Rohkeast lähden kirjoittamaan aiheesta,joka on omakohtainen ja vaikea.
Usein kuitenkin on ,että kirjoittaessa ajatus,joka on pohtimisen alla selkiintyy.
Hiljattain kirjoitti joku, keskusteltaessa näistä eri ihmisten kirjoitelmista, ja pienista mustista kirjaimista,että antavat ne jonkin kuvan kirjoittajasta.Mutta loput me kuvittelemme,----kukin oman maailmankuvansa mukaan.
Niinpä niin,paljon tullut esiin mitä ihmiset epäilevät---luulevat,
todenperäinen tuntuu olevan sanonta: "Itsesi kautta tunnet" muut!
Ehkä se sanoo jotakin.....en tiedä,----itseni vain tiedän.
Minä en usko tuohon,etteikö me saataisi käsitystä ihmisestä,hänen ajatustensa perusteella!
Olkoot välineet itseilmaisussa,kynä ja paperi,jota tämäkin edustaa---tai puhe,jossa tosin voi kuulla, ja ymmärtää eri vivahteita.
Sellainen ihminen joka,
suuremassa mittakaavassa esiintyy toisin kuin on,tulee kyllä huomatuksi.
Saattaa olla,että pieni surumielisyys kuultaa kirjoituksestani, siitä ei pidä välittää. On vaikeaa oppia tähän.
Minusta on niin hyväätekevää aito perille menevä kirjoitus.
Illuusiat
50
581
Vastaukset
- capt.cöpenick*
Kaikki kertomakirjallisuus on tehty 26 kirjainmerkillä., kynällä tai koneella. Siinä mielessä "pienet mustat merkit" ovat noin yleisesti 'kovassa kurssissa'.
Aloitusotsikkosi on illuusiot. Tavallisten sukankuluttajien illuusiot eivät varmaankaan kuihin kurottele. Toisaalta omat illuusiot, toivemaailma on sitä
ihmisten intiimeintä aluetta.
Suurten uskontokuntien 'uskonlobbarit' ovat osanneet kärkkästi omimassa myös lammaslaumansa ajatusmaailman tyyliin: ajatuksissa, sanoissa ja teioissa.
Täältä suunnasta on kauhisteltu ihmisten elämistä "valhemaailmassa".
Niinpä; maailmahan luotiin 7 päivässä. Piste.
Tässä ei ole kritiikkiä pilveä* kohtaan.
Minuu kiinnostais elämänmysteerin 'verhontakainen' elämä. Miten virtuaalisessa todellisuudessa oikeasti elämme?
Vasta muutamia vuosikymmeniä sitten hiukkasfyysikot totesivat, että elämme 'läpinäkyvässä' maailmassa; että koko ajan pienhiukkasvuo
kulkee lävitsemme kosmisella nopeudella.
Nämä pikkuveijarit eivät noteeraa Maapallon kivivaippaakaan esteeksi kulkea siitä läpi vauhdin paljoakaan hidastumatta.
Tämä kiinnostaa sen takia, että ajatus on myös sähköistä 'heikkovirtaenergiaa'.
Onko oikeasti mitään salaisia ajatuksia? Mielestäni ei välttämättä. Aina sinun isommat aivoitukset joku täysin ulkopuolinen rekisteröi, tietää niistä.
Tieto tästä n. 10v. sitten sekä hämmästytti, että järkyttikin. Ilmiö vain tiedostui 'kuin manulle illallinen'.- pilvi*
Uskon myös---etteivät ajatuksemme mene hukkaan,näinhän on hyvä jos koemme:)
Yksinäisyys olisi kestämätöntä muuten, siihen se perustuu meidän lajikumppanuutemme.:) Hyvältähän se tuntuu,----myös se ennenkaikkea,että me voimme lähestyä toisiamme sanoin.:)
- pilvi*
Muistathan Pessi ja Illuusian ?
miksi täällä PITÄISI oppia tuntemaan ihminen,ja toinen tärkeä seikka; kirjoittajan kykymme ja asiamme ilmaisutaito ovat niin tuiki eritasoisia. Väkisinhän tulee väärinkäsityksiä,herranen aika...en minäkään kauan pohdi,kuten nytkään,kun vastaan jollekin tai yritän ilmaista,mitä mieltä olen.Sen olen silloin pohtinut ja hyvä on. Voihan ihan varmasti ollakin,että enemmällä pohtimisella olisi tarkempaakin ilmaisua,mutten malta niin paljon aikaa tänne haaskata.
Turha näitä "tuntemisleikkejä" on leikkiä. Pätkääkään en usko näihin tuntemuksiin,vain verbaaliseen kykyyn sanoa jokin asia.
En herran pieksut normaalisti tällaisia kysymyksiä mieti,elän aika kiivaasti muutenkin,siinä jää funtsimiset vähiin nykyisin.Mieluummin kaivan vaikka ojaa tai meen sahalle töihin.
Sitten tästä illuusio--illuusia-leikistä.
Illuusio=havaintoharha,hahmotusvirhe.
Eihän voi olla aito,jos sellaisessa maailmassa elää.
Eteerisessä maailmassa; kaikki on vaan kaunista ja hellää....kaukana kavala maailma.
Illusia-ihminen tarvitsee keskipisteenä olemista,huolenpitoa,ei selviä yksin (Pessi ja Illusia!).
Aitoa on äijänkörilään karvainen kainalo ja kuorsaus vieressä. (ai perhana,siihenhän Illusiakin lopulta ihastui.)
Illusioitten ja haaveiden maailmassa eläminen; jääpi silloin paljon kokematta raadollisestakin maailmasta,mikä onkin sitä "oikeaa" elämää.
Kyllä minäkin näen kauneuden ympärilläni ja nautin siitä,mutta se on luonnollinen osa,ei tärkein; nähdä maailma kauniina ja hyvänä.
Mieluummin olen ihan käsin kosketeltava,lihaa ja verta.
Sopiva (-hko) ihminen lähelläni ja nauttia ihan vaan konkreettisesti fyysisestä läheisyydestä.
Nämä taas vaan tällasia äkkipikasia ajatuksia.- capt.cöpenick*
susmorsian kirjoitti:
miksi täällä PITÄISI oppia tuntemaan ihminen,ja toinen tärkeä seikka; kirjoittajan kykymme ja asiamme ilmaisutaito ovat niin tuiki eritasoisia. Väkisinhän tulee väärinkäsityksiä,herranen aika...en minäkään kauan pohdi,kuten nytkään,kun vastaan jollekin tai yritän ilmaista,mitä mieltä olen.Sen olen silloin pohtinut ja hyvä on. Voihan ihan varmasti ollakin,että enemmällä pohtimisella olisi tarkempaakin ilmaisua,mutten malta niin paljon aikaa tänne haaskata.
Turha näitä "tuntemisleikkejä" on leikkiä. Pätkääkään en usko näihin tuntemuksiin,vain verbaaliseen kykyyn sanoa jokin asia.
En herran pieksut normaalisti tällaisia kysymyksiä mieti,elän aika kiivaasti muutenkin,siinä jää funtsimiset vähiin nykyisin.Mieluummin kaivan vaikka ojaa tai meen sahalle töihin.
Eteerisessä maailmassa; kaikki on vaan kaunista ja hellää....kaukana kavala maailma.
Illusia-ihminen tarvitsee keskipisteenä olemista,huolenpitoa,ei selviä yksin (Pessi ja Illusia!).
Aitoa on äijänkörilään karvainen kainalo ja kuorsaus vieressä. (ai perhana,siihenhän Illusiakin lopulta ihastui.)
Illusioitten ja haaveiden maailmassa eläminen; jääpi silloin paljon kokematta raadollisestakin maailmasta,mikä onkin sitä "oikeaa" elämää.
Kyllä minäkin näen kauneuden ympärilläni ja nautin siitä,mutta se on luonnollinen osa,ei tärkein; nähdä maailma kauniina ja hyvänä.
Sopiva (-hko) ihminen lähelläni ja nauttia ihan vaan konkreettisesti fyysisestä läheisyydestä.
Nämä taas vaan tällasia äkkipikasia ajatuksia.Illuusio sanaa on käytetty vuosia kirjallisuudessa epätodellisten miellerakennelmien, 'norsunluutornien' kehittelyjen yhteydessä.
Illuminaatio: valaistuminen, sisäinen ymmärrys (yliaistillisesti)
Wikipedian sanakirja i-alkuisista sanamerkityksistä. - tolloille
capt.cöpenick* kirjoitti:
Illuusio sanaa on käytetty vuosia kirjallisuudessa epätodellisten miellerakennelmien, 'norsunluutornien' kehittelyjen yhteydessä.
Illuminaatio: valaistuminen, sisäinen ymmärrys (yliaistillisesti)
Wikipedian sanakirja i-alkuisista sanamerkityksistä.luetaan sivistyssanakirjaa.
- joskus on*
tolloille kirjoitti:
luetaan sivistyssanakirjaa.
hiuksenhieno ero näissä " sivistys-sanoissakin. On olemassa jotakin hyvin eteeristä ja herkkää,johon ei aina löydy ilmaisua, kielikin on vajavainen,kuinkas muuten!
Siinä, tulee mukaan taide, niin musiikin--- kuvailmaisun---runon kieli, jolloin saadaan käsitys siitä mitä halutaan sanoa.
Se on kaikkia rikastuttavaa ja näyttää, että on olemassa muutakin kuin tämä elämän
inhorealismi. - taide koskettavaa
joskus on* kirjoitti:
hiuksenhieno ero näissä " sivistys-sanoissakin. On olemassa jotakin hyvin eteeristä ja herkkää,johon ei aina löydy ilmaisua, kielikin on vajavainen,kuinkas muuten!
Siinä, tulee mukaan taide, niin musiikin--- kuvailmaisun---runon kieli, jolloin saadaan käsitys siitä mitä halutaan sanoa.
Se on kaikkia rikastuttavaa ja näyttää, että on olemassa muutakin kuin tämä elämän
inhorealismi.Taide on käsinkoskettavaa, sydämeen käypää ja konkreettista. Miksi teet siitä tosi mutkikasta? Jokainen ymmärtää taidetta omalla tavallaan ja se on ihan ok. Miksi tehdä taiteesta jotain yli pilvien leijuvaa vain joidenkin erikoismättöä. Jokainen ymmärtää.
- pilvi*
taide koskettavaa kirjoitti:
Taide on käsinkoskettavaa, sydämeen käypää ja konkreettista. Miksi teet siitä tosi mutkikasta? Jokainen ymmärtää taidetta omalla tavallaan ja se on ihan ok. Miksi tehdä taiteesta jotain yli pilvien leijuvaa vain joidenkin erikoismättöä. Jokainen ymmärtää.
taidekokemus nostaa arjen yläpuolelle.
- isoäiti*
pilvi* kirjoitti:
Taide voi olla myös työtä, jokapäiväistä ja arkista.
- pilvi*
isoäiti* kirjoitti:
Taide voi olla myös työtä, jokapäiväistä ja arkista.
Niin koen minäkin 90 % on arkista työtä.
joskus on* kirjoitti:
inhorealismi.joutessain.
Ei kai ihan "inho"realismia tuokaan kuvaukseni arjen onnesta,miehestä karvoineen kaikkineen.
Inhorealismi "liioittelee" asioitten huonoina pidettyjä puolia.Onko siis arkinen elämä inhottavaa....
No,naturalismi sitten lähinnä,jos nimityksiä elämiselle yleensä tarvitsemmekaan.
Ripaus romantisointia sitten mausteeksi.pilvi* kirjoitti:
ja vain totuus, milloinka sinä maalaat? kun päivät pitkät olet palstalla kirjoittamassa ja voimistelet, käyt asioilla, laitat kai ruokaakin, käy vieraita, ja nukutkin kai, ja oleskelet mökillä ja sieltäkin kirjoittelet tänne.
Oletko vain vilkkaalla mielikuvituksella varustettu ihminen, joka syöttää täällä palstalaisille puuta heinää. Teeppäs selkoa vähäsen että uskottavuus palaisi. Olen lukenut taiteilijoista jotka keskittyy maalaamiseen, niin että ottavat täysin oman ajan päivittäin, milloinka ryhtyvät maalaamaan, ja keskittyvät siihen.
Uteliaisuuteni kun heräsi taasen.- pilvi*
monica kirjoitti:
ja vain totuus, milloinka sinä maalaat? kun päivät pitkät olet palstalla kirjoittamassa ja voimistelet, käyt asioilla, laitat kai ruokaakin, käy vieraita, ja nukutkin kai, ja oleskelet mökillä ja sieltäkin kirjoittelet tänne.
Oletko vain vilkkaalla mielikuvituksella varustettu ihminen, joka syöttää täällä palstalaisille puuta heinää. Teeppäs selkoa vähäsen että uskottavuus palaisi. Olen lukenut taiteilijoista jotka keskittyy maalaamiseen, niin että ottavat täysin oman ajan päivittäin, milloinka ryhtyvät maalaamaan, ja keskittyvät siihen.
Uteliaisuuteni kun heräsi taasen.mutta sävy jolla lähestyt minua kysymyksilläsi, ei anna aihetta selontekoon.
Valitan. - pilvi*
susmorsian kirjoitti:
joutessain.
Ei kai ihan "inho"realismia tuokaan kuvaukseni arjen onnesta,miehestä karvoineen kaikkineen.
Inhorealismi "liioittelee" asioitten huonoina pidettyjä puolia.Onko siis arkinen elämä inhottavaa....
No,naturalismi sitten lähinnä,jos nimityksiä elämiselle yleensä tarvitsemmekaan.
Ripaus romantisointia sitten mausteeksi.et ollut mielessäni, saati kirjoituksesi...siinä mitään ole havainnut,vaan liittyi puhtaasti
kirjoittamaani aiheeseen.
Ole ihan rauhassa vaan omana itsenäsi.... pilvi* kirjoitti:
mutta sävy jolla lähestyt minua kysymyksilläsi, ei anna aihetta selontekoon.
Valitan.olen tottunut menemään asioihin suoraviivaisesti, kiemurtelematta, silloin kun asioista keskustellaan.
Ei olisi luullut olevan vaikeaa vastata, mutta näköjään olikin. Se taas herättää uusia kysymyksiä henkilöstä ja luotettavuudesta.- pilvi*
monica kirjoitti:
olen tottunut menemään asioihin suoraviivaisesti, kiemurtelematta, silloin kun asioista keskustellaan.
Ei olisi luullut olevan vaikeaa vastata, mutta näköjään olikin. Se taas herättää uusia kysymyksiä henkilöstä ja luotettavuudesta.kyseenalaistat kirjoittamaani? Tuntuuhan se loukkaavalta. On minulla mielikuvitusta
mutta en käytä sitä palstan sumuttamiseen. En myöskään ole oppinut olemaan kertomatta elämästäni. Varmaan pääsisinkin helpommalla silloin.
Katsos Monica mökillä en maalaa, täällä on muut työt tärkeämpiä, ja kaikkein tärkeintä on ollut perhe ja ihmiset. Enempää en nyt kykene luettelemaan,elämänihän on mieheni kuoleman jälkeen hiljentynyt vähitellen.
En tiedä vielä itsekään mitä edessäni on....se mikä on ollut,siitä olen kertonut. pilvi* kirjoitti:
kyseenalaistat kirjoittamaani? Tuntuuhan se loukkaavalta. On minulla mielikuvitusta
mutta en käytä sitä palstan sumuttamiseen. En myöskään ole oppinut olemaan kertomatta elämästäni. Varmaan pääsisinkin helpommalla silloin.
Katsos Monica mökillä en maalaa, täällä on muut työt tärkeämpiä, ja kaikkein tärkeintä on ollut perhe ja ihmiset. Enempää en nyt kykene luettelemaan,elämänihän on mieheni kuoleman jälkeen hiljentynyt vähitellen.
En tiedä vielä itsekään mitä edessäni on....se mikä on ollut,siitä olen kertonut.että mökilläsi maalaisit, vaan päinvastoin ilmaisin, että mökkeilykin vie aikaasi maalaamiselta, mikäli harrastat sitä.
Se että kerrot elämän tarinaasi täällä, joka on tietysti oma asiasi,,,,tämä palsta on vallan väärä paikka, mutta jos saat lohtua niin, siitä vaan.
Mutta en saanut vastaustasi,,,, koska maalaat,,,,, siksi kysynkin vielä uudelleen? Onko se pätkätyötä päivän mittaan vai yötyötä, vai milloin inspiraatio iskee?- pilvi*
monica kirjoitti:
että mökilläsi maalaisit, vaan päinvastoin ilmaisin, että mökkeilykin vie aikaasi maalaamiselta, mikäli harrastat sitä.
Se että kerrot elämän tarinaasi täällä, joka on tietysti oma asiasi,,,,tämä palsta on vallan väärä paikka, mutta jos saat lohtua niin, siitä vaan.
Mutta en saanut vastaustasi,,,, koska maalaat,,,,, siksi kysynkin vielä uudelleen? Onko se pätkätyötä päivän mittaan vai yötyötä, vai milloin inspiraatio iskee?Kun maalasin aktiivisemmin Sipoon vuosina, maalasin ennenkaikkea silloin kun aika antoi myöden.
Pisin aika oli 18t. vuorokaudesta, lukuunottamatta ruoka ja kahvitaukoja.
Joskus jokin työ vaati yömyöhään työskentelyä, koska silloin sain olla häiriöttä.
Kyllä, se on sisäinen tarve,ajoittain olen kokenut, jopa paenneenikin siihen harrastukseen, jossa sain toteuttaa itseäni. Silloin on ollut ympäröivän elämän
paine liikaa.
Tietenkin se on pätkätyötä, hiljalleen edistyvää, voih joskus työ ohjaa itse,on tehtävä jokin tasapainottava joko värisävy tai pidettävä tuumaustauko katsella kauempaa,jättää pariksi kuukaudeksi ---vuodeksikin! Ei siinä pelkällä järjellä tehdä, vaan koko
ihminen on siinä tunteineen, alitajuineenkin.
En jaksaisi paneutua analysoimaan, kun teen mieluimmin. Kerroin nyt kuiitenkin miten koen,---- milloin maalaan se tulee---- kun on tullakseen! - hyvin kirjoitit susm
susmorsian kirjoitti:
Nämä taas vaan tällasia äkkipikasia ajatuksia.susmorsian
- Maalaismies*
Nimimerkillä säännöllisesti kirjoittava ei pitkän päälle voi ketään hämätä. Kyllä siinä tahtoen tai tahtomattaan tulee kertoneeksi itsestään koko lailla paljon. Ahkerat palstalukijat oppivat tunnistamaan nikittömänkin kirjoittajan hänen mielipiteistään, kirjoitustyylistään ja -virheistään.
Kuinka paljon nyt yleensä voi tuntea lähimmäistään, on kysymyksenarvoinen asia.- pilvi*
että ihmisen persoonallisuus on läsnä, sehän juuri on se ilahduttava tekijä, silloin
kun löytää inhimillisyyttä kirjoittajista. pilvi* kirjoitti:
että ihmisen persoonallisuus on läsnä, sehän juuri on se ilahduttava tekijä, silloin
kun löytää inhimillisyyttä kirjoittajista.vois enempää ennää ärsyttää....mikä se sinun paljon paasaamasi inhimillyys sitten on.
- pilvi*
susmorsian kirjoitti:
vois enempää ennää ärsyttää....mikä se sinun paljon paasaamasi inhimillyys sitten on.
Hyvät naurut sait aikaan...kiitos.Mikäs se nyt tällä kertaa sinua ärsyttää! :D
- päivi*
pilvi* kirjoitti:
kun löytää inhimillisyyttä kirjoittajista.Netti oli kovassa käytössä kun etsin mitä oikein sanat merkitsevät. Hieroin älynystyröitä aamutuimaan. Jotenkin asettelin Wikipedian avulla illuusion havaintoharhaksi- kangastukseksi joka sitten kirvoittaa luovuuden esille. Luovuus on jonkinasteinen leikkimieli, joka ikäänkuin leikkii rakastamiensa kohteiden kanssa. Katsellessa esim taulua, miettiessä värien sävyjä piirroksissa, alkaa mielikuvitus lentää ja taideteos puhutella monella tavoin katsojaa.
Romaaneja lukiessa saattaa samaistua johonkin roolihenkilöön jäädä ikäänkuin koukkuun. Pahinta on jos yrittää samaistua roolihenkilöön, siitä on päästävä irti mahdollisimman pian, toteamalla minä olen minä, en tuo sankari.
Voisiko siis illuusia olla leikkimielisyyden visuaalinen tuote, joka ilahduttaa tekijää aktivoi katsojien,lukijoiden ja kuuntelijoiden aistit ammentamaan omia mielikuvia sisäisestä lähteestämme. Teos siis puhuttelee katsojaa, lukijaa, kuuntelijaa.
Summa summarum, illuusiot, illuusiat johtavat luovuuden lähteille, joka meissä kaikissa asuu, on vain heräteltävä luovuus esille. Tee sitä mikä sinua kiehtoo, täytetään mielikuvat ilolla, hauskuudella.
Huonotkin asiat on käsiteltävä sellaisina kun ne eteen tulevat ja ratkaistava ne parhaalla mahdollisella tavalla. Ratkaisusta, selviytymisestä saamme voimaa ja syyn elämän todellisten olosuhteiden havaitsemisesta.
Lainaan tähän C. G. Jungin näkemystä:
"Luova mieli leikkii rakastamiensa kohteiden kanssa". - pilvi*
päivi* kirjoitti:
Netti oli kovassa käytössä kun etsin mitä oikein sanat merkitsevät. Hieroin älynystyröitä aamutuimaan. Jotenkin asettelin Wikipedian avulla illuusion havaintoharhaksi- kangastukseksi joka sitten kirvoittaa luovuuden esille. Luovuus on jonkinasteinen leikkimieli, joka ikäänkuin leikkii rakastamiensa kohteiden kanssa. Katsellessa esim taulua, miettiessä värien sävyjä piirroksissa, alkaa mielikuvitus lentää ja taideteos puhutella monella tavoin katsojaa.
Romaaneja lukiessa saattaa samaistua johonkin roolihenkilöön jäädä ikäänkuin koukkuun. Pahinta on jos yrittää samaistua roolihenkilöön, siitä on päästävä irti mahdollisimman pian, toteamalla minä olen minä, en tuo sankari.
Voisiko siis illuusia olla leikkimielisyyden visuaalinen tuote, joka ilahduttaa tekijää aktivoi katsojien,lukijoiden ja kuuntelijoiden aistit ammentamaan omia mielikuvia sisäisestä lähteestämme. Teos siis puhuttelee katsojaa, lukijaa, kuuntelijaa.
Summa summarum, illuusiot, illuusiat johtavat luovuuden lähteille, joka meissä kaikissa asuu, on vain heräteltävä luovuus esille. Tee sitä mikä sinua kiehtoo, täytetään mielikuvat ilolla, hauskuudella.
Huonotkin asiat on käsiteltävä sellaisina kun ne eteen tulevat ja ratkaistava ne parhaalla mahdollisella tavalla. Ratkaisusta, selviytymisestä saamme voimaa ja syyn elämän todellisten olosuhteiden havaitsemisesta.
"Luova mieli leikkii rakastamiensa kohteiden kanssa".Olen aivan ihastunut.....kiitos päivään tuli kimallus-säteitä !
- Seku
pilvi* kirjoitti:
Olen aivan ihastunut.....kiitos päivään tuli kimallus-säteitä !
ja syvälleluotaavaa.
Muuta en oikein pysty sanomaan.
Tuosta taiteentekemisestä kuitenkin sen verran, että esm. harrastelijamaalari, tai novellikirjoittaja voivat mielestäni panostaa paljoon muuhunkin, ja maalata silloin kun tulevat "sille päälle." päivi* kirjoitti:
Netti oli kovassa käytössä kun etsin mitä oikein sanat merkitsevät. Hieroin älynystyröitä aamutuimaan. Jotenkin asettelin Wikipedian avulla illuusion havaintoharhaksi- kangastukseksi joka sitten kirvoittaa luovuuden esille. Luovuus on jonkinasteinen leikkimieli, joka ikäänkuin leikkii rakastamiensa kohteiden kanssa. Katsellessa esim taulua, miettiessä värien sävyjä piirroksissa, alkaa mielikuvitus lentää ja taideteos puhutella monella tavoin katsojaa.
"Luova mieli leikkii rakastamiensa kohteiden kanssa".Arvelen, että olet lukenut ja kirjoittanut paljon. Tämä C. G Jung on hyvin vaikuttava ihmismielen tuntija mm. unitutkimuksen osalta.
Eikös hän ollut itsensä S Freudin oppilas ja seuraaja?
Ennen saattoi kesken viestin googlettaa; nyt näin tehdessä viesti katoaa bitti avaruuteen.- Hintriika*
capt.cöpenick kirjoitti:
Arvelen, että olet lukenut ja kirjoittanut paljon. Tämä C. G Jung on hyvin vaikuttava ihmismielen tuntija mm. unitutkimuksen osalta.
Eikös hän ollut itsensä S Freudin oppilas ja seuraaja?
Ennen saattoi kesken viestin googlettaa; nyt näin tehdessä viesti katoaa bitti avaruuteen.Avaa Google uudessa välilehdessä tai uudessa ikkunassa, niin viestisi pysyy tallessa siellä toisessa välilehdessä!
huume-illusioitten,trippien avulla?
Oikeastaan lähes kaikkien maailmankuulujen pop-muusikoiden huumeitten käyttö on julkistettu viime vuosikymmeninä.
Beatlesit,Nirvana,Janis Joplin,Morrison jne,jne.Listasta tulisi hyvin lyhyt,jos julkituotaisiin ns. "puhtaat taiteilijat."
Onko siis taidetta tällaisilla illusioilla,huumeitten avulla tehty taide,psykedeeliset mielenvääristymät,ovatko ne "taidetta?"
Onhan myös tunnettua 1920-30 luvuilla Suomessakin huumenappailu.
Eräs tutkija mainitsee,että että 1920-luvulla itseään kunnioittava helsinkiläiskirjailijan elämäntapaan kuului heittää "pienet valkoiset",kokaiinia,siinä missä oleskelu Brondan kahvilassa.
Tietyissä piireissä,erityisesti taiteilijoiden,oli morfiinin,kokaiinin,heroiinin,amfetamiinin käyttö "coolia."
No,1960-70 luvut ovatkin sitten asia erikseen ja nykyaika.
Samoin tunnettiin 1920-luvulla psykoaktiivisten sienten käyttö.
Mistä johtuu,että nimenomaan taiteilijat ja "taiteilijat" olivat jo valmiiksi sekopäisiä sekoittaakseen päätään vielä enemmän saadakseen lisää illusioita huumeitten avulla.
1920-luvulla "pientä valkoista",kokaiinia tai oopiumia kuului käyttää taiteilijapiireissä,se oli muoti-ilmiö.
Esimerkiksi Mika Waltari,Olavi Paavolainen,Otto Donner jne,ovat kertoneet kokeilleensa,jopa käyttäneensäkin "aineita."
Tämä illuusio....harhakuva,todellisuuden vääristymä,nyt vain inspiroi tämänkin aiheen ottamaan.Mutta ihan vain näin lyhyesti,tästä nykyisin niin vakavasta aiheesta,aineista,joittten käyttöä taiteilijat ovat pitäneet leikkinä ja imageen kuuluvana.
Lopuksi taas terveiset pilville; kyllä sinut olemme oppineet tunnistamaan näistä "lisänikeistäkin", kerrassaan omituista on edelleen itseään kiitellä ja kannustaa.
humanitäärisesti inhimilliset terveiseni...sus- pilvi*
Mahdatko olla vielä aamulla aineissasi? Kuvittelet jotain lisänikkejä. Luettele ne!
En ole edes huomennut kenenkään kehuneen minua.
Älytön väite! - Pilvi*
pilvi* kirjoitti:
Mahdatko olla vielä aamulla aineissasi? Kuvittelet jotain lisänikkejä. Luettele ne!
Älytön väite!Huomenta!
Sain tässä kahvit keitettyä, ja paistettua patongin itselleni. OLishan tuossa jakaakin,rapeana kun odotan jäähtymistä.
No niin, palatakseni tuohon miten diagnisoit tällä palstalla, et ole nyt tarkkailuluokan opettaja, jos ammatti on jäänyt päälle! Rankka ammatti onkin,mutta heitä sellaiset turhat luulot. Jos nyt haluat niin luettele epäilemäsi "lisänikit" niin katsotaan.
Hyvä, sentään tuo humanismi jolla lähetät terkut! Tuohon sopii / Full i fan, som kyrkan full av bönder :D - pilvi*
Tuosta huuneiden käyttöön liittyvästä itseilmaisusta, on vaikeaa mennä sanomaan muuta kuin oman mielipiteensä.
Selväähän se on, että niiden aiheuttamat hallusinaatiot ovat myöskin kuvattavissa.
Katsoja saa kyllä enenmmänkin vatsaväänteitä, yrittäessään tulkinta niitä. Tavallinen katsoja,joihin lukeudun Tuo Salvador Dalin surrealistinen hajoitettu maailmankuva, taas saattaa ilmentää hänen kokemuksiaan maailmasta henkisellä tasolla.
Sen verran ymmärämme varmaan Sus molemmat, että purkamalla tuskallisia tunteita,
pääsee niistä eroon.
Quernica työ on vaikuttava dokumentti. Kovin paljon en ole tutkinut Dalin tuotantoa, kun sekin oma lajinsa taiteen ymmärtärtämisestä. Asiantuntijoita riittää! Pilvi* kirjoitti:
Huomenta!
Sain tässä kahvit keitettyä, ja paistettua patongin itselleni. OLishan tuossa jakaakin,rapeana kun odotan jäähtymistä.
No niin, palatakseni tuohon miten diagnisoit tällä palstalla, et ole nyt tarkkailuluokan opettaja, jos ammatti on jäänyt päälle! Rankka ammatti onkin,mutta heitä sellaiset turhat luulot. Jos nyt haluat niin luettele epäilemäsi "lisänikit" niin katsotaan.
Hyvä, sentään tuo humanismi jolla lähetät terkut! Tuohon sopii / Full i fan, som kyrkan full av bönder :Dmuillakin on olla oikeus omana itsenään kuin sinulla, mitä se oma itseys sitten liekään.
Mites sinä nyt noin reagoit...enhän toki ole "kaikkien" taiteilijoitten lisäaineitten käytöstä puhunutkaan.
Älähän nyt yksin minua diagnisoi diagnisoinnista,tarttunut kai sinusta se.
Oletko muuten huomannu,etten kovin ylentele minä itseäni täällä,jopa tuo alkoholin käyttö,joka tuntuu monia niin kiinnostuvan,niin erittäin vähäistä onkin,ei tipottelua ja kaappijuoppoutta.Kumma juttu,miten kiinnostaakin...ja minä senkun yllytän....hehheh.
Mutta "totuuksiani" en niin helposti paljastelekaan.
Sitäpaitsi huomioni tuosta "itsensä ylentämisestä" voi olla väärinkin....errare humanum est....inhimillistä...juu.
Ja vielä toisen kerran se antiikin papan tokaisu:
"Se joka kadottaa luottamuksen (uskottavuutensa), ei voi kadottaa enää mitään muuta."
Se on ainakin tosi...ei mikään illuusio-illuusia.Pilvi* kirjoitti:
Huomenta!
Hyvä, sentään tuo humanismi jolla lähetät terkut! Tuohon sopii / Full i fan, som kyrkan full av bönder :Dpitää oikaista kyllä.Siellä ei nimenomaan diagnisoitu,siellä lapset saivat yrittää parantaa pahaa oloaan,huomata monetkin,että hekin ovat ihan "normaaleja",syyt vaan niin moninaisia tavallisella luokalla pärjäämiseen,joten joko joutuivat tai pääsivät tarkkikselle.
- pilvi*
susmorsian kirjoitti:
pitää oikaista kyllä.Siellä ei nimenomaan diagnisoitu,siellä lapset saivat yrittää parantaa pahaa oloaan,huomata monetkin,että hekin ovat ihan "normaaleja",syyt vaan niin moninaisia tavallisella luokalla pärjäämiseen,joten joko joutuivat tai pääsivät tarkkikselle.
En ole sisäistänyt tuollaista sanontaa, jota tunnutte viljelevän täällä, samoin kuin moninikkisyys, on minulle vieraita ajatuksia.
Oma luottamukseni ihmisiin, on aina ollut tärkeä, kolkolta tuntuisi elää sellaisessa maailmassa,jossa en uskaltaisi luottaa. Aina silloin joutuisi epäilemään!
Ihan niin sinisilmäinen en ole ettenkö luottaisi omaan järkeeni niissäkin asioissa.
Se intuutio näes:D Voippa nyt hyvin, ja kiitos kun kerroit systeemeistä tarkkailuluokilla. - Maalaismies*
Taiteilijoiden kännäämisistä ja huumetripeistä tiedetään, koska he ovat yksinäisiä pirulaisia ja muutenkin "läpinäkyviä". Se vain on saletti ettei kunnollista taidetta huumeissa tehdä. Ei Sibeliuksen viulukonserttoa pysty soittamaan kuin huippuvireessä oleva terve viulisti. Sibelius itsekin on sanonut ettei humalassa ole ainuttakaan nuottia kirjoittanut.
pilvi* kirjoitti:
En ole sisäistänyt tuollaista sanontaa, jota tunnutte viljelevän täällä, samoin kuin moninikkisyys, on minulle vieraita ajatuksia.
Oma luottamukseni ihmisiin, on aina ollut tärkeä, kolkolta tuntuisi elää sellaisessa maailmassa,jossa en uskaltaisi luottaa. Aina silloin joutuisi epäilemään!
Ihan niin sinisilmäinen en ole ettenkö luottaisi omaan järkeeni niissäkin asioissa.
Se intuutio näes:D Voippa nyt hyvin, ja kiitos kun kerroit systeemeistä tarkkailuluokilla.kyllä siihen voi aika tavalla luottaakin.
Mutta kun asiat sanotaan suoraan,eikö totta,mennään taas eteenpäin.
Hyvää intuitiivisen impulsiivista intohimoisen idearikasta päivää sinullekin....lähen tässä kymmenen bussilla taas pällistelemään Hervannan porukkaa, no kaupoilla siel käyn,ei tarvitse keskustaan.
Siellä jos missä,on inhimillisyyden sekalainen ilmapiiri,eniten muualta maailmaa tulleita ja tätä ns.yhteiskunnan laitapuolen väkeäkin,jotka eivät häpeile tätä erilaisuuttaan "kunnollsten" kansalaisten joukossa.pilvi* kirjoitti:
Älytön väite!Niin,nyt vasta vastaan tuohon kysymykseesi,kun en monesti aamun jälkeen koneella käy.
Ei tämä mukavaa ole kun pitää samaa asiaa tolkutella moneen kertaan,mutta vielä tämän kerran sanon,mistä on kyse.Kyllä asiat on selvitettävä,kun et tunnu ymmärtävän,halua muka ymmärtää.
Turha sinun on väittää,ettet Päivinä,nyt Sekunakin ynnä millon minkinlaisilla sanoilla kirjoittaisi.En minä täällä suurennuslasilla tiiraa,hoksaahan tuon kuka hyvänsä.
Sen kun kirjoitat vaan,siitä ei ole kyse,vaan oikeudenmukaisuudesta....kun et sitä myönnä.Ja silloin tuleekin,on tullutkin se uskottavuuden menetys,jos ihminen valehtelee.Tuosta Sekusta vielä,jossain lisäsit kirjoitukseesi tässä tapauksessa,että unohdit lisätä pilvin.sitä en etsimään ala kuitenkaan.
Nöyryyttävää ja naurettavaakin on tällaisesta kättä vääntää,mutta valehtelemista ja tahallista "sumuttamista" en siedä.
Toivottavasti tämä on viimeinen kerta,kun tästä minun tarvitsee kirjoittaa.olen yrittänyt ystävällisesti saada päähäsi mahtumaan,ettei sinulla ole oikeutta hyppiä täällä yltiöpäänä,tehden,mitä mieleesi juolahtaa.Se hämmentää kanssakirjoittajia.
Olen itse sellainen ihminen,joka asiat selvittää,jos omasta mielestä on selvitettävää,sitten voin unohtaa ne.
Tämän kirjoitukseni jälkeen minulle on ihan sama,millä tyylillä jatkat,olenhan sanottavani sanonut.
Ilmeisesti se pieni lapsi sinussa ei ymmärrä,miten hyppelysi vaikuttavat.Olisko jo aika aikuistua ainakin tässä asiassa,kanssaihmisten huomioonottamisessa.- Pilvi*
susmorsian kirjoitti:
Niin,nyt vasta vastaan tuohon kysymykseesi,kun en monesti aamun jälkeen koneella käy.
Ei tämä mukavaa ole kun pitää samaa asiaa tolkutella moneen kertaan,mutta vielä tämän kerran sanon,mistä on kyse.Kyllä asiat on selvitettävä,kun et tunnu ymmärtävän,halua muka ymmärtää.
Turha sinun on väittää,ettet Päivinä,nyt Sekunakin ynnä millon minkinlaisilla sanoilla kirjoittaisi.En minä täällä suurennuslasilla tiiraa,hoksaahan tuon kuka hyvänsä.
Sen kun kirjoitat vaan,siitä ei ole kyse,vaan oikeudenmukaisuudesta....kun et sitä myönnä.Ja silloin tuleekin,on tullutkin se uskottavuuden menetys,jos ihminen valehtelee.Tuosta Sekusta vielä,jossain lisäsit kirjoitukseesi tässä tapauksessa,että unohdit lisätä pilvin.sitä en etsimään ala kuitenkaan.
Nöyryyttävää ja naurettavaakin on tällaisesta kättä vääntää,mutta valehtelemista ja tahallista "sumuttamista" en siedä.
Toivottavasti tämä on viimeinen kerta,kun tästä minun tarvitsee kirjoittaa.olen yrittänyt ystävällisesti saada päähäsi mahtumaan,ettei sinulla ole oikeutta hyppiä täällä yltiöpäänä,tehden,mitä mieleesi juolahtaa.Se hämmentää kanssakirjoittajia.
Olen itse sellainen ihminen,joka asiat selvittää,jos omasta mielestä on selvitettävää,sitten voin unohtaa ne.
Tämän kirjoitukseni jälkeen minulle on ihan sama,millä tyylillä jatkat,olenhan sanottavani sanonut.
Ilmeisesti se pieni lapsi sinussa ei ymmärrä,miten hyppelysi vaikuttavat.Olisko jo aika aikuistua ainakin tässä asiassa,kanssaihmisten huomioonottamisessa.En ole kirjoittanut sekuna enkä päivinä, hirveveätä kun niin luullaan! Kuinka on mahdollista että niin luulet?
En voi ymmärtää tällaista sekaannusta! Miksi niin tekisin,hyvä ihminen?
Luultiinhan,että kirjoitin myös *kukkahameena* Onks tää joku luulotautisten kerho!
Pyydä niitä itse ilmoittautumaan,että pääsisin tällaisesta! - On asioita
Pilvi* kirjoitti:
En ole kirjoittanut sekuna enkä päivinä, hirveveätä kun niin luullaan! Kuinka on mahdollista että niin luulet?
Luultiinhan,että kirjoitin myös *kukkahameena* Onks tää joku luulotautisten kerho!
Pyydä niitä itse ilmoittautumaan,että pääsisin tällaisesta!Joita ei voi selittää ja toinen ei voi ymmärtää,,, kun se on vaikeaa niin se ON!
- myötätuntoinen*
Pilvi* kirjoitti:
En ole kirjoittanut sekuna enkä päivinä, hirveveätä kun niin luullaan! Kuinka on mahdollista että niin luulet?
Pyydä niitä itse ilmoittautumaan,että pääsisin tällaisesta!Tuo suden touhu alkaa olla jo vainoharhaista, ihmeen ymmärtäväinen jaksat olla. En yhtään ihmettele että saat paljon vastauksia ja kehuja, olet ne ansainnut vaikka et varmaan sen takia kirjoita. Selitys voi olla vain suunnaton kateus, vaikkei hän sitä ikinä myönnä. Kiva lukea alotuksiasi, vedät niihin paljon hyviä kirjoittajia jotka vastaavat asiaasi, eivät repostele persoonaasi. Kaikkea hyvää!
- minä vaan
susmorsian kirjoitti:
Niin,nyt vasta vastaan tuohon kysymykseesi,kun en monesti aamun jälkeen koneella käy.
Ilmeisesti se pieni lapsi sinussa ei ymmärrä,miten hyppelysi vaikuttavat.Olisko jo aika aikuistua ainakin tässä asiassa,kanssaihmisten huomioonottamisessa.Tuo oN moninikkinen reetta joka kirjoittelee päivinä*.
Ei saa pilviä syyllistää. - on vanha
susmorsian kirjoitti:
Ilmeisesti se pieni lapsi sinussa ei ymmärrä,miten hyppelysi vaikuttavat.Olisko jo aika aikuistua ainakin tässä asiassa,kanssaihmisten huomioonottamisessa.Palstalainen samanalaisia höpinöitä vuodesta toiseen vain väliin nikkiä vaihtaen aina kun saa tarpeeksi nenälleen.
Maalaismies* kirjoitti:
Taiteilijoiden kännäämisistä ja huumetripeistä tiedetään, koska he ovat yksinäisiä pirulaisia ja muutenkin "läpinäkyviä". Se vain on saletti ettei kunnollista taidetta huumeissa tehdä. Ei Sibeliuksen viulukonserttoa pysty soittamaan kuin huippuvireessä oleva terve viulisti. Sibelius itsekin on sanonut ettei humalassa ole ainuttakaan nuottia kirjoittanut.
opus 47 en kyllästyne koskaan.
Nii,onhan meissä jokaisessa omat "pimeät puolemme",ei ole siloinen kukaan kaikkinensa,vaikka sellainen kuva itsestään suotuisampi antaa.Onhan se tietysti ihan inhimillistä,että edullisimmat puolemme tuomme esille.
Mutta,taas kerran,mahdotonta eikä tarvittavaakaan "oikeaa" kuvaa läsnäolevista maalailla.
Ja sitten toisinkin päin...ankaramman kuvan itsestään antava,joka ei tahdo jokaikistä sisäänsä päästää kurkistamaan,voi todellisuudessa olla mitä lempein ja auttavaisin ihminen.Kenelle haluaa....ei kaikille.
Minäkin tällainen "totuuden torvi",hehheh,no torvi ainakin ihan hellästi sanottuna.
No,jos jokin torvi olisin,niin mieluisin oisi sitten vaikka alttosaksofoni,sillä saa niin vahvat,intohimoisetkin ja hellätkin sävelet.susmorsian kirjoitti:
opus 47 en kyllästyne koskaan.
Nii,onhan meissä jokaisessa omat "pimeät puolemme",ei ole siloinen kukaan kaikkinensa,vaikka sellainen kuva itsestään suotuisampi antaa.Onhan se tietysti ihan inhimillistä,että edullisimmat puolemme tuomme esille.
Mutta,taas kerran,mahdotonta eikä tarvittavaakaan "oikeaa" kuvaa läsnäolevista maalailla.
Ja sitten toisinkin päin...ankaramman kuvan itsestään antava,joka ei tahdo jokaikistä sisäänsä päästää kurkistamaan,voi todellisuudessa olla mitä lempein ja auttavaisin ihminen.Kenelle haluaa....ei kaikille.
Minäkin tällainen "totuuden torvi",hehheh,no torvi ainakin ihan hellästi sanottuna.
No,jos jokin torvi olisin,niin mieluisin oisi sitten vaikka alttosaksofoni,sillä saa niin vahvat,intohimoisetkin ja hellätkin sävelet.taas itseni esille tuoda,
Lähden sinne Prahaan,asunto jo on.susmorsian kirjoitti:
taas itseni esille tuoda,
Lähden sinne Prahaan,asunto jo on.Eikä kun alareunan mainos hyökkäs 'öögaani'.
www.minnesota-hoito.fi/alkoholi
Tallainen tuote on parhaillaan käytössä. Vecchia Romagna, italialainen brandy. Varmaan itsensä Baccuksen tislaamosta!! O sole miio!
Illuusioista illuusiaan!
Taas kun aukaistessani koneen, olin niin intuitiivinen, että törmäsin tähän sananvaihtoomme...voi meitä.
Otanpa esille tämän ihan vertauksena siihen, mitä täällä nykyisin "keskustellaan", eikö totta....eroa on.
Mihin on hävinnyt tällainen impulsiivinen "yhteydenotto", olemmeko jo vanhuksia, kuten minä tänään...huomasin, miten heitteillejättänyt olen normaaliuteen tottuneen elämäni, siitä iloitsin...kun huomasin, että tyhjänpäiväistä on ruveta ovenpienoja hinkkaamaan. Sen sijaan olen saanut kohdata vaikeuksia, jotka olen ilmeisesti kestänyt.
Maalausintoa sulle sirkkusein, lähettää kaheksanpilkkuinen leppäkerttu.- sinisirkku-ekj
OLihan hauskaa törmätä tähänkin ketjuun! Todella, kävimme läpi ihan hyvän **ottelun**, jollaisesta voi jopa pitää, kun asiat selviää.
Se, mikä on ollut minullekin tärkeää elämässä yleensä, on pöydän pyyhkiminen
puhtaaksi! Siihen ei silloin tarvitse palata:D
Nettimaailma onkin vaikeasti hahmoteltavissa joillekin, kun on meitäkin niin monenlaisia.
Tuossa vaiheessa on minullakin tuntosarvet niin herkkinä aistimaan ympäristöäni täällä ! Olemassahan ne on vieläkin, mutta **rullaan ne sisään joidenkin kohdalla.
Hymyilytti lukiessani repliikkejämme, valtaosin kun olen aika käytännönläheinen ihminen arkielämässäni. Jopa arvostan sitä ilman naisellisia affekteja.
Mutta se mielikuvituksen osa ei lupaa kysy tunkiessaan esiin, ohittaa järkisyyt nauraen ja tekee elämästä välillä juhlaa:D
Siellä se leppäkerttu Sinusta muistuttaa, suurella viidakon rehevällä lehdellä:D
Patterit puuttuu kamerasta, enkä vielä tällä uudella koneella ole kokeillutkaan ajaa kuvia sisään. Laitan sen Galleriaan kun onnistun.
Niin ihana on päivä ollut paisteessa! Hyvää kevättä Sus! repäistään taas vähän svääreihin! - susmorsian ek.
sinisirkku-ekj kirjoitti:
OLihan hauskaa törmätä tähänkin ketjuun! Todella, kävimme läpi ihan hyvän **ottelun**, jollaisesta voi jopa pitää, kun asiat selviää.
Se, mikä on ollut minullekin tärkeää elämässä yleensä, on pöydän pyyhkiminen
puhtaaksi! Siihen ei silloin tarvitse palata:D
Nettimaailma onkin vaikeasti hahmoteltavissa joillekin, kun on meitäkin niin monenlaisia.
Tuossa vaiheessa on minullakin tuntosarvet niin herkkinä aistimaan ympäristöäni täällä ! Olemassahan ne on vieläkin, mutta **rullaan ne sisään joidenkin kohdalla.
Hymyilytti lukiessani repliikkejämme, valtaosin kun olen aika käytännönläheinen ihminen arkielämässäni. Jopa arvostan sitä ilman naisellisia affekteja.
Mutta se mielikuvituksen osa ei lupaa kysy tunkiessaan esiin, ohittaa järkisyyt nauraen ja tekee elämästä välillä juhlaa:D
Siellä se leppäkerttu Sinusta muistuttaa, suurella viidakon rehevällä lehdellä:D
Patterit puuttuu kamerasta, enkä vielä tällä uudella koneella ole kokeillutkaan ajaa kuvia sisään. Laitan sen Galleriaan kun onnistun.
Niin ihana on päivä ollut paisteessa! Hyvää kevättä Sus! repäistään taas vähän svääreihin!Tulipa vieläkin muutamia ajatuksia lukiessani palstalaisten kirjoituksia, oltuani taas jonkin päivän poissa palstalta, niitä aivomolekyylejä saivat liikkeelle.
Kyllähän taide-elämykseni voivat olla ihan vain...kuten nytkin, tuossa pihalla silmieni edessä, elämään heräävät koivut, mahla alkaa kiertää koivun solukoissa. Tai merellä paljaat kallioluodot antavat graniittista pohjaa ajatuksille, tunteille.
Itsehän olenkin CC tuota mieltä, tai ainakin sinnepäin, että energia on kaiken elämän, myös "sielun" voimaa. Meihin on ripoteltu sitä hyvin eritasoisesti. Tarvitaanhan meitä jokaista "johonkin", yhtä yhteen ja toista toiseen. Sielunkin voima hajoaa sitten kuollessamme eri kohteisiinsa. Ehkäpä minunkin sieluni energiasta osa sinne Itämeren kallioluodoille.
Ihmisen eteerisyydestä on minulla ollut pari omakohtaista kokemusta...ihmistä koskettaessa, halatessa, kätellessäkin, tuntuu kuin tämä "henkilö" olisi ilmaan haihtuvaa, kuin vailla fyysistä painovoimaa. Olenkin sanonut tällaista "ufo-kokemukseksi."
Aivan kuin tällainen ihmisen muodossa kylläkin oleva voisi kosketuksestakin hajota pieneksi tuhkakasaksi, tai vain näkymättömiin.
Itse en koe lainkaan olevani eteerinen tyyppi,en henkisesti enkä varsinkaan fyysisesti! Eteerikko on hauras kiinalainen posliinimaljakko.
Tuo illuminaatio-tuntemus tuntuu äkkiseltään liittyvän siihen minun paljon puhumaani intuitioon.
Sanohan terveiseni leppäkerttu-susille! Ai pirskatti kun tulin luvanneeksi olla käyttämättä sitä heh-sanaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 373361
- 971684
- 1361585
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa451470- 911290
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo291192- 571085
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2431034Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125990Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270981