MBPni näyttö pimeni!

Musta Kuolema

MBPni on noin kaksi vuotta vanha ja nyt se sitten iski tuo Black Death. Koneeni kuulostaa toimivan OK mutta näyttö pysyy pimeänä, myöskin ulkopuolinen näyttö, joten nyt olen kusessa tän koneeni kanssa.
Surffasin nettiä toisella koneella ja löysin kasapäin viestejä toisilta MBPn käyttäjiltä, joilla on sama vika. Näköjään ainoa keino sen korjaamiseen on vaihtaa yli $1000 taalan emolevy. Sekään ei takaa sitä etteikö sama vika ilmesty uuteenkin emolevyyn.
Voi olla että tämä ongelma aiheituu siitä että grafiikka prosessori ylikuumeni heikentyneen tuuletuksen vuoksi. Voipi olla että MBPn sisälle olisi ajan kanssa kertynyt pölyä, mikä sitten aiheuttaisi ylikuumenemisen ja grafiikkaprossan viottumisen. Mahdollisesti jäähdytysongelmien takia Apple vaihtoi täys alumiiniseen runkoon, mikä pystyy tehokkaammin toimimaan jäähdytyselementtinäkin.

6

1900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soitto Applen tukeen ja vaatimaan virhevastuukorjausta, jos ei ole yrityskone. Koneen ei-kuluvien osien pitää kestää kauemmin kuin 2 vuotta.

Hopeisessa Omenassa en vielä ole huomannut ainuttakaan ilmoitusta vastaavasta viasta jollain suomalaisella. Voi tietty olla että on mennyt ohi silmien, mutta voi myös olla että olet eka tässä maassa.

Mulla 25 kuukautta vanha MacBook Pro ja toiminta kuin uutena. Ans kattoo.

• menee takuuseen
    • Musta Kuolema

Koneeni ei ole ensimmäinen tällaisella vialla oleva Suomessa koska asun Losissa.
      Applen sivuilla sanotaan että korjaavat vian vaikka olisi takuuaika ummessa (eli vaihtavat emokortin). :-)

http://support.apple.com/kb/TS2377

• PM

Minulla teki MBP saman tempun viime syksynä, viikko sen jälkeen, kun koneen takuu oli umpeutunut. Varsinainen täsmähajoaminen takuun pahemmalla puolella... No, puhumalla siitä selvittiin, eli uusi emo asennettiin lopulta Applen piikkiin.

Minun tapaukseni sattui samoihin aikoihin, kun netissä alkoivat lisääntyä kirjoitukset samasta vaivasta. Ongelmat johtuvat ilmeisesti siitä, että NVIDIAn tietyn sarjan näytönohjaimet eivät kestä lämpötilan vaihteluja (kannettavaa käynnistellään ja suljetaan paljon, joten lämpötilamuutoksia tulee enemmän kuin pöytäkoneilla). Applella olivat (mukamas) tietämättömiä asiasta, ja jopa postitin heille nettiosoitteita, joissa asiasta oli puhuttu. Olin kyllä ihan varma, että tiesivät, mistä on kyse.

Muutama viikko koneeni korjauksen jälkeen Apple tiedotti, että vastaavissa tilanteissa takuu kattaa kolmeen vuoteen asti.

• Musta Kuolema

huollosta enkä maksanut mitään. Sanoivat että kolmella asiakkaalla on ollut sama vika. Myöskin mainitsi että Applen politiikka on se että jos asiakas on tietämätön tämän kyseisen vian laadusta niin häntä veloitetaan.

• kuluttajansuojalaeissa lienee sitten toivomisen varaa verrattuna meikäläiseen?
        No, pääasia että tuli kuntoon.:)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2930
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2622
    3. 148
      2284
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2259
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1880
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1716
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      105
      1664
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      312
      1569
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1469
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1456
    Aihe