Silmäasemalla rahastetaan

pettynyt linäköinen

silmälääkäri alle10 minuutin "tutkimuksesta" 100 euroa, monitehot 1000 euroa, hajosivat puolessa vuodessa.
Yrittivät väkisin tyrkyttää vielä jotain varalaseja. Lievästi rahastettu vaikutelma tuli. Uudelleen en mene ko. ketjuun!
Taitaa olla Instruakin kalliimpi. Silmälääkärille menen jatkossa vain lääkärikeskuksiin, enkä mihinkään optikkoliikkeen koppeihin.

19

3358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin about

      HKI Lahti puoliväli-silmälääkärin tutkimus toimistokuluineen 90 €.
      Parhaimmat pokat ynnä parhaimmat monitehot kaikilla mahdollisilla käsittelyillä, joita tiede on kehittänyt, hinta yht. 1200 €.

    • .........

      Tyhmä se joka maksaa 1000

      • Tytta..

        Kun olin yla-astella ja kävin näöntarkastuksessa, siellä todettiin että lasit olis paikallaan. No meidän perheessä ei kenelläkään ollut aiemmin tarvetta laseille joten ei tiedetty hinnoistakaan mitään. Kuunneltiin myyjää ja ostettiin todella kalliit lasit (markka-aikaa oli) . Sitten muutama vuotta eteenpäin kävin näöntarkastuksessa ja siellä todettiin ettei näössä ole mitään vikaa!!! WTF? Sano täti että on hyvä etten oo käyttäny niitä laseja jotka mulle on hommattu koska ne olisivat vain huonontanut näköa... Että kiitosta vaan sillekkin optiikkaliikkeille!!!


    • Mulla OK

      Hahmotapas hieman tarkemmin missä näin kävi. Itselläni lekurin tutkimus 55 euroa, ihan asiallinen ja perusteellinen. Lääkäri antoi reseptin ja näytti testikakkuloilla kuinka paljon paremmin näkyy jos ostan lukulasit. Lasit olleet ihan hyvät. Osassa Silmäasemia on yksityisiä omistajie ja osassa joku iso sijoitusfirma takana, oletkos vahingossa lipsahtanut "sijoittajien" käsittelyyn?

    • Silmäasemalta

      Silmäaseman myyjä/optikko patisti lääkäriin kun näin iäkkäänä (50 v.) kuulemma hyvä käydä silmälääkärissä. Silmälääkäri, nuori poika, huiski ja hutiloi linssien kanssa ja kirjoitti reseptin. Silmiä tutki ehkä 10 sekuntia ja sanoi kaiken olevan ok. Siitä tiskille maksamaan 90 euron laskua jossa myyjä kävi hanakasti myymään laseja. Höpötti kaiken maailman pinnotteista ja syväterävistä, jotka olis hyvä ostaa päätetyöhön tavallisten monitehojen lisäksi. Ostin sitten tavalliset monitehot jotka maksoi 800 euroa. Kun laitoin ne päähän, oli kuin olisin katsonut jonkun kaleidoskoopin läpi, koko maailma pyöri ja tuli oksettava olo. Myyjä sanoi, että niihin tottuu viikossa. Kokeilin viikon vaikka ei niitä pystynyt pitämään päällä kuin maksimi puoli tuntia kerrallaan kun tuli em. oireet, eikä niillä edes nähnyt. Siinä vaiheessa alkoi ottaa aivoon. Kävin lääkäriasemalla "oikealla" silmälääkärillä joka sanoi, että lasit on oikea -0.75 liian vahva ja vasemmassa hajataitto korjattu väärin. Menin takaisin Silmäasemalle ja siellä optikko tosi nihkeästi suostui tarkistamaan ja sanoi, että on nää ehkä hiukan vahvat. Suostuivat lopulta vaihtamaan "oikean" silmälääkärin antamiin arvoihin ja niihin olin tosi tyytyväinen. Hän totesi myös lievästi koholla olevan silmänpaineen ja menen kontrolliin vuoden kuluttua. Voi olla, että on samanalaista kaikissa optikkoliikkeissä, eli rahat pois, mutta kokeilen kyllä seuraavalla kerralla lasien hankintaa jostain muusta liikkeestä...

      • etenkin reklamaatiossa!

        Eihän toi hyvältä kuulosta.

        Laseja menee sekä silmälääkäreillä että optikoilla joko liian vahvoiksi tai liian heikoiksi, testitilanteessa tutkittavan tila ei välttämättä ole sama kuin myöhemmin jne. Mutta reklamaatiossa tärkeintä on asian selvittäminen ja tarvittavat korjaukset. Putoileehan noita hammaslääkärin paikkojakin ekoina päivinä yms, vanteita tasapainotetaan väärin jne. Rapatessa roiskuu, vähemmän jos on tilaisuus/halu olla huolellinen kuitenkaan väsyttämättä tarkastettavaa henkilöä.

        Olen ymmärtänyt, että myydessä suurin ongelma Suomessa on ettei uskalleta kehua uusia ehkä vähän kalliita tuotteita vaikka asiakas olisi sellaiset HALUKAS ja kiinnostunut hankkimaan hintalapusta huolimatta jos saisi vähän kannustusta. Kukaan ei niitä rahoja väkisin lompakosta ota. Minä en pidä tyrkyttämisestä, mutta kerran tein lähes tonnin ostoksen kun nuori kloppi kysyi haastavasti että tässä on hyvä tuote ja tehdäänkö kaupat. Vähän turha ostos mutta minä se päätöksen tein. Varmasti asioin uudestaankin samassa paikkaa jos tarvetta tulee.

        Ja silmänpaine vaihtelee vuorokauden mukaan useita pykäliä, onhan noita "kohonneita" paineita joillakin kuulemma ollut vaikka lukemat on papereissa ihan normaalit. Ettei "oikea" silmälääkäri vaan meinaa rahasta... ;)

        Ja 50v on jo myöhässä sen ensitarkastuksen kanssa. Kaikki nelikymppiset liikkeelle viiden vuoden välein. Fakta. Eli siinä optikko oli ihan oikeassa.


      • vanhenemassa :)
        etenkin reklamaatiossa! kirjoitti:

        Eihän toi hyvältä kuulosta.

        Laseja menee sekä silmälääkäreillä että optikoilla joko liian vahvoiksi tai liian heikoiksi, testitilanteessa tutkittavan tila ei välttämättä ole sama kuin myöhemmin jne. Mutta reklamaatiossa tärkeintä on asian selvittäminen ja tarvittavat korjaukset. Putoileehan noita hammaslääkärin paikkojakin ekoina päivinä yms, vanteita tasapainotetaan väärin jne. Rapatessa roiskuu, vähemmän jos on tilaisuus/halu olla huolellinen kuitenkaan väsyttämättä tarkastettavaa henkilöä.

        Olen ymmärtänyt, että myydessä suurin ongelma Suomessa on ettei uskalleta kehua uusia ehkä vähän kalliita tuotteita vaikka asiakas olisi sellaiset HALUKAS ja kiinnostunut hankkimaan hintalapusta huolimatta jos saisi vähän kannustusta. Kukaan ei niitä rahoja väkisin lompakosta ota. Minä en pidä tyrkyttämisestä, mutta kerran tein lähes tonnin ostoksen kun nuori kloppi kysyi haastavasti että tässä on hyvä tuote ja tehdäänkö kaupat. Vähän turha ostos mutta minä se päätöksen tein. Varmasti asioin uudestaankin samassa paikkaa jos tarvetta tulee.

        Ja silmänpaine vaihtelee vuorokauden mukaan useita pykäliä, onhan noita "kohonneita" paineita joillakin kuulemma ollut vaikka lukemat on papereissa ihan normaalit. Ettei "oikea" silmälääkäri vaan meinaa rahasta... ;)

        Ja 50v on jo myöhässä sen ensitarkastuksen kanssa. Kaikki nelikymppiset liikkeelle viiden vuoden välein. Fakta. Eli siinä optikko oli ihan oikeassa.

        Itse kävin silmäasemalla ja tutkimus kesti noin 20min ja hinta 51 euroa kelakorvauksen vähennyksen jälkeen, ei paha minusta.


    • Toisenlainen kokemus

      Itsellä tampereen silmäasemalta viime syksynä alennusmyyntiaikaan: parhaat essilor varilux physio f360 teräväpiirto moniteholinssit kaikilla pinnoilla ja fotokromiset l. auringossa tummuvat linssit, n. 525 euroa. Sama paketti olisi maksanut Synsam optikolla 750 euroa eikä yhtään kuulemma heruisi alennusta. Täysin sama linssi.

      Joten omalla kohdallani en pitänyt silmäasemaa kalliina. Mainitaan vielä, että koko summasta sai vielä s-bonuksia joiden rahalliseksi arvoksi tuli n. 50 euroa pois lasien hinnasta. Eli todellinen hinta linsseille tuli n. 475 euroa. Pokat olisivat tehneet noin satkun lisää mutta minulla laitettiin linssit vanhoihin pokiin.

    • LasienTarvitsija

      Kovin on hidasta asiakaspalvelua sähköpostilla. Mainostavat Ra-Ban laseja joita ei ole edes saatavilla. Pitäisi saada uudet kehykset mutta nyt mennyt jo 5 päivää eikä vastausta kuulu. Taidan vaihtaa toiseen ketjuun kokonaan.

    • Ei tajua

      Mitä idareita? Silmälääkäri määrittelee itse hintansa. Hän tekee työtä toiminimellä, vuokraa työtilaa optikkoliikkeeltä. Hukassa olette, jotka luulette rahojen menevän optikkoliikkeen taskuun.

    • Tiedosta viisastunut

      Koska minulla on Daibetes II tyyppiä ja verensokeri vaihtelee, olemme sopineet pitkäaikaisen silmälääkärini kanssa, että syömisestäni on kulunut kohtuullinen aika, koska muuten sokeri vaikuttaa näköön. Hän on huomannut asiakaspiirissään, että verensokerilla on vaikutusta ja linssien määrääminen on hankalaa. Suomessahan on 250 000 piilossa olevaa 2-tyypin diabeetikkoa, jotka eivät edes tiedä sairastavansa tautia, joten eivät myöskään osaa varoa verensokeriansa.

      • Joo ei enää

        Paska maku jäänyt minullakin suuhun ko. liikkeestä. Linssit olivat väärin hiotut, eivätkä asiantuntemattomat myyjät tajunneet mistään mitään. Lopulta maksoin siis 600 euroa turhasta.

        En todellakaan suosittele Silmäasemaa kenellekään. Ehkä jossain liikkeessä myyjät ovat pätevämpiä kuin omassa tapauksessani, mutta enpä usko. Asiakasta aliarvioivaa paskaa.


    • Anonyymi

      On oikein , siellä lypsetään rahat jos katsoo edes ovesta sisään, törkeää rahastusta , kokemusta on, kannattaa siirtyä Instruun.. . .

    • Anonyymi

      Oikeassa olet, rahat vain pois, siinä kaikki,, Instruun.....

    • Anonyymi

      Oikeassa olet, Instruun,, ,

    • Anonyymi

      Oikassa olet....

    • Anonyymi

      Oikeassa olet todellakin , takaisin Instruun.....

    • Anonyymi

      Toinen pettynyt rahat vain pois ja siinäin kaikki, ei ohjeistusta mitä on jatko toimen piteet, rahat pois ja ulos

    • Anonyymi

      Oikeassa olet rahat pois ja siinä kaikki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe