Ärsyttävimmät aasit

Moi aspat!
Mikä on teidän miellestä ärsyttävintä asiakkaan käytöksessä?

Minua aikoinani, kun vielä aspal-hommissa olin, kyrsivät eniten ne, jotka sysäävät omat mokansa myyjä, liikkeen, ketjun, yhteiskunnan ja parhaimmillaan koko maailman syyksi. Yleensä näin käy, kun tulee möläytettyä jotain noloa, mutta yrittää kiemurrella tilanteesta nolaamatta itseään.

Ei aspa, eikä edes presidentti, voi sille mitään, ettei Suomen ilmasto salli banaanien kasvatusta. Ei ole aspan vika, jos tavarakuljetus on myöhässä. Ei ole aspan vika, että tuotteet ovat kalliita ja asiakkaan miellestä huonolaatuisia. Huoh, tätä listaa voisi jatkaa ikuisuuksiin...

Kyrsii vaan, että aspaa pidetään pohjattomana kaivona, johon kaiken paskan saa kaataa...

8

1153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä asiakaspalvelija

      Hyvä asiakaspalvelija ohjaa ärsyttävän asiakkaan osoittamaan valituksensa oikealle taholle. Ja hyvä asiakaspalvelija tietää, että jokaista ketuttaa myttyyn menneet odotukset ja se pettymys pitää johonkin purkaa. Elämä on.

    • Ruikuttajat kuriin

      Ihme nipo aspa asialla taas kerran.

      Oletko ehkä ymmärtänyt työnkuvasi hieman väärin?

      Sinä aspa olet firman alin kasa ja paska valuu alamäkeen.

      Eli jos jotakin menee pieleen CERNin törmäyskokeissa, se on SINUN vikasi.

      Sinä olet firman virallinen syntipukki.

    • Tee työsi

      Sinulle maksetaan siitä, JOTEN TURPA KIINNI!

    • ...on asiallista porukkaa liikkeellä. Oletteko itse elämäänne vittuuntuneita aspoja vai muuten vaan valopäitä?

    • Vaatemyyjä

      Minua ei haittaa asiakkaiden tietämättömyys tai muu jokapäiväinen hölmöily ollenkaan, itse asiassa minulla on vain sympatiaa heitä kohtaan. Oma työni on hyvin henkilökohtaista alusvaatemyyntiä, joten kovin vähästä ahdistuva ei voisi tätä hommaa tehdäkään ehkä.

      Mutta on pari asiaa mikä silti ärsyttää, esimerkiksi valehtelevat asiakkaat. Siis ne jotka valehtelevat päin naamaa saadakseen jotakin. Esimerkkejä on miljoonia, mutta esimerkiksi kerran nainen tuli ostamaan sukkahousuja, ehdotin kokoa Large koska kyse oli italialaisesta haarakiilattomasta mallista (ja perustelin näin hänellekin), hän sanoi haluavansa Mediumin mieluumin. Seuraavana päivänä kuulin kun hän halusi vaihtaa KOKEILLUT sukkahousut suurempaan koska myyjä oli kuulema suositellut tätä kokoa, joka on liian ahdas. Hmm..ärsytti vähän, minusta oli aika härskiä.

      Tai asiakas joka reklamoi uimapukua josta lähtenyt runsaasti väriä pois joka LEMUAA Omo Colorilta. Kysyn, oletteko pesseet aina käsin pesuohjeen mukaan? Voi kyllä, ehdottomasti, asiakas sanoo..Joo-o! Niinpä niin...

      Mutta muuten ei nyt tule mieleen mitään hirmuisen ärsyttävää, muu menee toisesta korvasta sisälle, ja toisesta ulos.

    • As.palv. on kivaa...

      Joo toi joka asiasta valittaminen on ärsyttävää!

      Sen lisäksi ärsyttävää on asiakkaat, joilla ei ole yhtään kärsivällisyyttä:
      - kaupan ovea rynkytetään ennen avaamisaikaa ja huudetaan, et mulla on vaan tämmöstä asiaa...
      - huokaillaan, et voi kun kestää, vaikka kassalla olisi vain yksi ihminen ennen häntä!
      - kysellään myyjältä kaikkea, kun myyjällä on toisen asiakkaan kanssa asioiminen kesken, ei jakseta odottaa omaa vuoroa (myyjän on vaikea keskittyä kunnolla moneen asiaan yhtä aikaa, kun noin 5 ihmistä kysyy samaan aikaan jotakin).

      Sitten on asiakkaat, jotka kaivavat kolikoita ensin lompakosta, sitten kolikkokukkarosta, sitten kaikista taskuista, laukun pohjalta ym. ja loppujen lopuksi myyjä saa laskea monen kympin ostokset pikkuhiluista. Tietenkään pikkuhiluja ei ole ihan koko loppusumman verran ja sitten saa ottaa loput setelistä tai sitten asiakkaalla ei olekaan tarpeeksi rahaa ja myyjä saa kiikuttaa kaikki tavarat paikoilleen... Koko tämän kolikoiden kaivamisen ja laskemisen ajan jono on vain kasvanut ja kasvanut ja jonossa olevat ihmiset ovat hermostuneita ja kiukkuisia ja kiukku puretaan, kehen muuhunkaan kuin myyjään!!

      Yksi ärsyttävä asiakasryhmä ovat superpuheliaat ihmiset, jotka jäävät höpöttelemään kassalle omia juttujaan, vaikka jonoa olisi takana kuinka paljon vaan! Kyllähän se on mukava jutella asiakkaiden kanssa, mutta silloin ei ehdi jäädä höpöttelemään, kun on paljon jonoa...

      Sitten ovat tinkijät, jotka eivät ymmärrä, että kaikissa liikkeissä ei ole mahdollista antaa alennusta.
      Ja KYLLÄ, muovikassi todellakin on maksullinen. Jos ei halua maksaa muovikassista, niin kannattaa pitää mukana omaa muovi- tai kangaskassia, ei se ole sen vaikeampi asia! Ihan vinkkinä vaan... :=)

      • Siis ne tinkijät on helvetillinen ilmiö! Yrittävät valittaa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta, jotta saisi hintaa tiputettua. Ja se perinteinen: "Pyöristä hintaa, kun teillä on noin huimat katteet." Ai, huimat vai? Kaupan alan kilpailu pitää erikoisliikkeiden katteita aika matalalla. Olin eläinkaupassa töissä ja siellä ei katteet päätä huimaa. Myös jokaisesta pölyhietaleesta tuotteen päällä pitää saada alennusta. hoh hoijaa...


    • m7y7f78

      Pervoilijat ovat ehkä kaikista kamalimpia. Joo, olen 20-vuotias, enkä ihan susiruma ja minulla on tissit, mutta en silti tahdo kuulla mitään "Enks mä vois maksaa luonnossa?"- tai "Hyvät tissit" -juttuja. Kauheinta on ollut, kun on pari kertaa lääpittykin. Toinen kävi tisseihin kiinni, kun tiesi mun olevan yksin kaupassa ja toinen tuli halailemaan ja pussailemaan väkisin. Onneksi jutut saatiin selvitettyä, kun näytin kauppiaalle valvontakamerasta tilanteet. Kauppias tietenkin antoi miesten kuulla kunniansa. Kehtasivat vielä jälkeenpäin tulla valittamaan siitä, kun saivat porttikiellon, kun ei kuulemma ollut mitään syytä. Millainenkohan ajatusmaailma noillakin ukoilla oikein on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe