saatuani muutaman liikakilon tuli mieleeni avata ketju aiheesta. kaikkihan me tiedämme että ylipaino aiheuttaa monenmoista muuta vaivaa. Minulla paino lipsuu silloin tällöin, niinkuin nytkin ja pudotus on käynnissä.
Ensimmäiseksi jätän pullan ja karkit pois ja se taitaa riitää, mutta jos ei, niin sitten ruokailusta lisää.
Pidätkö sinä tärkeänä, seurata painoasi
Pomppiiko painosi ylös alas
Onko painosi vakaa
Kiinnitätkö huomiota ruokailuu
Syötkö mitä vain, milloin vain.
Tarkkailetko päivittäin painoasi?
Painon hallintaa
156
1114
Vastaukset
- vertsidtukeaz
mistään ei tarvitse luopua, ei tarvitse kiusata itseään nälässäk, katsoo vaan vähän päälle...http://www.pienipaatospaivassa.fi/
mielettömän hyviä vinkkejä...esim jos tykkäät pullasta...ja haluaisit syödä sitä joka päivä>>laita päivän pulla puoliksi, syöt huomenna sen toisen...tai karkkia, ostat yleensä sen jättipussin, 400gr, fazerin niitäjanäitä, osta tänään se 100gr noitäja näitä...
Leivänpäälle ostat kiklon juustoa perjantaina...osta tästälähtien niitä kalliita valmiiksi viipaloituja juustoja se 200gr paketti...jaa se koko viikolle tasapuolisesti...neljä perunaa lounaalla...jätä yksi pois, kaksi lasia maitoa...ota puolitoista...
jnejne
Ja jos asut 8 kerroksessa ja käytät hissiä...tänään kävele kaksi kerrosta ja aja loput hissillä...tai jää bussista yks pysäkki aiemmin (tietysti ei haja-asutusalueella jossa pysäkit on kahden kilsan välein... ;D )
Mistään ei tarvi luopua! Silleen, ei väkisin vaan väsyttämällä-hyvä.ja siellä on tosi hyviä neuvoja, kiitos vinkistä. En ole enen kokeillutkaan tämänsuuntaista painon pudotusta että puolittaisin kaiken, mikä tuntuu nyt hyvinkin järkevältä. Eipä tarvi makurinkaan olla ihan ilman makeata. Kokeilen ihan varmasti ohjetta.
Se että söisi vain nälkäänsä, olisi viisas teko, mutta ne mielihalut, on jo toinen asia, ja niihin minä lankean aina joskus. Olenkin tehnyt niin että, syön makeata runsaasti, niinkuin kyllästäisin itseni ja sitten voinkin olla pidemmän aikaa ilman, mutta nyt kokeilen uutta "reseptistäsi". Kiitos vielä vinkistä.
Liikunnasta oli myös hyviä vinkkejä siellä, nekin pitää ottaa käytäntöön, ne on toteutettavissa ihan arkipäivän askareiden lomassa.- joten ..
monica kirjoitti:
ja siellä on tosi hyviä neuvoja, kiitos vinkistä. En ole enen kokeillutkaan tämänsuuntaista painon pudotusta että puolittaisin kaiken, mikä tuntuu nyt hyvinkin järkevältä. Eipä tarvi makurinkaan olla ihan ilman makeata. Kokeilen ihan varmasti ohjetta.
Se että söisi vain nälkäänsä, olisi viisas teko, mutta ne mielihalut, on jo toinen asia, ja niihin minä lankean aina joskus. Olenkin tehnyt niin että, syön makeata runsaasti, niinkuin kyllästäisin itseni ja sitten voinkin olla pidemmän aikaa ilman, mutta nyt kokeilen uutta "reseptistäsi". Kiitos vielä vinkistä.
Liikunnasta oli myös hyviä vinkkejä siellä, nekin pitää ottaa käytäntöön, ne on toteutettavissa ihan arkipäivän askareiden lomassa.kilo ylös, kilo alas tässä on menty.
Jos söisin neljä perunaa lounaalla, painaisin varmaan piakkoin sata kiloa!
En syö perunoita,, pullaa, karkkeja, alkoholeja, en mitään lihottavaa kuin sosiaalisissa tilaisuuksissa ainoastaan.
Vihanneksia ja muita vastaavia.
Paljon liikuntaa. Voin hyvin. - ei lihota
joten .. kirjoitti:
kilo ylös, kilo alas tässä on menty.
Jos söisin neljä perunaa lounaalla, painaisin varmaan piakkoin sata kiloa!
En syö perunoita,, pullaa, karkkeja, alkoholeja, en mitään lihottavaa kuin sosiaalisissa tilaisuuksissa ainoastaan.
Vihanneksia ja muita vastaavia.
Paljon liikuntaa. Voin hyvin.mutta sen kanssa käytetään yleensä rasvaisia sooseja tai ainakin voita. Tietysti jos syö kymmenen pottua kerralla.
- tätä kannattaa
monica kirjoitti:
ja siellä on tosi hyviä neuvoja, kiitos vinkistä. En ole enen kokeillutkaan tämänsuuntaista painon pudotusta että puolittaisin kaiken, mikä tuntuu nyt hyvinkin järkevältä. Eipä tarvi makurinkaan olla ihan ilman makeata. Kokeilen ihan varmasti ohjetta.
Liikunnasta oli myös hyviä vinkkejä siellä, nekin pitää ottaa käytäntöön, ne on toteutettavissa ihan arkipäivän askareiden lomassa.mainostaa...on helppo ja mukava tapa vahtia painoaa,ja siellä kun on muutakin hyödyllistä tietoa.
Ei tarvi kitua nälässä.
Lue ahkerasti! hauskaa lukutuokiota! - capt.cöpenick*
tätä kannattaa kirjoitti:
mainostaa...on helppo ja mukava tapa vahtia painoaa,ja siellä kun on muutakin hyödyllistä tietoa.
Ei tarvi kitua nälässä.
Lue ahkerasti! hauskaa lukutuokiota!UKK kävi joka aamu vaa'alla. Missä järjestyksessä, ei ole tiedossani. Tiettävästi hän aina teki aamulenkin. Ehkä sitten suihkun yhteydessä painontarkistus.
Sain onnekkaan sattuman ansiosta painoni pysyvästi hallintaan. Jos on nähtävissä painonnousua, vähennän energiansaantia.
Olennaisinta muutoksessa oli 'iltatankkauksen' minimointi. Uskon vanhaan sloganiin; laiha koira juoksee paremmin.
ja niin minä sorruin syömään plättyjä kun kerran tein niitä, asia oli yksinkertaisesti niin, että minulla oli maitoa joka olisi vanhentunut, niin tapanani on tehdä silloin pannari tai plättyjä, ja tuoreista mansikoista hilloa, voi pahus että osaakin olla hyvää.
Yritin noudattaa sitä hyvää ohjetta että puolittaa makean syönti, mutta en kyllä onnistunut, minulla ei yksinkertaisesti saa olla mitään hyvää käden ulottuvilla.
Eikö kellään muulla ole samallaista tahimista painonsa kanssa, vai ettekö välitä enään kun ikää alkaa olemaan, niin tuleeko mieleen että antaa tulla vaan, vai pelkäättekö ryppyjä, kun tällä iällä laihduttaa, muutamasta kilosta on kysymys.
Kahdesta pahasta valiten, pidän ne muutamat rypyt jotka tulee muutaman kilon poistosta. kuin että pitäisin ylimääräiset kilot. Että, painon pudotus jatkuu taas. Kuka tulee mukaan pudotus peliin??Ei oteta haudan vakavasti kuitenkaan, leikki saakoon sijansa, tässäkin asiassa.
Mutta olisi kiva kun joku tai jotkut tulisi mukaan niin kerrotaan mitä kukin on tehnyt ja onko lenkkeillyt vai onko vaan vähentänyt ruokapuolta, vai onko jokin kikka millä paino putoaa. Toinen toisiltaan voi saada vinkkejäkin. Ja mukavinta on, jos saa painostaan muutaman kilon pudotettua.
Voisi vaikka numeroida itsensä, vain tätä asiaa varten, tai olla numeroitu esim. 1 , 2 , 3 , jne, niin ollaan selvillä kuka on mitäkin, otetaan joukolla kiloja pois, mukaan vaan miehet ja naiset, otetaan askel terveyteen.
Huomenna aloitetaan pudotus peli, kaikki mukaan vaan.- 'Lihon herkästi, joten '
olisi tällä hetkellä kysymys, mutta ne ne ovatkin kaikkein vaikeimmat!
Mitään muuta en osaa kuin valita vihanneksia, hedelmiä, kalaa, kaikkea vähäkalorista.
Kurjaa kuulua sukuun, jossa lihotaan, kun vain nähdäänkin kakkuja tai suklaata.
Minä varsinkin olen sitä sorttia. Jo Monican plätytkin saivat veden kielelleni.
(Otin nikkini edellisestä viestistäni.) 'Lihon herkästi, joten ' kirjoitti:
Mitään muuta en osaa kuin valita vihanneksia, hedelmiä, kalaa, kaikkea vähäkalorista.
(Otin nikkini edellisestä viestistäni.)samoin minulla on muutamasta kilosta kysymys, ehkä 2-3 kg, mutta kuten totesit on tosi vaikea saada pois, nehän istuu tiukassa kiinni. Vähän saakin pyöreyttä olla näin vanhemmiten, ettei ole kuin luuranko.
Oletko valmis aamulla alkamaan painon puotuksen kanssani, mennään vaa-alle ja punnitaan aina joka aamu, ja merkataan ylös, kerrotaan mitä ollaan syöty ja tehty sen eteen että saadaan muutama kilo pois. Eli, jonkimmoinen raportti tiedoksi muille.
Tähän voi osallistua myöhemminkin kuka vaan, joka haluaa painostaan pudottaa, vaikka päivittäin tulisi uusia pudottajia. emme kilpaile nopeudella, eli,,,, kuinka nopeasti paino putoaa, vaan jatkamme pikkuhiljaa, niin kauan kunnes ollaan tavoitteessamme.
Otatko sinä itsellesi nimen vai numeron?? Että tunnistamme toisemme, vastaatko minulle että tiedän oletko mukana, jota kovasti toivon. Tervetuloa muutkin mukaan painon pudotukseen.- en ole
'Lihon herkästi, joten ' kirjoitti:
(Otin nikkini edellisestä viestistäni.)kuukauteen syönyt pullaa. Olemme kumpikin herkkusuita, ja kahvipullaa on aina ollut, ja rasvaisia, sokerisia.
Kumma kyllä, ei ole yhtään tehnyt mielikään. Ikäänkuin aivoni ajattelisivat, että nyt ei kuulu pulla ruokavaliooni.
Olen muutenkin syönyt, kaikkea, entistä vähemmän. Yritän tehdä tästä elämäntapani, en mitään kuuria, joka joskus loppuu. - ..jatkan hiukan..
'Lihon herkästi, joten ' kirjoitti:
(Otin nikkini edellisestä viestistäni.)...tuota tultuani palstalle vilkaisemaan.
En ole lukenut kaikkea,
enkä ehdikään nyt lukea,
mutta painoindeksistä haluan sanoa oman mielipiteeni.
Siinäkin olemme yksilöitä, kuten kaikessa.
Tuo 22 on hyvä minulle,
koska en ole suuriluinen, vaikka olen 170 senttinen.
Tämä muuttuja on myös otettava huomioon.
Koska lihon herkästi, {esim. edesmennyt mieheni,
jonka syöpä vei, voi syödä enemmän - lihomatta - kuin minä},
joudun olemaan aina tietyllä dieetillä,
enkä edes kaipaa makeuksia tai alkoholeja.
Toki sosiaalisissa tapahtumissa otan hiukan,
sillä en halua tehdä numeroa itsestäni tai dieetistäni.
Eli ravinnon hyötysuhde kohdallani on liiankin hyvä.
Mutta voin hyvin PI:ni ollessa 22.
- tepposet
Vuosien saatossa olen jatkuvasti jättänyt jotain pois.
Leivonnaiset, ruisleipää lukuun ottamatta.
Kaikki sokeri jo aikoja sitten.
Samoin muut kuin kokolihaleikkeet.
Vain kevytlevitettä tai kevyttä sulatejuusto leivälle.
Jne. jne. jne.
Olen oikeastaan koko ikäni tarkkaillut painoani (kilpailin puntissa) ja suunnitellut syömiseni.
Aina vaan hankalammaksi menee.
Yhtälö on ongelmallinen.
Ikääntymisen myötä ominaiskulutus pienenee mutta suojaravinteiden tarve ehkä jopa kasvaa.
Painoni on 40:n vuoden aikana noussut vain 5kg mutta vaimoni on ilkeämielisesti huomauttanut: Paino pysyy, mitat muuttuu!- Monica ei kirj.
koko elämä on pitänyt katsoa mitä suuhunsa laittaa, ja oikeasti se on jo elämän tapa, karsia kaiki hyvä pois, nehän on se joka lihottaa. Nuorempana minäkin olin erittäin jämpti, etten syönyt kaloripitoisia ja rasvaisia ruokia ja muutenkin katsoin mitä suuhuni panin ja kuinka paljon. Mutta nyt vanhemmiten olen tullut lempsummaksi ja silloin tällön tulee muutama kilo, jonka hetimiten otan pois, näin pysyttelen mitoissani.
Mutta kummasti sitä oppii tulemaan toimeen vähemmälläkin, ja painoni on pysynyt vakaana, Iän myötä ruuan tarve vähenee, eihän elimistö tarvitse (polttoainetta) niin paljoa kuin nuorempana kun keho menettää toimintakykyään ja työt vähenee mutta sanomasi, suojaravinteiden osalta on varmasti totta, tarve kasvaa, sen ymmärtää kun oma keho ei tuota itsessään suoja-aineita riittävästi.Siksi melkein kaikki sairaudet puhkee vanhemmalla iällä, vastustuskyky on heikentynyt.
On erittäin mukavaa että saatiin miespuolista kannanottoa, kirjoitteleppa lisää jos ketju lähtee toimimaan. Monica ei kirj. kirjoitti:
koko elämä on pitänyt katsoa mitä suuhunsa laittaa, ja oikeasti se on jo elämän tapa, karsia kaiki hyvä pois, nehän on se joka lihottaa. Nuorempana minäkin olin erittäin jämpti, etten syönyt kaloripitoisia ja rasvaisia ruokia ja muutenkin katsoin mitä suuhuni panin ja kuinka paljon. Mutta nyt vanhemmiten olen tullut lempsummaksi ja silloin tällön tulee muutama kilo, jonka hetimiten otan pois, näin pysyttelen mitoissani.
Mutta kummasti sitä oppii tulemaan toimeen vähemmälläkin, ja painoni on pysynyt vakaana, Iän myötä ruuan tarve vähenee, eihän elimistö tarvitse (polttoainetta) niin paljoa kuin nuorempana kun keho menettää toimintakykyään ja työt vähenee mutta sanomasi, suojaravinteiden osalta on varmasti totta, tarve kasvaa, sen ymmärtää kun oma keho ei tuota itsessään suoja-aineita riittävästi.Siksi melkein kaikki sairaudet puhkee vanhemmalla iällä, vastustuskyky on heikentynyt.
On erittäin mukavaa että saatiin miespuolista kannanottoa, kirjoitteleppa lisää jos ketju lähtee toimimaan.oli minullakin aikaisemmin siitä että söinkö riittävästi ettei vain tule nälkä ennen seuraavaa ruokailua.
Nykyisin olen muuttanut ajatteluani siten että syön niin vähän että varmaan on nälkä ennen kuin istun taas ruokapöytään.
Ihmekonsteihin en usko, omena ja tomaatti päivässä ja muuta marjoja ja kasviksia lisäksi, mitä millonki on lautaselle osunu, ne pitävät lääkärin loitolla.- Maalaismies*
jjoutava5 kirjoitti:
oli minullakin aikaisemmin siitä että söinkö riittävästi ettei vain tule nälkä ennen seuraavaa ruokailua.
Nykyisin olen muuttanut ajatteluani siten että syön niin vähän että varmaan on nälkä ennen kuin istun taas ruokapöytään.
Ihmekonsteihin en usko, omena ja tomaatti päivässä ja muuta marjoja ja kasviksia lisäksi, mitä millonki on lautaselle osunu, ne pitävät lääkärin loitolla.Olen kans pienen ikäni taiteillut tämän painokysymyksen kanssa ja mitenkuten tullut toimeen. Nyt viimeksi lukemani grontologiatutkimukset tuovat helpotusta painoindeksin tarkkailijoille. Normaalinahan pidetään 20-25 lukemia, nyt vanhoille suositellaan 24-29 - siis lievä ylipaino olisi paikallaan. Olen hyvillä mielin antanut painoni vähän nousta pysyen kuitenkin tuolla uudella viitealueella. Kätevä painoindeksimittari löytyy esim.:http://www.hermesetas.dk/data/fi/terveys/bmi.php
- Jatta
jjoutava5 kirjoitti:
oli minullakin aikaisemmin siitä että söinkö riittävästi ettei vain tule nälkä ennen seuraavaa ruokailua.
Ihmekonsteihin en usko, omena ja tomaatti päivässä ja muuta marjoja ja kasviksia lisäksi, mitä millonki on lautaselle osunu, ne pitävät lääkärin loitolla.huolensa kullakin.
Mulla on ongelma, jos sitä siksi voi sanoa, että on vaikeuksia pitää paino kurissa sen takia, ettei paino putoa. Syön kaikkea mitä mieli tekee ja painoni ei vaan nouse. Huoleni on lähinnä se, että syönkö riittävästi? Unilääkekin on se, että syön runsaan iltapalan, ennen nukkumaan menoa. Lääkärit ovat pysyneet loitolla, paitsi, että kolestroolilääkitys on, se on perimätauti. Vaikeuksia on pitää pituus- ja painoindeksit kohdallaan, ettei paino putoa liian alas.
Olisko syynä runsas liikkuminen ja aika terveellinen ruokavalio. Omenat ja vihannekset kuuluvat jokapäiväiseen ruokavalioon. Nykyisin kaikenlainen lihakin on niin rasvatonta, että mitä vaan voi syödä huoletta. Ei saa enää kunnon siankylkeä, jossa rasva tirisi pannulla mukavasti.
Ei ole kivaa tämäkään. - Maalaismies*
Jatta kirjoitti:
huolensa kullakin.
Mulla on ongelma, jos sitä siksi voi sanoa, että on vaikeuksia pitää paino kurissa sen takia, ettei paino putoa. Syön kaikkea mitä mieli tekee ja painoni ei vaan nouse. Huoleni on lähinnä se, että syönkö riittävästi? Unilääkekin on se, että syön runsaan iltapalan, ennen nukkumaan menoa. Lääkärit ovat pysyneet loitolla, paitsi, että kolestroolilääkitys on, se on perimätauti. Vaikeuksia on pitää pituus- ja painoindeksit kohdallaan, ettei paino putoa liian alas.
Olisko syynä runsas liikkuminen ja aika terveellinen ruokavalio. Omenat ja vihannekset kuuluvat jokapäiväiseen ruokavalioon. Nykyisin kaikenlainen lihakin on niin rasvatonta, että mitä vaan voi syödä huoletta. Ei saa enää kunnon siankylkeä, jossa rasva tirisi pannulla mukavasti.
Ei ole kivaa tämäkään.Tahaton laihtuminen on ongelma siinä kuin liika lihominenkin. Jotain on pielessä, jos sitä ei saa hallintaansa. Ravinto ei imeydy tms. Oletko keskustellut lääkärisi kanssa?
se painon pudotus, kävin vaa-alla ja lukemat ei kovi pahalta näyttäny, mut tullooko kaveri tai usseempi mukkaa, oisha se mukavampaaa yhös puottaa painoo.
Heräsin vasta, et oon hyvin nukkunu, ja ootan vaa vielkkii et kaveri löytyy. Enhä mie yksinäin ruppee pitämää metelii laiduttamisesta.
Eile oli nii lupaava soitto yhölt ihmiselt mut eikö hän nyt tuukkaa mukkaa, täs lähtee uuvellee viesti siul, et lähdetkö sie mukkaa??
Nyt mie meen aamukahville, ja jään odottamaan jos joku tulis kanssain pudotus peliin. Rohkeesti vaan.
Mie varaudun alotuksee, et tavallisest mie otan pari voileipää kaffin kanssa, mut nyt mie en ota, miepä keitän aamu puuron vähän ajan päästä.kukkaa ei oo ilmaantununt miu kaveriksein. Kyl mie uskon et jollaki on mieles pudottaa muutama kilo mut ei vaa rohkene ilmottautuu, vai tullooks uskonpuute yrittämissee, et jos ei onnistukkaa.
Mie oon aamupuuroin syönt, et jaksasin männä tuonne iltapäivää saakka, sit pittää saaha jottai suuhu. Vähä mietin et, nyt ko on hyvät kotimaiset juurekset nii teempä kukkakaalista laatikon, siin ei ole kalorioitakaa ja täyttää mukavast.
Pesen ja pilkon pieniksi, keitän kypsiks, ja laitan voideltuun vuokaan ja ripottelen mausteita ja sit teen muna maidon ja kaadan päälle ja viimeseksi juustoraasteta vähäse antamaan makua ja näköä, sit työnnän uunii ja annan olla senverra et pinta ruskettuu vähäse.
Kokeilkaas on sit hyvvää, voipha siihe ottaa yhön leipäpalan kurkul tai tomatil päällystettynä.
Onks jollaki tiijos hyvvii ohjeita jotka soppii tähä tilanteesee?
Kävinhä mie katsomas ku maalaismies anto painoindeksi taulukon tiijoksi ja luppaan et julkasen sen omalta osaltain myöhemmi. Tää koskee vaa minnuu.
Jäiphä tuo sanomatta et vähäse voimistelin heti aamulla, sen teen joka aamu.monica kirjoitti:
kukkaa ei oo ilmaantununt miu kaveriksein. Kyl mie uskon et jollaki on mieles pudottaa muutama kilo mut ei vaa rohkene ilmottautuu, vai tullooks uskonpuute yrittämissee, et jos ei onnistukkaa.
Mie oon aamupuuroin syönt, et jaksasin männä tuonne iltapäivää saakka, sit pittää saaha jottai suuhu. Vähä mietin et, nyt ko on hyvät kotimaiset juurekset nii teempä kukkakaalista laatikon, siin ei ole kalorioitakaa ja täyttää mukavast.
Pesen ja pilkon pieniksi, keitän kypsiks, ja laitan voideltuun vuokaan ja ripottelen mausteita ja sit teen muna maidon ja kaadan päälle ja viimeseksi juustoraasteta vähäse antamaan makua ja näköä, sit työnnän uunii ja annan olla senverra et pinta ruskettuu vähäse.
Kokeilkaas on sit hyvvää, voipha siihe ottaa yhön leipäpalan kurkul tai tomatil päällystettynä.
Onks jollaki tiijos hyvvii ohjeita jotka soppii tähä tilanteesee?
Kävinhä mie katsomas ku maalaismies anto painoindeksi taulukon tiijoksi ja luppaan et julkasen sen omalta osaltain myöhemmi. Tää koskee vaa minnuu.
Jäiphä tuo sanomatta et vähäse voimistelin heti aamulla, sen teen joka aamu.nii mie ilmotankii et en oota enempää kettää tulevaks ku ei oo tähä menessä tult.Mie senkun pikkuhiljaa isseksein puotan painoo, ei miul paljoo ookkaa liikaa, mut kerra lupasin alkaa puottamaa painoo nii pittäähä se vähäse köykäsemmäks tullakkii.
Mie oon iha varma et suurin osa on tyytymättömmii painoosa, niinku miekii,,,,,, oli tääl yks immeine ku oli liia kevyt, on siinkii onkelmaa, tuntus et jottai käy liika koval vauhil tuol ropas, kuha vaa ei ois kilpirauhase aikaan saannoksii. Sekkii ois hyvä hänen tutkituttaa.
Katuelämäs ku kahtoo ympärillee nii huomio kiinnittyy meijäikäsii ihmisii, jos on saaneet piettyy painosa hallinnassa, ko ihtekkii oon tehny työtä sen ettee, ja oonkki sitä mieltä et, liika paino antaa sysäyksen moneeseen sairautee, et ku monet sairauvet on niinku kiertokulku, ku yks sairaus puhkee nii se antaa sysäyksen toisee sairautee jne. Tää on vaa miun oma käsityksein.
No nyt mie kerron senpainoindeksin jonka lupasin tai kerron kaik mitä mielessäin on
- uus juttu, vanhemmille ihmisille painoindeksi 24 - 29
NÄÄ LUKEMAT ON MIUN TIEDOILLA
- normaali painoindeksi 19- 24
- minun painoindeksi on 22
- ihannepaino olisi minulle 52- 65 kg
- painoni oli aamulla 57½ kg
- pituuteni on 163 cm
tässä ne on, eli laihduttaa ei tarvikkaan
arvot täyttää vaatimukset.
Et kiitos Monica ihtelleis.- Maalaismies*
monica kirjoitti:
nii mie ilmotankii et en oota enempää kettää tulevaks ku ei oo tähä menessä tult.Mie senkun pikkuhiljaa isseksein puotan painoo, ei miul paljoo ookkaa liikaa, mut kerra lupasin alkaa puottamaa painoo nii pittäähä se vähäse köykäsemmäks tullakkii.
Mie oon iha varma et suurin osa on tyytymättömmii painoosa, niinku miekii,,,,,, oli tääl yks immeine ku oli liia kevyt, on siinkii onkelmaa, tuntus et jottai käy liika koval vauhil tuol ropas, kuha vaa ei ois kilpirauhase aikaan saannoksii. Sekkii ois hyvä hänen tutkituttaa.
Katuelämäs ku kahtoo ympärillee nii huomio kiinnittyy meijäikäsii ihmisii, jos on saaneet piettyy painosa hallinnassa, ko ihtekkii oon tehny työtä sen ettee, ja oonkki sitä mieltä et, liika paino antaa sysäyksen moneeseen sairautee, et ku monet sairauvet on niinku kiertokulku, ku yks sairaus puhkee nii se antaa sysäyksen toisee sairautee jne. Tää on vaa miun oma käsityksein.
No nyt mie kerron senpainoindeksin jonka lupasin tai kerron kaik mitä mielessäin on
- pituuteni on 163 cm
Et kiitos Monica ihtelleis.Siitäs näet, sulla ei ole syytä huoleen eikä aihetta laihduttaa. Painoindeksisi on hyvä. On parempi tässä iässä olla viitearvon yläreunassa kuin alla.
Maalaismies* kirjoitti:
Siitäs näet, sulla ei ole syytä huoleen eikä aihetta laihduttaa. Painoindeksisi on hyvä. On parempi tässä iässä olla viitearvon yläreunassa kuin alla.
vaik miul on olt semmone tunne, et ois niiko vähäse tult painoo, mut ei ookkaa tult jos kilo, nii on pysynt paikallaan. Mie en oo sellane joka kävisin joka aamu vaa-alla, en pijä nii tarkkaa kontrollii.
Oon mie tyytyväine ettei tarvihe ruveta suurempaa remonttii, ihtesä kanssa. Mut jos kaveri ois tult nii kyl mie oisin ruvent laihuttammaa vaik vaa pari killoo pois.
Mut siint ei tult nyt mittää.monica kirjoitti:
vaik miul on olt semmone tunne, et ois niiko vähäse tult painoo, mut ei ookkaa tult jos kilo, nii on pysynt paikallaan. Mie en oo sellane joka kävisin joka aamu vaa-alla, en pijä nii tarkkaa kontrollii.
Oon mie tyytyväine ettei tarvihe ruveta suurempaa remonttii, ihtesä kanssa. Mut jos kaveri ois tult nii kyl mie oisin ruvent laihuttammaa vaik vaa pari killoo pois.
Mut siint ei tult nyt mittää.lupasin aikanaan että laihutan,
kun hän sanoi että jos kymmenen kilua putuaa paino ei ole enää verenpainetta.
Meni kolomekuukautta ja paino oli puonnu vaivaset pari kilua.
Lääkäri sano että hänhä sano, paino pittää puota, ei muutaku verenpainelääkitys ja on ollu siitä lähin.
Enkä ala painonpuotustalakoisiin ennää.
Inteksistä en tiiä, pittuus on 183 ja paino on jokunen ramma alle 100 kg- Seku
monica kirjoitti:
nii mie ilmotankii et en oota enempää kettää tulevaks ku ei oo tähä menessä tult.Mie senkun pikkuhiljaa isseksein puotan painoo, ei miul paljoo ookkaa liikaa, mut kerra lupasin alkaa puottamaa painoo nii pittäähä se vähäse köykäsemmäks tullakkii.
- pituuteni on 163 cm
Et kiitos Monica ihtelleis.Jos iäkkäämpi ihminen painaa tuon minkä sinä ja on 163 cm pitkä, niin eihän tuossa ole ylipainoa ollutkaan.
Muistaakseni sanoit pudottaneesi muutaman kilon, eli saatoit siis painaa jotain
pikkuisen yli 60 kg.
Minä kyllä tulisin kanssasi yksityiseen "painonvartijat"- ryhmään, mutta olisiko se sitten sitä, että tarkkailisimme vain painoamme, emme laihduttaisi.
Minun pitäisi todella laihtua. - Jatta
Maalaismies* kirjoitti:
Siitäs näet, sulla ei ole syytä huoleen eikä aihetta laihduttaa. Painoindeksisi on hyvä. On parempi tässä iässä olla viitearvon yläreunassa kuin alla.
vastauksestasi tuolla ylempänä. Varmaan vähän liikaa dramatisoin tuosta painon pysymisestä kohdallaan. Nyt tuntuu, että olen sittenkin ylipainoinen. Lääkärit ovat sanoneet, että aineenvaihduntani on hyvä, kun ei liikakiloja kerry.
En klikannut noita antamiasi sivuja , olen vain pitänyt hyvänä sitä, että kun pituuteni on 165 cm ja painoni pysyy siinä 63 ja 65 kilon kieppeissä, että se on normaalia. Sanoppa viisaana miehenä, olisiko minulla varaa laihtuakin? Tykkään vain itsestäni tällaisena, enkä haluaisi pudottaa painoa. jjoutava5 kirjoitti:
lupasin aikanaan että laihutan,
kun hän sanoi että jos kymmenen kilua putuaa paino ei ole enää verenpainetta.
Meni kolomekuukautta ja paino oli puonnu vaivaset pari kilua.
Lääkäri sano että hänhä sano, paino pittää puota, ei muutaku verenpainelääkitys ja on ollu siitä lähin.
Enkä ala painonpuotustalakoisiin ennää.
Inteksistä en tiiä, pittuus on 183 ja paino on jokunen ramma alle 100 kgja sitkeemmi pudottaa painoa, enenku syöt lopun elämäsi lääkkeitä. Eihä se ole myöhästä millonkaa pudottaa liikaa pois. Alotitko liian rajusti laihduttamaan vai mikä sai sinut lopettamaan ja luopumaan kokonaaan yrittämästä laihduttaa.
Kyl mie kannustasin et pudotat esim kymmenen kiloo pois nii ei se ois muuta ku hyväks siul. Se tahtoo ain vaa lissääntyy jos ei välil ota pois. Ja tullooha siint kevyempi olokkii ja se on hyvä terveydellekii.
No huomenta vaa kaikille!- jjoutava
monica kirjoitti:
ja sitkeemmi pudottaa painoa, enenku syöt lopun elämäsi lääkkeitä. Eihä se ole myöhästä millonkaa pudottaa liikaa pois. Alotitko liian rajusti laihduttamaan vai mikä sai sinut lopettamaan ja luopumaan kokonaaan yrittämästä laihduttaa.
Kyl mie kannustasin et pudotat esim kymmenen kiloo pois nii ei se ois muuta ku hyväks siul. Se tahtoo ain vaa lissääntyy jos ei välil ota pois. Ja tullooha siint kevyempi olokkii ja se on hyvä terveydellekii.
No huomenta vaa kaikille!aika oli liian lyhyt 3 kk, viisas lääkäri näki ettei onnistu tuollamiehellä ja määräsi sen pillerin päivässä.
Veljellä painonpudotus auttoi pois verenpainelääkityksestä joten tiedän että auttaisi se minuakin.
100 on aloitusluku ensin kilomäärä kaksinumeroiseksi.
Näinkö helppoa se on ? - Maalaismies*
Jatta kirjoitti:
vastauksestasi tuolla ylempänä. Varmaan vähän liikaa dramatisoin tuosta painon pysymisestä kohdallaan. Nyt tuntuu, että olen sittenkin ylipainoinen. Lääkärit ovat sanoneet, että aineenvaihduntani on hyvä, kun ei liikakiloja kerry.
En klikannut noita antamiasi sivuja , olen vain pitänyt hyvänä sitä, että kun pituuteni on 165 cm ja painoni pysyy siinä 63 ja 65 kilon kieppeissä, että se on normaalia. Sanoppa viisaana miehenä, olisiko minulla varaa laihtuakin? Tykkään vain itsestäni tällaisena, enkä haluaisi pudottaa painoa.Painoindeksisi 65Kg:n painoisena on 24. Se on viitearvojen sisällä nuoremmassakin ikäluokassa. Meidän ikäluokassamme suositeltu viitearvo on 24-29. Siis lievää ylipainoa ei pidetä pahana. Porskuttele menemään täydessä rauhassa!
Seku kirjoitti:
Jos iäkkäämpi ihminen painaa tuon minkä sinä ja on 163 cm pitkä, niin eihän tuossa ole ylipainoa ollutkaan.
Muistaakseni sanoit pudottaneesi muutaman kilon, eli saatoit siis painaa jotain
pikkuisen yli 60 kg.
Minä kyllä tulisin kanssasi yksityiseen "painonvartijat"- ryhmään, mutta olisiko se sitten sitä, että tarkkailisimme vain painoamme, emme laihduttaisi.
Minun pitäisi todella laihtua.Paljonko haluat pudottaa painoasi, kerroppa?
haluatko vielä aloittaa ja kertoa mitä milloinkin syöt?
me emme tee sitä salakähmäisesti, vaan kirjotamme päivittäin miten homma etenee ja kuinka olemme toimineet.- Seku
monica kirjoitti:
Paljonko haluat pudottaa painoasi, kerroppa?
haluatko vielä aloittaa ja kertoa mitä milloinkin syöt?
me emme tee sitä salakähmäisesti, vaan kirjotamme päivittäin miten homma etenee ja kuinka olemme toimineet.Tuota noin.....vaikka olenkin sellainen avoimen puoleinen ja suoraluonteinen ihminen, niin en kehtaisi tässä kertoa paljonko painan.
Epäsuorastihan se tulisi ilmi kun kertoisin pudotettavan painomäärän.
Kuitenkin, jos olet halukas auttamaan, niin lähdetään kohdallani liikkeelle ensin kymmenestä kilosta.
Hyvä ja samalla vaikea kysymys on : "Miksi et laihduta?"
Taitaa olla sama kuin jollain tupakka, tai alkoholiriippuvaisella.
Ei oikein osaa sanoa, tai sitten yksiselitteisesti: minulla on heikko luonne, tai tahto.
Kuitenkin, en minä muodottoman lihavalta näytä.
Nuo painoindeksit tahtoisin heittää mäkeen. Uskon, että ihminen kokee kehossaan ja näkee peilistä, jos on tarvetta remonttiin.
Kiitos Monica vastauksestasi!
Otan mielelläni vastaan "talonpoikaisjärkeen" pohjautuvia vinkkejä, kuinka paino putoaa vaikkakin hitaasti.
Sitten tunnustus: vaikka en luvuin tai numeroin kehtaa kertoa paljonko painan, niin olen pari vuotta alaikäinen tähän ikäryhmään. vai onko se niin nuukaa, että on jo täyttänyt 70v? Seku kirjoitti:
Tuota noin.....vaikka olenkin sellainen avoimen puoleinen ja suoraluonteinen ihminen, niin en kehtaisi tässä kertoa paljonko painan.
Epäsuorastihan se tulisi ilmi kun kertoisin pudotettavan painomäärän.
Kuitenkin, jos olet halukas auttamaan, niin lähdetään kohdallani liikkeelle ensin kymmenestä kilosta.
Hyvä ja samalla vaikea kysymys on : "Miksi et laihduta?"
Taitaa olla sama kuin jollain tupakka, tai alkoholiriippuvaisella.
Ei oikein osaa sanoa, tai sitten yksiselitteisesti: minulla on heikko luonne, tai tahto.
Kuitenkin, en minä muodottoman lihavalta näytä.
Nuo painoindeksit tahtoisin heittää mäkeen. Uskon, että ihminen kokee kehossaan ja näkee peilistä, jos on tarvetta remonttiin.
Kiitos Monica vastauksestasi!
Otan mielelläni vastaan "talonpoikaisjärkeen" pohjautuvia vinkkejä, kuinka paino putoaa vaikkakin hitaasti.
Sitten tunnustus: vaikka en luvuin tai numeroin kehtaa kertoa paljonko painan, niin olen pari vuotta alaikäinen tähän ikäryhmään. vai onko se niin nuukaa, että on jo täyttänyt 70v?eikä sekään että paljonko painat,, mutta sen täytyy tulla ilmi jos painosi lähtee putoaman niin, kerrothan että niin on tapahtunut ja kuinka paljon, mitä kulloinkin syöt ja kuinka paljon liikut ja millätavoin.
- Seku
monica kirjoitti:
eikä sekään että paljonko painat,, mutta sen täytyy tulla ilmi jos painosi lähtee putoaman niin, kerrothan että niin on tapahtunut ja kuinka paljon, mitä kulloinkin syöt ja kuinka paljon liikut ja millätavoin.
Tänään olen jo syönyt kaksi pienehköä ohrariseskan palaa aamukahvin kanssa. Niissä voita (voimariinia) päällä, sekä kummassakin kevytbalkanin siivu.
Illalla kerron koko päivän syömiset ihan rehellisesti.
Enhän tahdo itseänikään huijata.
Uskon, että oman kasvimaan tuotteet auttavat painonpudotuksessa, jos vaan tahdon, enkä jatka leipä/makkara linjalla. - Jatta
Maalaismies* kirjoitti:
Painoindeksisi 65Kg:n painoisena on 24. Se on viitearvojen sisällä nuoremmassakin ikäluokassa. Meidän ikäluokassamme suositeltu viitearvo on 24-29. Siis lievää ylipainoa ei pidetä pahana. Porskuttele menemään täydessä rauhassa!
eihän tässä ole sitten huolen häivää. Kiitän taas, kun vaivauduit.
- tepposet
Palasin juuri apteekista.
3kk:n eturauhastabusatsin noudon yhteydessä kysyin sitä laihdutus ALLIA.
Kieltäytyivät myymästä!!!!
Olemmeko palaamassa pula-aikojen "tiskin alta" järjestelmään?
Kuvittelin markkinataloudessa ilman lisenssiä (reseptiä) myynnissä olevien tuotteiden olevan kaikkien maksavien saatavilla!
Selityksi tarjoiltiin.
Vatsastani en välitä mutta kaikki lisäkilot ovat keskittyneet kylkien laardirenkaisiin.
Olisin kokeillut niiden ohentamista koska 5krt/viikko kuntosalia eikä ravinnon tarkkailu tunnu riittävän.
Vai eikö naamani miellyttänyt?
Ko. apteekissa en ole edes rähissyt!- capt.cöpenick*
Kuuluin vuosikymmeniä näihin paino'jojoilijoihin'. Tiukalla ravinnonsäännöstelemisellä ja erilaisella liikunnalla paino putosi, mutta tuli pian takas entisiin lukemiin.
Vähitellen opettelin vaan tiukan kantin, etten syönyt jos vaaka ei antanut 'lupaa'. Eilen illallakin hirmuiseen iltanälkään popsin pois ylimääräiset tomaatit.
Näissä mielipiteissäkin pitää tuntea vastuunsa. Joka sopii itselle ei käy toiselle. En uskaltaisi ylläpitää 'hevoskuuriani' ilman hivenaine -ja vitamiinilisiä.
Nämä aivan purkkitavaraa.
Vaimo pitää minuu tietyst kajahtaneena, mutta joutuu pitämään mielipiteensä ominaan; terveyteni on 'rautainen'. - jjoutava
capt.cöpenick* kirjoitti:
Kuuluin vuosikymmeniä näihin paino'jojoilijoihin'. Tiukalla ravinnonsäännöstelemisellä ja erilaisella liikunnalla paino putosi, mutta tuli pian takas entisiin lukemiin.
Vähitellen opettelin vaan tiukan kantin, etten syönyt jos vaaka ei antanut 'lupaa'. Eilen illallakin hirmuiseen iltanälkään popsin pois ylimääräiset tomaatit.
Näissä mielipiteissäkin pitää tuntea vastuunsa. Joka sopii itselle ei käy toiselle. En uskaltaisi ylläpitää 'hevoskuuriani' ilman hivenaine -ja vitamiinilisiä.
Nämä aivan purkkitavaraa.
Vaimo pitää minuu tietyst kajahtaneena, mutta joutuu pitämään mielipiteensä ominaan; terveyteni on 'rautainen'.näkeehän sen jo ylimääräisistä purkkiaineista.
Elettiinhän ennenkin vähillä ruuilla ja vanahaksi. - capt.cöpenick*
jjoutava kirjoitti:
näkeehän sen jo ylimääräisistä purkkiaineista.
Elettiinhän ennenkin vähillä ruuilla ja vanahaksi.Heitän esimerkin. Jostain syystä niin tärkeä elimistön rakennusaine kuin rauta häviää verestä jo muutamassa päivässä.
Olin joku aika sitten sairalassa toipumassa proteesileikkauksesta. Lisäkokeissa näkivät, että podin raudanpuutosanemiaa.
Nehän määräsivät rautapitoisia pillereitä kiireen vilkkaa. Miten raudanpuute vaikuttaa? Muutut veteläksi raahustajaksi.
Näihin lisäravinteisiin uppoaa vuodessa n.1500€. Niillä on oma vasteensa; voin pitää viinanhimon kurissa. Ei yksin näillä.
Teen joka päivä tunnin pituisen reiki-meditaatioharjoituksen. Se sisältää myös voimakkaita venyttelysarjoja. Miks helvetissä? No kato.
Sekä lannerangassa, että rintarangan alueella on skolioosit.
Vain vahvat tukikudokset pystyy pitämään kuluneet ja vioittuneet välilevyt siinä kunnossa, että vain lievillä kipuiluilla selviää. capt.cöpenick* kirjoitti:
Heitän esimerkin. Jostain syystä niin tärkeä elimistön rakennusaine kuin rauta häviää verestä jo muutamassa päivässä.
Olin joku aika sitten sairalassa toipumassa proteesileikkauksesta. Lisäkokeissa näkivät, että podin raudanpuutosanemiaa.
Nehän määräsivät rautapitoisia pillereitä kiireen vilkkaa. Miten raudanpuute vaikuttaa? Muutut veteläksi raahustajaksi.
Näihin lisäravinteisiin uppoaa vuodessa n.1500€. Niillä on oma vasteensa; voin pitää viinanhimon kurissa. Ei yksin näillä.
Teen joka päivä tunnin pituisen reiki-meditaatioharjoituksen. Se sisältää myös voimakkaita venyttelysarjoja. Miks helvetissä? No kato.
Sekä lannerangassa, että rintarangan alueella on skolioosit.
Vain vahvat tukikudokset pystyy pitämään kuluneet ja vioittuneet välilevyt siinä kunnossa, että vain lievillä kipuiluilla selviää.vastaan kun jo odotinkin mitä sanot vastaukseksi; ja sanot kyllä sillä tavalla että tämmönenki sanoja ymmärtää pittää suusa soukemmalla.
On suuri lahja ihmiselle että terveys on liikunnalla ja tavallisella syömisellä hallittavissa ilman purkkiaineita, siitä minunkin on luojaa kiittäminen.- pilvi*
jjoutava5 kirjoitti:
vastaan kun jo odotinkin mitä sanot vastaukseksi; ja sanot kyllä sillä tavalla että tämmönenki sanoja ymmärtää pittää suusa soukemmalla.
On suuri lahja ihmiselle että terveys on liikunnalla ja tavallisella syömisellä hallittavissa ilman purkkiaineita, siitä minunkin on luojaa kiittäminen.Painoindekseni on tällä hetkellä 26. Haluaisin 2-3 kg painonvähennyksen minäkin.
Mieheni kuoltua olen jo pudottanut 7 kg , kun en laita niin paljon herkkuja enää,kuin harvoin. Tänään sitten jatkan samalla lailla kuin tähän asti, kevyehkösti syöden.
Kaali-jauheliha paistos on lounaani, salaatti alkupalana, vesi ruokajuomana,kuppi kahvia ruuan jälkeen:) moikka sitten pilvi* kirjoitti:
Painoindekseni on tällä hetkellä 26. Haluaisin 2-3 kg painonvähennyksen minäkin.
Mieheni kuoltua olen jo pudottanut 7 kg , kun en laita niin paljon herkkuja enää,kuin harvoin. Tänään sitten jatkan samalla lailla kuin tähän asti, kevyehkösti syöden.
Kaali-jauheliha paistos on lounaani, salaatti alkupalana, vesi ruokajuomana,kuppi kahvia ruuan jälkeen:) moikka sittensinulla paha ole.
oma indeksiluku on 29,9 (lievästi lihava)
Aloitin jo 1 juustoleipä aamukahvilla ja imuroitia, ei Rasva' vaan pölyjen.
Eiköhän kilot karise.- pilvi*
jjoutava5 kirjoitti:
sinulla paha ole.
oma indeksiluku on 29,9 (lievästi lihava)
Aloitin jo 1 juustoleipä aamukahvilla ja imuroitia, ei Rasva' vaan pölyjen.
Eiköhän kilot karise.Paistoin patongin juustotäytteellä, ja oli niin maukasta ja rapeaa,että ennenkuin huomasinkaan oli mennyt melkein puolet :D
Aamulla on aina minulla ollut hyvä ruokahalu,vaan menee se 3-4 ennenkuin mitään haluan.
Ulkotöiden tauolla saattaa påtoori kaffetta maistua. pilvi* kirjoitti:
Painoindekseni on tällä hetkellä 26. Haluaisin 2-3 kg painonvähennyksen minäkin.
Kaali-jauheliha paistos on lounaani, salaatti alkupalana, vesi ruokajuomana,kuppi kahvia ruuan jälkeen:) moikka sittenkokeillaan saako ryhmässä paremin kiloja pois.
Minunkin aamuni alkoi kaffeella ilman mitään kastamista mutta nyt lähden tekemäään aamupuuroni joka on joka aamuinen, syön sen survottujen mansikoiden kera.
Iltapäivällä minulla on eilisestä kukkakaali paistoksesta jäljellä vielä, niin kuittaan nälkääni sillä. Ehkä 5-6 aikaan illalla teen teetä ja pari voileipää kurkulla päällystettynä, ennen nukuman menoa tapanani on syödä rasvaton jugurtti ja jos on jotain hedelmiä, tai mansikoita .
Aamulla vähän voimistelen ja päivän mittaan ajan pyörällä asioitani hoitamassa, josta saan liikuntoa.jjoutava5 kirjoitti:
vastaan kun jo odotinkin mitä sanot vastaukseksi; ja sanot kyllä sillä tavalla että tämmönenki sanoja ymmärtää pittää suusa soukemmalla.
On suuri lahja ihmiselle että terveys on liikunnalla ja tavallisella syömisellä hallittavissa ilman purkkiaineita, siitä minunkin on luojaa kiittäminen.Varsinkin ikä-ihmisen hyvä terveys on monen asian, myös hyvän onnen yhteistulosta.
Lievään hengenahdistukseen keuhkosairauksien erikoislääkärin kirjoittamaa lääkereseptiä uusi tk-keskuslekuri ei suostunut uudistamaan
ilman uusia labratuloksia.
Ihan hyvä lääkäri hän on. Mutisin partaani - tässä on henkilö ja ammatinvalinta osunut kohdilleen. Toisaalta.
Jos mun muijain sanoo; taidat olla melkoisen kajahtanut - on syytä tarkistaa kantaansa. Että sikäli.
Hervotonta heinäkuuta palstalaiset!- mahamakkarat
Minulle myytiin Allia, mutta ei auta yhtään. Purkillisen olen popsinut.
Masensit kyllä aikatavalla tuon kuntosali juttusi vuoksi, kun itse olen haikaillut, että kuntosalilla nuo mahamakkarat saisi pois. Siis eikö sekään auta? Turhaa siis sinne ponnistelisin. - tepposet
mahamakkarat kirjoitti:
Minulle myytiin Allia, mutta ei auta yhtään. Purkillisen olen popsinut.
Masensit kyllä aikatavalla tuon kuntosali juttusi vuoksi, kun itse olen haikaillut, että kuntosalilla nuo mahamakkarat saisi pois. Siis eikö sekään auta? Turhaa siis sinne ponnistelisin.Paino on pysynyt samana.
Vyötärön ympäryn pienetynyt reilu 5cm saliaikana.
Mutta ne hemmetin laardirenkaat kyljissä.
Niihin ei tepsi mikään.
Olisin halutessani pystynyt laihtumaan reilustikin mutta en ole pitänyt sitä tarpeellisena vaan olen yrittänyt varjella jäljellä olevaa, uhanalaista lihasmassaa.
Pitkäkestoisen aerobisen treenin ja napakan lihaskuntoharjoituksen yhdistelmä kyllä pudottaa ylimääräistä painoa ja antaa jäntevyyttä.
Ei ollenkaan turhaa!
- tepposet
Hitonko väliä vaakalukemilla on?
Eikö oma oleminen ja terveys ole tärkeimpiä?
Ravinnon ja liikunnan yhteismerkitys on huomattava, ehkä ratkaiseva perimän jälkeen.
Aktiivisen parinmuodostusiän jälkeen esteettisten seikkojen merkityksen olisi luullut vähentyneen.
Tietysti joku pitää tärkeänä mitä kuvittee toisten hänestä ajattelevan.
Onko tärkeää?
Oma terveys ja hyvä olo!
Hittoako muusta!- ..jatkan hiukan..
Kyllähän vaatevarasto menisi kokonaan roskiin,
jos PI muuttuisi 22:sta 26:teen.
Mikään ei ole ikävämpi kuin liian pieni vaatekappale!
Ei se ole myöskään nätti, mielestäni.
Tietynlainen solakkuus ja väljyys on kaunistakin saman tien,
mutta mukavuus on pääasia.
Eli oma mukavuus on monille terveellisyyden ohella
myöskin painonhallinnan motiivi. painon pudotus onkin hyvä, oman olon kohentajana, ja terveydelle erinomainen ponnahdus lauta.
Kyllä enemmän ja enemmän kiinnitetään huomiota liika lihavuuteen, josta puhutaan TV:kin.
Että ei se ole pelkkä ulkokuori, miltä näyttää, vaan uskoakseni terveyttä saa myöskin laihduttaessaan.
Siksi olisi hyvä painon pysytellä suosituksien mukaisina. Tai sinne päin.
- tepposet
Jos ihminen pystyy tauotta yli tunnin liikuntarupeamaan syketasolla 100 niin mielestäni hän ei ole ylipainoinen.
Näyttäköön vaaka ja indeksit mitä tahansa.- nutturapää
monica kirjoitti:
toivottavasti osuin oikeaan.
Väärin meni monica, ei sus vaan l-lasse.
Vain sunnuntai aamulla, kerran viikossa, tuodaan painot julki. Mutta jos joku on saanut pudotettua ja mieli on hyvä, niin anna tulla julki milloin vaan.
Joka aamu kerrotaan mitä edellisenä päivänä ollaan syöty, kuinka paljon liikuttu
kellon ajassa, voimistellut tai venytellyt.
Oletko lisännyt ravintolisiä tai jotain muita pillereitä.
Itse lisäsin monivitamiinin ja kalkki tab. (luuston tähden)ruokajuomani on vesi.
Merkkaa painosi ja mieluusti ruokasi ja liikkumisesi ylös, että näet paperilla mitenkä syöt ja liikut.
Oli ilo todeta että useat miehetkin kertoi painivansa painonsa kanssa. Se on hieno asia se, mutta tulkaahan mukaan tännekin miehet niinkuin naisetkin, pudotetaan joukolla painoa.
Tässä tärkeimmät asiat
Olen merkannut osalllistujaksi: Seku, jjoutava,Pilvi, Monica,,,,, jos joku jäi pois niin ilmaise asia minulle.
ILOISTA PAINON PUDOTUSTA T: MONICA- Seku
Nyt en sitten ota suuhuni enää mitään kuin korkeintaan vettä.
Aamiaisen jälkeen paistoin voissa ahvenet, jotka eilen saimme onkireisulla.
Uusia perunoita ja tietty voin kanssa..
Ruileipapala(Oivamariinia päällä), lasi maitoa.
Ahvenia ei kovin monta, sillä jaomme ne kristillisesti tasan ukkoni kanssa.
Iltapäivällä kaksi palaa sitruunakakkua. Leivon kakkuja 2 kpl huomenna tulevia vieraitamme varten.
Kaloreita on siis kyllä tullut, ja koska et kysynyt juomisista, niin meinasin jättää mainitsematta, mutta rehellinen kun tahdon olla, niin kaksi siideria meni "janojuomana" päivän mittaan.
Voi, voi, kun tuolla voissa paistetulla kaikki maistuu niin hyvältä.
Liikkunut olen vain pihalla, kasvimaalla ja täällä sisätiloissa, eli aika verkkaisesti.
- jjoutava
nsa halliitseva oli varmaan vanharouva joka laittoi kassahihnalle paketin hiivaa, yhden banaanin, 3 irrallista omenaa hintalappu yhdessä omenassa eikä sitten muuta.
Kohtelias rouva tarjosi paikkaansa minulle jonossa koska hänellä oli niin paljon ostoksia?.
Kyllä ihminen voi olla hieno; oli pakko ajatella ja kertoakin nyt. - tosi lihava
Täällä hoikat ihmiset leuhkivat mittojaan ja parista ylikilosta tekevät numeron.
on se kumma kun tälläkin tavalla pitää yrittää päteä.- mietin ..
minäkin, kun liikaa on kaksinumeroinen luku.
Mutta hyvähän se on ennakoida tuleva tilanne. - jjoutava
mietin .. kirjoitti:
minäkin, kun liikaa on kaksinumeroinen luku.
Mutta hyvähän se on ennakoida tuleva tilanne.enhän minäkään hermostu vaikka karamellikippo on tuolla pöydällä,
ei minua kiinnosta koko karamellit. tule itsekkin mukaan, niin olet yksi meistä, joka yrittää keventää oloaan. onhan se niin että jokainen joka osallistuu, tykkää itse että jos sais muutaman kilon pois. Kiellän ehdottomasti että kellään olisi pätemisen tarvetta. Vaan reilusti ja rehdisti hoidamme sen.
kyllä täällä tavoitteena on joillakin enemmänkin kuin muutama kilo. ja se olisi mukavaa jos porukalla onnistaisi kunkin tavoite, älä siitä ole katkera, vielä kerran tule mukaan vaan rohkeasti.- taistelu
monica kirjoitti:
tule itsekkin mukaan, niin olet yksi meistä, joka yrittää keventää oloaan. onhan se niin että jokainen joka osallistuu, tykkää itse että jos sais muutaman kilon pois. Kiellän ehdottomasti että kellään olisi pätemisen tarvetta. Vaan reilusti ja rehdisti hoidamme sen.
kyllä täällä tavoitteena on joillakin enemmänkin kuin muutama kilo. ja se olisi mukavaa jos porukalla onnistaisi kunkin tavoite, älä siitä ole katkera, vielä kerran tule mukaan vaan rohkeasti.on lihavuuden vastustaminen myös niillä, joilla painoa on vain hiukan yli toivotun,
terveydelle ja hyvinvoinnille sopivan rajan.
Kun tarjonta ruokakaupoissa on mikä on, wienereitä ja kakkuja pursuten,
suklaa ja karamellit kaiken päälle, niin kuka ei joutuisi taistelemaan pysyäkseen mitoissaan ja hyvässä olossaan?
Kauppa haluaa vain rahaa, rahaa, rahaa meiltä pois,
ei heitä kiinnosta meidän hyvämme, meidän vointimme. - tepposet
Mielestäni vaakalukema tai indeksinumerot eivät olet tärkeimpiä!
Minusta kirjoittelijat eivät leuhki.
Mielestäni he ottavat tuhanpäiväisiä murheita huolehtiessaan siitä mitä he kuvittelevat muiden heistä ajattelevan.
Tuosta huolestumisesta olisi syytä huolestua! - tosi toinen lihava
Ylipainoa ja pari kolme kiloa! Voi kauhistus. Minulla on kolmekymmentä kiloa. Paino heittelee tuollaiset 2-3 kg päivittäin, riippuen miten suolaista ruokaa olen syönyt.
Ostin äskettäin tuota Allia, eikä apteekkari empinyt hetkeäkään. Valitettavasti ei auta yhtään. Peloiteltiin rasvaisilla ulosteilla! Hyvä kun saisi pari kertaa viikossa p..kan tulemaan. On siis erittäin huono aineenvaihdunta. Minulle ei ainakaan tehonnut yhtään.
Innostuin todellakin tästä joukko laihduttamisesta, mutta tämähän on sama, kun lähtisin kilpajuoksijoiden kanssa kilpailemaan, siis yhtä toivotonta, kun teillä toisilla ei ole todellisia paino ongelmia.
Olen joskus hyvällä menestyksellä saanut painoa pudotettua, kun jätän hiilihydraatit kokonaan pois. Siitähän on monta versiota tullut tämän Atkinsin dietin myötä, joten kyllä se toimii.
Mutta, olen myös lukenut ja todennut, että elimistö menee siinä ns. ketoosi tilaan ja se on vaarallista. Toisaalta tärkeiden vitamiinien ja hivenaineiden saanti on puutteellista.
Äkkiähän sillä painoa pudottaa, mutta millä saa sen pysymään? - olen minäkin
tosi toinen lihava kirjoitti:
Ylipainoa ja pari kolme kiloa! Voi kauhistus. Minulla on kolmekymmentä kiloa. Paino heittelee tuollaiset 2-3 kg päivittäin, riippuen miten suolaista ruokaa olen syönyt.
Ostin äskettäin tuota Allia, eikä apteekkari empinyt hetkeäkään. Valitettavasti ei auta yhtään. Peloiteltiin rasvaisilla ulosteilla! Hyvä kun saisi pari kertaa viikossa p..kan tulemaan. On siis erittäin huono aineenvaihdunta. Minulle ei ainakaan tehonnut yhtään.
Innostuin todellakin tästä joukko laihduttamisesta, mutta tämähän on sama, kun lähtisin kilpajuoksijoiden kanssa kilpailemaan, siis yhtä toivotonta, kun teillä toisilla ei ole todellisia paino ongelmia.
