tatuointi

xx79xx

Onko ketään joka ois käynyt ottamassa tatuoinnin tuolla His Master's Tattoo liikkeesä? Minkälainen paikka? Itse olen ottamassa tatuointia tän kesän aikana ja paikka vielä vähän hakusessa.

48

13966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veli venäläinen

      Runttaa sulle sellasen sotkun ja niin syvälle, että paranee parissa kuukaudessa.
      En mene toista kertaa, kun korjailu makso Diegolla enemmän.

      Mene lappeenrantaan, siellä on hyvä tatuoija.
      Ei vie veri värejä ja paranee nopeasti, rajat tarkkoja ja värit selkeitä.

      • jaa jaa

        no tuo taas on tuota kuulo puhe paskaa.. itellä on ja hyvillä ystävilläkin on siellä otettu tatuointi ja ihan hemmetin hyviä kaikilla..parantuu tosi hyvin. lappeenrantaan ei todellakaan kannata mennä kaveri kävi ja värit lähtee jo rapisee.. liian pintaa kun tekee..


      • hyvä tatuoija

        liekkö on sama joka miullekin teki tatuoinnit. oikein mukava naisimmeinen, eikä pie kovia hintojakaan. on rehti, ja näyttää reilusti mistä ottaa neulat ja kuinka on hoidettu tekovälineet. varmasti kaikki hygieenistä, ja hinnatkaan eivät päätä huimaa.
        suosittelen lämpimasti ja tiedän useammankin joka käynyt samalla ihmisellä teetättämässä ja hekin ovat olleet todella tyytyväisiä.
        tekijällä myös hyvä takuu, jos parin kuukauden sisään tuntuu, että jotain muutoksia haluaa kuvaansa, niin ei ota lisähintaa.


    • tatskamään

      otin tatuoinnin kyseisessä liikkeessä ja ei ole mitään hyvää sanottavaa. kallis ja tosi paska mesta!!!

    • jfjahfjkn

      juup oon ottanu siinä tatskan eikä mitään valittamista, kuvasta tuli hieno, parani nopeesti yms..

      • Pahasti Paskaa

        Noin väittäessäsi.


      • eiköhän
        Pahasti Paskaa kirjoitti:

        Noin väittäessäsi.

        se oo jokaisen oma asia, kyllähän Kimmo ainaskin osaa tehdä :)


      • Ei muuten ole
        eiköhän kirjoitti:

        se oo jokaisen oma asia, kyllähän Kimmo ainaskin osaa tehdä :)

        Oma asia, kun aina löytyy joku pöljä joka uskoo.


      • höpönpöpönpöppöö
        eiköhän kirjoitti:

        se oo jokaisen oma asia, kyllähän Kimmo ainaskin osaa tehdä :)

        kimmo teki minulle tatskan...yritin kysellä aluksi, että oisiko parannusehdotuksia, mutta kimmo vain murahteli ja rupesi hakkaamaan kuvaa ihooni. ei jääny hyvät fiilikset. kimmolta ei juttua irronnut vaikka mitä yritin kysellä.


      • sitten
        höpönpöpönpöppöö kirjoitti:

        kimmo teki minulle tatskan...yritin kysellä aluksi, että oisiko parannusehdotuksia, mutta kimmo vain murahteli ja rupesi hakkaamaan kuvaa ihooni. ei jääny hyvät fiilikset. kimmolta ei juttua irronnut vaikka mitä yritin kysellä.

        olla ihmisestä kiinni kenen kanssa juttelee jos siulle vaan murahteli.
        Itte kun oon käynyt niin meillä ainaskin juttu lentää..... :)


    • paska paikka..

      ..kuuluisaksi kaveri saattaisi ehkä tulla Suomen surkeimmista tatuoinneista. Itse mietin pitkään, että vienkö asian oikeuteen ja vaadin korvauksia. Ei suostunut tekemään edes peitekuvaa, mutta en olisi edes antanut tehdä, teen sen jossain muualla joskus..

      • Nähnyt on

        ,


        SAATTE KANTAA SITÄ LOPUNIKÄÄNNE,,,,,,HAUTAAN ASTI...50-60VUOTTA,,,,
        AIKANAAN IHO RUPEAA VANHENEMAAN TULEE RYPPYJÄ YM,,,,SITTENHÄ SE VASTA KAMALAN-NÄKÖINEN ONKIN

        Noi oi laskea ihopiirroksiin josta toi uskonnollinen Raamattukin varoittaa ottamasta.


        ,


      • --jossa lukee---
        Nähnyt on kirjoitti:

        ,


        SAATTE KANTAA SITÄ LOPUNIKÄÄNNE,,,,,,HAUTAAN ASTI...50-60VUOTTA,,,,
        AIKANAAN IHO RUPEAA VANHENEMAAN TULEE RYPPYJÄ YM,,,,SITTENHÄ SE VASTA KAMALAN-NÄKÖINEN ONKIN

        Noi oi laskea ihopiirroksiin josta toi uskonnollinen Raamattukin varoittaa ottamasta.


        ,

        * OLEN YHTÄ ARVOTON KUIN RAKINPASKA KENKÄSI POHJASSA *


      • xx79xx
        --jossa lukee--- kirjoitti:

        * OLEN YHTÄ ARVOTON KUIN RAKINPASKA KENKÄSI POHJASSA *

        Toivoisin mielummin asiallisia viestejä ja kokemuksia eikä tollasia niinkuin nuo pari edellistä.


      • hakusessa.
        xx79xx kirjoitti:

        Toivoisin mielummin asiallisia viestejä ja kokemuksia eikä tollasia niinkuin nuo pari edellistä.

        Meinaan, ne asialliset vastaukset. Teilläpäinhän ei muuta kirjoitella, kuin täyttä soopaa.
        Nämä ihanat, iloiset, katkerat, kateelliset ja pahansuovat karjalan asukkaat ovat näitä. Elementissään, kun pääsevät toistensa kimppuun hyökkimään.
        Toivotaan kuitenkin, että saisit asiallisiakin vastauksia kysymykseesi.


      • ottaa VAKAVASTI
        hakusessa. kirjoitti:

        Meinaan, ne asialliset vastaukset. Teilläpäinhän ei muuta kirjoitella, kuin täyttä soopaa.
        Nämä ihanat, iloiset, katkerat, kateelliset ja pahansuovat karjalan asukkaat ovat näitä. Elementissään, kun pääsevät toistensa kimppuun hyökkimään.
        Toivotaan kuitenkin, että saisit asiallisiakin vastauksia kysymykseesi.

        älytöntä sottaamista ja Luojan luoman kehon häpäisyä !


        HYI !


      • *niinkö?*
        ottaa VAKAVASTI kirjoitti:

        älytöntä sottaamista ja Luojan luoman kehon häpäisyä !


        HYI !

        Miksi tatuointi on kehon häpäisyä, hyvin tehty, kaunis tatuointihan on tyylikäs.
        Entäs sitten nämä silikoonirinnat, täytetyt huulet, kasvojen kohotukset, ym. kehon parannusleikkaukset, eikö nekin kuulu mielestäsi tuohon häpäisyryhmään? No, sinun mielipide on sinun ja minun mielipide on minun, se siitä.


      • Masturbator
        *niinkö?* kirjoitti:

        Miksi tatuointi on kehon häpäisyä, hyvin tehty, kaunis tatuointihan on tyylikäs.
        Entäs sitten nämä silikoonirinnat, täytetyt huulet, kasvojen kohotukset, ym. kehon parannusleikkaukset, eikö nekin kuulu mielestäsi tuohon häpäisyryhmään? No, sinun mielipide on sinun ja minun mielipide on minun, se siitä.

        Vetäkää runkut käteen!


      • ihmeessä?
        Masturbator kirjoitti:

        Vetäkää runkut käteen!

        Pitäisikö kaikkien olla sinun kaltaisiasi? Vetele ittekses vaan.


      • häpäisy on
        *niinkö?* kirjoitti:

        Miksi tatuointi on kehon häpäisyä, hyvin tehty, kaunis tatuointihan on tyylikäs.
        Entäs sitten nämä silikoonirinnat, täytetyt huulet, kasvojen kohotukset, ym. kehon parannusleikkaukset, eikö nekin kuulu mielestäsi tuohon häpäisyryhmään? No, sinun mielipide on sinun ja minun mielipide on minun, se siitä.

        Suomalaisten suurin kehonhäpäisy on läskiksi syöminen,ennen aikainen kuolema ja ruma näkö!Tatuoinnit kiellettiin raamatussa siksi että ennen antibiotteja saato kuolla tatuointi haavoihin samoin huorin tekeminen koska ei ollu kondomeja!Raamattu oli sen aikainen lakikirja ja terveystiedon opas!No voihan se jumala olla olemassa,mutta ei tatuoinnit ole taivaanportilla este!


    • Ei nimimerkkiä:)

      Kimmo on tehnyt minulle tatuoinnin viitisen vuotta sitten. Kuvana oli kaverini suunnittelema melkoisen perustribaalikiemurasysteemi, kooltaan joku kymmenisen senttiä pitkä.
      Piirtojäljessä ei sinänsä mitään vikaa,mutta kuva on tosiaan aika "syvällä". Eli siis niinkun...piirrettäessä on koneella painettu aika paljon. Ilmeisesti tästä samaisesta syystä? (korjatkaa, jos olen väärässä) kuva myös on hieman koholla. Sen siis tuntee kun sormella koittaa.
      Olen laajentanut kuvaa jälkikäteen toisella tatuoijalla. Hänen käsittelyssään todella huomasin,että ensimmäinen versio tehtiin melkoisen kovakouraisesti. Kivun asteessa oli huomattavaa eroa.
      Summa summarum; olen ihan tyytyväinen itse kuvaan, mutta näin jälkiviisaana voisin todeta, että kannattaisi mieluummin vaikka ajaa Lappeenrantaan:).

      • samaa mieltä

        Olen samaa mieltä, itse olen ottanut ekan kuvani lappeenrannassa ja siellä oli hyvä palvelu, kuvasta tuli hieno ja paraneminen oli nopeaa, toisen kuvani otin kaksi vuotta sitten Kimmolla ja kipu oli sanoinkuvaamaton ,paraneminen kesti kaksi kertaa saman mitä edellinen ja kyseinen kuva on myös koholla, eikä kovinkaan siisti. Siis tosissaan jos nättiä tatuointia haluaa suosittelen lämpimästi Lappeenrantaan menoa!!!


      • äkäisen
        samaa mieltä kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, itse olen ottanut ekan kuvani lappeenrannassa ja siellä oli hyvä palvelu, kuvasta tuli hieno ja paraneminen oli nopeaa, toisen kuvani otin kaksi vuotta sitten Kimmolla ja kipu oli sanoinkuvaamaton ,paraneminen kesti kaksi kertaa saman mitä edellinen ja kyseinen kuva on myös koholla, eikä kovinkaan siisti. Siis tosissaan jos nättiä tatuointia haluaa suosittelen lämpimästi Lappeenrantaan menoa!!!

        AMPIAISEN kuvan !

        ei kaduta lainkaan !


    • meinaat

      ottaa sen tatskan?

      • xx79xx

        olisi että ottaisin sen tuonne lapaluun tienoille, täytynee varmaan käydä Lappeenrannan suunnalla kyselemässä


    • Ja kuviahan on

      Homma pelasi hyvin ja ammattitaitoisesti sekä ajallaan kyseisessä liikkeessä.Olen käynyt teettämässä useampia kuvia useissa eri paikoissa ja tämä oli jo sitä ns.nykytekniikkaan ja juuri sellainen kuva mitä ajettelinkin.Kipu nykytekniikalla on 70% pienempää mitä ns ennenvanhaan.Nämä moittivat kirjoitukset ovat jonninjoutavaa höpötystä tai asiasta tietämättömien jauhantaa .Mene kaikessa rauhassa puhumaan asiastasi ja suunnittele tekijän kanssa kuvasi niin tulos tulee olemaan erinomainen.Mieti kuitenkin asia tarkkaan ennen teettämistä vaikka kuvien poisto tekniikka on myös kehittynyt niin menee ainakin 10v ennen kuin kuvat saadaan asiallisesti ja edullisesti pois iholta.

      • mustanaamionkaveri

        mihin perustat väitteesi, että moittivat tekstit ovat höpötystä? kerroin niinkuin asia on, en ollut tyytyväinen kyseiseen liikkeeseen ja tatuoijaan. lisää tatuointeja jos otan, suuntaan lappeenrantaan


      • Rotrinkijahyönteisneula

        Linnassa tehtiin ja hyvä tuli, joskaan en nyt muista onko moottoripyörä vai lintu.


    • tatuoinnin

      Itte otin täällä Imatran His Mastersissä tatuoinnin lapaluuhun kohta 3 vuotta sitten, en muista tekijän nimeä mutta olin hyvin tyytyväinen työhön.

      Piirsi miulle hienon kuvan raakaversiosta ja muokkasi sitä vielä muutenkin minulle sopivaksi. Hinta kirpaisi, mutta hyvästähän kannattaa maksaa.

      Parani tosi nopeasti eikä tekeminen sattunut juuri ollenkaan. :)

      • ottamassa

        Kimmolla kuvan joku aika sitten. Ihan ok kuva tuli. Useammassa paikassa käyneenä niin kyllä sieltä parhaasta päästä, mutta kyllä oli kovakouraista toimintaa. Käsi hellä ja tuntui välillä että meni luusta asti. Kalliihko paikka. Lpr H&H silti paras paikka!


      • tatuioda mun
        ottamassa kirjoitti:

        Kimmolla kuvan joku aika sitten. Ihan ok kuva tuli. Useammassa paikassa käyneenä niin kyllä sieltä parhaasta päästä, mutta kyllä oli kovakouraista toimintaa. Käsi hellä ja tuntui välillä että meni luusta asti. Kalliihko paikka. Lpr H&H silti paras paikka!

        uloste-pökäleeseen ,kilpailevan tatzkaliikkeen osakkaan naamavärkin ; väreissä ???


      • slobo
        tatuioda mun kirjoitti:

        uloste-pökäleeseen ,kilpailevan tatzkaliikkeen osakkaan naamavärkin ; väreissä ???

        Kimmolla kolmisen vuotta sitten selkään melko ison kuvan otin, selässä oli entuudestaan vähän pintahermoissa vikaa, laitettiin puuduttavaa rasvaa. Oma kipukynnys oli niin alhainen,että neljässä osassa tehtiin. Tekeminen koski kyllä, mutta niin on koskenut muissakin paikoissa,työnjäljessä eikä hinnassa ollut mitään valittamista, eikä kuva ole osoittanut mitään kulumisen jälkiä,vaikka on aurinkoa saanutkin todella reilusti.Että kyllä mies työnsä osaa.


      • mummeli sukkaa kuto
        slobo kirjoitti:

        Kimmolla kolmisen vuotta sitten selkään melko ison kuvan otin, selässä oli entuudestaan vähän pintahermoissa vikaa, laitettiin puuduttavaa rasvaa. Oma kipukynnys oli niin alhainen,että neljässä osassa tehtiin. Tekeminen koski kyllä, mutta niin on koskenut muissakin paikoissa,työnjäljessä eikä hinnassa ollut mitään valittamista, eikä kuva ole osoittanut mitään kulumisen jälkiä,vaikka on aurinkoa saanutkin todella reilusti.Että kyllä mies työnsä osaa.

        junan vaunuja,,,, mitä työ ihteenne sotketta ? HÄ ?


      • muutamalla egellä
        mummeli sukkaa kuto kirjoitti:

        junan vaunuja,,,, mitä työ ihteenne sotketta ? HÄ ?

        Suoraan Kiinasta postikuluineen n.5€.
        [IMG]http://i31.tinypic.com/amyzjr.jpg[/IMG]


      • toimiiks ny

      • elli --------

    • Ihan tyytyväinen olen

      Kävin kyseisessä liikkeessä reilu vuosi sitten ottamassa tatuoinnin. Ihan ok paikka. Itse otin pienehkön, yksivärisen tatuoinnin, se ainakin onnistui hyvin. Ei sattunut kovasti, kuin olisi joku vähän ihoa nipistellyt. En sen tarkemmin osaa arvioida paikkaa, kun vain tuon yhden pienen siellä olen ottanut. Se kerta ainakin oli ihan hyvä, hinnasta en osaa sanoa kun en hintavertailua tehnyt.

    • laughervontaugher

      huonoja kokemuksia liikkeestä otin perhosen ja se oli todella sotkuisen/epämääräisen näköinen joten sain sen puoleen hintaan juuri ja juuri huomaa että on perhonen ja jostain syystä sattui 8x enemmän kuin muualla minulla on 8 tatuointia..

    • uutta päälle

      Onko imatralla jotain amatööri/koti tatskaajaa joka tekis kuvia vapaa-ajallaan?

      Eli joka tekis pikkasen halvemmalla kuin tulitikkulaatikon kokosen hintaan 120€..?

      Pitäs peittää vasemman kyynärvaren pikkutatskat (6 pientä) vaikka mustalla tribaalilla, asiallisia vastauksia yhteystietoineen tänne, kiitos.

      • lappenrannassa

        imatralla on ainakin yksi, mutta on juurikin tällainen rahaa rahaa- tatuoija.. tehnyt kuvia nyt jotain muutaman kuukauden verran ja kutsuu itseään "ammattitatuoijaksi" hinnat hänellä pilvissä ja työnjälki ei ole kovinkaan kehuttavaa. itse suosittelisin, että mene lappeenrantaan voutilaisen minnalle. tehnyt kuvia n.5 vuotta, laatu on hyvä, ja hinta sopiva. kotitatuoija, mutta kkuten aikaisemmin mainitsin, hän on todella avoin jo paikalle mentäessä, näyttäa mistä ottaa neulat, ja kertoo kuinkä hän välineet desinfoi jne. itse olen käynyt ottamassa 2 kuvaa hänellä ja olen todella tyytyväinen työnjälkeen.


      • Miettikää kahdesti
        lappenrannassa kirjoitti:

        imatralla on ainakin yksi, mutta on juurikin tällainen rahaa rahaa- tatuoija.. tehnyt kuvia nyt jotain muutaman kuukauden verran ja kutsuu itseään "ammattitatuoijaksi" hinnat hänellä pilvissä ja työnjälki ei ole kovinkaan kehuttavaa. itse suosittelisin, että mene lappeenrantaan voutilaisen minnalle. tehnyt kuvia n.5 vuotta, laatu on hyvä, ja hinta sopiva. kotitatuoija, mutta kkuten aikaisemmin mainitsin, hän on todella avoin jo paikalle mentäessä, näyttäa mistä ottaa neulat, ja kertoo kuinkä hän välineet desinfoi jne. itse olen käynyt ottamassa 2 kuvaa hänellä ja olen todella tyytyväinen työnjälkeen.

        Jos on yhtään silmää minkään päälle niin sinne Minnalle ei kyllä kannata mennä. Löytyy fb:stä ku hakuun kirjottaa Ming-naa tattoo.. itse erehdyin sen luona käymään kun kaverit suositteli, mutta hänpä tatuoi mun ihoon aivan kamalan tuherruksen jonka meen kohta Helsinkiin KUNNON liikkeeseen peittämään. Vituttaa. Kuva oli vielä niin yksinkertainen kuin mahdollista. Hän lisäsi siihen oudot "varjostukset" ja edes tasapaksua viivaa hän ei onnistunut tekemään. Mutta, käykääpä katsomassa sieltä fb:stä sitä jälkeä ja muodostakaa omat johtopäätöksenne. Mun kuvaa sieltä ei löydy, ehkä sitä hävetti itteensäkki se kamala jälki niin paljon.

        Imatralla His Masters Tattoolla oon ottanu lävistyksen ja se oli ihan miellyttävä kokemus. Muutaman kaverin tatuoimista oon myös ollu seuraamassa sielä ja jälki on ollut tasaista ja hyvää. Suosittelen. :) Tosin ilmapiiri paikassa voisi olla vähän parempi.


    • -k-

      Tommi on miulle 2 tatskaa Imatran His Masterssissa hakannut: pientä nipistelyä mut se kai kuuluukin asiaan, todella tyytyväinen tulokseen.! Vein valmiin pohjan johon halusin valokuvasta pari muutosta, alustava piirros hyvä ja toiveita pienten yksityiskohtien muutoksiin kuunneltiin tarkasti.

      Itse tatuoinnit kauniit, selvärajaiset ja värit kirkkaat, ei moitteita :)

      • tökeröä

        kaveri kävi hismasterssissa näyttämässä paria tatuointiaan, jotka vaatisivat korjausta/peittämistä.- olivat siis sellaisia nuorena kännissä kaveri teki- tatuointeja. aika tyly vastaus tuli kimmolta "kyl mä voin siihen sellasen mustan palkin vetästä" ja tän jälkeen järkyttävä hintapyyntö. eikä siis ollut edes vitsi.


    • puhdas nahka

      Hyi hitto, minähän en mitään tatulointeja ota nahkaani pilaamaan.

      Sopivat merimiehille, linnakundeille ja prostituoiduille.

    • tatskat <3

      Sie voitkii tunkee vaik harjanvarren anaaliis

    • Alä ota.

      Haittaa koko elämän.
      Vaikka olisit kuinka asiallinen ei paljo välii.Ei oteta vakavasti kun ajatellaan että on muutakin vikaa. Tai realiteetit hukassa-vastuu ei käy.

    • tatskapatska

      Varma konsti saada oma markkina-arvo alenemaan, on ottaa tatska. Jos tiedät mitä tarkoitan? Niini nais- kuin miesmarkkinoillakin.

      Kuva nahassa kertoo kantajasta enemmän kuin tuhat sanaa. Teitä ottaneitahan se ei häiritse, kun haluatte kuulua jollain sairaalla tavalla omaan viiteryhmään merkkaamalla näkyvästi itsensä.

      En erottele ihmisiä vuohiin ja lampaisiin, mutta tatuointi auttaa minua arvioimaan kanssaihmiset niin, etten pety vuorovaikutussuhteessa. Tatuoidut on siinä mielessä minulle itsensäpaljastajia. Tässä mielessä olen se, kuka hyötyy tatuoinnista.

    • wggwwg

      Samaa mieltä! Idiootit ottaa tatuointeja ja aiheuttaa enintään myötähäpeää muissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3226
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2724
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      117
      2719
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2123
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 175
      1365
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1160
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe