mitä mieltä olette?

-johannaP-

Olen ollut pienempänä allerginen koirille ja kissoille. Kissa allergia on edelleen todella paha. Kun asuin vielä kotona hankimme bichon frisen ja siitä ei tullut yhtään oireita. Omillani hankin vuosi sitten pitkäkarvaisen chihun eikä siitäkään ole tullut oireita yhtään. isommista koirista kuitenkin esim. tanskandoggi, rotikka tulee edelleen vähän iho-oireita esim. kuolasta ja jos vahingossa raapaisevat. Olen tässä unelmoinut toisesta koirasta ja mopsiin olen todella ihastunut. Onko mopsi kauhean allergisoiva? onko kokemuksia? kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen!

2

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukka-Musti

Aivan, sanot >>edelleen>>. Kyllä se allergia siitä helpottaa, kun eläimiin tottuu. Ja niihin tottuu vain sietämällä niitä. Itseltäni häipyi noin vuoden sisällä vakava kissa-allergia ja lievä koira-allergia, kun astmasta ja nuhasta huolimatta olin niiden seurassa kärsimässä. Sitkeys palkittiin, kuten monen muunkin henkilön kuulemassani tapauksessa samoin. Yleensä tottuu helposti ainakin samassa perheessä asuviin eläimiin. Allergia kun on juuri sitä >>tottumattomuutta>>. Eli parasta lääkettä koira- ja kissa-allergiaan ovat juuri ne eläimet itse. Lääkitys on yleensä tottuniselle esteenä. Etpä sinä lääkityksestä puhunut, mutta päätin nyt mainita.

• johannaP

ei todellakaan ole tarvinnut mitään lääkitystä paitsi jos olen kissan kanssa tekemisissä koska 5 min. jälkeen henki meinaa loppua :) Minä olen kanssa sitä mieltä että parasta siedätystä on eläimet itse. Astmasta tai muusta ei tietokaan vaikka koira ollut nyt elämässä 5-vuotta jo. Eikä oireitakaan. Jos on pennusta asti kun se on vielä vähemmän allergisoiva niin eiköhän juuri kyseisen pennun allergeeineille siedäty sen kasvaessa. Luulenpa että meillä käyny näin koska joskus vieraat koirat aiheuttavat oireita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2593
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      196
      990
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      55
      782
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      713
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      54
      608
    6. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      15
      526
    7. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      51
      525
    8. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      494
    9. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      40
      494
    10. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      55
      485
    Aihe