Digiboksi ulkoisena kovalevynä

Ollin kurjuus

En tiedä onko tämä oikea foorumi ongelmalleni, mutta ei muutkaan oikein olleet sopivia.

Minulla on Procaster PVR-6300C digiboksi jonka pitäisi näkyä ulkoisena kovalevynä kun vain laittaa USB-piuhan kiinni. Aikaisemmin minulla ei ollut mitään ongelmaa saada USB-yhteyttä ko. laitteeseen, latasin siihen kaikki uudet ohjelmistopäivitykset niiden ilmestyttyä ja siirsin tallennuksia tietokoneen kovalevylle.
Käytin yhteydenottoon kahta tietokonetta, ensin vanhaa pöytäkonettani XP-käyttiksellä ja myöhemmin kannettavaani Vista-käyttiksellä.
Nyt koetin siirtää tiedostoja koneelta tallentimille, mutta tallennin ei enää ilmestykään resurssienhallintaan kovalevynä vaan tulee herjat: "Uusi laite löydetty Cypress AT2LP RC42" (tai jotenkin tuohon tapaan). Sitten kone kehottaa asentamaan ko. laitteen ajurit, mutta niitä ei löydy mistään.
Tosin googlaamalla löytyi sivu http://www.bioticaindia.com/cypress-at2lp-rc42.html , jossa ne muka ovat, mutta niitä ei saa rekisteröitymättä sisään tai lähettämättä sähköpostiosoitettaan linkin saamiseksi. Tein molemmat, mutta mitään viestiä en sähköpostiini saanut rekisteröitymisestä tai linkistä, taitaa tulla vain roskapostia myöhemmin.

Kokeilin tiedonsiirtoa myös vanhalla koneellani, mutta siitä seurasi samankaltaiset herjat Cypress AT2LP RC42-ajureista.

Netistä löytyi tietoa vastaavasta ongelmasta koskien varsinaisia kovalevyjä. Toisissa jutuissa epäiltiin viaksi kovalevyn rautaa, viallista EEPROM-sirua tms., toisissa taas viaksi epäiltiin Windows-päivitystä, ainakin joillekin oli alkanut ko. herja ilmestymään päivityksen jälkeen. On omissa koneissanikin päivityksiä ollut edellisen USB-yhteyden jälkeen. Olen siirtänyt enää satunnaisesti ohjelmia tallentimesta koneeseen ja toisin päin, nyt kun tallentimeen ei enää ole ilmestynyt ohjelmistopäivityksiä.

Onko siis kenelläkään tietoa voisiko vika olla oikeasti tietokoneitten päässä ja saako noita ajureita oikeasti jostakin? En viitsisi viedä tallenninta Verkkokaupan huoltoonkaan, kun huolto kestää pari viikkoa ja kovalevyllä olevat tallennukset voivat kuulemma kadota, eikä niitä saa sieltä koneelle talteenkaan kun se USB ei toimi.

3

762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pronotcast anymore

      Itselläni on täysin vastaavanlainen ongelma. Linux puolella Procasterin kovalevystä ei ole senkään vertaa tietoa. Joko olet ongelmaan saanut ratkaisun?

    • JariTH69

      Onko kellään tietoa tai onko kukaan tallentanut tuota mviusa.com tuki sivua talteen tai ohjeita. Sillä itselläni on tuo sama ongelma Finlux DCA-9500N tallentavan digiboksin kanssa. Tämä kyseinen laite alkoi yhtäkkiä herjaamaan Cypress AT2LP RC58 ajureista. Laite toimii normaalisti MUTTA PC ei löydä enää ulkoisena laitteena. Käyttikseni on Windows XP Home versio.
      Olisi kiitollinen jos joku auttaisi tämän pulman kanssa. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe