Olen ollut pienempänä allerginen koirille ja kissoille. Kissa allergia on edelleen todella paha. Kun asuin vielä kotona hankimme bichon frisen ja siitä ei tullut yhtään oireita. Omillani hankin vuosi sitten pitkäkarvaisen chihun eikä siitäkään ole tullut oireita yhtään. isommista koirista kuitenkin esim. tanskandoggi, rotikka tulee edelleen vähän iho-oireita esim. kuolasta ja jos vahingossa raapaisevat. Olen tässä unelmoinut toisesta koirasta ja mopsiin olen todella ihastunut. Onko mopsi kauhean allergisoiva? onko kokemuksia? kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen!
mitä mieltä olette?
2
230
Vastaukset
- Hukka-Musti
Aivan, sanot >>edelleen>>. Kyllä se allergia siitä helpottaa, kun eläimiin tottuu. Ja niihin tottuu vain sietämällä niitä. Itseltäni häipyi noin vuoden sisällä vakava kissa-allergia ja lievä koira-allergia, kun astmasta ja nuhasta huolimatta olin niiden seurassa kärsimässä. Sitkeys palkittiin, kuten monen muunkin henkilön kuulemassani tapauksessa samoin. Yleensä tottuu helposti ainakin samassa perheessä asuviin eläimiin. Allergia kun on juuri sitä >>tottumattomuutta>>. Eli parasta lääkettä koira- ja kissa-allergiaan ovat juuri ne eläimet itse. Lääkitys on yleensä tottuniselle esteenä. Etpä sinä lääkityksestä puhunut, mutta päätin nyt mainita.
- johannaP
ei todellakaan ole tarvinnut mitään lääkitystä paitsi jos olen kissan kanssa tekemisissä koska 5 min. jälkeen henki meinaa loppua :) Minä olen kanssa sitä mieltä että parasta siedätystä on eläimet itse. Astmasta tai muusta ei tietokaan vaikka koira ollut nyt elämässä 5-vuotta jo. Eikä oireitakaan. Jos on pennusta asti kun se on vielä vähemmän allergisoiva niin eiköhän juuri kyseisen pennun allergeeineille siedäty sen kasvaessa. Luulenpa että meillä käyny näin koska joskus vieraat koirat aiheuttavat oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1603004
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541769Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461734Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1571570- 761502
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3301376The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201238Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m761200- 1581072
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251025