Astra sammuilee!

90120

Moi!

Omistan tommosen G mallin 1,6 16v 2001 Astran (130tkm), ja reissun päällä se nykäisi muutaman kerran ja sammui.
Auto lähti kumminkin käyntiin ja pian se sammui suoraan ilman nykimistä,hetkenpäästä taas käyntiin ja 300m ja sammui.

Kotipihassa käyttelin autoa tyhjäkäynnillä 10min ja taas sammui,eikä lähtenyt enää käyntiin.
Käydessä huomasin oudon nakutuksen ruiskun kohdalla mutta en kerinnyt paikallistettua sitä auton sammuessa.

Palstoja lueskellessani huomasin monella vikana olleen bensapumpun viallinen rele joka löytyy akun takana olevasta kotelosta.

Siellä oli kolme relettä:
kaksi identtistä lilaa paikoilla 3 ja 4.
Paikalla 4 olevassa lilassa releessä on kyljessä 15A sulake kiinni.
Paikalla 7 oranssi isompi rele.

Liloissa tekstit: tyco V23134-B55-X342 GM 90 494 959 12V/30A 0133

Auton sammuessa koitin vaihtaa näiden releiden paikkoja,ei vaikutusta,auto ei käynnistynyt.

Kysymykseni kuuluuki että kumpi näistä liloista on bensapumpun rele ja kannattaako tuosta aloittaa vian etsimistä?
Mitä rele maksaa?
Onko tuo nakutus normaalia?

11

6771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäys

      Nyt uudelleen testattuani huomasin kun lämmöt menee 80-90 asteeseen,auto sammuu.
      Syylärin tuuletin ei inahdakkaan.

      Onko tuollaisessa astrassa jokin lämpötila anturi jolla se seuraa lämpötiloja,ja sen mukaan sulkee bensan syötön/sytytyksen jos käy liian kuumana?

      • xxxxxxxy

        missä oli virranjakaja niin sen keskusyksikössä oli semmonen toiminto,että,jos esim ajo kolarin ja moottori sammu,mutta virrat jäi päälle niin se sammutti pensapumpun automaattisesti,mutta niihin keskusyksiköihin tuli vanhemmiten semmonen vika,että,kun se lämpeni ajossa niin se sammutti auton kesken ajon ja eikä lähtenyt käyntiin ennenkuin jäähty tarpeeksi.Ota selvää mitenkä se bensapumpun sammuttaminen kolaritilanteissa on nyky opeleissa järjestetty voi olla,että sieltä voi myös löytyä vika lämpimänä sammumiseen.


      • mmakine

        F-mallissa näin, luullakseni aika sama G-mallissa ja niin oli myös E-mallin Kadetissa: Normaali käyntilämpötila on 92-95 astetta, tuuletin käynnistyy jossain n. 105 asteessa (paineistettu jäähdytys ei kiehu vielä siinä lämmössä) ja sammuu taas 95:ssä.

        Eli ei se sammuminen ainakaan keittämisestä johdu.


      • löytyi
        mmakine kirjoitti:

        F-mallissa näin, luullakseni aika sama G-mallissa ja niin oli myös E-mallin Kadetissa: Normaali käyntilämpötila on 92-95 astetta, tuuletin käynnistyy jossain n. 105 asteessa (paineistettu jäähdytys ei kiehu vielä siinä lämmössä) ja sammuu taas 95:ssä.

        Eli ei se sammuminen ainakaan keittämisestä johdu.

        Ohjausboxi oli kärähtänyt vaillinaisen maadoituksen takia. 1140e.

        http://www.youtube.com/watch?v=dB77aNz336k


      • tiedonjanoinen

      • vlvooooo
        löytyi kirjoitti:

        Ohjausboxi oli kärähtänyt vaillinaisen maadoituksen takia. 1140e.

        http://www.youtube.com/watch?v=dB77aNz336k

        Et kai mennyt uutta osaa ostamaan? Ainakin vanhassa Volvossa ohjausboxi on helpossa paikassa ohjaamossa sisällä. Kallis on, jos osa on käytetty.


    • janne5

      Moi

      Ajelen tollasella opel astra g vm: 2002 1,6bensa .8.ventiilinen..
      Rupesi joskus ajossa nykimään ja sammu, lähti aina taas startaamalla käyntiin mut vika tuli aina joskus takasin..Vaihdoin ruiskupumpun releen ei vaikutusta mut sit löysin ilmamassa mittarilta menevän putken kaasuläppä koteloon putken päässä oleva kumi oli halkeillut ja sai kai siitä häikkää.Vaihdoin kumin jonka sain motonetistä laitoin vielä lemmareilla vähän kiinni ja vika hävis.Valmiina kumia ei saanut kun se on 8.millinen ylhäältä ja 10.millinen alhaalta.Mut motonetis oli virranjakajan johto sininen missä oli sopiva kumi päässä se irti ja putkeen työntö ja kiinni.. osat makso 4euroa vaihto muutama minutti.

    • ghgfhgfhgfhghgfh

      Niin, kysyn tätä myös: Voitko selventää mitä tuo vaillinainen maadoitus tarkoittaa?

    • Autohifistelijä92

      moro!

      täällä on emännällä opel astra g 1.8 16v vm 2000, tekee semmosta et kerran nykäsee ja sammuu saattaa lähteä n20-30min päästä käyntiin. jos yrität aikasemmin nii se pompottaa kierroksia eikä oo vetoja ollenkaan het sammuu jos yrität liikkeelle. mittaristoon syttyy moottorin häiriö valo ja sutimisen esto valo.. vinkkejä?

      • opelisti

        ECU VIKA


      • dddqqqppp

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      48
      2229
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    Aihe