Olen joskus hyvällä menestyksellä saanut painoa pudotettua, kun jätän hiilihydraatit kokonaan pois. Siitähän on monta versiota tullut tämän Atkinsin dietin myötä, joten kyllä se toimii.
Mutta, olen myös lukenut ja todennut, että elimistö menee siinä ns. ketoosi tilaan ja se on vaarallista. Toisaalta tärkeiden vitamiinien ja hivenaineiden saanti on puutteellista.
Äkkiähän sillä painoa pudottaa, mutta millä saa sen pysymään?"ammattilaihduttaja", kaikki avut kokeillut.
Oma sisuhan se on paras.
Kyllä olisi nytkin runsaasti poissaatavaa.
'mutta millä saa sen pysymään?' - niin totta! tosi toinen lihava kirjoitti:
Äkkiähän sillä painoa pudottaa, mutta millä saa sen pysymään?että painosi vaihtelee 2-3 kg päivittäin, lieköhän asianlaita niin että, painosi vaihtelee kuinka paljon kulloinkin syöt. Ruuan määrästä vatsassasi, kiinteää lihaa ei millään ilveelläkään saa 2-3 kg päivässä pois, ei edes urheilijat jotka pudottavat painoaan saunaakin hyväksi käyttäen.
Harkitsit tuloa tänne meidän mukaan pudottamaan painoasi, kyllä se käy. Kerron sulle totuuden ja se on se, että paljosta massasta on helpompi pudottaa kuin vähästä ottaa pois, eli ne jotka ovat vähän ylipainoisia, niillä on kova työ saada painoaan pois.
Kun painonsa saa putoamaan on selvää että koko elämän rytmi ruuan suhteen on muutettava, unohdettava mitenkä on syönyt silloin kun on kiloja saanut ja omaksuttava diettimäinen ruokatapa, vain nii tekemällä saa kilot pysymään poissa.
me emme hampaat irvessä ryhdykään pudottamaan painoa pikasesti, vaan pikkuhiljaa että totumme vähentämään lihottavat ruuat pois jolloin alkaa tulemaan tulostakin.
Olet tervetullut joukkoomme!- monicalle
monica kirjoitti:
että painosi vaihtelee 2-3 kg päivittäin, lieköhän asianlaita niin että, painosi vaihtelee kuinka paljon kulloinkin syöt. Ruuan määrästä vatsassasi, kiinteää lihaa ei millään ilveelläkään saa 2-3 kg päivässä pois, ei edes urheilijat jotka pudottavat painoaan saunaakin hyväksi käyttäen.
Harkitsit tuloa tänne meidän mukaan pudottamaan painoasi, kyllä se käy. Kerron sulle totuuden ja se on se, että paljosta massasta on helpompi pudottaa kuin vähästä ottaa pois, eli ne jotka ovat vähän ylipainoisia, niillä on kova työ saada painoaan pois.
Kun painonsa saa putoamaan on selvää että koko elämän rytmi ruuan suhteen on muutettava, unohdettava mitenkä on syönyt silloin kun on kiloja saanut ja omaksuttava diettimäinen ruokatapa, vain nii tekemällä saa kilot pysymään poissa.
me emme hampaat irvessä ryhdykään pudottamaan painoa pikasesti, vaan pikkuhiljaa että totumme vähentämään lihottavat ruuat pois jolloin alkaa tulemaan tulostakin.
Olet tervetullut joukkoomme!itsevarmana ja tietävänä esiinnyt. Mikä pätevyys sinulla on vetää täällä laihdutusryhmää?
tepposet kirjoitti:
Mielestäni vaakalukema tai indeksinumerot eivät olet tärkeimpiä!
Minusta kirjoittelijat eivät leuhki.
Mielestäni he ottavat tuhanpäiväisiä murheita huolehtiessaan siitä mitä he kuvittelevat muiden heistä ajattelevan.
Tuosta huolestumisesta olisi syytä huolestua!verenpaine alenis, olisiko liikaa kuvitella että lääkkeistä eroonpääsis.
Lääke on verenpaineeni kyllä pitänyt normaalina
Muuta kuvittelemista ulukonäöstä tai rytkyjen päälle sopimisista kun ei ole.monicalle kirjoitti:
itsevarmana ja tietävänä esiinnyt. Mikä pätevyys sinulla on vetää täällä laihdutusryhmää?
emme ole edes aloittaneet kunnolla, koko elämäni olen harrastanut painon hallintaa. Jokainenha täälä vetää omaa osaansa enkä minä, että älä nyt kadehdi.
Joukkovoimalla on vain hyvä vaikutus, se siitä.- jjoutava
monicalle kirjoitti:
itsevarmana ja tietävänä esiinnyt. Mikä pätevyys sinulla on vetää täällä laihdutusryhmää?
että osallistujilla on kokemusta laihdutuksesta riittävästi, jospa leikkimielisyys on aikaisemmin puuttunut.
- tepposet
jjoutava5 kirjoitti:
verenpaine alenis, olisiko liikaa kuvitella että lääkkeistä eroonpääsis.
Lääke on verenpaineeni kyllä pitänyt normaalina
Muuta kuvittelemista ulukonäöstä tai rytkyjen päälle sopimisista kun ei ole.Entisillä ruokailutottumuksilla ja samalla painolla ( 176cm / 90kg ) voin puolessa vuodessa luopua painelääkityksestä ( 10mg Ramiprill ) aloitettuani 5krt/viikko kuntosalilla.
Paino on pysynyt samana, profiili hieman 6:ssa vuodessa muuttunut.
Ilman lääkitystä paineet pysyneet alempana, 115 / 72, kuin täydellä lääkityksellä.
En väitä yleispäteväksi keinoksi mutta minulla tahosi. - Maalaismies*
tepposet kirjoitti:
Entisillä ruokailutottumuksilla ja samalla painolla ( 176cm / 90kg ) voin puolessa vuodessa luopua painelääkityksestä ( 10mg Ramiprill ) aloitettuani 5krt/viikko kuntosalilla.
Paino on pysynyt samana, profiili hieman 6:ssa vuodessa muuttunut.
Ilman lääkitystä paineet pysyneet alempana, 115 / 72, kuin täydellä lääkityksellä.
En väitä yleispäteväksi keinoksi mutta minulla tahosi.Lievä ylipaino kohdallasi aiheutuu kovista lihastreeneistäsi kuntosalilla. Joten painoindeksisi on ok., verenpaineesi ihanteelinen. Jos harrastaisit juoksua, nivelet olisivat kovilla. Treenaamattoman kannattaa tarkkailla painoaan indeksin ollessa 29.
- tepposet
Maalaismies* kirjoitti:
Lievä ylipaino kohdallasi aiheutuu kovista lihastreeneistäsi kuntosalilla. Joten painoindeksisi on ok., verenpaineesi ihanteelinen. Jos harrastaisit juoksua, nivelet olisivat kovilla. Treenaamattoman kannattaa tarkkailla painoaan indeksin ollessa 29.
Nuoruuden punttitreenien pohjakyykkyjen seurauksena ikääntyneenä leikattu polvi estää muun aerobisen liikunnan paitsi pyöräilyn.
Käyn salilla 5krt/viikko, 1,5h/kerta, syke 100 - 130 haarukassa.
Paineet, sokerit ja koestrolit ovat kunnossa joten indeksistä ja vaakasta en välitä pätkääkään.
Eturauhaseen ei kuntosali auta!
Yörauhan otan pilleripurkista. olen minäkin kirjoitti:
"ammattilaihduttaja", kaikki avut kokeillut.
Oma sisuhan se on paras.
Kyllä olisi nytkin runsaasti poissaatavaa.
'mutta millä saa sen pysymään?' - niin totta!Ammattilaihduttajaksi en tunustaudu, vaikka yhden ihmisen painon olen hyvinkin elämäni aikana pudottanut.
Kaksi kertaa olen oikein tositarkoituksella laihduttanut, viimeksi 10 vuotta sitten 28,5 kiloa! Mutta kun se on niin penteleen vaikeaa saada se paino pysymään alhaalla, tuntuu ettei tarvii kuin ruokaa päin katsoa, niin jo paino nousee.
Saatte arvata, olenko saanut pidettyä nuo kilot poissa!
Kyllä se on helppoa niiden, joilla ei ole tätä ongelmaa sanoa, että siitä se kaikki on kiinni mitä tuosta nokan alta suuhunsa laittaa, mutta miksi toiset sitten saavat huoletta syödä eikä se tunnu missään.
Muistan kuinka joskus eräs lihavanpuoleinen ihminen sanoi, että sellaiset saisivat maksaa huviveroa, jotka saavat syödä lihomatta! Ja näin on!
Tällä iällä on jo paljon vaikeampaakin se painon pudotus ja minun pitäisi sitten ainakin päästä kävelemään ja lonkka ei sitä hyväksy. En pelkällä syömisellä tai siis syömättömyydellä saa painoa putoamaan.
Kahvin juon mustana ilman sokeria ja ilman pullaa, pieni voileipä Lättanilla siinä kahvileipäni. Rasvan leivän päällä olen vaihtanut aikoja sitten Lättaniin ja siinä ne minun muutokseni ovat.
Itselläni ei ole intoa lähteä mukaanne, toivottelen teille vain hyvää menestystä niiden muutamien liikakilojen kanssa!- tepposet
Tellastiina kirjoitti:
Ammattilaihduttajaksi en tunustaudu, vaikka yhden ihmisen painon olen hyvinkin elämäni aikana pudottanut.
Kaksi kertaa olen oikein tositarkoituksella laihduttanut, viimeksi 10 vuotta sitten 28,5 kiloa! Mutta kun se on niin penteleen vaikeaa saada se paino pysymään alhaalla, tuntuu ettei tarvii kuin ruokaa päin katsoa, niin jo paino nousee.
Kyllä se on helppoa niiden, joilla ei ole tätä ongelmaa sanoa, että siitä se kaikki on kiinni mitä tuosta nokan alta suuhunsa laittaa, mutta miksi toiset sitten saavat huoletta syödä eikä se tunnu missään.
Muistan kuinka joskus eräs lihavanpuoleinen ihminen sanoi, että sellaiset saisivat maksaa huviveroa, jotka saavat syödä lihomatta! Ja näin on!
Tällä iällä on jo paljon vaikeampaakin se painon pudotus ja minun pitäisi sitten ainakin päästä kävelemään ja lonkka ei sitä hyväksy. En pelkällä syömisellä tai siis syömättömyydellä saa painoa putoamaan.
Kahvin juon mustana ilman sokeria ja ilman pullaa, pieni voileipä Lättanilla siinä kahvileipäni. Rasvan leivän päällä olen vaihtanut aikoja sitten Lättaniin ja siinä ne minun muutokseni ovat.
Itselläni ei ole intoa lähteä mukaanne, toivottelen teille vain hyvää menestystä niiden muutamien liikakilojen kanssa!Syömävapaat luonnonlaihat ovat omasta mielestään parhaita asiantuntijoita.
"Energiataloudellisena" eliönä omaksuin jo lapsena syömisteni tarkkailun elämäntavaksi.
Syntymälihavat rasvasoluni odottavat ahneina josko jotain energiapitoista sattuisi tulemaan ulottuville.
Ikääntymisen myötä on aina ollut jätettävä jotain pois.
Nyt on suojaravinteiden riittävyys uhattuna.
Liikunnan vouhottajat saisivat laskea yhden rasvakilon polttamisen vaativan työmäärän.
Tämän ikäisten intensiteetillä liikkuen vaaditaan yhteen laskettuna 15 - 20 tuntia.
Siksi olenkin sanonut että henkilö joka pystyy liikkumaan niin paljon riittävän kovalla teholla että sillä on lardin kulutuksen kannalta merkitystä, ei voi olla ylipainoinen.
Pari istumatyötä tehnyttä työkaveriani edustavat tuntemaani ääripäätä.
Kotona aamulla pullakahvit.
Aamulla klo 9 muutama läskileipä, punaista maitoa ja kourallinen sokeripaloja naposteltavaksi.
Lämmin lounas kotona.
Iltapäivällä läskileivät sokeri.
3:n jälkeen kaverit hoippuivat nälkäkuoleman partaalla.
Kertomansa mukaan heti klo 4:n jälkeen lämmin ateria.
Alkuillasta teetä päällysteleipien kera.
Ennen nukkumaan menoa lämpimiä voileipiä tai vastaavaa.
Jokaisessa välisää välipaloina perunalastuja, suolapähkinöitä yms. sellaista joiden makua en enää edes muista.
Yli 50:nä jätkät olivat laihoja kuin pinky pantterit.
Ei matoja, ei sairauksia.
Vain varma tieto siitä miten ihminen kestää hoikkana. Tellastiina kirjoitti:
Ammattilaihduttajaksi en tunustaudu, vaikka yhden ihmisen painon olen hyvinkin elämäni aikana pudottanut.
Itselläni ei ole intoa lähteä mukaanne, toivottelen teille vain hyvää menestystä niiden muutamien liikakilojen kanssa!olisit nyt vaan tullut mukaan kun olet vanha konkari painonpudottajana, saisimme toinen toisiltamme vinkkejä ja ruokaohjeita kuurimme aikana.
Ei se painosi ainankaan lisääntyisi kuurin aikana, vaikka et lenkille voikkaan mennä.
Se on jo paljon se kun pudotus on 28½ kg, ja jos et jaksa jatkaa uutta ruokailuohjelmaasi, niin arvatenkin kilot on palautuneet nopeasti.
Kiitos kuitenkin kannustuksestasi.- 28,5 kg
Tellastiina kirjoitti:
Itselläni ei ole intoa lähteä mukaanne, toivottelen teille vain hyvää menestystä niiden muutamien liikakilojen kanssa!Ei ole todellista!
28,5 kg kirjoitti:
Ei ole todellista!
Kun Painonvartijoissa maksaa itsensä kipeäksi, niin on pakko olla kiloja vähentynyt, kun siellä astuu vaa'alle!
Viimeinen laihdutus meni siis rahan voimalla!- olen minäkin
Tellastiina kirjoitti:
Itselläni ei ole intoa lähteä mukaanne, toivottelen teille vain hyvää menestystä niiden muutamien liikakilojen kanssa!ammattilaihduttajalla, että ylipainoisena ainakin minä, kuten lähes kaikki muutkin painonsa kanssa kamppailevat, tiedän melkein kaiken, luulen ma, laihdutuksesta, kalorimääristä, liikunnan merkityksestä.
Solakat usein kuvittelevat, että painokkaammat ihmiset eivät tiedä.
En aivan kaksi eri asiaa tietää, ja pystyä pitkällä tähtäimellä pudottamaan painoaan.
Minun pitää vielä kehua, kun ei sitä täällä kukaan muu tee, että yhdellä kerralla laihdutin aikoinaan 33 kg.
Alkupaino oli yli 80 kg. tavoitteeseen pääsin aikanaan, 53kg.
Aikaa meni pari vuotta.
Toki senkin jälkeen olen ollut useinkin kuurilla, saanut useammankin kerran pois kaksinumeroisen kilomäärän.
Silti, miten sattuukaan, pitäisi taas saada sisua, ja pitkäjänteisyyttä, että taas kerran....
Yssiksein minäkin yritän, pikkuhiljaa, ikuista taistelua, läskikapinaa. - Maalaismies*
tepposet kirjoitti:
Syömävapaat luonnonlaihat ovat omasta mielestään parhaita asiantuntijoita.
"Energiataloudellisena" eliönä omaksuin jo lapsena syömisteni tarkkailun elämäntavaksi.
Syntymälihavat rasvasoluni odottavat ahneina josko jotain energiapitoista sattuisi tulemaan ulottuville.
Ikääntymisen myötä on aina ollut jätettävä jotain pois.
Nyt on suojaravinteiden riittävyys uhattuna.
Liikunnan vouhottajat saisivat laskea yhden rasvakilon polttamisen vaativan työmäärän.
Tämän ikäisten intensiteetillä liikkuen vaaditaan yhteen laskettuna 15 - 20 tuntia.
Siksi olenkin sanonut että henkilö joka pystyy liikkumaan niin paljon riittävän kovalla teholla että sillä on lardin kulutuksen kannalta merkitystä, ei voi olla ylipainoinen.
Pari istumatyötä tehnyttä työkaveriani edustavat tuntemaani ääripäätä.
Kotona aamulla pullakahvit.
Aamulla klo 9 muutama läskileipä, punaista maitoa ja kourallinen sokeripaloja naposteltavaksi.
Lämmin lounas kotona.
Iltapäivällä läskileivät sokeri.
3:n jälkeen kaverit hoippuivat nälkäkuoleman partaalla.
Kertomansa mukaan heti klo 4:n jälkeen lämmin ateria.
Alkuillasta teetä päällysteleipien kera.
Ennen nukkumaan menoa lämpimiä voileipiä tai vastaavaa.
Jokaisessa välisää välipaloina perunalastuja, suolapähkinöitä yms. sellaista joiden makua en enää edes muista.
Yli 50:nä jätkät olivat laihoja kuin pinky pantterit.
Ei matoja, ei sairauksia.
Vain varma tieto siitä miten ihminen kestää hoikkana.Miniäni isä on kaikin puolin kelpo mies. Hänellä oli niin ikään vähät väliä tyyli ruokarasvojen kanssa. Piti, niin kuin sanotaan kunnon sapuskasta, voista ja silavasta. Heitti kevyesti kerran viikossa kympin juoksulenkin. Ylipainosta ei häivääkään.
Kunnes, kuin salamana kirkkaalta taivaalta iski sydäninfarkti. Nippa nappa selvisi, mutta myös polvet alkoivat reistailla, vaihdettiin tekonivelet. Nykyisin on tarkka ruokavalion suhteen, voi olosuhteisiin katsoen hyvin.
Eilinen päivä:
Lasillinen Marlin Vital porkkana appelssiini täysmehua
Aamukaffi, ilman kastamista
Aamupuuro, pienellä kasvisrasva silmällä (Becel)
Venyttelyä ja voimistelua n. 15 min.
Asioilla pyörällä 1½ tunt.
Ruokailu 2siikli perunaa siihen valkokastike ja 4 sillin palaa ja raastettua porkkanaa, johon lisäsin kosteutta ja makua antamaan raastettua omenaa, ruokajuomana vesi.
5 aikaan kaffeeta yksi voileipä becelillä ja tomaatilla päällystettynä
8 aikaan, ilta tee 2 korpulla
Välipaloina omena ja mansikoita.
Noniin, tulkaas sitten kertomaan, mitä olette syöneet ja tehneet. ja onko ollut nälän tunnetta vai onko retkahdus tullut heti kättelyissä.
Mietitään jokaisen kohdalla mikä on tilanne, voiko jotain muuttaa tai jättää pois.
Toistan vielä, on tärkeää että merkkaa ylös mitä on syönyt, minusta se on tehokas konsti.- Seku
Eilinen voin kanssa mässäily oli väärin, myönnetään, mutta ahvenien paistamisessa voi on aina voita, eli maku paljon parempi kuin öljyssä tai margariinissa paistetuilla.
Samoin, uusien(oman maan) perunoiden kanssa söin voita.
Siiderit olivat "asiaton" lisä, sekin myönnet, sekä kakunpalat, mutta kun leivoin tämänpäiväisiä yökylävieraitamme varten, niin.....
Nyt aloitin päivän mukillisella maitokahvia, leipäpala, päällä Oivamariinia.
Jospa julkaisisin mahdollisen painonpudotuksen vasta elokuun ensimmäisenä sunnuntaina, sillä ei vieratten kansa syödessä ja arkista paremman ruuan äärellä voi oikein laihduttaa. - jjoutava
aamulla kahvi yksi leipäpala salaneuvos 17% juustoa
omena
klo 11 yksi iso peruna, 2 jauhelihapihviä, vetinensipulikastike, tomaatti,
mansikoita.
Klo 2 kahvi voipulla.
klo 5 paistettua perunaa 1 jauhelihapihvi.
klo 19 kaksi voileipää päällä markariinia.
Kotona en tästä hullutuksesta mitään sanonu, tosissaan kuitenkin olen. - jjoutava
jjoutava kirjoitti:
omena
mansikoita.
Klo 2 kahvi voipulla.
Kotona en tästä hullutuksesta mitään sanonu, tosissaan kuitenkin olen.liikuntaa oli siivousta imurointi lattioiden pyyhkintä yli 1h
aamupäivällä kävelyä kauppareissulla 45 min
iltapäivällä sama reissu.
Kun en kovin väärin elänyt tähänkään asti niin ei voi palijo tyyliä muuttaa.
Vai voiko? jjoutava kirjoitti:
omena
mansikoita.
Klo 2 kahvi voipulla.
Kotona en tästä hullutuksesta mitään sanonu, tosissaan kuitenkin olen.Minun mielestäni ruoka määräsi on kohdallaan, pituus ja paino huomioiden, 183 pit. ja 100kg paino.
Mutta juston vaihtaisin 5% - 17% sijasta, niissä on yllättävän paljon rasvaa.
Jättäisin toisen tukevan peruna-aterian pois ja korvaisin klo 11 aterian kaurapuurolla tai jollain muulla puurolla ja lasillisella rasvatonta maitoa ja kurkku tai tomattivoileivällä.
Sitten jaksaisit tuonne klo 15 asti ja sitten se peruna ruoka ja välipalana voi aina syödä hedelmiä, tomaattia kurkkua, ja uusi porkkanakin on hyvää purtavaa välipalana, tai hyviä marjoja, kun on se aikakin.
Silloin jäisi rasvasista pihveistä osa pois. Tällaisen muutoksen minä tekisin itselleni sinun sijassasi. Muuten kyllä kaikki on ok
Sinun huumorisi on aina naurattanut minua niin nytkin, kiitos päivä on pelastettu siltä osin.Seku kirjoitti:
Eilinen voin kanssa mässäily oli väärin, myönnetään, mutta ahvenien paistamisessa voi on aina voita, eli maku paljon parempi kuin öljyssä tai margariinissa paistetuilla.
Samoin, uusien(oman maan) perunoiden kanssa söin voita.
Siiderit olivat "asiaton" lisä, sekin myönnet, sekä kakunpalat, mutta kun leivoin tämänpäiväisiä yökylävieraitamme varten, niin.....
Nyt aloitin päivän mukillisella maitokahvia, leipäpala, päällä Oivamariinia.
Jospa julkaisisin mahdollisen painonpudotuksen vasta elokuun ensimmäisenä sunnuntaina, sillä ei vieratten kansa syödessä ja arkista paremman ruuan äärellä voi oikein laihduttaa.mutta sinä selvästi et otakkaan todesta, niimpä en osaa sanoa mitään tässävaiheessa, mutta kun popsit kaikkea sitä mitä pitäisi vältää, niin voithan käydä vaa-alla toteamassa kuinka painosi "putoaa". Se voi antaa sinulle todellisen sysäyksen pudotus peliin.
- pilvi*
monica kirjoitti:
Minun mielestäni ruoka määräsi on kohdallaan, pituus ja paino huomioiden, 183 pit. ja 100kg paino.
Jättäisin toisen tukevan peruna-aterian pois ja korvaisin klo 11 aterian kaurapuurolla tai jollain muulla puurolla ja lasillisella rasvatonta maitoa ja kurkku tai tomattivoileivällä.
Sitten jaksaisit tuonne klo 15 asti ja sitten se peruna ruoka ja välipalana voi aina syödä hedelmiä, tomaattia kurkkua, ja uusi porkkanakin on hyvää purtavaa välipalana, tai hyviä marjoja, kun on se aikakin.
Silloin jäisi rasvasista pihveistä osa pois. Tällaisen muutoksen minä tekisin itselleni sinun sijassasi. Muuten kyllä kaikki on ok
Sinun huumorisi on aina naurattanut minua niin nytkin, kiitos päivä on pelastettu siltä osin.Olen jättänyt pelkkään kahviin, kun söin niin aikaisin 003 juustorinkelin ja palan patonkia.
Marjoja poimiessani syön pari kourallista vadelmia, ja helle kun on, jätän illemalle pääaterian,joka ilmeisesti tulee olemaan:
pari perunaa, vihersalaattia vihanneksin, ja pala grillikylkeä. Jääkaapissa on mansikka-
viili, jos vielä iltayöstä on tarve syödä.
Vettä kuluukin tänään hyvin! :D pilvi* kirjoitti:
Olen jättänyt pelkkään kahviin, kun söin niin aikaisin 003 juustorinkelin ja palan patonkia.
Marjoja poimiessani syön pari kourallista vadelmia, ja helle kun on, jätän illemalle pääaterian,joka ilmeisesti tulee olemaan:
pari perunaa, vihersalaattia vihanneksin, ja pala grillikylkeä. Jääkaapissa on mansikka-
Vettä kuluukin tänään hyvin! :DYksin ei tule laihdutettua..Porukalla varmasti onnistuu.. Minulle tulee kiloja,heti kun alan murehtimaan asioita,tulee huomaamatta syötyä jotain..suolakeksiä,sipsejä ym....Vyötärölle kerääntyy ja sehän juuri on pahaksi sydämelle...
Luin sitä "Pieni päätös päivässä" juttua..Oli oikein hyvä.. Tein niitä testejä ja huomasin,että on hyviäkin tottumuksissa,mutta sitten sitä huonoa..esim..aamulla ei tule mieleen syödä mitään..vasta iltapäivällä..Ei se laihduta,päinvastoin,elimistö alkaa toimia säästöliekillä,kun ei ravintoa tule..saa vielä kovan pänsäryn,joka minut havahduttaa,että hetkinen: Olenko syönyt edes? No,siinä "Pieni päätös... oli hyviä ruokaohjeitakin..Ihan hyvä.. No,minä olen syönyt,joskus aamupäivällä kaksi paahtoleipää..oli taas unohtunut paahtimeen, pistin Mini Lettaa päälle,en muuta.
Sitten keitin pakastevihanneksista keiton ja lisäsin tomaattimurskaa ja vähän yrtti-sulatejuustoa mauksi. Oli hyvää,eikä kaloreita paljoa.. Nyt teki mieli jotain
ja oli pakastimessa karpaloita,tein vähän rahkaa(kevyttä 2% rasvaa ja vaahtoutuvaa vaniljakastiketta ½ desiä oli rasvaa 12%) Hyvää oli..
E n muuta syö.. Kahvia varmaan juon mustana ,ilman sokeria.. Nyt yritän olla
stressaamatta,ettei tule naposteltua.. Pidetään peukkuja..Lääkäriltä kerran kysyin..Sanoi,ettei yli 70v tarvitse enää painaa yhtä vähän kuin 20v.. Kunhan huolehtii,ettei tule kovasti lisäpainoa.. Mukavaa päivää! t.Irkkupilvi* kirjoitti:
Olen jättänyt pelkkään kahviin, kun söin niin aikaisin 003 juustorinkelin ja palan patonkia.
Vettä kuluukin tänään hyvin! :Djatkossa samaa rataa, niin kyllä tulosta tulee. Yhden asian muuttaisin, luin aiemmin sinun käyttävän juustoa, vaihdappa 5% juustoon, muuten ok
Vettä onkin hyvä juoda runsaasti.irkku-37 kirjoitti:
Yksin ei tule laihdutettua..Porukalla varmasti onnistuu.. Minulle tulee kiloja,heti kun alan murehtimaan asioita,tulee huomaamatta syötyä jotain..suolakeksiä,sipsejä ym....Vyötärölle kerääntyy ja sehän juuri on pahaksi sydämelle...
Luin sitä "Pieni päätös päivässä" juttua..Oli oikein hyvä.. Tein niitä testejä ja huomasin,että on hyviäkin tottumuksissa,mutta sitten sitä huonoa..esim..aamulla ei tule mieleen syödä mitään..vasta iltapäivällä..Ei se laihduta,päinvastoin,elimistö alkaa toimia säästöliekillä,kun ei ravintoa tule..saa vielä kovan pänsäryn,joka minut havahduttaa,että hetkinen: Olenko syönyt edes? No,siinä "Pieni päätös... oli hyviä ruokaohjeitakin..Ihan hyvä.. No,minä olen syönyt,joskus aamupäivällä kaksi paahtoleipää..oli taas unohtunut paahtimeen, pistin Mini Lettaa päälle,en muuta.
Sitten keitin pakastevihanneksista keiton ja lisäsin tomaattimurskaa ja vähän yrtti-sulatejuustoa mauksi. Oli hyvää,eikä kaloreita paljoa.. Nyt teki mieli jotain
ja oli pakastimessa karpaloita,tein vähän rahkaa(kevyttä 2% rasvaa ja vaahtoutuvaa vaniljakastiketta ½ desiä oli rasvaa 12%) Hyvää oli..
E n muuta syö.. Kahvia varmaan juon mustana ,ilman sokeria.. Nyt yritän olla
stressaamatta,ettei tule naposteltua.. Pidetään peukkuja..Lääkäriltä kerran kysyin..Sanoi,ettei yli 70v tarvitse enää painaa yhtä vähän kuin 20v.. Kunhan huolehtii,ettei tule kovasti lisäpainoa.. Mukavaa päivää! t.IrkkuSinullahan oli juuri oikean suuntainen ruokailu, niin sitä pitääkin, olisi hyvä jos merkkaatte kaiken paperilapulle, ja kun sitten luette mitä on jo syönyt niin ei pistele poskeensa ylimääräistä.
Älä nyt ressaa itseäsi, vaan ole mukana tiimissä.- Seku
monica kirjoitti:
mutta sinä selvästi et otakkaan todesta, niimpä en osaa sanoa mitään tässävaiheessa, mutta kun popsit kaikkea sitä mitä pitäisi vältää, niin voithan käydä vaa-alla toteamassa kuinka painosi "putoaa". Se voi antaa sinulle todellisen sysäyksen pudotus peliin.
Minulla vaan on sellaista lähtökitkaa, ja valmentaudun hitaaseen, terveelliseen painonpudotukseen.
Olen kuullut, että paastoamaan ryhtyvätkin psyykkaavat itseään ennen varsinaista "starttia."
Kohdallani sama juttu.
Nyt juuri meillä on vieraita, joille valmistin aamiaisen ja söin itsekin hallitusti, mutta tuskin kovin terveellisesti.
Vaaka on todellakin lahjomaton ja luotettava ystävä, mitä tulen hyödyntämään jatkossa, ja kerronkin olenko, ja paljon olen saanut painoa putoamaan.
Vaakani näyttää lukemat sadan gramman tarkkuudella. Seku kirjoitti:
Minulla vaan on sellaista lähtökitkaa, ja valmentaudun hitaaseen, terveelliseen painonpudotukseen.
Olen kuullut, että paastoamaan ryhtyvätkin psyykkaavat itseään ennen varsinaista "starttia."
Kohdallani sama juttu.
Nyt juuri meillä on vieraita, joille valmistin aamiaisen ja söin itsekin hallitusti, mutta tuskin kovin terveellisesti.
Vaaka on todellakin lahjomaton ja luotettava ystävä, mitä tulen hyödyntämään jatkossa, ja kerronkin olenko, ja paljon olen saanut painoa putoamaan.
Vaakani näyttää lukemat sadan gramman tarkkuudella.ja kiva kun olet vakavissasi mukana, eihän siitä mitään tulisikaan jos heittäytyy leikimään vakavassa asiassa, jossa muut ovat tosissaan.
Passaa nyt ne vieraasi pois ja aloitat toden teolla, että pääsemme kuulemaan sinun aterioistasi.
Tuleppa sitten täyspainoisesti mukaan kun vieraasi on poistuneet, ja voit keskittyä painonpudotukseesi.
Toivotaan että porukalla onnistumme jokainen tavoitteensa saavuttamaan.- Seku
monica kirjoitti:
Minun mielestäni ruoka määräsi on kohdallaan, pituus ja paino huomioiden, 183 pit. ja 100kg paino.
Sinun huumorisi on aina naurattanut minua niin nytkin, kiitos päivä on pelastettu siltä osin.5%, tai 17%.
Ero juuston maussa on valtava.
Ensinmainittu maistuu pahalta, tai ei siis maistu oikein miltään.
Vaikka otan tämän homman tosissani, ja aloitan huomenna kun vieraamme ovat lähteneet, niin ajattelin, että jos ylipäätään juustoa syön, niin en voi millään siirtyä 5 prosenttiseen.
Jospa vaikka harvemmin ja vähän, mutta sellaista keskirasvaista.
Vai tottuuko laihaan juustoonkin, kuten rasvattomaan maitoon? Seku kirjoitti:
5%, tai 17%.
Ero juuston maussa on valtava.
Ensinmainittu maistuu pahalta, tai ei siis maistu oikein miltään.
Vaikka otan tämän homman tosissani, ja aloitan huomenna kun vieraamme ovat lähteneet, niin ajattelin, että jos ylipäätään juustoa syön, niin en voi millään siirtyä 5 prosenttiseen.
Jospa vaikka harvemmin ja vähän, mutta sellaista keskirasvaista.
Vai tottuuko laihaan juustoonkin, kuten rasvattomaan maitoon?että kun vaihtaa juuston vähärasvaisempaan, niin maku kärsii, mutta kun en tiedä ruokatottumuksiasi vielä niin, on vaikea keskustella.
Mutta jos otat rasvat tarkasteluun niin voithan jostain muusta ruuasta vähentää rasvaa jos juustossa olevaa rasvaa on vaikea vähentää, johtuen makuasioista.
pitäisi pyrkiä minun mielestäni hyvin vähään rasvan käyttöön. Rasvaa saa niiinkuin sanotaan piilorasvana eri muodoissa.
Lopuksi kyllä minä aina joskus ostan 5% juustoa kyllä kai siihenkin tottuu, niinkuin rasvattomaan maitoonkin, ja varsinkin kun ostaessa muistaa sen hyvän tarkoituksen.
Huomenna tulet siis mukaan, kirjoitathan kaikki syömisesi paperille ylös siitä saat sitten seurata mitä on napostellut. Mutta herättyäsi ensin vaakaan.
- mielessäni,
mieheni, jolla on runsaasti ylipainoa, on saanut 3 viikossa karistettua 6 kg.
Se ei ole vasta kuin alku, mutta huomaan, kuinka hänkin innostuu, kun tuloksia on jo havaittavissa.
Toki tiedän, että suuresta massasta lähtee enemmän ja helpommin, kuin vähäisestä ylipainosta.
Millään ihmedieetillä ei olla, vähemmän ja terveellisempää on nyt ravintomme.
Olemme kumpikin suuria herkkusuita.
Joka kilo, jonka saa pois, on terveyden kannalta erittäin hyvä.
Hyvää jatkoa meille kaikille!että miehesi sai tällaisen ajatuksen alkaa laihduttamaan, saa siinä terveyttä roppakaupalla, kun on reilusti ylipainoa.
Olisi kiva jos kertoisit aina silloin tällöin kuinka edistyyy pudotus peli miehelläsi, ja mikä osuus sinulla on, onko ruuan valmistus sinun hommiasi. ym.
Putoaako sinunkin painosi siinä sivussa
Sellainen painon pudotus jossa voi kaikkia syödä on terveellinen, kunhan pudottaa ruuan määrää. Siinä tulee kaikki ravinteet mukana.
Onnea jatkolle kohti kevyempää olotilaa, sekä kiitos kannustuksesta.
- suurin pudottaja
Kai8kki TV;n ääreen, siinä sitä painon hallintaa.
- en vahingossakaan,
on se siks yököttövää.
Kerran avasin vahingossa ja ehdin nähdä,
ennen kuin sain vaihdettua kanavaa.
- vaakalla käyn
kun pidäisi puoli gilokrammaa saata bois uumalta kun ei se iltapuku mahdu päälle niihin krapu juhliin. Vettä juon aamulla litran ja laitan kaks mustikkaa sekaan. Päivällä laitn kuumaan veteen kaks kauraryynii ja ilatsella sitte kastan haaleeseen vedeen skorbuja joista sitte vähä imeksin en niele.
Kysynki nyt saanks mie tarpeex niidä hiven vidaminei???- Tekee
säästöä terveysmenoissa valtiolle!
Yhteisistä verorahoista maksamme läskien tauteja, joita riittää!
Aikaiset huomenet, nyt kerromme eilisen päivän syömiset.
lasillinen tuoremehua
voimistelua ja venyttelyä noin ½ t. sadetta koko päivä, ei muuta liikuntoa.
aamupuuro mansikalla,,,
klo 14,00 juureskeitto,,,,,,,porkkanaa, peruna, purjosipulia,lanttua,,,, kuorin ja keitin kypsäksi vedessä, Bamixsella (sauvasekoitin) hienonsin sosemaiseksi ja maustoin suolalla valkopippurilla ym yrteillä, maun mukaan lopuksi lisäsin tuorejuustoa...... kurkku voileivän kera.
klo 17,00 kaffee karjalan piirakka sipaisu beseliä
Välipaloina tomattia omena
klo 20,00 ilta tee 2 korppua
vettä join runsaasti päivän mittaan
No niin, ollaan jo päästy hyvään alkuun, kertokaahan te muutkin kuinka eilinen päivä sujui ruuan ja liikunnan suhteen. On tietysti parempi mitä enemmän liikkuu, mutta pitäisi joka päivä edes jossain muodossa liikkua,,,,,, rappusia, kaupassa käyntiä, voihan lenkkeilynkin jakaa useampaan osaan esim, tunti,,,,, kahteen ½ kaaseen jne
KERROTAAN AINA EDELLISEN PÄIVÄN SYÖMISET, SE ON VARMAA TIETOA ELI NYTKIN PERJANTAI PÄIVÄSTÄ.
Enemmän miehiä mukaan, tulkaahan rohkeasti, naisia myöskin.
Hyvää jatkoa joukkueelle, pudotus pelissä. Huomen aamulla vaa-alle! Toki muuloinkin voi käydä, mutta julkituomme vain sunnuntai aamusin paljonko on poissa, mutta varoitan heti alkuun että viisari ei varmaan ole mihinkään heilahtanut. Eli paino on samana vielä.- pilvi*
Kiipeäminen vintiltä alas, aamuvenyttely terassilla.
Lasillinen vettä
Mukillinen kahvia
ruisleipä,sipaisu Oivariini 40%
viipaleet kiinalaista valkosipulia
salaatin lehti
savujuusto viipale (Vielä vähän jäljellä)
kaksi paprika viipaletta
Eilisen päivän liikunta: Vadelmien poiminta, kyykkimistä alaoksista, kuroittelua yläoksista :D muu työteko palstalla. Sateen vuoksi saivat vain sormet liikuntaa näppäimistöllä. Kevyttä liikuntaa n.1 ½ pilvi* kirjoitti:
Lasillinen vettä
Mukillinen kahvia
salaatin lehti
kaksi paprika viipaletta
Eilisen päivän liikunta: Vadelmien poiminta, kyykkimistä alaoksista, kuroittelua yläoksista :D muu työteko palstalla. Sateen vuoksi saivat vain sormet liikuntaa näppäimistöllä. Kevyttä liikuntaa n.1 ½Heti,kun ajattelen ,että pitäisi laihduttaa,niin kuvottaa pelkän ruuan näkeminen..
Pitää kuitenkin syödä, ettei tule päänsärkyä.. Yhdelle tutulle kävi niin,kun yritti
laihduttaa, lihoi kymmenisen kiloa,kun oli se ruoka koko ajan mielessä ja oli olevinaan nälkä jatkuvasti,,hehhee.. Hän lopetti sen kuurin ja pikkuhiljaa pääsi eroon niistä ylimääräisistä.. No,,minä yritän kahvin kanssa syödä kaksi paahtoleipää ja päälle juustonsiivut, 12%:sta. Päivällä syön sen vihanneskeiton lopun ja jäi sitä karpalo-rahkaa,jossa on vähän rasvaa..Pitää ruisleivän siivu myös,että saa vähän kuitua..Yritän parastani..Moikka t.Irkku- jjoutava
irkku-37 kirjoitti:
Heti,kun ajattelen ,että pitäisi laihduttaa,niin kuvottaa pelkän ruuan näkeminen..
Pitää kuitenkin syödä, ettei tule päänsärkyä.. Yhdelle tutulle kävi niin,kun yritti
laihduttaa, lihoi kymmenisen kiloa,kun oli se ruoka koko ajan mielessä ja oli olevinaan nälkä jatkuvasti,,hehhee.. Hän lopetti sen kuurin ja pikkuhiljaa pääsi eroon niistä ylimääräisistä.. No,,minä yritän kahvin kanssa syödä kaksi paahtoleipää ja päälle juustonsiivut, 12%:sta. Päivällä syön sen vihanneskeiton lopun ja jäi sitä karpalo-rahkaa,jossa on vähän rasvaa..Pitää ruisleivän siivu myös,että saa vähän kuitua..Yritän parastani..Moikka t.Irkkuja laihdun,
aamulla kaksi juustoleipää 17% on köntti jäljellä, omena
klo 11 kaurapuuro, mistä keittäjä tiesi että sitä ehdotit?tomaatti.
klo 15 kahvi, pari lettua
klo 17 tonnikalasalaatti, mansikoita.
klo 19 2 leipäpalaa margariinia päällä.
liikunta; kävelyä, ensin reippaasti sitten vähempi reippasti, 2 kertaa ½ tuntia
Nälissään mutta nukuin hyvin. - mielenkiintoista ja
jjoutava kirjoitti:
ja laihdun,
aamulla kaksi juustoleipää 17% on köntti jäljellä, omena
klo 11 kaurapuuro, mistä keittäjä tiesi että sitä ehdotit?tomaatti.
klo 15 kahvi, pari lettua
klo 17 tonnikalasalaatti, mansikoita.
klo 19 2 leipäpalaa margariinia päällä.
liikunta; kävelyä, ensin reippaasti sitten vähempi reippasti, 2 kertaa ½ tuntia
Nälissään mutta nukuin hyvin.miehekästä tekstiä, kerro ihmeessä lisää!!!
- jjoutava
mielenkiintoista ja kirjoitti:
miehekästä tekstiä, kerro ihmeessä lisää!!!
ovat lähes samanlaisia, paitsi että eräänä päivänä menen mökille ja liikunta on eritasolla, enkä ole koneella.
Sinua jo odotinkin miehekkäästi laihduttamaan. Jatka vaan. - pilvi*
pilvi* kirjoitti:
Lasillinen vettä
Mukillinen kahvia
salaatin lehti
kaksi paprika viipaletta
Eilisen päivän liikunta: Vadelmien poiminta, kyykkimistä alaoksista, kuroittelua yläoksista :D muu työteko palstalla. Sateen vuoksi saivat vain sormet liikuntaa näppäimistöllä. Kevyttä liikuntaa n.1 ½Lounaalla:
Yhdeksän valkosipulilla täytettyä oliivia, sekä mansikka viili.
Välipala: kahvikupillinen vadelmia 2 Cream Crackeria Bonjour parikajuustolla.
Kahvi, 1 pala Toblerone tummaa suklaata
Päivällinen on syömättä, saunan jälkeen 1 päärynäsiideri 1 grillimakkara sinapilla.
Thats it . vettä on juotu metsässäkin. Liikuntaa noin 1t.15m. Jos nälkä syön kurkkua.
aamaulla ne juustoleivät, omena
lounas paistettua lohta, 2perunaa, ruisleipäpala.
kahvi iltapäivällä pullaa
päivällinen nakkiperunapaistos, tomaatti, mansikoita.
Iltatee, kaksi leipäpalaa.
Liikunta aamulla, hikikävely niin että kädet heilu vaikka ei ollut sauvoja, ½ tuntia.
Iltapäivällä, vapaampaa kävelyä 45 min.
Paino 98,9 kg Yllätys on pudotus, luulen sain kuitenkin suolaa vähemmän kuin tavallisesti. Tästä on hyvä jatkaa.alku pudotukselle on alkanut ja voit odottaa että mielialakin kohentuu kun huomaa tulosta tulevan, se antaa intoa jatkaa pudotus peliä.
Ruisleipä on oikea ratkaisu, ja liikunta on sopivaa, kävelyllä saa enemmän kulutusta aikaan. Hyvä jatketaan.
Huomenta vaan!
Kaffee
puuro becel "silmällä"
päivällinen kaalilaatikkoa : keräkaali pilkoin sen, kUullotin sen pehmeäksi pannulla, iso sipuli kuullotin senkin,jauhelihan paistoin, porkkanaa laitoin ihan pieninä kuutioina kaalin joukkoon pehmenemään pannulle.
isosssa kulhossa seotin nämä kaikki keskenään, maustoin suolalla ja pippureilla ja lisäsin pussista makarooneja, (riisikin käy) sitten uunivuokaan, päälle pieniä porkkana kuutioita nesteeksi : vettä kasvisliemi kuutio.
Kaffee pieni voileipä sipaisu beceliä
rasvaton jugurtti, iltatee kilorinkelin kanssa.
Välipaloina omenaa.
vaaka näytti samaa kuin aloittaessakin, minun vaakani ei ole ihan tarkka.
Nyt on mielenkiintoista, mitenkä teillä toisilla on mennyt. Onko nälän tunne kiusannut,.
kehoitankin välipaloina syömään hedelmiä ja marjoja, uusi porkkana on eritttäin hyvä.
Älkää yrittäkö olla liian pienellä ruualla, tulee uskon puute laihduttamiseen ja on huono olotila.monica kirjoitti:
Pyöräilyä noin 1 t, raput ylös, alas 6 kerrokseen. Todenäköisesti pitää liikuntoa lisätä.
Meinasin taas unohtaa tämän aamusyömisen..
Nyt juon kahvia mustana,hermesetasta
2 pahtoleivänsiivua
Vähän Minilettaa
2 juustonsiivua 12%
sama aina..
Päivällä keitän perunoita
kaksi perunaa
varmaankin 2 nakkia
tomaattia ja salaattia..
illemmalla hylaviili
juon aina vettä,maito ei sovi..
Ei ole nälkä..
Paino ei heti putoa,pikkuhiljaa..irkku-37 kirjoitti:
Meinasin taas unohtaa tämän aamusyömisen..
Nyt juon kahvia mustana,hermesetasta
2 pahtoleivänsiivua
Vähän Minilettaa
2 juustonsiivua 12%
sama aina..
Päivällä keitän perunoita
kaksi perunaa
varmaankin 2 nakkia
tomaattia ja salaattia..
illemmalla hylaviili
juon aina vettä,maito ei sovi..
Ei ole nälkä..
Paino ei heti putoa,pikkuhiljaa..veden juonti on tärkeää sitä pitäisi muistaa juoda runsaasti. Kysyisin sinulta, etkö syö välipaloja ja miten on liikunnon laita?
Vai onko siihen liikuntoon jokin este, josta minä en tiedä. Vai etkö vain halua lenkkeillä.
Anteeksi kun kysyn tällaista, mutta liikunto on yksi tärkeimmistä asioista painon hallinnassa,
Ei tarvitse vastata jos siltä tuntuu! Siihen voi olla sinulla pätevä syy.
Jatketaan edelleen pudotus peliä, hiljaa hyvää tulee.- tepposet
Sokeriton kahvi, kanelikorppu, 2dl rasvatonta maitoa.
Lounas, kaurapuuro, rkl hunajaa, rasvaton maito 2dl.
Päivällinen, tonnikala, kananmuna, tomaatti, sipuli, jäävuori salaatti öljy/sinappikastikkeella (oma valmiste)
Välipaloina 150g ( n.55g proteiinia) rasvatonta maitojauhetta.
Iltapalana nektariini.
Tänään.
Sokeriton kahvi ilman korppua.
Sieni/mustikkareisu.
Välipalana sillileipä.
Kohta broilerinkoivet pöytään tuoresalaatin ja riisi/sekavihannesten kanssa.
Pari nektariinia.
Ruisleipä kevytbecellin kanssa kinkkusiivut äällä.
Rasvatonta maitoa ja iltajuomana alkoholitonta kevytsiideriä.
Maanantaina.
Kahvi, korppu, rasvaton maito.
Salilla 1,5h. Kyykkypäivä.
Nektariini, proteiinijauhe/maitojauhe mössöä. Protskua n. 50g.
Eilisestä jämästä risotto.
Tietenkin tuoresalaatti.
Välipalana ruisleipä/kinkku. Kahdesti 3h:n välein.
Iltapalana nektariini protsku/maitojauhe ( 50g ).
Jne.
Perusrakenne. Nettoproteiinia noin 120 - 150g/vrk.
Tuoresalaattia.
Hedelmää.
Ruisleipää.
Kokolihaleikkelettä.
Vaihteleva lämmin ruoka kerran päivässä.
Rasvatonta maitoa noin 1 - 1,5l/pv.
En dieettaa mutta yritän ajatella mitä luukustani alas pistän. tepposet kirjoitti:
Sokeriton kahvi, kanelikorppu, 2dl rasvatonta maitoa.
Lounas, kaurapuuro, rkl hunajaa, rasvaton maito 2dl.
Päivällinen, tonnikala, kananmuna, tomaatti, sipuli, jäävuori salaatti öljy/sinappikastikkeella (oma valmiste)
Välipaloina 150g ( n.55g proteiinia) rasvatonta maitojauhetta.
Iltapalana nektariini.
Tänään.
Sokeriton kahvi ilman korppua.
Sieni/mustikkareisu.
Välipalana sillileipä.
Kohta broilerinkoivet pöytään tuoresalaatin ja riisi/sekavihannesten kanssa.
Pari nektariinia.
Ruisleipä kevytbecellin kanssa kinkkusiivut äällä.
Rasvatonta maitoa ja iltajuomana alkoholitonta kevytsiideriä.
Maanantaina.
Kahvi, korppu, rasvaton maito.
Salilla 1,5h. Kyykkypäivä.
Nektariini, proteiinijauhe/maitojauhe mössöä. Protskua n. 50g.
Eilisestä jämästä risotto.
Tietenkin tuoresalaatti.
Välipalana ruisleipä/kinkku. Kahdesti 3h:n välein.
Iltapalana nektariini protsku/maitojauhe ( 50g ).
Jne.
Perusrakenne. Nettoproteiinia noin 120 - 150g/vrk.
Tuoresalaattia.
Hedelmää.
Ruisleipää.
Kokolihaleikkelettä.
Vaihteleva lämmin ruoka kerran päivässä.
Rasvatonta maitoa noin 1 - 1,5l/pv.
En dieettaa mutta yritän ajatella mitä luukustani alas pistän.dieetti ruoka ilman kyseistä sanaa, onpa mukavaa nähdä kuntoilijankin ruokalistaa.
Säännöllinen kuntosalilla käynti kun polttaa energiaa paljon, niin siihen nähden voisi syödäkkin enemmän.
Vältät myöskin rasvaisten ruokien syöntiä.
Kysyisin putoaako sinun painosi tällä ruokavaliolla?
Kauanko olet ollut tällaisella ruokavaliolla?
Mieleni tekisi kysyä ikääsi, mutta vastaus on vapaaehtoinen.
Kysymyksiä satelee sinulle, mutta eihän ole pakko vastata, jos niin tykkäät.
Uskon että muutkin haluaa tietää.
Olisi mukavaa jos ottaisit osaa keskusteluihin kuten jo teit tänään, meistä jotkut voisi saada ideaa ruoka aterioihinsa.- Seku
monica kirjoitti:
dieetti ruoka ilman kyseistä sanaa, onpa mukavaa nähdä kuntoilijankin ruokalistaa.
Säännöllinen kuntosalilla käynti kun polttaa energiaa paljon, niin siihen nähden voisi syödäkkin enemmän.
Olisi mukavaa jos ottaisit osaa keskusteluihin kuten jo teit tänään, meistä jotkut voisi saada ideaa ruoka aterioihinsa.Katsastin kasvimaamme ja totesin, että sieltä saa tuoreita pikkuporkkanoita, harvennustaimiksi sanon niitä. Salaattia on, mansikan rippeitäkin.
Enimmän osan, parhaan olen pakastanut.
On tulossa kurkkua, tomattia, punajuurta, kahdenlaista papua, sipulia, kesäkurpitsaa, hernettä, perunaa olemme jo saaneet.
En minä siksi näistä kasvimaan anneista mainitse, että kehuisin mitä kaikkea saan omasta pellosta, vaan lähinnä siksi, että kun jonkun vähän suolaisemman "kunnon ruoan" mielihalu tulee, niin miten näistä rakentaisi ruokaa, eikä vain välipalanaposteltavaa.
Viinimarjat taidan pakastaa, enkä keittelekään niistä makeaa mehua.
Omenia ei tänä vuonna tullut, kuten ei kuulemani mukaan monelle muullekaan. - tepposet
monica kirjoitti:
dieetti ruoka ilman kyseistä sanaa, onpa mukavaa nähdä kuntoilijankin ruokalistaa.
Olisi mukavaa jos ottaisit osaa keskusteluihin kuten jo teit tänään, meistä jotkut voisi saada ideaa ruoka aterioihinsa.Kohdallan kyse ei ole ruokavaliosta vaan elintavasta.
7 - 9h / viikko salilla ei polta energiaa edes yhden rasvakilon edestä!
Tehokkaampaa olisi pitkäkestoinen ns. hyötyliikunta.
Piha- ja puutarhatyöt, risusavotta, sienestys, marjastua yms.
Rasvaa tulee tarvittava määrä väkisinkin. Täydennän sitä kalanmaksaöljyllä, lähinnä LDL/HDL suhteen vuoksi.
Perusruokailussani ei ole tapahtunut muutosta yli 10:een vuoteen lukuun ottamatta proteiinien tarkkailua.
Salilla ryhdyin käymään kymmenien vuosien tauon jälkeen 5-vuotta sitten.
Painoni ei ole muuttunut mutta saliaikana vyötäröni on kaventunut reilu 5cm.
Senkin itse huomaa.
Ikäni alkaa hipoa 70:ntä joten olen aloittanut valmistautumisen tälle kymmenelle.
Hohdokasta kuntoilijan kuvaani himmentävät lomapätkät.
Useampi 2 - 6:n viikon jakso vuodessa sekoittavat pahasti terveen rytmin.
Pitemmän, epäterveellisen jakson jälkeen ei puntissa enää tavoita lähtötasoa.
Yritän vain hidastaa rappeutumista ja pitää itseni "elämästä nauttimaan kykenevässä kunnossa".
Kuusi vuotta sitten olin flegmaattinen vetelys joka ei innostunut mistään.
Ei enää edes iloliemestä! tepposet kirjoitti:
Kohdallan kyse ei ole ruokavaliosta vaan elintavasta.
7 - 9h / viikko salilla ei polta energiaa edes yhden rasvakilon edestä!
Tehokkaampaa olisi pitkäkestoinen ns. hyötyliikunta.
Piha- ja puutarhatyöt, risusavotta, sienestys, marjastua yms.
Rasvaa tulee tarvittava määrä väkisinkin. Täydennän sitä kalanmaksaöljyllä, lähinnä LDL/HDL suhteen vuoksi.
Perusruokailussani ei ole tapahtunut muutosta yli 10:een vuoteen lukuun ottamatta proteiinien tarkkailua.
Salilla ryhdyin käymään kymmenien vuosien tauon jälkeen 5-vuotta sitten.
Painoni ei ole muuttunut mutta saliaikana vyötäröni on kaventunut reilu 5cm.
Senkin itse huomaa.
Ikäni alkaa hipoa 70:ntä joten olen aloittanut valmistautumisen tälle kymmenelle.
Hohdokasta kuntoilijan kuvaani himmentävät lomapätkät.
Useampi 2 - 6:n viikon jakso vuodessa sekoittavat pahasti terveen rytmin.
Pitemmän, epäterveellisen jakson jälkeen ei puntissa enää tavoita lähtötasoa.
Yritän vain hidastaa rappeutumista ja pitää itseni "elämästä nauttimaan kykenevässä kunnossa".
Kuusi vuotta sitten olin flegmaattinen vetelys joka ei innostunut mistään.
Ei enää edes iloliemestä!Sinä Tepposet avarsit tietämystäni salilla käymisestä, se voi ollakin että varsinaista painonpudotusta ei tapahdukkaan siellä, kun lihaksisto kasvaa, niin sehän lisää painoa, eli mikä kuluu toisesta paikasta niin se löytyy toisaalta.
Voiko se olla näin yksinkertaista.Olet pittänyt itsestäsi huolta, niillä periaatteilla jotka olet itsellesi säätänyt. Toisinsanoen annat arvoa itse minälle tavattoman paljon, niinkuin oikein onkin.
Puhut lomistasi, minä ymmärrän niin että olet työelämässä vielä, vaikka ikäsi edellyttää olla jo vappaalla? Todennäköisesti olet itsesi työllistäjä. Niin kauan kun on työelämässä kiinni, elämä sittenkin on "tätä päivää" joka pitää ajantasalla kaikessa.
Olen kansasi samaa mieltä siitä että, kun tälläiällä syystä tai toisesta ei voi pitää kuntoaan yllä, on lenkeilemättä tai jumppaamatta, niin jo muutama viikko näyttää sen että, kunto on rapistunut. Se alamäki alkaa niin nopeaan.
Onhan se elämä mielekkäämpää jos saa jatkaa näitä elämän ehtoopäiviä vähän paremmassa kunnosa kun on pitänyt huolta itsestään.
Kerroit olevasi kuusi vuotta sitten tylsistynyt joka ei nähnyt iloa mistään, voin kai näin kuvata olotilaasi, mutta nyt on löytynyt uutta puhtia elämääsi ja olet päässyt uudelleen elämän syrjästä kiinni. Mikähän antoi siihen sysäyksen?- tepposet
monica kirjoitti:
Sinä Tepposet avarsit tietämystäni salilla käymisestä, se voi ollakin että varsinaista painonpudotusta ei tapahdukkaan siellä, kun lihaksisto kasvaa, niin sehän lisää painoa, eli mikä kuluu toisesta paikasta niin se löytyy toisaalta.
Voiko se olla näin yksinkertaista.Olet pittänyt itsestäsi huolta, niillä periaatteilla jotka olet itsellesi säätänyt. Toisinsanoen annat arvoa itse minälle tavattoman paljon, niinkuin oikein onkin.
Puhut lomistasi, minä ymmärrän niin että olet työelämässä vielä, vaikka ikäsi edellyttää olla jo vappaalla? Todennäköisesti olet itsesi työllistäjä. Niin kauan kun on työelämässä kiinni, elämä sittenkin on "tätä päivää" joka pitää ajantasalla kaikessa.
Olen kansasi samaa mieltä siitä että, kun tälläiällä syystä tai toisesta ei voi pitää kuntoaan yllä, on lenkeilemättä tai jumppaamatta, niin jo muutama viikko näyttää sen että, kunto on rapistunut. Se alamäki alkaa niin nopeaan.
Onhan se elämä mielekkäämpää jos saa jatkaa näitä elämän ehtoopäiviä vähän paremmassa kunnosa kun on pitänyt huolta itsestään.
Kerroit olevasi kuusi vuotta sitten tylsistynyt joka ei nähnyt iloa mistään, voin kai näin kuvata olotilaasi, mutta nyt on löytynyt uutta puhtia elämääsi ja olet päässyt uudelleen elämän syrjästä kiinni. Mikähän antoi siihen sysäyksen?Selvyyden vuoksi käytin matkoista lomat-nimitystä.
Viimeiseen vakituiseen työsuhteeseen on aikaa syksyllä 13-vuotta.
Koskaan ei ollut rohkeutta ryhtyä yrittäjäksi.
"Ryhdistymisen" kimmoke oli yksinkertaisesti huoli itsestäni.
Uhkaava alkoholismi ja sisällötön, iloton elämä.
Oheistuotteena verenpaine ja korkea kolestroli.
Nyt syksyn "loman" aikana yritän käydä salilla ainakin kerran viikossa ja pitää kaksi täysin alkoholitonta päivää.
Edellisen päivän pari olutta ja viinitilkka ei haittaa mutta treenipäivä on oltava täysin raittiina.
Myös seurava päivä täytyy hoitaa hyvin kohtuullisesti.
Kaiken lisäksi nuo aviolliset velvollisuudet on hoidettava sekä kotona että reisussa.
Tämä puoli alkoi olla hukassa ennen "havahtumistani". tepposet kirjoitti:
Selvyyden vuoksi käytin matkoista lomat-nimitystä.
Viimeiseen vakituiseen työsuhteeseen on aikaa syksyllä 13-vuotta.
Koskaan ei ollut rohkeutta ryhtyä yrittäjäksi.
"Ryhdistymisen" kimmoke oli yksinkertaisesti huoli itsestäni.
Uhkaava alkoholismi ja sisällötön, iloton elämä.
Oheistuotteena verenpaine ja korkea kolestroli.
Nyt syksyn "loman" aikana yritän käydä salilla ainakin kerran viikossa ja pitää kaksi täysin alkoholitonta päivää.
Edellisen päivän pari olutta ja viinitilkka ei haittaa mutta treenipäivä on oltava täysin raittiina.
Myös seurava päivä täytyy hoitaa hyvin kohtuullisesti.
Kaiken lisäksi nuo aviolliset velvollisuudet on hoidettava sekä kotona että reisussa.
Tämä puoli alkoi olla hukassa ennen "havahtumistani".siinäpä hyvä nimitys onkin kun lähtee katkaisemaan normaali eläkepäiviään.
Luin kirjoituksesi useampaan kertaan, ja mieleeni tuli että, kyllä kunnonkohennusta tarvitsetkin, tai oikeammin, kunnon ylläpitämistä tarvit, onhan elämässäsi sellaista joka vaatii hyvää yleiskuntoa.
Mutta hyvän kunnon ylläpitäminen käy yhä raskaamaksi kun ikäkin tulee vastaan, on tehtävä entistä enemmän töitä sen eteen.
Tiedätkin sen että alkon tuotteissa on paljon pahaa, niin kaloreissa kuin muutenkin , ja tiedät varmaan että keho muistaa kaiken, tuoko tämä sinulle vaikeuksia ?
Onhan elämäntyylisi kuin keski-ikäisellä miehellä, kyllä siinäkin on hyvät puolensa, pysyy nuorekkaana, elämänhaluisena ja virkeänä.
Kuinka voi verenpaineesi ja kolesteroolisi nyt, painonpudotus auttaa molempiin.
vai onko painosi kohdallaan?- tepposet
monica kirjoitti:
siinäpä hyvä nimitys onkin kun lähtee katkaisemaan normaali eläkepäiviään.
Luin kirjoituksesi useampaan kertaan, ja mieleeni tuli että, kyllä kunnonkohennusta tarvitsetkin, tai oikeammin, kunnon ylläpitämistä tarvit, onhan elämässäsi sellaista joka vaatii hyvää yleiskuntoa.
Mutta hyvän kunnon ylläpitäminen käy yhä raskaamaksi kun ikäkin tulee vastaan, on tehtävä entistä enemmän töitä sen eteen.
Tiedätkin sen että alkon tuotteissa on paljon pahaa, niin kaloreissa kuin muutenkin , ja tiedät varmaan että keho muistaa kaiken, tuoko tämä sinulle vaikeuksia ?
Onhan elämäntyylisi kuin keski-ikäisellä miehellä, kyllä siinäkin on hyvät puolensa, pysyy nuorekkaana, elämänhaluisena ja virkeänä.
Kuinka voi verenpaineesi ja kolesteroolisi nyt, painonpudotus auttaa molempiin.
vai onko painosi kohdallaan?Ikääntymisen myötä täytyy painoja pienentää ja toistoja lisätä
Samoin sarjapautukset ovat pitempiä.
Seuraan niitä sekä sykkeestä että kellosta.
Sarjat teen pikavoima- ja perusvoimatyyppisesti.
Melko usein käyn submaksimaalisella aluella.
Elostelujaksoista ja perhe-elämästä nauttiminen olisi paljon kehnompaa huonokuntoisena.
Askeesiin en kuitenkaan aio sortua. Hitonko iloa siitä olisi?
Narsistinen mainos:
Vuositarkastuksen yhteydessä lekuri kehui minua (tuottaakseen hyvää mieltä) nuorekkaaksi ja hyväkuntoiseksi.
Hoitsu täydensi lausahduksella: Kasvoihin katsomatta. Mitä tarkoittaneekaan?
Painoindeksini lienee lähellä 30:tä. Yli 25:n joka tapauksessa.
Ei huoleta tippaakaan!
Vyötäröni suhde pituuteeni on 0,43.
Rinnan ympärys (pullistettuna) 1,4 * vyötärö.
Elinkumppanini siivellä seuraan verenpainettani säännöllisesti.
Vaihetelualue 122 - 108 / 76 - 66. Ka. 114 / 71.
Kolestroli kerran vuodessa. Vaihtelu ollut hyvin vähäistä.
Viimeeksi
Kokonaiskolestroli 5,0
Josta HDL 2,2
Trigl 0,65
Paastosokeria innostuin seuraamaan irrottelurupeamien jälkeen saatuani
ilmaisen mittarin. Vaihtelu 4,7 - 5,4. Suositusalue 4 - 6.
En näe vähäisintäkään järkeä painon pudotukseen!
Aktiivisuuteni ja lihaskuntoni vain heikkenisivät.
Siksi olenkin mesunnut kriittisen suhtautumisen puolesta vaakalukemiin ja indekseihin!
Tärkeintä on miten kilonsa kantaa!
Huomenta nähdään vaan se vaiva että kirjataan ylös syömisemme että ei aleta fuskaamaan, ja silloin epäonnistumme yrityksessämme,,,, kun joutuu niinkuin tilin teolle,,,, se pitää oikean ruokailutavan, ja saavutamme tavoitteemme.
kaffee pieni voileipä kurkulla
puuro, becel
2 mandariinia
päivällinen : perjantain juures sosekeittoa, 2 voileipää tomaatilla
kaffee, rinkeli omena
rasvaton jugurtti
iltatee 2 korppua
liikunta: noin 1t pyöräilyä, rappuja ylös alas
venyttelyä, aamuvoimistelua ½ t
No niin viikko alkaa, ja tästä viikosta tuleekin kokonainen, viimeviikolla oli vain 4 pvä, aloitimmehan 22/7 keskiviikona, Seku tulee tänään mukaamme,ja Pilvi haihtui kuin tuhka tuleen 2 p:vän päästä, Tämä vaatiikin pitkäjännitteisyyttä jos aikoo päästä tulokseen.
Kun painomme on pudonnut toivotun verran, niin hylkäämme entisen ruokailu tavan jolla lihoimme, ja omaksumme tämän uuden tavan, joka on kevyempi ja terveellisempi , jotain kuitenkin lisäten ateriaan, kun laihduttaminen on loppu.
No mitä kuuluu teille muille?sanoa kuin kirjata, kun en ole muistanu olleellista asidofilus piimälasia mainita se on jokap lounaalla muiden jokapäiväisten omenatomaatti ja mitä niitä nyt oli.
Eilen roskahampurilainen ja jäätelö, semmosta soveltamista se on meikällä mutta paino oli puonnu sillä menetelmälläki.
Rievä jossa on ohrajauhoa maistu vaihteeksi hyvältä.
Liikunta oli aamulenkki puolituntia ja ja sitte kauppareissu iltapäivällä.- pilvi*
Meninkö sekaisin aikataulusta.Kirjasin kyllä lauantain syömiset,taisin unohtaa sunnuntain jälkeen,kun on kaikkea touhua ollut. Kuitenkaan en ole syönyt sen ,,nyt muistan Monica....viestini meni bittiavaruuteen, paino oli piirun verran alle edellisen lukeman. Palaan illemalla,kun nyt tulee vieraita. Hei sitten
pilvi* kirjoitti:
Meninkö sekaisin aikataulusta.Kirjasin kyllä lauantain syömiset,taisin unohtaa sunnuntain jälkeen,kun on kaikkea touhua ollut. Kuitenkaan en ole syönyt sen ,,nyt muistan Monica....viestini meni bittiavaruuteen, paino oli piirun verran alle edellisen lukeman. Palaan illemalla,kun nyt tulee vieraita. Hei sitten
No,taas unohtui aamupala..
kahvia olen juonut varmaan 3 kuppia ja hermesetasta,mustana..
Nyt alkaa normaali liikunta..Vien pojan kävellen aina..
tuonne Päivätoimintakeskukseen.. on 1½ km
ja haen klo 15.. tulee siis 4x 1½ km..
Se oli kiinni kuukauden ja hänen kanssaan kävely on hidasta,kun on sokea ja kepittelee..ei oikein ole kunto-lenkkeilyä.. Yksin en voi jättää..
Minua kiusaa myös astma..kun kävelen lujaa..joten pitää vähän ajatella ..
Yritän parastani..
Parin tunnin päästä syön
2 perunaa ja nakkikastiketta
tomaatia ja salaattia..
Minulla on kirja; Sydäntautiliiton Ruoka-aine taulukko..
Siitä katson,,ettei tule yli 40g rasvaa päivässä ,eikä yli 1200 kcl..
Piilorasvaa,on jopa leivässä ja suolaa..
suolaa käytän vähän,kun on verenpainetta..
Senvuoksi pitää pitää paino kurissa..
Yleensä en syö välipaloja..mutta kun joku stressaa..niin silloin,,jotain mutustelen..
Kesällä ahdistaa,kun tekisi mieli mennä jonnekin ja on kiinni tässä..kai se on se..
Mitäpä tässä valittelemaan..eteenpäin vaan,vaikka läpi seinän hih... t.Irkkuirkku-37 kirjoitti:
No,taas unohtui aamupala..
kahvia olen juonut varmaan 3 kuppia ja hermesetasta,mustana..
Nyt alkaa normaali liikunta..Vien pojan kävellen aina..
tuonne Päivätoimintakeskukseen.. on 1½ km
ja haen klo 15.. tulee siis 4x 1½ km..
Se oli kiinni kuukauden ja hänen kanssaan kävely on hidasta,kun on sokea ja kepittelee..ei oikein ole kunto-lenkkeilyä.. Yksin en voi jättää..
Minua kiusaa myös astma..kun kävelen lujaa..joten pitää vähän ajatella ..
Yritän parastani..
Parin tunnin päästä syön
2 perunaa ja nakkikastiketta
tomaatia ja salaattia..
Minulla on kirja; Sydäntautiliiton Ruoka-aine taulukko..
Siitä katson,,ettei tule yli 40g rasvaa päivässä ,eikä yli 1200 kcl..
Piilorasvaa,on jopa leivässä ja suolaa..
suolaa käytän vähän,kun on verenpainetta..
Senvuoksi pitää pitää paino kurissa..
Yleensä en syö välipaloja..mutta kun joku stressaa..niin silloin,,jotain mutustelen..
Kesällä ahdistaa,kun tekisi mieli mennä jonnekin ja on kiinni tässä..kai se on se..
Mitäpä tässä valittelemaan..eteenpäin vaan,vaikka läpi seinän hih... t.IrkkuMää kanssa tulin sanoon. Vaikka aattelin että mullahan ei mitään vaikeuksia ton painonkanssa oo.
Oli uskottava että on.
Kävin viimeviikolla hakemassa itselleni housuja ,ja tykkäisin sellaisista varkkumaisista , ei ollu mun kokoo.
En antanu periks , ja aattelin koittaa viä sunnuntaina , ja löytyhän ne ,tyyriit mutta meni sentään päälle ja tykkään niistä,Vaikka olikin 46 kokoo, on sitten hienot ja mallikkaat.
Olen nyt ,167sm pitkä (joskus pitempi) 75kg painoo (joskus
kevyempi) ,mutta ei oo verenpainetta eikä kulumia. Olen ollut koht,tyytyväinen itteeni.
Voi olla että vähennän vähän syömistä ,kun toi Jerrykään ei tartte niinpaljon liikuntoo(sekäy mua taluttamassa )eóllaan kävelty päivittäin n 4 km ja joskus enemmänkin .
Pelkään että kun se minut jättää kuinka sitten tulee likuttua.
Terveisin ullamirjami.
P.S niinkun sanoinb ei ole ollut "mielestäni" painoongelmia ,ja nyt vasta avasin tämän linkin . Huomaan että voi niitä olla mullakin,vähäsen:-)jjoutava5 kirjoitti:
sanoa kuin kirjata, kun en ole muistanu olleellista asidofilus piimälasia mainita se on jokap lounaalla muiden jokapäiväisten omenatomaatti ja mitä niitä nyt oli.
Eilen roskahampurilainen ja jäätelö, semmosta soveltamista se on meikällä mutta paino oli puonnu sillä menetelmälläki.
Rievä jossa on ohrajauhoa maistu vaihteeksi hyvältä.
Liikunta oli aamulenkki puolituntia ja ja sitte kauppareissu iltapäivällä.jos painosi putoaa, silloin on ruuan määrä joka sen tekee, on mielenkiintoista kun sunnuntai tulee, niin onko painosi yhä laskussa, ja kuinka paljon.
Sinulla on kyllä tuota elonpainoa josta voi helposti pudottaakin, kunhan alkuun pääsee niin pudotus jatkuu aina vaan.
Mutta sitten tulee kohta jolloin pudotus tykkänään loppuu, joutuu odottamaan uutta hetkeä jolloin homma alkaa taas luistamaan.
Näin minulla ainankin on ollut, ja luulen sen johtuvan aineenvaihdunnasta.
Onko kukaan muu huomannut samaa??
Iloisesti kohti kevyempää ja terveellisempää olotilaa meille kaikille.- Seku
ullamirjami kirjoitti:
Mää kanssa tulin sanoon. Vaikka aattelin että mullahan ei mitään vaikeuksia ton painonkanssa oo.
Oli uskottava että on.
Kävin viimeviikolla hakemassa itselleni housuja ,ja tykkäisin sellaisista varkkumaisista , ei ollu mun kokoo.
En antanu periks , ja aattelin koittaa viä sunnuntaina , ja löytyhän ne ,tyyriit mutta meni sentään päälle ja tykkään niistä,Vaikka olikin 46 kokoo, on sitten hienot ja mallikkaat.
Olen nyt ,167sm pitkä (joskus pitempi) 75kg painoo (joskus
kevyempi) ,mutta ei oo verenpainetta eikä kulumia. Olen ollut koht,tyytyväinen itteeni.
Voi olla että vähennän vähän syömistä ,kun toi Jerrykään ei tartte niinpaljon liikuntoo(sekäy mua taluttamassa )eóllaan kävelty päivittäin n 4 km ja joskus enemmänkin .
Pelkään että kun se minut jättää kuinka sitten tulee likuttua.
Terveisin ullamirjami.
P.S niinkun sanoinb ei ole ollut "mielestäni" painoongelmia ,ja nyt vasta avasin tämän linkin . Huomaan että voi niitä olla mullakin,vähäsen:-)Eipä tämä kovin terveelliseltä vaikuta, mutta en ole pannut vielä tänään suuhuni kuin vettä ja kupin maitokahvia.
Nukuin nimittäin väsymystäni pois, aivan tuonne 12:sta asti.
Lähden hakemaan salaattitarpeet ja kuulostakoon kuinka piilorasvaiselta tahansa, niin kuumennan mikrossa noin viiden sentin grillimakkaranpätkän.
Juotavaksi valitsen vettä.
Mies sanoi syövänsä vierailta jääneet lihat ja laatikot.
Tuleekohan meille nyt sellainen kahden erilaisen aterian huusholli, kun toiselle eivät erikoisemmin vihannekset ja juurekset maistu. Jonkin verran kyllä, mutta ei hänen ateriansa rakennu koskaan kevyille ruoka-aineille. monica kirjoitti:
jos painosi putoaa, silloin on ruuan määrä joka sen tekee, on mielenkiintoista kun sunnuntai tulee, niin onko painosi yhä laskussa, ja kuinka paljon.
Sinulla on kyllä tuota elonpainoa josta voi helposti pudottaakin, kunhan alkuun pääsee niin pudotus jatkuu aina vaan.
Mutta sitten tulee kohta jolloin pudotus tykkänään loppuu, joutuu odottamaan uutta hetkeä jolloin homma alkaa taas luistamaan.
Näin minulla ainankin on ollut, ja luulen sen johtuvan aineenvaihdunnasta.
Onko kukaan muu huomannut samaa??
Iloisesti kohti kevyempää ja terveellisempää olotilaa meille kaikille.olen saman ja nykyinen painonputoaminen johtuukin nesteiden poistumisesta suolan vähentyessä, luulen.
Kun taasen menen mökille pidän tämän ohjelman voimassa ja sitten myöhemmin nähdään miltä näyttää länsirintamalla.jjoutava5 kirjoitti:
olen saman ja nykyinen painonputoaminen johtuukin nesteiden poistumisesta suolan vähentyessä, luulen.
Kun taasen menen mökille pidän tämän ohjelman voimassa ja sitten myöhemmin nähdään miltä näyttää länsirintamalla.Nestettähän se on joka poistuu, eikös ihminen ole nestettä suurimmaksi osaksi. Muistasin että jopa 80 % Tämä on hatara tieto, tiedätkö sinä tarkemmin.
Liikuntokin on sopivaa.....Hyvä.
Pilville, hyvä kun olet jatkossa mukana, mutta toivon että et yritä olla liian pienellä ruualla. Ja muistaakseni luin että käytät makkaroita, ne voisit vaihtaa johonkin rasvattomaan. Muuten ok
Ullamirjamille tule vaan pudottamaan muutama kilo niin housutkaan ei kiristä. Sinulla kun on hyvä ulkoiluttajakin, niin tulee hyvin sekin puoli hoidettua.
Että tervetuloa mukaan vaan, merkkaan sinut tiimiin, että voit alkaa suunnittelemaan syömisiäsi. Kevennetään ruokatottumuksia, että saadaan muutama kilo pois, mutta ensin käy vaa-alla ja mieti mikä on tavoitteesi.
Sekulle sanoisin samoin kuin Pilville, syödä pitää mutta harkiten ja heti jättää makkarat pois,,,, kurkut ja tomatit esille ym rasvatonta,,,,, että päästään alkuun. Sinulla on hyvä puoli kun itsellä on juureksia vaikka mitä lajia, sieltä vaan hakemaan ja tekemään miehellesikin terveellistä ruokaa. sekä liikuntoa sopivassa määrin. Välipaloina hedelmiä ja marjoja esim. Uusi porkkana on myöskin hyvä vaihtoehto. Liharuuissa kannattaa suosia kanaa ja myös kala on suotavaa.
Siinä vähän minun mielipiteitäni.- mielipiteitä???
Nämä viisaudet on jokaisen tiedossa, joka paikka pursuu tätä tietoa. Korvaa viineri päiväkahvilla porkkanalla ja grillaa makkaran sijasta kurkkua. Juo vettä ja liiku. Joooo. Onko nuo kysyjät tosissaan, pelleileevät varmaan monikan kustannuksella!!!
mielipiteitä??? kirjoitti:
Nämä viisaudet on jokaisen tiedossa, joka paikka pursuu tätä tietoa. Korvaa viineri päiväkahvilla porkkanalla ja grillaa makkaran sijasta kurkkua. Juo vettä ja liiku. Joooo. Onko nuo kysyjät tosissaan, pelleileevät varmaan monikan kustannuksella!!!
sinun mielipiteitäsi, ei väliä, kun eivät ole kysyneetkään mitään, minä vaan olen puheliaalla päällä ja tyrkytän omia mielipiteitäni. Mutta niin näytät sinäkin tekevän.
- Seku
mielipiteitä??? kirjoitti:
Kyseessä on lähinnä ryhmän tuki ja kannustus, ja tatrvittaessa asiallisen, ystävällinen moite ja ohjaus oikeampaan suuntaan.
Ainahan kerhoissa on vetäjä, ja kukapa tehtävään paremmin sopisikaan, kuin sellainen joka on itse onnistunut säilyttämään painonsa terveellisissä lukemissa.
Miksi et soisi meille tätä meidän omaa harmitonta painonhallintapoppootamme? - pilvi*
Makkara tarjottiin saunan jälkeen, joten en kehdannut kieltäytyä, jätin oman päivälliseni pois, kun ei ollut nälkä enää.
telö
Maanantai: kahvi. kauraleipäsiivu-- viipaloitu, sulatejuusto kaksi paprikaviipaletta
Lounas: viili kevyt kauraleipä 40% Oivariini 2 venäläismedwursti viipaletta ½ tomaattia pestolla.
Päivällinen: 1 peruna pala uunipossua ½ paprika,tuoretta kurkkua.
Iltapäivä kaffeella 1 piparkakku, ----voi olla että 1 suklaajäätelöpuikko
myöhemmin illalla. Heippa pilvi* kirjoitti:
Makkara tarjottiin saunan jälkeen, joten en kehdannut kieltäytyä, jätin oman päivälliseni pois, kun ei ollut nälkä enää.
telö
Maanantai: kahvi. kauraleipäsiivu-- viipaloitu, sulatejuusto kaksi paprikaviipaletta
Lounas: viili kevyt kauraleipä 40% Oivariini 2 venäläismedwursti viipaletta ½ tomaattia pestolla.
Päivällinen: 1 peruna pala uunipossua ½ paprika,tuoretta kurkkua.
Iltapäivä kaffeella 1 piparkakku, ----voi olla että 1 suklaajäätelöpuikko
myöhemmin illalla. Heippamielestäni, se on hyvä jos on tilanne, että joutuuu syömään ei toivottua niin, myöhemmin vähentää sen kalori määrän pois, oikein teit.
Liikunta on jäänyt pois, muuten ,,,,,Hyvä,,,,jatketaan
- laikkarilla
voisiko täällä olla vähän niinkuin kevytpirtissä, tarjoisit kevytleivonnaisia ja kevytdrinkkejä? Onnea hienolle ketjulle, vetää hyvin väkeä, kaipa joku tulee kateelliseksi, mutta elä välitä!
kävin vaakassa, se näyttikin yllätys ,yllätys 73 kg
Olen ostanut sen miehelleni isänpäivä lahjaa joskus 70 luvun alussa. Otimme päivänokoset Jerrynkanssa ja nyt menemme tavanomaiselle kello 5:den keikalle, ainakin kilometri jos ei emnemmänkin.
Olen muuten hedelmien ja vihannesten ystävä .kala ja kana on kanssa ruokalistoilla.ullamirjami kirjoitti:
Olen ostanut sen miehelleni isänpäivä lahjaa joskus 70 luvun alussa. Otimme päivänokoset Jerrynkanssa ja nyt menemme tavanomaiselle kello 5:den keikalle, ainakin kilometri jos ei emnemmänkin.
Olen muuten hedelmien ja vihannesten ystävä .kala ja kana on kanssa ruokalistoilla.joita tääläkin vilisee (laihdutuslääkkeet)ei auta haksahtaa.
Tuossa alakantissakin on taas jokin humpuuki tuote.ullamirjami kirjoitti:
Olen muuten hedelmien ja vihannesten ystävä .kala ja kana on kanssa ruokalistoilla.olitkin pari kiloa köykäsempi, eikös se niin menny ? Oletan että olet mukana ja pudotat muutaman kilon,,, niinkö ?? Yritätkö tuohon tasan 70 kg ?
Jos nyt olet mukana, niin me pidäme tärkeänä että joka päivä kerromme mitä ollaan edellisenä päivänä syöty, se on varmaa tietoa, kun se on eilistä, sitten lausutaan mielipiteet jos on aihetta.
Olen kehoittanut kirjoittamaan itselle myöskin ylös, niin siitä näkee mitenkä on popsinut päivänmittaan.
Nyt keveyttä ja terveyttä (metsästämään) koko joukko.monica kirjoitti:
olitkin pari kiloa köykäsempi, eikös se niin menny ? Oletan että olet mukana ja pudotat muutaman kilon,,, niinkö ?? Yritätkö tuohon tasan 70 kg ?
Jos nyt olet mukana, niin me pidäme tärkeänä että joka päivä kerromme mitä ollaan edellisenä päivänä syöty, se on varmaa tietoa, kun se on eilistä, sitten lausutaan mielipiteet jos on aihetta.
Olen kehoittanut kirjoittamaan itselle myöskin ylös, niin siitä näkee mitenkä on popsinut päivänmittaan.
Nyt keveyttä ja terveyttä (metsästämään) koko joukko.koskaan ollut laihdutus kuurilla .
Tuntuu varmaankin epäuskottavalta mutta ,en oikeesti haluakkaan stressata itseäni.
Olisikin aika kummallista jos nyt kun nautin elämäni viimeisistä vuosista rupeaisin itseäni kiusaamaan , anteeksi nyt vaan mutta ,kaikki ne jotka ovat ylipainoisia ,Lyckka Till.
Toivotan onnea ,onhan ylipaino terveysriski, ja jos jo on taipumusta siihen ,mikä sen kivampaa kun tämä yhteispeli.ullamirjami kirjoitti:
koskaan ollut laihdutus kuurilla .
Tuntuu varmaankin epäuskottavalta mutta ,en oikeesti haluakkaan stressata itseäni.
Olisikin aika kummallista jos nyt kun nautin elämäni viimeisistä vuosista rupeaisin itseäni kiusaamaan , anteeksi nyt vaan mutta ,kaikki ne jotka ovat ylipainoisia ,Lyckka Till.
Toivotan onnea ,onhan ylipaino terveysriski, ja jos jo on taipumusta siihen ,mikä sen kivampaa kun tämä yhteispeli.jos kerran olet tyytyväinen, etkä enenkään ole pudottanut painoasi, niin mitä sitä nyt sitten. Sain ehkä väärän kuvan asiasta, mutta nyt on selvillä, suotkai anteeksi että esitin asiaa.
monica kirjoitti:
jos kerran olet tyytyväinen, etkä enenkään ole pudottanut painoasi, niin mitä sitä nyt sitten. Sain ehkä väärän kuvan asiasta, mutta nyt on selvillä, suotkai anteeksi että esitin asiaa.
söin eilen vielä illalla
ykkosviili
2 sämpylää,kun leivoin niitä.halkasin ja minilettaa hipaisu
Näin pienellä vaivalla,on pudonnut 2 kiloa..
Onkohan ollut vain nestettä elimistöön kerääntynyt??
Nyt aijon
2 kuppia mustaa kahvia, hermesetasta
2 paahtoleivän siivua
minilettaa hipaisu ja juustonsiivut 12%
Sitten vien pojan ,tulee se aamukävely
2X 1½... Siskolleni kauppa-asiat..kannan ostokset..portaiden nousua ,niiden kanssa..parikerr. ei ole hissiä..- olet ,
irkku-37 kirjoitti:
söin eilen vielä illalla
ykkosviili
Nyt aijon
2 paahtoleivän siivua
2X 1½... Siskolleni kauppa-asiat..kannan ostokset..portaiden nousua ,niiden kanssa..parikerr. ei ole hissiä..hyvin hoikka, miksi pitäisi vielä laihduttaa. Onkohan nyt ihan aiheellista tällä tavoin joka suupalaa vahtia ja kirjata?
irkku-37 kirjoitti:
söin eilen vielä illalla
ykkosviili
Nyt aijon
2 paahtoleivän siivua
2X 1½... Siskolleni kauppa-asiat..kannan ostokset..portaiden nousua ,niiden kanssa..parikerr. ei ole hissiä..se on totta että pienelläkin ruokavalinnoilla on suuri merkitys, ja sinulla on jo tuottanut tulosta, nyt onkin jo hyvä jatkaa,,,,Hyvä
olet , kirjoitti:
hyvin hoikka, miksi pitäisi vielä laihduttaa. Onkohan nyt ihan aiheellista tällä tavoin joka suupalaa vahtia ja kirjata?
pudottaa muutaman kilon, onhan se hänen henkilökohtainen asiansa, voi olla että hän on ollut hoikempi aiemmin kuin nyt, ja pudotus on paikallaan. Annetaan hänen tehdä niinkuin itse haluaa.
Siihenhän painonpudotus perustuukin että vahditaan mitä suuhumme laitetaan.olet , kirjoitti:
hyvin hoikka, miksi pitäisi vielä laihduttaa. Onkohan nyt ihan aiheellista tällä tavoin joka suupalaa vahtia ja kirjata?
Jos tarkoitit minua,niin vyötärölle tullut joku ihme uimarengas..Siitä haluan päästä eroon.. Luulen ,että voimistelulla, pitäis siihen oikein ryhtyä..
Mukavaa päivää..Ihana ilma..t.Irkku
Kaffeeta 1 paahtoleipä becelillä kurkulla
omena
puuro survotulla mansikalla
päivällinen kaalilaatikosta loput
Kaffee rinkelillä
rasvaton jugurtti
teetä ja 2 korppua
välipaloina tomattia, mandariini
liikunta, pyöräilyä 1 t ja ½ t kävelyä
En ole käynyt sunnuntain jälkeen vaa-alla menen vasta sunnuntai aamulla, mutta nyt tuntuu vatsan seudulla jo kevyemmältä.
Juon vettä runsaasti päivittäin, tehkää tekin samoin, suolisto tykkää siitä.
Muistutan lisäravinteista, minä syön monivitamiinia ja kalkkia, siihenkin kannattaa kinnittää huomiota. Olisko se lisäys paikallaan tai jotain muita.
Sitten vaan jatketaan pudotus peliä yhdessä eteenpäin.- jjoutava
söin eilen, olin vähän huolestunut suojaaineista, niistä olen ennenki huolestunu ja ruvennu lihomaan.
No, eipä maalata piruja seinille.
Jokapäiväiset söin eilen ja söpötystä, siten kokki itse nimittää sitä,
oli pääruokana. Kaappia kokki nähtävästi tyhjentelee kun makkaraki oli siinä keitossa.
40 min näky menevän siinä kävelylenkillä aamulla, aamulla jaksan pitää vauhtia kävelyssä, olisikin otettava ihan tavaksi tuo aamulenkki. - Seku
jjoutava kirjoitti:
söin eilen, olin vähän huolestunut suojaaineista, niistä olen ennenki huolestunu ja ruvennu lihomaan.
No, eipä maalata piruja seinille.
Jokapäiväiset söin eilen ja söpötystä, siten kokki itse nimittää sitä,
oli pääruokana. Kaappia kokki nähtävästi tyhjentelee kun makkaraki oli siinä keitossa.
40 min näky menevän siinä kävelylenkillä aamulla, aamulla jaksan pitää vauhtia kävelyssä, olisikin otettava ihan tavaksi tuo aamulenkki.Tämä päivä lähti käyntiin maitokahvilla ja eilisellä salaatin tähteellä.
Tavallisesti makkara tai juustovoileipä kuuluu aamukahvin kanssa syötäväksi, mutta kun nyt ei ollutkaan nälkä. Nukuin 10 tuntia ja olo tuntuu energiseltä.
Lounasta vasta suunnittelen, mutta en entiseen malliin, että rasva suupielestä tursuaa. Seku kirjoitti:
Tämä päivä lähti käyntiin maitokahvilla ja eilisellä salaatin tähteellä.
Tavallisesti makkara tai juustovoileipä kuuluu aamukahvin kanssa syötäväksi, mutta kun nyt ei ollutkaan nälkä. Nukuin 10 tuntia ja olo tuntuu energiseltä.
Lounasta vasta suunnittelen, mutta en entiseen malliin, että rasva suupielestä tursuaa.aamupuurolla, niin se on hyvä täydennys ennen päivällistä, ilman syömistä olotila on heikko ja nälkäinen. välipaloja tomattia ja hedelmiä ym pitäisi myöskin syödä.
Lounasta suunnitellessasi käytä niitä hyviä omia tuotteisiasi, juureksia.
Kananpojat ja kala on mainioita aineksia perunan ja riisin kera
Hyvää jatkoa kohti kevyempää olotilaa,,,,, minä lähden lenkille ja keilaamaan.- Seku
monica kirjoitti:
aamupuurolla, niin se on hyvä täydennys ennen päivällistä, ilman syömistä olotila on heikko ja nälkäinen. välipaloja tomattia ja hedelmiä ym pitäisi myöskin syödä.
Lounasta suunnitellessasi käytä niitä hyviä omia tuotteisiasi, juureksia.
Kananpojat ja kala on mainioita aineksia perunan ja riisin kera
Hyvää jatkoa kohti kevyempää olotilaa,,,,, minä lähden lenkille ja keilaamaan.Kaurapuurolla aloitan tästä lähtien päiväni.
Markus-setähän kehoitti lastentunnilla, jo yli 60v sitten syömään kaurapuuroa.
Nyt kyseinen ruoka-aine on todettu erittäin terveelliseksi.
En vain laiskuuttani ole kehdannut keitellä puuroja aamuisin, vaan mennyt yli sieltä mistä aita on matalin, eli leipää ja leikkeleitä.
Tämä päivä on mennyt hyvin: noin 30 grammaa jauhelihaa(ei ylimääräistä rasvaa)
Lihasta irtoaa teflonpannulle riittävästi, niin että siinä paistuu kesäkurpitsa.
Sellaisen lounaan söin, ruokajuomana lasi piimää.
Päiväkahvi meni muutaman porkkanan kanssa.
Päivällistä en ole vielä syönytkään, mutta koska tähän asti olen selvinnyt, niin enköhän onnistu vuorokaden loppuun astikin.
Hei...tuota, pitäisiköhän riisin olla sitä tumma, eikä valkaistua? Seku kirjoitti:
Kaurapuurolla aloitan tästä lähtien päiväni.
Markus-setähän kehoitti lastentunnilla, jo yli 60v sitten syömään kaurapuuroa.
Nyt kyseinen ruoka-aine on todettu erittäin terveelliseksi.
En vain laiskuuttani ole kehdannut keitellä puuroja aamuisin, vaan mennyt yli sieltä mistä aita on matalin, eli leipää ja leikkeleitä.
Tämä päivä on mennyt hyvin: noin 30 grammaa jauhelihaa(ei ylimääräistä rasvaa)
Lihasta irtoaa teflonpannulle riittävästi, niin että siinä paistuu kesäkurpitsa.
Sellaisen lounaan söin, ruokajuomana lasi piimää.
Päiväkahvi meni muutaman porkkanan kanssa.
Päivällistä en ole vielä syönytkään, mutta koska tähän asti olen selvinnyt, niin enköhän onnistu vuorokaden loppuun astikin.
Hei...tuota, pitäisiköhän riisin olla sitä tumma, eikä valkaistua?minäkin teen samoin, ja kun vielä popsit jotain välipaloiksi niin hyvää tulee. Päivällisesi kuulosti myöskin oikealta, joten jatka niin. Miten on liikuntosi laita? Onko hyötyliikunta riittävää sinulla.
Kysyit riisistä, minä käytän tummaa. luulisin sen olevan terveellisempää.
Kerrothan huomenna mitä kaikkea söit ja liikuntoa sait tänään.- Seku
monica kirjoitti:
minäkin teen samoin, ja kun vielä popsit jotain välipaloiksi niin hyvää tulee. Päivällisesi kuulosti myöskin oikealta, joten jatka niin. Miten on liikuntosi laita? Onko hyötyliikunta riittävää sinulla.
Kysyit riisistä, minä käytän tummaa. luulisin sen olevan terveellisempää.
Kerrothan huomenna mitä kaikkea söit ja liikuntoa sait tänään.Kysyit liikkumisestani. Oikein teitkin, sillä sain "piston sydämeeni", koska en kehtaisi liikkua muuta kuin välttämättömissä ulkoaskareissani.
Eilen vähän ajattelin , että jospa lähtisi lenkille, mutta kun sadekuuroja tuli vähän väliä, niin sain mielestäni hyvän tekosyyn jättää lähtemättä lenkille.
On todella parannuksen teon paikka.
- ihaillen ja arvostaen
Kun vedät ketjua, otat kaikki kirjoittajat huomioon. Minulla ei ole nyt paino ongelmia, mutta mukava seurata paneutumistasi jokaisen asiaan. Olet hyvä vastapaino sisäpiiriketjulle!
- pilvi*
monica kirjoitti:
kyllä se kiitoksen saaminen tuntuu niin hyvältä.
Aamulla,---- kahvi kaksi voilepää, juustoa ja paprikaa päällyteienä oivarrini 40% levitteenä.
Ei lounasta,--- kun ei ollut nälkä.
Päivällinen,---- Jauhelihakääryle, jossa raejuustoa ja oltemannia, vihersalaatti, juureshöystö, jossa kesäkurpitsaa, perunaa porkkanaa, sipulinvarsia, vähän sokeria.
Kolme perunaa----viimeinen peruna herkkupalaksi Oivariinin kanssa.
Illalla pari lasia punaviiniä, ja mansikoita. Nyt jo väsyttää, on seurusteltu kahden tyttäreni kanssa, ja tehty puutarhatöitä. Leikattu ylisuuret köynnösruusut, on tullut liikuntaa ihan työn merkeissä. Hyvää Yötä kaikille, terveiden elämätapojen etsijöille.
- jjoutava
itsekseni näin, tuon kaupasta kaalilaatikkoaineet ja omastapäästä en valmista, vaan koneelta otin reseptin.
Annan keittiönvaltiattarelle vapaata.
Olen tottunut jo kevyempään syömiseen mutta reseptit kummasti kiinnostavat ja niitä nousin näin aikaisin lukemaan. - ¤¤¤¤¤¤
############
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä2702125Kansa on on puhunut.
Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha2511485- 411239
- 571144
Millaista on elää masentuneen rinnalla? Annen pikkuveli teki itsemurhan: "Viimeisenä päivänä..."
Anne kertoo koulukiusatusta ja lopulta itsemurhan tehneestä pikkuveljestään Akuutti: Masentuneen rinnalla -ohjelmassa.6887Se tuntuu niin väärältä
Mutta kaipaan sinua, mies. Eli tarvitsen sua. Olisit järkyttynyt, jos tietäisit, että ajattelen sinua joka päivä.32860Ohhoh! Maajussi-Pekka avautuu fyysisestä läheisyydestä Reetta-morsion kanssa: "Ja sitten..."
Oi, onnea matkaan Pekka ja Reetta! Maajussi-Pekka teki lopullisen valintansa ja hänelle sopiva morsio on punatukkainen R6815- 43796
etkö osaa jättää rauhaan?
Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!47670Kuljen usein mielessäni niissä maisemissa
missä sinä nainen asut, ja usein on vahva tunne, että kuulut minulle. Tunnut tosi läheiseltä ja tutulta, juuri oikealta.28662