Moi!
Omistan tommosen G mallin 1,6 16v 2001 Astran (130tkm), ja reissun päällä se nykäisi muutaman kerran ja sammui.
Auto lähti kumminkin käyntiin ja pian se sammui suoraan ilman nykimistä,hetkenpäästä taas käyntiin ja 300m ja sammui.
Kotipihassa käyttelin autoa tyhjäkäynnillä 10min ja taas sammui,eikä lähtenyt enää käyntiin.
Käydessä huomasin oudon nakutuksen ruiskun kohdalla mutta en kerinnyt paikallistettua sitä auton sammuessa.
Palstoja lueskellessani huomasin monella vikana olleen bensapumpun viallinen rele joka löytyy akun takana olevasta kotelosta.
Siellä oli kolme relettä:
kaksi identtistä lilaa paikoilla 3 ja 4.
Paikalla 4 olevassa lilassa releessä on kyljessä 15A sulake kiinni.
Paikalla 7 oranssi isompi rele.
Liloissa tekstit: tyco V23134-B55-X342 GM 90 494 959 12V/30A 0133
Auton sammuessa koitin vaihtaa näiden releiden paikkoja,ei vaikutusta,auto ei käynnistynyt.
Kysymykseni kuuluuki että kumpi näistä liloista on bensapumpun rele ja kannattaako tuosta aloittaa vian etsimistä?
Mitä rele maksaa?
Onko tuo nakutus normaalia?
Astra sammuilee!
11
6564
Vastaukset
- lisäys
Nyt uudelleen testattuani huomasin kun lämmöt menee 80-90 asteeseen,auto sammuu.
Syylärin tuuletin ei inahdakkaan.
Onko tuollaisessa astrassa jokin lämpötila anturi jolla se seuraa lämpötiloja,ja sen mukaan sulkee bensan syötön/sytytyksen jos käy liian kuumana?- xxxxxxxy
missä oli virranjakaja niin sen keskusyksikössä oli semmonen toiminto,että,jos esim ajo kolarin ja moottori sammu,mutta virrat jäi päälle niin se sammutti pensapumpun automaattisesti,mutta niihin keskusyksiköihin tuli vanhemmiten semmonen vika,että,kun se lämpeni ajossa niin se sammutti auton kesken ajon ja eikä lähtenyt käyntiin ennenkuin jäähty tarpeeksi.Ota selvää mitenkä se bensapumpun sammuttaminen kolaritilanteissa on nyky opeleissa järjestetty voi olla,että sieltä voi myös löytyä vika lämpimänä sammumiseen.
- mmakine
F-mallissa näin, luullakseni aika sama G-mallissa ja niin oli myös E-mallin Kadetissa: Normaali käyntilämpötila on 92-95 astetta, tuuletin käynnistyy jossain n. 105 asteessa (paineistettu jäähdytys ei kiehu vielä siinä lämmössä) ja sammuu taas 95:ssä.
Eli ei se sammuminen ainakaan keittämisestä johdu. - löytyi
mmakine kirjoitti:
F-mallissa näin, luullakseni aika sama G-mallissa ja niin oli myös E-mallin Kadetissa: Normaali käyntilämpötila on 92-95 astetta, tuuletin käynnistyy jossain n. 105 asteessa (paineistettu jäähdytys ei kiehu vielä siinä lämmössä) ja sammuu taas 95:ssä.
Eli ei se sammuminen ainakaan keittämisestä johdu.Ohjausboxi oli kärähtänyt vaillinaisen maadoituksen takia. 1140e.
http://www.youtube.com/watch?v=dB77aNz336k - tiedonjanoinen
löytyi kirjoitti:
Ohjausboxi oli kärähtänyt vaillinaisen maadoituksen takia. 1140e.
http://www.youtube.com/watch?v=dB77aNz336kVoitko selventää mitä tuo vaillinainen maadoitus tarkoittaa?
- vlvooooo
löytyi kirjoitti:
Ohjausboxi oli kärähtänyt vaillinaisen maadoituksen takia. 1140e.
http://www.youtube.com/watch?v=dB77aNz336kEt kai mennyt uutta osaa ostamaan? Ainakin vanhassa Volvossa ohjausboxi on helpossa paikassa ohjaamossa sisällä. Kallis on, jos osa on käytetty.
- janne5
Moi
Ajelen tollasella opel astra g vm: 2002 1,6bensa .8.ventiilinen..
Rupesi joskus ajossa nykimään ja sammu, lähti aina taas startaamalla käyntiin mut vika tuli aina joskus takasin..Vaihdoin ruiskupumpun releen ei vaikutusta mut sit löysin ilmamassa mittarilta menevän putken kaasuläppä koteloon putken päässä oleva kumi oli halkeillut ja sai kai siitä häikkää.Vaihdoin kumin jonka sain motonetistä laitoin vielä lemmareilla vähän kiinni ja vika hävis.Valmiina kumia ei saanut kun se on 8.millinen ylhäältä ja 10.millinen alhaalta.Mut motonetis oli virranjakajan johto sininen missä oli sopiva kumi päässä se irti ja putkeen työntö ja kiinni.. osat makso 4euroa vaihto muutama minutti. - ghgfhgfhgfhghgfh
Niin, kysyn tätä myös: Voitko selventää mitä tuo vaillinainen maadoitus tarkoittaa?
- Autohifistelijä92
moro!
täällä on emännällä opel astra g 1.8 16v vm 2000, tekee semmosta et kerran nykäsee ja sammuu saattaa lähteä n20-30min päästä käyntiin. jos yrität aikasemmin nii se pompottaa kierroksia eikä oo vetoja ollenkaan het sammuu jos yrität liikkeelle. mittaristoon syttyy moottorin häiriö valo ja sutimisen esto valo.. vinkkejä?- opelisti
ECU VIKA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818