Ärsyttävimmät aasit

Moi aspat!
Mikä on teidän miellestä ärsyttävintä asiakkaan käytöksessä?

Minua aikoinani, kun vielä aspal-hommissa olin, kyrsivät eniten ne, jotka sysäävät omat mokansa myyjä, liikkeen, ketjun, yhteiskunnan ja parhaimmillaan koko maailman syyksi. Yleensä näin käy, kun tulee möläytettyä jotain noloa, mutta yrittää kiemurrella tilanteesta nolaamatta itseään.

Ei aspa, eikä edes presidentti, voi sille mitään, ettei Suomen ilmasto salli banaanien kasvatusta. Ei ole aspan vika, jos tavarakuljetus on myöhässä. Ei ole aspan vika, että tuotteet ovat kalliita ja asiakkaan miellestä huonolaatuisia. Huoh, tätä listaa voisi jatkaa ikuisuuksiin...

Kyrsii vaan, että aspaa pidetään pohjattomana kaivona, johon kaiken paskan saa kaataa...

8

1109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä asiakaspalvelija

      Hyvä asiakaspalvelija ohjaa ärsyttävän asiakkaan osoittamaan valituksensa oikealle taholle. Ja hyvä asiakaspalvelija tietää, että jokaista ketuttaa myttyyn menneet odotukset ja se pettymys pitää johonkin purkaa. Elämä on.

    • Ruikuttajat kuriin

      Ihme nipo aspa asialla taas kerran.

      Oletko ehkä ymmärtänyt työnkuvasi hieman väärin?

      Sinä aspa olet firman alin kasa ja paska valuu alamäkeen.

      Eli jos jotakin menee pieleen CERNin törmäyskokeissa, se on SINUN vikasi.

      Sinä olet firman virallinen syntipukki.

    • Tee työsi

      Sinulle maksetaan siitä, JOTEN TURPA KIINNI!

    • ...on asiallista porukkaa liikkeellä. Oletteko itse elämäänne vittuuntuneita aspoja vai muuten vaan valopäitä?

    • Vaatemyyjä

      Minua ei haittaa asiakkaiden tietämättömyys tai muu jokapäiväinen hölmöily ollenkaan, itse asiassa minulla on vain sympatiaa heitä kohtaan. Oma työni on hyvin henkilökohtaista alusvaatemyyntiä, joten kovin vähästä ahdistuva ei voisi tätä hommaa tehdäkään ehkä.

      Mutta on pari asiaa mikä silti ärsyttää, esimerkiksi valehtelevat asiakkaat. Siis ne jotka valehtelevat päin naamaa saadakseen jotakin. Esimerkkejä on miljoonia, mutta esimerkiksi kerran nainen tuli ostamaan sukkahousuja, ehdotin kokoa Large koska kyse oli italialaisesta haarakiilattomasta mallista (ja perustelin näin hänellekin), hän sanoi haluavansa Mediumin mieluumin. Seuraavana päivänä kuulin kun hän halusi vaihtaa KOKEILLUT sukkahousut suurempaan koska myyjä oli kuulema suositellut tätä kokoa, joka on liian ahdas. Hmm..ärsytti vähän, minusta oli aika härskiä.

      Tai asiakas joka reklamoi uimapukua josta lähtenyt runsaasti väriä pois joka LEMUAA Omo Colorilta. Kysyn, oletteko pesseet aina käsin pesuohjeen mukaan? Voi kyllä, ehdottomasti, asiakas sanoo..Joo-o! Niinpä niin...

      Mutta muuten ei nyt tule mieleen mitään hirmuisen ärsyttävää, muu menee toisesta korvasta sisälle, ja toisesta ulos.

    • As.palv. on kivaa...

      Joo toi joka asiasta valittaminen on ärsyttävää!

      Sen lisäksi ärsyttävää on asiakkaat, joilla ei ole yhtään kärsivällisyyttä:
      - kaupan ovea rynkytetään ennen avaamisaikaa ja huudetaan, et mulla on vaan tämmöstä asiaa...
      - huokaillaan, et voi kun kestää, vaikka kassalla olisi vain yksi ihminen ennen häntä!
      - kysellään myyjältä kaikkea, kun myyjällä on toisen asiakkaan kanssa asioiminen kesken, ei jakseta odottaa omaa vuoroa (myyjän on vaikea keskittyä kunnolla moneen asiaan yhtä aikaa, kun noin 5 ihmistä kysyy samaan aikaan jotakin).

      Sitten on asiakkaat, jotka kaivavat kolikoita ensin lompakosta, sitten kolikkokukkarosta, sitten kaikista taskuista, laukun pohjalta ym. ja loppujen lopuksi myyjä saa laskea monen kympin ostokset pikkuhiluista. Tietenkään pikkuhiluja ei ole ihan koko loppusumman verran ja sitten saa ottaa loput setelistä tai sitten asiakkaalla ei olekaan tarpeeksi rahaa ja myyjä saa kiikuttaa kaikki tavarat paikoilleen... Koko tämän kolikoiden kaivamisen ja laskemisen ajan jono on vain kasvanut ja kasvanut ja jonossa olevat ihmiset ovat hermostuneita ja kiukkuisia ja kiukku puretaan, kehen muuhunkaan kuin myyjään!!

      Yksi ärsyttävä asiakasryhmä ovat superpuheliaat ihmiset, jotka jäävät höpöttelemään kassalle omia juttujaan, vaikka jonoa olisi takana kuinka paljon vaan! Kyllähän se on mukava jutella asiakkaiden kanssa, mutta silloin ei ehdi jäädä höpöttelemään, kun on paljon jonoa...

      Sitten ovat tinkijät, jotka eivät ymmärrä, että kaikissa liikkeissä ei ole mahdollista antaa alennusta.
      Ja KYLLÄ, muovikassi todellakin on maksullinen. Jos ei halua maksaa muovikassista, niin kannattaa pitää mukana omaa muovi- tai kangaskassia, ei se ole sen vaikeampi asia! Ihan vinkkinä vaan... :=)

      • Siis ne tinkijät on helvetillinen ilmiö! Yrittävät valittaa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta, jotta saisi hintaa tiputettua. Ja se perinteinen: "Pyöristä hintaa, kun teillä on noin huimat katteet." Ai, huimat vai? Kaupan alan kilpailu pitää erikoisliikkeiden katteita aika matalalla. Olin eläinkaupassa töissä ja siellä ei katteet päätä huimaa. Myös jokaisesta pölyhietaleesta tuotteen päällä pitää saada alennusta. hoh hoijaa...


    • m7y7f78

      Pervoilijat ovat ehkä kaikista kamalimpia. Joo, olen 20-vuotias, enkä ihan susiruma ja minulla on tissit, mutta en silti tahdo kuulla mitään "Enks mä vois maksaa luonnossa?"- tai "Hyvät tissit" -juttuja. Kauheinta on ollut, kun on pari kertaa lääpittykin. Toinen kävi tisseihin kiinni, kun tiesi mun olevan yksin kaupassa ja toinen tuli halailemaan ja pussailemaan väkisin. Onneksi jutut saatiin selvitettyä, kun näytin kauppiaalle valvontakamerasta tilanteet. Kauppias tietenkin antoi miesten kuulla kunniansa. Kehtasivat vielä jälkeenpäin tulla valittamaan siitä, kun saivat porttikiellon, kun ei kuulemma ollut mitään syytä. Millainenkohan ajatusmaailma noillakin ukoilla oikein on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      102
      3304
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

      Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      18
      2715
    3. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

      Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      76
      2562
    4. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

      Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      97
      1554
    5. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

      Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      74
      1498
    6. Valkoinen Golf

      Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.
      Kuhmo
      16
      1115
    7. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

      Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1029
    8. Kaikki ovat syntisiä!!!

      Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      353
      1027
    9. Moottorisahalla kauppaan

      Missäs päin kaupunkia tämä yöllä moottorisahalla kauppaan yrittänyt asiakas askaroi? https://poliisi.fi/-/mies-yritti-s
      Kajaani
      11
      905
    10. Jos olisit kaivattusi

      Kanssa kahdestaan samassa tilassa niin miten kävisi
      Ikävä
      50
      844
    Aihe