Olen ollut pienempänä allerginen koirille ja kissoille. Kissa allergia on edelleen todella paha. Kun asuin vielä kotona hankimme bichon frisen ja siitä ei tullut yhtään oireita. Omillani hankin vuosi sitten pitkäkarvaisen chihun eikä siitäkään ole tullut oireita yhtään. isommista koirista kuitenkin esim. tanskandoggi, rotikka tulee edelleen vähän iho-oireita esim. kuolasta ja jos vahingossa raapaisevat. Olen tässä unelmoinut toisesta koirasta ja mopsiin olen todella ihastunut. Onko mopsi kauhean allergisoiva? onko kokemuksia? kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen!
mitä mieltä olette?
2
226
Vastaukset
- Hukka-Musti
Aivan, sanot >>edelleen>>. Kyllä se allergia siitä helpottaa, kun eläimiin tottuu. Ja niihin tottuu vain sietämällä niitä. Itseltäni häipyi noin vuoden sisällä vakava kissa-allergia ja lievä koira-allergia, kun astmasta ja nuhasta huolimatta olin niiden seurassa kärsimässä. Sitkeys palkittiin, kuten monen muunkin henkilön kuulemassani tapauksessa samoin. Yleensä tottuu helposti ainakin samassa perheessä asuviin eläimiin. Allergia kun on juuri sitä >>tottumattomuutta>>. Eli parasta lääkettä koira- ja kissa-allergiaan ovat juuri ne eläimet itse. Lääkitys on yleensä tottuniselle esteenä. Etpä sinä lääkityksestä puhunut, mutta päätin nyt mainita.
- johannaP
ei todellakaan ole tarvinnut mitään lääkitystä paitsi jos olen kissan kanssa tekemisissä koska 5 min. jälkeen henki meinaa loppua :) Minä olen kanssa sitä mieltä että parasta siedätystä on eläimet itse. Astmasta tai muusta ei tietokaan vaikka koira ollut nyt elämässä 5-vuotta jo. Eikä oireitakaan. Jos on pennusta asti kun se on vielä vähemmän allergisoiva niin eiköhän juuri kyseisen pennun allergeeineille siedäty sen kasvaessa. Luulenpa että meillä käyny näin koska joskus vieraat koirat aiheuttavat oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606684- 1003442
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262770- 212438
- 271963
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251680
- 321548
- 491502
- 111482