Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Uhkailusta

mitä tekisin

Ammattirikollisen vaimo uhkailee minua. On omien sanojensa mukaan jo antanut kostotoimeksiannon miehelleen ja pojalleen, vaikken ole hänelle tehnyt mitään pahaa. Mies on jo sen verran vanha ja raihnainen etten häntä pelkää oli maine sitten mikä tahansa. Mutta poika oli 3kk tutkintavankeudessa aseellisesta ryöstöstä Ruotsissa vajaa vuosi sitten, vapautettiin koska todistajat "katosivat". Näin äitinsä kertoi. Äitinsä on myös kertonut, että joku oli ampunut polvilumpiot tohjoksi ihmiseltä joka oli ollut hänelle "ilkeä".

Uhkailusta on kirjallisia todisteita (sähköposteja), mutta toisaalta tämä uhkailijanainen itse uskoo pelkän uhkailun mahtiin, jotenka on ihan mahdollista että uhkailu on pelkkää suunpieksäntää. Mietin pitäisikö silti ottaa yhteyttä poliisiin. Jospa uhka onkin todellinen?

3

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Aina poliisille ilmoitus tämmöisistä asioista. Tulostat ne uhkailut ja meet tekee rikosilmotuksen.

      • mitä tekisin

        Tämä uhkailija saattaa siitä suivaantua niin, että järjestää vielä lisää vaikeuksia. Kyseessä on hieman päästään nyrjähtänyt yksilö joka uskoo kivenkovaan että olen häntä uhannut jotenkin vahingoittaa. Ja hän siis katsoo itsekuvitellun uhan kostamisen olevan jollain lailla oikeutettua. En yleensäkään tajua miksi pitää kostaa jos kyseessä on vasta uhka, ja miten tämä henkilö päässän on järkeillyt uhan olemassaolon.

        Nainen on ollut pakkohoidossa joskus, ei siis ihan terveestä tyypistä ole kyse. Sen takia tässä mietityttää, kun näillä päästään nyrjähtäneillä ei aina ole käsitystä siitä mikä on ensinnäkin totta, ja mikä oikeus tai kohtuus. Että sekoaako se lopullisesti (ja tapattaa minut) jos teen rikosilmoituksen uhkailusta, vai mahtaako poliisi tuollaiselle jotain voida ennen kuin mitään tapahtuu. Se mietityttää.

        Olisi hyvä kuulla miten muilla ihmisillä tällaiset tilanteet on menneet. Menikö pahemmaksi vai paremmaksi rikosilmoituksen jälkeen ja niin edelleen.


      • mummo vm-43
        mitä tekisin kirjoitti:

        Tämä uhkailija saattaa siitä suivaantua niin, että järjestää vielä lisää vaikeuksia. Kyseessä on hieman päästään nyrjähtänyt yksilö joka uskoo kivenkovaan että olen häntä uhannut jotenkin vahingoittaa. Ja hän siis katsoo itsekuvitellun uhan kostamisen olevan jollain lailla oikeutettua. En yleensäkään tajua miksi pitää kostaa jos kyseessä on vasta uhka, ja miten tämä henkilö päässän on järkeillyt uhan olemassaolon.

        Nainen on ollut pakkohoidossa joskus, ei siis ihan terveestä tyypistä ole kyse. Sen takia tässä mietityttää, kun näillä päästään nyrjähtäneillä ei aina ole käsitystä siitä mikä on ensinnäkin totta, ja mikä oikeus tai kohtuus. Että sekoaako se lopullisesti (ja tapattaa minut) jos teen rikosilmoituksen uhkailusta, vai mahtaako poliisi tuollaiselle jotain voida ennen kuin mitään tapahtuu. Se mietityttää.

        Olisi hyvä kuulla miten muilla ihmisillä tällaiset tilanteet on menneet. Menikö pahemmaksi vai paremmaksi rikosilmoituksen jälkeen ja niin edelleen.

        Asun pienkerrostalossa vuokralla alimmassa kerroksessa. Toisessa kerroksessa asuva mieshenkilö, myös vuokralainen, terrorisoi talon asukkaita telkeämällä ulko-oven aamusta aikaisesta myöhäiseen iltaan asti auki.Ainakin yhden kerran olen huomannut, että ovi on ollut auki myös yöllä. Laittaessani oven kiinni tämä mies tulee rappukäytävästä, jossa istuu portailla kyttäämässä ja laittaa sen taas auki.Talo on kaupunkialueella ihan keskustassa ja mielestäni ulko-oven pitää olla kiinni jo turvallisuussyistä. Kiista tästä ovesta on paisunut niin, että hän on kuvannut minua käytävällä, kerran käynyt käsiini kiinni ja nyt yhden kerran uhkaillut nyrkit pystyssä edessäni aikoen " hakata minut niin, että minusta ei jäljelle mitään". Soittaessani poliisille uhkailusta sain yllättävän vastauksen : Mitään ei voi tehdä, pitää nyt vaan odottaa, että hän toteuttaa uhkauksensa, ts. hakkaa minut. Rikosilmoitusta ei kuulemma voi tehdä ennenkuin on näyttöä ! Puhelun päätteeksi poliisi löi luurin korvaani. Niin että silleen, näin meilläpäin poliisi toimii !
        Olen 66 v yksinäinen mummo ja sairastan mm. kivuliasta reumaa. Jatkuvaa vetoa ei sairauteni siedä. Tätä ei kuitenkaan ymmärrä edes isännöitsijä . Soittaessani hänelle asiasta meni tämän juopon häirikön puolelle, sanoi jopa suoraan, että valehtelen miehen käytöksestä. Kehotti jopa muuttamaan taloon, jossa ovia pidetään kiinni. En tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä, jotta asumisrauha palautuisi talon muillekin asukkaille. Jäänkö siis odottamaan hakkaamista ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe