Suositelkaa jotain kirjaa

Aappo

Tervehdys, toivoisin teidän suosittelevan jotain kirjaa, kun itse ei oikein tahdo löytää, kun valikoimaa on niin paljon. Olen aloittanut lukemisen vasta muutama vuosi sitten ja lähinnä loma-aikaan tulee lueskeltua muutama kirja. Tällä hetkellä kokemukset rajoittuu Ilkka Remeksen ja Jarkko Sipilän tuotantoon, pari Tom Clancyn kirja ja Harri Nykäsen "Raid ja tappajat".

Pidin Remeksen ensimmäisistä kirjoista kovasti, mutta viimeisimmissä tuntuu taso laskeneen (omasta mielestäni), vaikka ihan luettavia nekin ovat. Jarkko Sipilän dekkarit on ollut kaikki ihan hyviä, mutta tuorein tuli luettua hetki sitten ja jatkoa saa taas odotella. Nykäsen Raid oli myös hyvä, mutta tyhmyyttäni tuli luettua viimeisin, niin ei viitsisi käänteisessä järjestyksessä palata, vaikka elokuva ja tv-sarja oli aivan huippua!

Mitä siis suosittelette tällaiselle hemmolle, joka tykkää Remeksen, Sipilän ja Nykäsen tuotannosta. Ulkomainenkin kelpaa, mutta mieluusti kotimaista, jos vastaavia löytyy. Kiitos etukäteen.

58

3567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2009..

      ...jännää luettavaa..

      • En ole koskaan pitänyt suomalaista kirjoilijoita Joensuuta lukuunottamatta. Siis jännäri puolella. Olen kyllästynyt perinteisiin dekkareiheihin. Englantilaisia en lue lainkaan. Pohjoismaisia kyllä. Etsiminen kannattaa mielestäni. Usea hyvä on tullut vastaan. Suosittelen kaikkia Alvtegenin teoksia. Varsinkin "Varjo" oli mielestäni 2 lukukerran arvoinen. Kirja nimeltä "Lumen Taju" oli tanskalainen H0egin kirjoittama. Myös erittäin hyvä. En pitänyt hänen myöhäisemmästä tuotannostaan. Kehnoa teko-tulevaisuus -kuvausta. Monet kyllä arvostivat, että näin


      • pilkunn****ja

        Valtion talous- ja menoarvio-nimistä kirjaa ei ole olemassakaan. Se on Valtion tulo- ja menoarvio.


    • Esa:
      Juonenkehittely älykästä, käänteet odottamattomia, realistista, hyytävää.

      Mauri:
      Helppolukuista, mukavaa, viihdyttävää, asenteellista.

      Tuula:
      -

    • ????

      jos kaikki hyvät kirjailijat ovat vielä lukematta. Laitan tähän joitakin(ei paremmuusjärjestyksessä)
      Pentti Kirstilä
      Juha Numminen
      Risto Juhani
      Timo Sandberg
      Wexi Korhonen
      Markku Ropponen
      Totti Karpela
      Matti Remes
      Seppo Jokinen
      Paul-Erik Haataja
      Harri Nykänen
      Eero Pasanen
      Hannu Vuorio
      Näitä uusimpia on vielä lisää, mutta nimiä en jaksa nyt muistaa ja pari ylimainostettua jätin tahallani pois.
      Lukemista noissakin riittää , mutta näitä kannattaa kyllä lukea ilmestymisjärjestyksessä, koska joillakin tekijöillä on jatkuvaa juonta teoksissaan ja kehittyvät ne päähenkilötkin.

      • Kunnes tuli Kononen

        Minäkin palstaa seuranneena poimin itselleni vinkkejä näistä viesteistä. Otinpa viime kirjastokäynnillä Eero Pasasen ensimmäisen "Konosen". Ensin ajattelin että jaa - missäs se jännitys tulee. Mutta kirjahan oli pitkästä aika ja monien dekkareiden jälkeen todella hauska. Hihittelin itsekseni lukiessani. Ja päähenkilö ja hänen ongelmanratkaisunsa kuvattu niin mukavasti ja maanläheisesti että herra Kononen tuntui heti tutulta. Miljöö jossa hän liikkui, tuntui myös tulevan tuohon kotinurkille. Repivää, vertahyytävää jännitystä tässä ei ollut, mutta rikoks(i)en ratkaisu kävi siinä kapakkakierrosten välillä juohevasti. Pasasen kerronta oli kyllä poikkesi kaikista tähän dekkarihyllystä poimimistani kirjoista. Heti haen lisää, kiinnostaa seurata tarkastaja Konosen vaiheita.


    • kkv

      se Nykänen kerran oli hyvä, niin katso tuolta Nykäsen ylläpitämältä sivulta kirjailijoita ja on siellä pari kirjaa mahdollisuus lukeakin
      http://www.barrikadi.fi/ ja kohta Crime Time

      • Aappo

        Kiitoksia kaikille vastauksista. Monta mielenkiintoista ehdotusta mihin pitää nyt tutustua tarkemmin.


      • oxcu
        Aappo kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille vastauksista. Monta mielenkiintoista ehdotusta mihin pitää nyt tutustua tarkemmin.

        Kaikki James Ellroyn kirjat. niistä tehty muutamat elokuvatkin.


      • ddllfköå
        Aappo kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille vastauksista. Monta mielenkiintoista ehdotusta mihin pitää nyt tutustua tarkemmin.

        tosipohjainen kirja Amerikan gangstereista: Vince Teresa ja T. Renner, Mafian sisärenkaassa, ei mitään keksittyjä juttuja. Sen luin tässä, niin tuli mieleen, että onkohan mafia saanut pankkimaailmassa ohjat käsiinsä, jostain luin, että lainoista perittiin 30% käsittely ym. maksuja ja sitten pestiin kädet takaisin perinnästä myymällä lainat muille arvopapereina ym.


    • booky

      En tiedä, sopiiko viesti ensimmäiselle kirjoittajalle. Kesä on kuitenkin mukavaa aikaa kerrata myös näitä nostalgisia klassikkodekkareita. Marcia Muller. Takalieve kertoo, että "MM on nykyaikaisten kovaksikeitettyjen naisdekkareiden kantaäiti." Täytyyhän kantatätiä muistella. Kotimaa tietysti USA. Suomennoksia kolme, vaikka julkaisuja kotimaassa rutkasti enemmän. Suomennokset ajoittuvat -90-luvulle ja tapahtumat ehkä hieman aiemmaksi, joten on tunnelma on erilainen kuin nykyisissä...

      Pidän nykyisin dekkareista, joissa populaa on enemmän kuin vain ne onnettomat viisi, jonka ahdistunutta pään sisällystä jahkataan ja vatkataan ees ja taas.

      ****
      Harmittaa, kun en muista A:lla alkavaa kotimaista dekkarintekijää, jonka Kettunen arvioi tässä muuan päivä sitten jossain valtakunnan sanomalehdessä :). Joku oli jossain... Antikainen tai jotain...? Tämä mun nimimuisti on surkean ala-arvoinen. Oli virkistävän erilainen dekkari juoneltaan ja kuvaukseltaan. Onko joku lukenut tai muistaako lukeneensa Kettusen arvostelun?

      • booky

        Vein vanhat sanomalehdet keräykseen. Oli Antti Tuomainen, Veljeni Vartija 2009. K. Kettunen kirjoitti, että ihan ok erilainen, Ritva Sorvali kuvasi kerrassaan oudoksi. Tjaa.. tiedä häntä...


    • tenula

      Ken Follet, Ian Rankin ja J.Nesbo

    • nind´´

      itse en koskaan ole ollut mikään kirjojen ystävä mutta nämä kirjat olen lukenut kohta kaikki jotka on suomennettuina, todella hyviä kirjoja!!

    • Kissunen

      Itse ihastuin suunnattomasti Stieg Larssonin Millenium-trilogiaan, suosittelisin, että lukisit ainakin Miehet jotka vihaavat naisia -romaanin. Kunnon trilleriä, vaikka toiminta alkaakin hitaasti.

      • :)

        Luin tässä loman aikan koko Millenium trilogian! Ja nyt jotenkin kaipaa lisää! Mutta sitähän ei tule, koska Larsson on kuollut.

        Kirjat herätti miettimään kaikenlaista, vaikka ne olivatkin enemmän viihderomaaneja. Mutta kuinka paljon niissä on totuuden siementä, sillä kyllä niissä vihjailtiin esim. Olof Palmesta jne. Ja pääministerit olivat rooleissaan.

        Ehdottomasti kyllä suosittelen kaikille Millenium-trilogiaa!


      • yleissivistykseen

        Millennium trilogian eka osa on hyvä, muut ilmeisen kiireessä kasattuja ekan kirjan menestyksen myötä. Kakkososa on ehkä heikoin, lopussa taas paranee.


    • The_Evil_Of_Silence

      Itse minä suosittelisin teidän lukevan Replica-kirjaa. Toisaalta se on scifiä, mutta sitä luokitellaan myös jännityssarjaksi. Sarjassa kerrotaan Amy Candler-niminen kloonitytöstä, jolla on tavallisten ihmisten verrattuna yli-inhimillset voimat ja järjestö yrittävät jahdata tyttöä.


      PIENI SPOILERI ERÄÄSTÄ HENKILÖSTÄ!




      Eräs henkilö, Jeanine Bryant joka on Amyn luokkalainen ja hänen vihamies/kilpailija, on mielestäni ärsyttävä hahmo, koska tytön mielestään hän on paras kaikessa. Hän on koulun suosituin tyttö eli pilalle lellitelty, mutta myös pilalle hemmoteltu koska hänen vanhempansa ovat varakkaita ja siksi leuhkailee ja kuvittelee saavansa jotain kivaa ja ostelee 50 dollarin (tai 100) viikkorahoilla kaikki merkkituotteisiin liittyviä tavaroita. Tällaiset hahmot (ja tosielämän ihmiset) ovat aika ärsyttäviä minulle. ^_^

      • MHC

        Mary Higgins Clarkin koko tuotanto. Ovat yleensä niin jänniä että kirja on pakko ahmia kertalukemalla!


    • Jack Vares

      Kotimaisista tulee heti mieleen Reijo Mäki, Vares kirjat etenkin. Lee Childin kirjat jossa Jack Reacher "seikkailee" Sitten on Donald E. Westlake jolla on tosi humoristisia rikostarinoita. Shidney Sheldonin joku sanoikin jo. Jos repertuaaria laajennat, niin ehdottomasti kannattaa tutustua Juha Vuorisen tuotantoon. :)

      • Leena65

        toinen skandinaavinen kirjailija Jo Nesbo (sukunimen o-kirjaimen päällä viiva, norjalainen ö siis) on tutustumisen arvoinen. Samaten islantilaisen Arnaldur Indridasonin tuotanto.


      • Leena65 kirjoitti:

        toinen skandinaavinen kirjailija Jo Nesbo (sukunimen o-kirjaimen päällä viiva, norjalainen ö siis) on tutustumisen arvoinen. Samaten islantilaisen Arnaldur Indridasonin tuotanto.

        Tämä norjainen kaveri on aika mielenkiintoinen. Aluksi pitkästyin kun oli niin monta samainlaista murhaa (sarjamurhaaja). Juuri kun olin luovuttamassa niin kirjassa tapahtui käänne ihan toisaalle ja mielenkiintoni heräsi. Nyt jäljellä olevat 100 sivua menevät vauhdilla. Larssonin kirjat taidan unohtaa. On niin muotijuttu. Jokin 600 sivua dekkaria ei oikein innosta - hyviä tai ei.


    • Joo.. jännärisarjana Adam Hall:in koko tuotanto tai noin fiktiivisenä Clive Cusslerin Dirk Pitt-tarinat

    • luolakarhu

      Ystävät hämärän jälkeen-John Ajvide Lindqvist,

      Arnaldur Indridasonin tuotanto,

      Kolmas merkki- Yrsa Sigurdardottir,

      Itsevalaisevat-Marko Hautala,

      Väinämöisen vyö-Mikko Karppi

      (jos Kalevala ja Suomen muinaishistoria kiinnostaa, niin tässä paljon repliikkejä ja tosissaan paneutumista vaativa teos, tempasi omalla tavallaan mukaansa; hieman työläs luettava - vaikka luulin olevani tapahtumien edellä, ei loppujen lopuksi kuitenkaan ennalta-arvattava...:),

      Ympyrän pää-Tom Egeland...(ns. Da Vinci-koodin pohjoismainen edeltäjä)

      Eli enimmäkseen pohjoismaisia jännitys/dekkariteoksia joista minä olen nauttinut.

    • annuska81

      Itse pidän pohjoismaisista dekkareista, kuten Håkan Nesseristä, Jo Nesböstä, Åke Edwardsonista ja Gunnar Staaleseenista. Monia muitakin toki löytyy :) Suomalaisia en juurikaan ole lukenut, mutta Eero Pasasen Kononen-sarja on ollut positiivinen yllättäjä ;)

    • annuska81

      Ja onhan nuo Stieg Larssonit ja Alnardur Indridasonit mahtavia :)

    • muutama

      ehdotus. Seuraavilta kirjailijoilta voi lukea meilkein kirjan kuin kirjan: David Baldacci, James Patterson, Nicci French, Ken Follet, Jack Higgins, Michael Crichton (varsinkin aikamatka on hyvä) Stephen King, Minette Walters, Elizabeth George, Tess Gerritsen, Jane Stanton Hitchcock, Jilliane Hoffman, Ruth Rendell, Philip Margolin ja Sandra Brown. Tässä muutama kirjailija jonka tuotantoa löytyy myös omasta hyllystäni....suosittelen.

      • fffgggöä'

        Tohon voisi lisätä James Hadley Chasen kirjat, kirjailija kuoli kai yli kymmenen vuotta sitten, mutta ehti kirjoittaa 80-90 romaania, eikä niissä juuri yliluonnollisia sankareita ole. Lisäksi ainakin itse olen useimpia pystynyt lukemaan 2-3 krt , aina tuntuu löytyvän ikäänkuin uusia puolia.


      • James rules!
        fffgggöä' kirjoitti:

        Tohon voisi lisätä James Hadley Chasen kirjat, kirjailija kuoli kai yli kymmenen vuotta sitten, mutta ehti kirjoittaa 80-90 romaania, eikä niissä juuri yliluonnollisia sankareita ole. Lisäksi ainakin itse olen useimpia pystynyt lukemaan 2-3 krt , aina tuntuu löytyvän ikäänkuin uusia puolia.

        James hadley Chasen kirjoissa on jotain mikä pitää hyppysissä kirjan alusta loppuun. Itse olen keräillyt niitä ja omistan vasta noin 72 kpl erilaisia suomennettuja teoksia.


    • lukutoukkako

      Dennis Lehane tekee hyviä opuksia

    • Dekkareita

      Esmes kaikki John Grishamin kirjat on minusta hyviä, niissä on yleensä aiheena jokin oikeusjuttu. Sidney Sheldonin alkutuotannosta löytyy joitain hyviä, myöhemmin hän alkaa toistaa itseään. Henning Mankellin voisi mainita pohjoismaisista dekkaristeista, monien muiden hyvien lisäksi tietenkin.

    • Poliisin arki

      TV.ssä rikostoimittaja ja kirjailija Hannes Markkula suositteli kirjoja:
      Matti Remes Tappotanssi
      Outi Pakkanen Katso naamion taa
      Varmaan hyviä kun Hannes niitä suositteli.Pitää lukea itsekin kun ei ole tullut luettua.

    • geokätkö

      käyppä katsomassa sivulla www.tornio.fi ja sieltä listasta kirjailijat ja siellä löytyy ulkomaisia sekä kotimaisia dekkarikirjailijoiden listaa

    • RitaMay
    • Erilainen muori

      Suosittelen kokemuksesta Mari Jungstedin ja Karin Alvgetenin jännäreitä, myös John Theorinin Yömyrsky on todella hyvä, Theorinin edellisen kirjan nimeä en muista, hyvä oli sekin.

      • booky

        Vasta nyt sain luettua Theorinin Yömyrskyn. Pääsääntöisesti,muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, nämä nykyruotsalaiset ovat minusta hirveän pitkästyttäviä. Tämäkin. En oikein käsitä itseäni, mutta niin se vain on. Nukuin ensimmäiset reilu 200 sivua. Pari viikkoa meni, että sain kirjan väen vängellä loppuun. Mikähän ihme siinä on, kun nämä tuntuvat niin joutavanpäiväseltä löpinältä. Teen varmasti vääryyttä näille dekkareille, mutta sille se vaan tuntuu.
        Kuka sen vihreän tunikan sinne haudalle oli rahdannut? Miten Mirja mummu hihhuloi vapaana, vaikka myrkytti miehen josko poikaystävänsäkin? Kova kohtalo on lapsella ennen kouluikää, kun mummi on (tupla)murhaaja, kaksi äitiä tulevat murhatuiksi eikä isästä ole hajuakaan.


    • tykkäsin

      suosittelen stieg larssonin millenium-sarjaa... varsin otteessaan pitävää luettavaa

      • suosittelen.

        jan Guillonin alkupään teoksia,Clive Cussler,Mc Nab,spillane,Wilbur Smith soihdunkantajat,


    • komissaarius

      Dostojevskin Rikos ja Rangaistus.Kurjuutta ja jännitystä piisaa....Eräänlaisella rakkaudella maustettuna....

    • Hyvää lukemista

      Erittäin hyvä kirja.

      Tom Rob Smith Lapsi 44

      Stalinin Neuvostoliitossa rikollisuutta ei ole. Mutta silti kansalaiset pelkäävät, eivät rikollisia, vaan valtiota. Väärä sana väärälle ihmiselle, kielletyn kirjan omistaminen – jo pelkkä epäilys vie tuhansia ihmisiä pakkotyöleireille tai teloitettaviksi.

      Lev Demidov on sotasankari ja työssä valtion turvallisuuspalvelussa, mikä takaa Leville ja hänen vaimolleen varsin ylellisen arjen. Lev on idealisti, joka uskoo että vain valtion viholliset sortuvat rikoksiin. Ja heitä Lev on ansiokkaasti kuulustellut ja pidättänyt. Mutta sitten hän törmää sellaiseen rikollisuuteen, jonka ei pitäisi Neuvostoliitossa olla mahdollista. Seuratessaan julman sarjamurhaajan jälkiä rataverkkoa pitkin Moskovasta jäiseen Siperiaan Lev näkee kotimaansa uusin silmin ja havaitsee muuttuneensa itse epätoivotuksi henkilöksi. Pelastaakseen oman henkensä ja perheensä hänen on pakko saada murhaaja kiinni.

      Lapsi 44 on kammottavan tarkka kuvaus vainoharhaisesta yhteiskunnasta ja hirveästä, todellisuuspohjaisesta rikosten ketjusta.

    • Tuomas Harrila

      Thomas Harrisin Punainen lohikäärme. Avopuolisoni ei uskaltanut lukea sitä yksin, kun itse olin yövuorossa.

    • Miimu

      Tein löydön kirjaston varastosta tänä kesänä, Kirsti Manninen (ja olikohan se Jouni Raivio?) ovat kirjoittaneet 1990-luvun alussa aivan ihastuttavia salapoliisikertomuksia 1860 luvun Suomesta, kannatta lukea jo ihan pelkän historian kuvauksen takiakin !
      Toinen tämän kesän uusi löytöni oli Tapani Bagge, mielenkiintoisia ja varsin huumoripitoisia kirjoja.
      Näitä voi suositella kenelle vaan...

    • jag...............

      Ehdottomasti hänen tuotantoa. Kolmeosainen trilogia alkaa kirjasta "miehet jotka vihaavat naisia" . Jännittävä sarja ja tähän jää varmasti koukkuun! Parasta on että kirja jatkuu teoksilla "tyttö joka leikki tulella" ja päättyy "pilvilinna joka romahti". Suosittelen lämpimästi!

    • lukenut:)

      Eeva Tenhunen : mustat kalat, hyvän tytön hautajaiset, nuku hyvin punahilkka, keisari seisoo palatsissaan, joka uniinsa uskoo jne. löytyy kirjastosta. Tai sitten Liisa Nevalaisen, mm. everstin talo jne. Kaikki ovat lukukelpoista satoa.

    • BEAT IT, hojo hojo

      Suosittelen Reijo Mäen ja Dan Brownin kirjoja. Saattaisit pitää niistä.

    • tosiasiana

      aion ihan vilpittömällä mielellä ehdottaa Juha Vuorisen
      kirjaa "Juoppohullun päiväkirja" nauramista ainakin piisaa.

    • JackAction
    • Hirtehistä kesää!

      Divarista Jerry Cottonia ja Asko Kukkosta. Ihan yhtä mukavaa luettavaa kuin kovissa kansissa julkaistavat kirjatkin, mutta hinnaltaan vain murto-osa!

    • jan123

      No itse pidän kanssa Remeksestä sillä erotuksella että minusta ensimmäiset kirjat taas eivät ole niin hyviä vaan tuovat liikaa mieleen esimTom clancyn (remes on muuten nykyään 1000 kertaa parempi kuin clancy)Reijo Mäki on toinen suosikkini jos haluaa vähän humoristisempaa ja kevyttä luettavaa.

      • kannattais lukee

        Sidney Sheldonin,ja Robin Cookin kirjoja. Aikamoisia koukuttajia.Hyviin kirjoihin ei koskaan kyllästy,vaan ne lukee aina uudestaan,ja uudestaan.


    • appetizer

      Suosittelen seuraavia kirjailijoita: Karin Fossum, Karin Alvtegen, Camilla Läckberg, Inger Frimansson, Jo Nesbo, Gunnar Staalesen, Johan Theorin, - kaikki pohjoismaisia sattumalta. Kotimaisista Seppo Jokinen, Jarkko Sipilä, Outi Pakkanen ja Essi Aro.

      • astilbe

        Kaikki kirjat tosi hyviä ja jännittäviä!!!


    • olin menettänyt toivoni suomalaisiin dekkareihin. Sitten luin Olli Jalosen "Veljeni Vartian". Yllätyin. Niin kypsä ja viisas kirja niin nuorelta kaverilta. On kirjoittanut kaksi muutakin. Toisen nimi oli kai "Tappaja", toista en muista..

      • Studio Sex

        Lizza Marklundin teokset myös lukemisen arvoisia.


      • Studio Sex kirjoitti:

        Lizza Marklundin teokset myös lukemisen arvoisia.

        olen nykyään niin kyllästynyt pohjoismaisiin dekkareihin, että Kyllikki Villan Loki-kirjat hakkaavat ne mennen tullen. Luen viimeistä p dekkaria. Eli Holea ja panssarisydäntä. Minkähän takia tuokin kirja oikein on kirjoitettu. Nesboe viimeisillä voimillaan kasannut jonkin asteisen kerrannon. Kuka nyt ei harryä jo tuntisi. Mitähän seuraavaksi. Meriluodon päiväkirjat - viimeisimmät - oli myös huomattavan jännittäviiä...
        Panu Rajala voisi ruveta dekkaristiksi. Päähenkilönä, dekkarina voisi olla vaalea hentoinen Katri, suomen tummissa kuusimetsissä, joka ratkaisi kaikkien Jussien sarjamurhat kalajoella...


    • Megalukija

      Mihail Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan.

    • Eenokki1

      Eipä osunut silmiini Michael Connelly, aika hyvä. Sama etsivä joka kirjassa, mutta voi lukea ykstitäinkin. Jouhevaa kirjoitusta ja jännääkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1555
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      968
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe