Lupavapaat aseet

jenkeistä?

Tietääkö kukaan hyviä linkkejä vaikka jonnekin jenkkien asesivulle, joista voi tilata lupavapaita aseita latausvälineitä. Lähinnä mieleen tulee metsästyshaulikot ja revolverit yleensä. Suomessa homma on menny vähän omituiseksi. Ja luvat liian kalliiksi.

Nyt kannattas varmaan käyttää hyväksi tilaisuutta ennenkuin tämäkin mahdollisuus hävitetään.

15

4981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Vaikka onnistuisit jonkin jenkeissä lupavapaan aseen tilaamaan, niin se juuttuu tulliin, ellei se ole lupavapaa myös täällä. Eli toimivista ruutipyssyistä lupavapaita ovat ennen vuotta 1890 valmistetut aseet.

    • lupavapailla aseilla piippuja , lukkorunkoja yms.? Niin unohda koko juttu. Jenkkien terroristilait estävät tehokkaasti tällaisten osien maastaviennin.
      Byrokratia on mahdoton. Ja välilliiset verot tullit yms.nostavat kulut niin korkeiksi ettei homma kannata.

    • miäs.

      lupavapaa ase lakkaa olemasta lupavapaa kun siihen löytyy patruunoita tai muita a-tarvikkeita mitä mitkä mahdollistavat aseella ampumisen vaikka ase olisi valmistettu vuonna 5 eks.

      • Anonyymi

        Voihan paska¨
        Puutille samat rajoitteet


    • Anonyymi

      Miks jenkkilästä? Koko maa oli hädin tuskin olemassa 1890. Luulis euroopassa olevan enemmän valikoimaa antiikkiaseissa.

      • Anonyymi

        USA tuli jo 1870 maailman suurin teolisuustuotaja.On nukuttu koulussa.😫😫😫


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA tuli jo 1870 maailman suurin teolisuustuotaja.On nukuttu koulussa.😫😫😫

        Aseitahan saa kun on oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja rahaa löytyy,näin kerrotaan ihan julkisesti joka puolella.
        Toki iha nkeneltätahansa ei kannata kaupungilla mennä kyselee aseitä,niin ja itsell äe iaseita ole terveydentilan takia,ettei tule epäluuloja.


    • Anonyymi

      Aseen osat voi printata muovista jos omistaa 3D-tulostimen. Osista taas voi tehdä muotit, joihin voi valaa teräksestä. Vain piippu pitää porata ja avartaa. Kiinasta saa säädettävän avartimen alle 9 eurolla, tarkkuus 0,01 mm.

      • Anonyymi

        Aseen valmistus vaatii silti luvan, ennen ja nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aseen valmistus vaatii silti luvan, ennen ja nyt.

        Toki, mutta mikään ei estä perustamasta asetehdasta Suomeen tai voi ryhtyä asesepäksi. Aseissa pitää olla sarjanumero, jonka voi tehdä vaikka laserilla tai stanssilla. Helpointa on valaa aseen osat alihankintana Sakon asetehtaalla Riihimäellä tarkkuusvaluna. Lyhyissä sarjoissa edullisinta voi olla koneistaa osat rautatangosta nuorrutusteräksestä. Pinnat voi mustata happokäsittelyllä tavallisen keittolevyn päällä.

        Tarkkuusvalussa pitää joka osalle tehdä muovimuotti, mikä on kallista. Halvinta voisi olla, jos muoteissa käytettävää helposti sulavaa vahaa voisi käyttää 3D-printterissä. Lieneekö mahdollista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta mikään ei estä perustamasta asetehdasta Suomeen tai voi ryhtyä asesepäksi. Aseissa pitää olla sarjanumero, jonka voi tehdä vaikka laserilla tai stanssilla. Helpointa on valaa aseen osat alihankintana Sakon asetehtaalla Riihimäellä tarkkuusvaluna. Lyhyissä sarjoissa edullisinta voi olla koneistaa osat rautatangosta nuorrutusteräksestä. Pinnat voi mustata happokäsittelyllä tavallisen keittolevyn päällä.

        Tarkkuusvalussa pitää joka osalle tehdä muovimuotti, mikä on kallista. Halvinta voisi olla, jos muoteissa käytettävää helposti sulavaa vahaa voisi käyttää 3D-printterissä. Lieneekö mahdollista?

        Se Sacotecin tarkkuusvalussa käyttämä vaha muistuttaa kovaa muovia, mutta sulamislämpötila ei ehkä sovellu 3D-printtereille. Kysy Sacoteciltä onko heillä kokemusta 3D-printattujen osien käytöstä valumuotin teossa. 3D-Cadsolution näyttää myyvän Moldlay filamenttiä, joka on vahamainen ja suunniteltu juurikin muottien tekoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se Sacotecin tarkkuusvalussa käyttämä vaha muistuttaa kovaa muovia, mutta sulamislämpötila ei ehkä sovellu 3D-printtereille. Kysy Sacoteciltä onko heillä kokemusta 3D-printattujen osien käytöstä valumuotin teossa. 3D-Cadsolution näyttää myyvän Moldlay filamenttiä, joka on vahamainen ja suunniteltu juurikin muottien tekoon.

        Miksi ihmeesä ette rupea harrastamaan niin saate aseen. Metsästys, urheiluammunta, reserviläis toiminta. Siviilipalvelus mies voi olla, rikosrekisteri haitaa. Lanttuviasta ei lupavirainomaiselle ilmoita kukaan. Vähän pitkäjänteisyyttä kyllä vaaditaan. 😝😝😝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeesä ette rupea harrastamaan niin saate aseen. Metsästys, urheiluammunta, reserviläis toiminta. Siviilipalvelus mies voi olla, rikosrekisteri haitaa. Lanttuviasta ei lupavirainomaiselle ilmoita kukaan. Vähän pitkäjänteisyyttä kyllä vaaditaan. 😝😝😝

        Niin eikä hulluudesta oo mitään haittaa. Jossei oo lääkäri todennut ja väkisin laittanut hoitoon .jos tavalliset ihmiset puhuu .Sillä ei oo merkitystä pelkästään mielipide ja johtuu pääsääntöisesti kateudesta ja kapeasta maailman katsomuksesta..


    • Anonyymi

      Helpommalla pääset, kun ostat "tuntemattomalta mieheltä". Ei tarvii surffailla netissä.
      Aloitatko riistan metsästyksen vai jotain muuta?

    • Anonyymi

      Vain 1890 tai sitä ennen valmistetut aseet ovat lupavapaita. Mutta jos tuollaisella aikoo yhdenkin kerran ampua ja hankkii sen yhden patruunan, aseeseen sekä patruunaan on oltava lupa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe