miten varata pentu?

anniina89

hei
mielessäni on ostaa eka oma koirani, koiria on perheessäni ollut monia, mutta nyt asun yksin ja kysyisin teiltä apua että miten koira varataan tai ostetaan?
minusta tuntuu että kun soitan kasvattajalle tai myyjälle, en osaa oikein sanoa muutako että 'moi haluan koiran' :) eikä normaali kasvattaja kyllä sillain koiraa myy.
meillä kotona on ennen koirat tullut tuttavien kautta ja lehti ilmotusten kautta että annetaan koiria hyvään kotiin. Niin en oikein hallitse tätä omistajan kanssa keskustelua :)

voisiko joku neuvoa mitä kasvattajelle/myyjälle pitäisi ilmoittaa? ja miten kysyä koiraa? kiitos paljon.

3

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *huligaani*

Ensimäinen koira tuli tutulta sijotukseen, joten ei siinä kummosempaa.
      Toinen koira hankittiin sitten ihan itse, tuntemattomalta kasvattajalta. :)
      Eli, lähetin aluksi sähköpostia kasvattajille, kunnes löyty se "mieleinen". Kerroin itsestäni ja kokemuksista ja mitä mahdollisesti harrastaisin tulevan koiran kanssa. Alkuun juteltiin niitä näitä s-postin välityksellä, sitten kun pentuja oli soitin kasvattajalle ja kyselin että mahtaisko olla sitä pentua just meille. Sitten mentiin kattelemaan pentuja, mietittiin ja viikko sen jälkeen haettiin haukku kotiin. :)

Ei siinä sen kummempaa, moni kasvattaja toivoo, että yhteyden otot aloitetaan s-postilla ja kerrotaan itsestään ja millanen koti tarjolla ja millasta koiraa olisi mahdollisesti etsimässä. Ei kannata alottaa niin että kysyy suoraan pentua ja hintaa, kannattaa "tutsutua" ensin.
      Ihmisiä ne kasvattajatkin on. :) Pakko myöntää että jännitti kyl ekaa kertaa soittaa, mutta kun pohjustanut kasvattajaa ja yrittänyt kertoa itsestään niin juttu suju tosi hyvin.

Ja jos jossain on ilmotus koirasta ja pelkkä puhelin numero, rohkeesti vaan soittamaan ja kyselemään koirasta " moi, olen se ja se, onks hetki aikaa? sulla oli se ilmotus koirasta, vieläkö etsii kotia yms.yms."

Onnea vaan koiran etsintään! :D

• anniina89

kiitos todella paljon :)
        minua itseäni on juuri tuo soittaminen jännittänyt siksi en ole päässyt puusta pidemmälle :)
        mutta aloitan tuolla sähköpostittelulla ja sitten kun soiton aika on niin uskon että se on helpompaa :)

• haluat ko. rodun,

miksi olet valinnut hänen kennelinsä (sukupuun), mitä aiot harrastaa ja tehdä koiran kanssa päivittäin, viikottain, vuosittain, oletko kiinnostunut näyttelyistä ja minkälaisista harrastuksista, miten paljon aikaa sinulla on tarjota koiralle päivittäin, koirahistoriasi, miten olet ajatellut kouluttaa koiraa (arkitottelevaisuus ainakin), onko koirakavereita valmiiksi, millaiset ulkoilumaastot läheltä löytyy, yms, yms.

Kasvattaja kysyy myös sinulta. Sitä enemmän mitä vastuullisempi kasvattaja on, sillä hän haluaa varmistaa että kasvatti saa hyvän kodin, jossa koirasta huolehditaan hyvin ja ymmärretään oikeanlaisen positiivisen koulutuksen merkitys. Sitten sovitte milloin voitte tavata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      143
      1614
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      54
      1524
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      68
      1133
    4. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      103
      1057
    5. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      108
      960
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      53
      860
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      88
      825
    8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      57
      743
    9. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59
      705
    10. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34