuotetta, jonka pakkauksen olisin avannut. Kyllähän ainakin käyttämättön ja alkuperäisessä kunnossaan oleva tuote pitää voida palauttaa tietyn ajan sisällä (postimyynnissä 14 vuorokautta?). Voi ollakin rajoituksia, jos tuotetta on vaikka käytetty... jokuhan on kuulemma "ostanut" ison telkkarin MM-kisojen ajaksi jostakin ja sitten koettanut palauttaa sen...


    • voi muuallakaan

      Ei tässä pitäisi olla epäselvää, tilaat mistä tahansa ainakin tietokonekomponentteja ja kyllä se on monessa muussakin asiassa niin että avattua tuotetta ei voi palauttaa.

      Se ei tarkoita sitä että jos se on viallinen niin totta kai sen voi viedä takaisin silloin, jolloin ne testaa tai se testataan jossain onko se viallinen vai ei ja mistä se ehkä johtuu.


      Ainoa mikä tässä hommassa kyllä kusee on se että mitä jos pakkauksessa oleva tuote kuten vaikka emolevy olisi kännetty keskeltä kahtia kun avaat paketin niin mitähän ne siihen sanoo kaupassa! Meinaan että paketin päällä ei olisi mitään vikoja tästä. OSaltaan kirjotat kyllä asiaa mutta ongelma on 100% sama joka paikassa, missään ei voi palauttaa enää avattua pakettia, paskaa tosiaan.
      Tässähän on tietysti yrittäjänkin oma perse kyseessä mutta ei tämä täysin reilua ole asiakkaallekkaan kuten nämä viikkojen ja minun tpauksessa se olisi alken 8vk huoltodiagnoosin odotus.


      Kirjoitin itse tuossa digiswe:stä oman aiheen mutta mikä koskee totta kai monia muitakin vastaavia firmoja, jossa vikatestaus kestää alkaen 8 VIIKKOA.

      Mitä tästä voimme oppia: Että 100% varmaa toimintatakuuta saa vain kun antaa kasauksen myös liikkeelle ja ostaa ne osat tietysti silloin vain siitä kyseisestä liikkeestä. Silloin voi koko koneen palauttaa takaisin ja hakea sen taas toiminavana takaisin kun kyse on kokonaisuudesta ei ole väliä missä vika on eikä sitä tarvitse itse etsiä eikä siitä ole omaa vastuuta enää samallalailla kuin itse kasattuna.

      Moni saa harmeja näistä itse kasauksista sun muista kun kaikki ei menekkään niin kuin pitää. Kuten jo aiemmin kirjoitin niin se voi sattua kelle vaan, kyse ei ole osaamisesta silloin kun tuote on viallinen.

    • TosiPettynyt

      Olen kyllä todella pettynyt Verkkokaupan.comin toimintaan. Postilla toimitettua tietokonetta voit vain katsoa kotona päällisin puolin mutta jos kosket virtakytkimeen ja ilmeneekin että laite on susi niin palautusoikeutta ei enää ole.

      Laite oli ostettu syntymäpäivälahjaksi ja olisin tarvinnut joko uuden vastaavan laitteen tai että laite olisi korjattu enne syntymäpäiviä.

      Myynti on toiminut kyllä vuodesta 2003 lähtien hyvin mutta huollossa ja asiakaspalvelussa on paljon parannetavaa.

      No Verkkokauppa menetti taas asiakkaan. Maksan ennemin tuotteista enemmän että saan hyvää palvelua.

    • ex-asiakas

      Toimittavat myös vääriä akkuja, jotka rikkovat puhelimet. Eivät suostu korvaamaan puhelinta. Vääntö jatkuu reklamaatiopäälliköiden kanssa.

      Jos haluaa elämästänsä helpompaa, valitsee verkkokauppa.comin sijaan jonkun rehdin kaupan, jolla on selkärankaa myöntää oma virheensä.

      omat kokemukset ja muiden kertomia myös osoitteessa: http://verkkokuopasta.blogspot.com

    • mrid

      Minulla on myös huonoja kokemuksia! verkkokaupan takuu tiskiltä ostettaessa
      on olematon ja alakerran palautus tiskin tummempi kaveri viellä nauttii saadessaan kyykyttää asiakkaita !!!
      ostin elektroniikkaa joka ei pelannut tv kanssa ja ihme selityksiä sai kuunnella ja uhkauksia "tarkistusmaksuista!

    • Mitä TÄMÄ TARKOITTAA
    • Itselläni on ollut vain kerran asiaa huolto/palautus -osastolle kun vuoden vanha kiintolevy alkoi temppuilemaan. Antoivat kuitin, jolla sain käydä ostamassa tilalle mitä haluan tai hakea rahat pois sillä hinnalla millä olin vuosi sitten levyn ostanut (käytännössä palautuksesta saisi paremman levyn tilalle, hinnat kun noissa laskee aika nopsaan).

      Epähuomiossa en lukenut tarkkaan kuittia, jossa sanottiin sen voimassaoloajaksi vain kyseisen päivän, vaan ajattelin että käytän sen myöhemmin kun tarvitsen koneeseen päivitystä. Lisäksi olin jo uuden levyn tilalle ostanut (pitihän vanhan levyn tiedot pelastaa).

      No parin viikon päästä huomasin sen tekstin kuitissa, mutta antoi ne siltikin rahat takas.

      Mielestäni oikein asiallista palvelua.

    • Höplöp

      Verkkokauppalla takuu tiskin takana oleva väki on semmoista jonka melkein jokainen tavallinen tallaaja osaa puhua ympäri solmuun saadakseen korvaavaan tuotteen välittömästi, jos sellainen varastosta löytyy.

      Kertaakaan ei ole tarvinut 15 min enempää VK;n takuu huolto kellarissa seisoa kun uusi tuote on jo käsissä

    • Beestingaajat

      On näitä muitakin paskaputiikkeja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe