Valittua ohjelmaa ei ole viritetty

Mitä mun pitäis tehdä?!

APUAAA ! ! !
Mulla on sonyn taulutelkku ja nyt yhtäkkiä kanavat ei näy. Ruutuun tulee teksti Valittua ohjelmaa ei ole viritetty.
Olen yrittänyt automaattiviritystä. Kanavat kyllä löytyvät mutta kuvaa ei tule, ainoastaan tuo teksti "Valittua ohjelmaa ei ole viritetty ".
Kun menen teksitv:lle (joka toimii hyvin) ääni kuuluu katkonaisena ja välillä kun suljen sen saattaa kuva tulla, jolloin kuva ja ääni ikään kuin jumittaa.
Jos vaihdan kanavaa ja menen heti uudestaan edelliselle kanavalle ei kuvaa tai ääntä enää tule.
Kaikki johdot ovat ok eli missä vika ? (luultavasti käyttäjässä :D)
Valikosta ei myöskään löydy nippula nappulaa jolla voisin palauttaa tehdasasetukset.

Terv. Tekniikan ihmelapsi

5

10534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uudelleenasennus

      Valitettavasti et maininnut Sonyn mallia, joten tässä yksi arvaus:

      Menusta löytyy perusasetukset => uudelleenasennus, joka vastaa tavallaan tehdasasetuksia.

      Muistathan siinä puuhastelun aikana pysyä digikanavien puolella, jolloin se hakee oikeaa tavaraa. Monesti riittää digikanavien uudelleen haku menuvalikkojen kautta.

      Onhan liitäntäkaapeli kunnossa?

    • on meilläkin...

      Joo tuttu ongelma tuo on meilläkin!

      Telkkarina on Sony Bravia KDL32D3000 ja iältään se on nyt noin 1v5kk.

      On tehnyt samaa melkein uudesta saakka. Olemme Welhon kaapeliverkossa.

      Huollossa on käytetty kaksi (2) kertaa ja ensimmäisellä kerralla tehtiin ohjelmistopäivitys ja toisella kertaa annettiin vain valohoitoa!
      (Kun "vikaa" ei muka löytynyt!)

      Ongelmaa näyttäisi olevan enemmän kesällä kuin talvella, eli lämpötila on ehkä yksi tekijä(?) ja tuo pätkintä ilmestyy aina noin ½ h kuluttua telkun känynnistyksestä, ei kuitenkaan joka kerta.

      Meillä auttaa "vanhan putkitelkkarin" konsti;
      Eli terävä napautus yläkehykseen ensimmäisen neljänneksen kohtaan saa aina pätkimisen loppumaan.
      Toinen vaihtoehto on sitten sammuttaa kone muutamaksi minuutiksi.

      Tehdasasetusten palautus ja uudelleenviritys ei auta!

      Meilläkin on uusittu antennijohto ja ei vaikutusta! Ja kun tuo "häiriö" on Sonyssa, niin samasta antennirasiasta haaroittimella otettu signaali "näkyy" moitteettomasti Topfieldin tallentavassa digiboksissa!

    • ei muuta kuin huoltoon

      ei ole sonyn taulutelevisiot nin hyviä kuin putket olivat aikoinaan. Ehkä sitten muutaman vuoden päästä. Itselläni Welhossa Philipsin 32PFL9603H ja toimii pätkimättä.

      • päivittänyt jotain?

        Welho on lomani aikana pari viikkoa sitten tehnyt päivityksen verkkoonsa, sillä Sonyni ei enää avaa Canal Total -paketin HD-kanavia. Pitäis hoitaa korttilinkitys asiakaspalvelun kanssa, mutta olkoon nyt. Nuo pari HD-kanavaa ei ole niin tärkeitä, eikä toisaalta vastaanottimeni ole täysin Cable Ready HD -yhteensopiva. Minulle riittää, että Blu Ray leffojen saatavuus (= hinta putoaa) paranee koko ajan.

        Olen tässä parin vuoden aikana käynyt palauttelemassa kanavat kerrostalomme muutaman naapurin Sony -telkkareihin. Syynä on aina ollut Welhon "pienet" kanavien "järjestelyt", jonka jälkeen Sonyt ovat olleet jollain lailla tiltissä. Osasta muutoksia on kerrottu tiedotteissa vasta sitten, kun Sonyt on jumiutuneet. Seuraavassa yksi esimerkki: http://www.mtv3.fi/uutiset/mediait.shtml/arkistot/mediait/2008/03/623830

        Vaikka vastaanottimessa on ominaisuus, jolla se päivittää kanavataulukot, niin käytännössä se ei toimi kunnolla. Kanavien haku silloin tällöin auttaa. Oletko verrannut http://www.tvnyt.fi/ kanavanumerointia televisiosi antamaan kanavalistaan? Vanhat listat pitää tyhjentää ja hakea sitten kanavat uudestaan.

        Oletko kokeillut Welhon verkon DVB-T kanavien hakua? Ilmaiskanavat löytyvät ainakin toistaiseksi Welhon kaapeliverkosta.


    • Anonyymi

      Tuota samaa ihmettelen Sony tv

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe