Ihanaa nyt se taas alkoi. Saas nähdä huomenna mitkä kappalehinnat ovat.
Tuttumme laskevat rapumerran tänään. Mulla on varpaatkin pystyssä että saalista tulisi.
Miten ne voivat maistua niin hyviltä, että vuosi vuoden jälkeen niitä on saatava.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/07/ravustuskausi_alkaa_tiistaina_875980.html?origin=rss
Rapurapurapurallaa
71
457
Vastaukset
eivät ole saksiniekat koskaan kuuluneet odotettuihin herkkuihin. Taidan jättää väliin tänäkin vuonna :)
kuten hyvään juustoon. Pidän paljon meren anneista ja ravut kuuluvat ehdottomasti niihin.
Miinuspuolena niiden mieletön hinta. Tuttujen kanssa syödään yhdessä rapuja ja heidän se rapumertakin on. Yleensä viemme tuliaisina lisää jotka ostan stockkalta tai hallista.umalehtinen kirjoitti:
kuten hyvään juustoon. Pidän paljon meren anneista ja ravut kuuluvat ehdottomasti niihin.
Miinuspuolena niiden mieletön hinta. Tuttujen kanssa syödään yhdessä rapuja ja heidän se rapumertakin on. Yleensä viemme tuliaisina lisää jotka ostan stockkalta tai hallista.ei oikein ole napannut. Merenelävät on muuten kyllä tosi hyviä. Turussa oli mennävuisina ihana pikkuravintola, josta mm. sai ylihyvää mustekalaa
hinski kirjoitti:
ei oikein ole napannut. Merenelävät on muuten kyllä tosi hyviä. Turussa oli mennävuisina ihana pikkuravintola, josta mm. sai ylihyvää mustekalaa
hieman hmmmmmm juttu. Tarkoititko tätä ravintolaa.
http://www.kaskenahde.fi/index.php?pinc=1umalehtinen kirjoitti:
hieman hmmmmmm juttu. Tarkoititko tätä ravintolaa.
http://www.kaskenahde.fi/index.php?pinc=1Nacerinoa ei taida enää olla olemassakaan :( Se oli siellä Yliopistonkadun kurvissa Toivasen lihaliikkeen ja yokadun alkon lähellä. Ja kannattaa kokeilla mustekalaa, parempaa on kuin osterit ;)
- on ihan
hinski kirjoitti:
Nacerinoa ei taida enää olla olemassakaan :( Se oli siellä Yliopistonkadun kurvissa Toivasen lihaliikkeen ja yokadun alkon lähellä. Ja kannattaa kokeilla mustekalaa, parempaa on kuin osterit ;)
ok. mutta simpukat kaikenlaisissa liemissä haudutettuna ovat erittäinkin hyviä.
Itseasiassa kaikkein parhaat simpukat olen syönyt kun espanjalainen tuttavani laittoi niitä kotonaan. on ihan kirjoitti:
Itseasiassa kaikkein parhaat simpukat olen syönyt kun espanjalainen tuttavani laittoi niitä kotonaan.mainitsitkin simpukat :))) Ja tuoreesta tehtynä :))) Oletko kokeillut kirkkaassa kalaliemessä ja tuoretta fenkolia mukaan?
- Virtuaalikoneistaja
hinski kirjoitti:
mainitsitkin simpukat :))) Ja tuoreesta tehtynä :))) Oletko kokeillut kirkkaassa kalaliemessä ja tuoretta fenkolia mukaan?
kokeillut, pitää varmaankin kokeilla.
Tuoreesta ja hyvin valituista, se oli tarkkaa puuhaa kun niitä ostettiin, mutta hän laittoi ne pannulle ja muistaakseni maustoi vain pippurilla ja kypsenteli ne pikkuhiljaa, mutta hyvää oli :) - virtuaalille
on ihan kirjoitti:
Itseasiassa kaikkein parhaat simpukat olen syönyt kun espanjalainen tuttavani laittoi niitä kotonaan.Vahingossa vastasit rekattuna ja puskissa.
- Myy-Pikkuinen
virtuaalille kirjoitti:
Vahingossa vastasit rekattuna ja puskissa.
Eli virtuaali vahingossa rekkas itsensä?
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Eli virtuaali vahingossa rekkas itsensä?
pitäisköhän pyytää ripittäytymään ja pari Ave Mariaa ja aneet kaupan päälle?
Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
kokeillut, pitää varmaankin kokeilla.
Tuoreesta ja hyvin valituista, se oli tarkkaa puuhaa kun niitä ostettiin, mutta hän laittoi ne pannulle ja muistaakseni maustoi vain pippurilla ja kypsenteli ne pikkuhiljaa, mutta hyvää oli :)Ja uskon, että ystäväsi resepti oli vähintään yhtä maittava :)
- Myy-Pikkuinen
hinski kirjoitti:
pitäisköhän pyytää ripittäytymään ja pari Ave Mariaa ja aneet kaupan päälle?
sen paikka! =)))
- Virtuaalikoneistaja
virtuaalille kirjoitti:
Vahingossa vastasit rekattuna ja puskissa.
mites nyt noin kävi, yritin kirjoittaa niillä ääkkösillä ja öökkösillä mutta se ei sentään onnistunut.
- ´
mites nyt noin kävi, yritin kirjoittaa niillä ääkkösillä ja öökkösillä mutta se ei sentään onnistunut.
Miten olikaan, sinähän hirvistelet päivittäin puskiksista, itse kirjoittelet myös puskista kuten tässä keskustelussa tuli todistettua.
ystävällistä, että noin tarmokkaasti pyrit pitämään kaikki tilanteen tasalla. Mihin tämä palsta joutuisikaan ilman sinua, Mexicoon?
- Virtuaalikoneistaja
´ kirjoitti:
Miten olikaan, sinähän hirvistelet päivittäin puskiksista, itse kirjoittelet myös puskista kuten tässä keskustelussa tuli todistettua.
minä voisi hirvistellä puskiksia?
- Virtuaalikoneistaja
hinski kirjoitti:
ystävällistä, että noin tarmokkaasti pyrit pitämään kaikki tilanteen tasalla. Mihin tämä palsta joutuisikaan ilman sinua, Mexicoon?
kuvittelin olleeni rekattuna, ja sitten tänne ilmestyi niitä ääkkösiä ja öökkösiä ja silloin huomasin että en ollut rekattuna.
Nythän on kuitenkin puheenaihetta ja kiintiksen täytettä jollekkin. Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
minä voisi hirvistellä puskiksia?
etuoikeus kuuluu vain harvoille ja (tuoreena) valituille ;)
- Virtuaalikoneistaja
hinski kirjoitti:
etuoikeus kuuluu vain harvoille ja (tuoreena) valituille ;)
ja tämä ei minulle ole kuitenkaan se ainoa palsta jonne kirjoittelen ja muille en koskaan kirjoita rekattuna.
Nythän kuitenkin on puskiksille puhumista, simpukat eivät ole niin kiinnostavia kuin minä .) Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
kuvittelin olleeni rekattuna, ja sitten tänne ilmestyi niitä ääkkösiä ja öökkösiä ja silloin huomasin että en ollut rekattuna.
Nythän on kuitenkin puheenaihetta ja kiintiksen täytettä jollekkin.pikkupeppupörriäisen ihan ihku onnelliseksi. Vähän niin kuin partiolainen: päivän hyvä työ -kiintiö on osaltasi täynnä ;)
- Virtuaalikoneistaja
hinski kirjoitti:
pikkupeppupörriäisen ihan ihku onnelliseksi. Vähän niin kuin partiolainen: päivän hyvä työ -kiintiö on osaltasi täynnä ;)
ja ihan tahtomattani, mutta tästä edespäin tiedän miten teen hänet onnelliseksi vaikka joka päivä.
- .
Nythän on kuitenkin puheenaihetta ja kiintiksen täytettä jollekkin.LOL LOL LOL ROFL!!!
- Virtuaalikoneistaja
. kirjoitti:
LOL LOL LOL ROFL!!!
että viihdyt palstalla.
Mitäs mieltä sinä olet ravuista, onko hinta/laatusuhde kohdallaan? Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
ja tämä ei minulle ole kuitenkaan se ainoa palsta jonne kirjoittelen ja muille en koskaan kirjoita rekattuna.
Nythän kuitenkin on puskiksille puhumista, simpukat eivät ole niin kiinnostavia kuin minä .)aivan loistava slogan "simpukat eivät ole yhtä kiinnostavia kuin minä". Oletko ajatellut tuotteistaa itsesi vaikka Hollywoodiin tai vaaliehdokkaaksi?
- *
että viihdyt palstalla.
Mitäs mieltä sinä olet ravuista, onko hinta/laatusuhde kohdallaan?Mitä mieltä olet kolmekymppisestä naisesta joka viettelee seitsemäntoista vuotiaan poijan ?
- Virtuaalikoneistaja
* kirjoitti:
Mitä mieltä olet kolmekymppisestä naisesta joka viettelee seitsemäntoista vuotiaan poijan ?
kerran vastannut sinulle juuri tuohon kysymykseen, joten oletan että osaat hakea sen vastauksen kyllä siitä aikasemmasta kirjoituksestani.
- Myy-Pikkuinen
* kirjoitti:
Mitä mieltä olet kolmekymppisestä naisesta joka viettelee seitsemäntoista vuotiaan poijan ?
olet siitä että sinulla on pieni pää ja pieni aivo, laskoksilla takaraivo...
- *
kerran vastannut sinulle juuri tuohon kysymykseen, joten oletan että osaat hakea sen vastauksen kyllä siitä aikasemmasta kirjoituksestani.
Minä en ole tuota sinulta aijemmin kysynyt ?????
Enkä ole vastaustasi nähnyt ????? - Virtuaalikoneistaja
* kirjoitti:
Minä en ole tuota sinulta aijemmin kysynyt ?????
Enkä ole vastaustasi nähnyt ?????Siis kaksi eri kirjoittajaa kysyy saman, täysin järjettömän ja tämän iltaisiin keskusteluihin mitenkään liittymättömän kysymyksen, niinkö, no, en usko.
- Ärrieri
* kirjoitti:
Viettely on siistiä ;)
- *
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
olet siitä että sinulla on pieni pää ja pieni aivo, laskoksilla takaraivo...
Nii tuota ainakin nua kaikki minul toimii paremmin kuin jollain lapsen viettelijällä.
- Virtuaalikoneistaja
Ärrieri kirjoitti:
Viettely on siistiä ;)
Tosin olen kyllä todella hämmästynyt siitä että kaksi eri kirjoittajaa esittää noin omituisia kysymyksiä, olisikohan sikanuhan seurauksia?
- Myy-Pikkuinen
* kirjoitti:
Nii tuota ainakin nua kaikki minul toimii paremmin kuin jollain lapsen viettelijällä.
tuosta jutusta...???? Ja saan pudotakkin.
- Virtuaalikoneistaja
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
tuosta jutusta...???? Ja saan pudotakkin.
ilmeisesti tämä on se puskis joka "TIETÄÄ" minusta kaiken, mutta itsesuojeluvaisto estää kertomasta sitä täällä :))))))))))))
- Ärrieri
Tosin olen kyllä todella hämmästynyt siitä että kaksi eri kirjoittajaa esittää noin omituisia kysymyksiä, olisikohan sikanuhan seurauksia?
joo,vaan en tiennykkään et se iskee ekana aivoihin,luulin sen olevan hullun lehmän tautia joka pistää pollan pehmeäksi?!
- ´´
hinski kirjoitti:
aivan loistava slogan "simpukat eivät ole yhtä kiinnostavia kuin minä". Oletko ajatellut tuotteistaa itsesi vaikka Hollywoodiin tai vaaliehdokkaaksi?
Kyllähän sinun pitäisi jo lähes sosiaalijohtajan virkasi puolesta tunnistaa nämä ongelmatapaukset, eikä lähteä leikkiinsä mukaan.
- Virtuaalikoneistaja
en ole oikein koskaan "syytynyt" ravuille.
Ranskassa ja Espanjassa olen kaikennäköisiä mereneläviä maistellut, mutta kotomaassa kyllä pysyttelen kaloissa, mielestäni hinta/laatusuhde ei ole oikein kohdallaan ravuissa :)ja monet paikkaavat talouttaan ravustamisella. On niillä siksi suolainen hinta.
Älä vain kerro kelleen kuiskaan sulle salaisuuden; suostun ostamaan myös kauppojen pakastealtaista rapuja. Muutama vuosi sitten se ei olisi tullut kuuloonkaan;)))
Pakasterapujen maku on parantunut huimasti verrattuna entiseen aikaan. Enää ei juurikaan maistu muta (yök). Ne ovat valmiiksi keitetyt ja jumboravuissa on jo hyvinkin syömistä. Myös hinnaltaan ne ovat huimasti halvempia.
En muista tarkasti mutta taisi viime kesänä tuoreiden täplä-/jokirapujen kilohinta olla 400-500 eoron luokkaa:-(
- Myy-Pikkuinen
En syö rapuja!
- Myy-Pikkuinen
umalehtinen kirjoitti:
Riittää että minä vedän niitä naamariini;))
Että meinaat pakkosyöttää minua! Kuitenkin, nuo ovat mun isänkin herkkuja. Kerran se mökillä sai vain yhden ripuravun ja veneestä heitti sen rannalle. Arvaas kuka viskoi sen takas järveen?! ;))))))))
- Jere-lahti
Viimeksi söin rapuja kiinalaisessa, friteerattuja katkiksia, mutta eihän ne koskaan
tule vetämään vertoja Suomalaiselle ravulle, paahtoleivälle ja voille, sekä
unohtamatta niitä napsuja! :D - Virtuaalikoneistaja
taas, voisitko aloittaa uuden ketjun aiheesta minä, ei tarvitsisi tätä asiallista ketjua sotkea?
taas, voisitko aloittaa uuden ketjun aiheesta minä, ei tarvitsisi tätä asiallista ketjua sotkea?
osaa aiheesta "minä", kyllä sen pitää olla sinä ;)
- Virtuaalikoneistaja
hinski kirjoitti:
osaa aiheesta "minä", kyllä sen pitää olla sinä ;)
mitenkäs minä sen nyt niin vaikeaselkoisesti kirjoitin.
mitenkäs minä sen nyt niin vaikeaselkoisesti kirjoitin.
palstalla aina, tulkinta riippuu ihan siitä, miltä sen halutaan kuulostavan ;) Ja rapujen hinnat Suomessa ovat melko kohtuuttomat. Tosin saalismäärään ja -kauteen verrattuna tilanne tasoittuu
- Ärrieri
Hyviähän ne ravut on.Vaan usea vuosi on vierähtänyt edellisestä rapujuhlasta ja sen juhlan isäntä viettää jo rapujuhliaan pilven laidalla.Terkkuja sinne vaan
No täytyy sanoa,että ei oikein iske.
Makukaan ei oo minun suussa kummonenkaan,ja kun toi valmistustapakin tuli nähtyä o_O,niin maku suussa ei kiehtonut senkään vertaa.Katkarapuja ostelen kotiin myös. Valitettavasti koirat ovat aivan hulluina katkiksiin.
Rina oli meillä koira joka ei makupalan eteen suostunut tekemään yhtään mitään. Joko se esiinty tai sitten ei. Katkarapu oli poikkeus. Sen avulla se teki melkein mitä vain. Rinan kasvattaja joka oli suorapuheinen rouva, manasi että mikä pentele siinä on kun talvella tuo esiintyy upeesti, muttei kesäisin. En kehdannut sanoa, että kuvittele mikä haju pilalle menneestä katkisesta tulisi kuumalla ilmalla.
Talvisin meillä oli mukana katkarapu suvisin ei.
Ravuista joko tykkää tai sitten ei. Mieheni ei pidä.
- eläinrääkkäystä
Syötkö myös eläviä öljyssä keitettyjä kaloja?
eläviä kaloja vielä syönyt, enkä elävinä öljyssä keitettyjä.
http://www.stockmann.fi/portal/fi/herkku/reseptit_ja_menyyt/reseptit/kalaruoat/friteerattua_kalaa_kreikkalaiseen_tapaan/
Tämäntyyppisesti kyllä.- ´
umalehtinen kirjoitti:
eläviä kaloja vielä syönyt, enkä elävinä öljyssä keitettyjä.
http://www.stockmann.fi/portal/fi/herkku/reseptit_ja_menyyt/reseptit/kalaruoat/friteerattua_kalaa_kreikkalaiseen_tapaan/
Tämäntyyppisesti kyllä.Miksi haluat syödä elävänä keitettyjä eläimiä?
Onko seuraavaksi vuorossa rituaaliteurastus? - Ärrieri
´ kirjoitti:
Miksi haluat syödä elävänä keitettyjä eläimiä?
Onko seuraavaksi vuorossa rituaaliteurastus?olen kanssasi.
Olisi toki armeliaampaa lopettaa rapu asianmukaisesti ennen keittoa vaikkapa haulikolla... - jeps!
Ärrieri kirjoitti:
olen kanssasi.
Olisi toki armeliaampaa lopettaa rapu asianmukaisesti ennen keittoa vaikkapa haulikolla...tuo pilkku-puskis lopettaa ravut hirvikiväärillä :D
jeps! kirjoitti:
tuo pilkku-puskis lopettaa ravut hirvikiväärillä :D
sekin kuin hirvikärpäsillä. Ja niistä sillä on taatusti enemmän kokemusta :)
- ´
Ärrieri kirjoitti:
olen kanssasi.
Olisi toki armeliaampaa lopettaa rapu asianmukaisesti ennen keittoa vaikkapa haulikolla...Mitä huvittavaa näet siinä että eläimiä keitetään elävältä?
Miksi annoit koiriesi repiä sen siilin? - Ärrieri
´ kirjoitti:
Mitä huvittavaa näet siinä että eläimiä keitetään elävältä?
Miksi annoit koiriesi repiä sen siilin?koska keitetty siili maistuu paskalta..
Ei vaan siili jäi eloon jos ei säikähdykseen kuollut,älä siis ole murheellinen.
Ja enhän ollut lainkaan huvittava,tarjosinkin parannusehdotusta rapuraukkojen julmalle lopulle. - ´
Ärrieri kirjoitti:
koska keitetty siili maistuu paskalta..
Ja enhän ollut lainkaan huvittava,tarjosinkin parannusehdotusta rapuraukkojen julmalle lopulle.Toivottavasti veit siilin eläinlääkärin hoitoon.
On ikävää että ajattelemattomat koiranomistajat antavat lemmikkiensä repiä luonnon eläimiä. - Virtuaalikoneistaja
Ärrieri kirjoitti:
koska keitetty siili maistuu paskalta..
Ja enhän ollut lainkaan huvittava,tarjosinkin parannusehdotusta rapuraukkojen julmalle lopulle.nyt ymmärrä, siilit pitäisi jättää metsästäjille, ei niitä voi antaa koiran ruuaksi.
- Ärrieri
´ kirjoitti:
Toivottavasti veit siilin eläinlääkärin hoitoon.
On ikävää että ajattelemattomat koiranomistajat antavat lemmikkiensä repiä luonnon eläimiä.epelille ei tainnut tulla kuin henkisiä vammoja enkä saanut kiinni yhtään siilien kallonkutistamiseen erikoistunutta lääkäriä,etsin kyllä.
- Ärrieri
nyt ymmärrä, siilit pitäisi jättää metsästäjille, ei niitä voi antaa koiran ruuaksi.
tietysti,miksi en tuota tajunnut :(
´ kirjoitti:
Miksi haluat syödä elävänä keitettyjä eläimiä?
Onko seuraavaksi vuorossa rituaaliteurastus?kyselytunti päälle??
Ärrieri kirjoitti:
olen kanssasi.
Olisi toki armeliaampaa lopettaa rapu asianmukaisesti ennen keittoa vaikkapa haulikolla...Tossa kävis pahasti. Mä jäisin ilman rapuja. En ikinä osu edes tikan kanssa tikkatauluun;)) Olis se surullista;-(
- ,
umalehtinen kirjoitti:
kyselytunti päälle??
Jäikö sulle kyselytunti päälle??
- arkipiru
sillä on pakko myöntää, että en edes muista miltä ne maistuu, vaikka niitä syönyt olenkin.
Mutta yksi on tässäkin asiassa varmaa; rapusaaliilla tehdään hirmuinen tili, jos vähänkin tietää mistä niitä voi pyydystää. Eilen kerrottiin että jokiravun kappelehinta on 4.50 ja täpläravun 3.50-4.00 euroa. - söitte
rapuja?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei143050Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221342- 891222
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2571086Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511055Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63975Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253871- 41842
- 84821
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48778