Jigin käyttö-tekniikoita

Jigimies

Jigejä en ole paljon kokeillut, mutta haluaisin tietää, minkä värisellä koukulla ja madolla kannattaisi heitellä vaikkapa, jos haluaa saada haukea. Ja mitä tekniikoita käytätte?
Vastauksia pian :)

3

1084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harjoitteleva

Sen verran olen päässyt jyvälle, että vieheellä tavallaan pilkitään pohjan suunnassa. Olen saanut tänä kesänä suurimmat ahveneni ja nimenomaan raapimalla pohjan kivikkoa verkkaisesti. Viimeksi otti mustavihreään silikoniin ja jigipää oli punainen 5 g. Pohjan raapiminen tarkoittaa vieheen menetyksiä. Pitäisi olla heikko koukku, jonka voi vetää suoraksi. Se ei aina auta. Jigi laskeutuu myös kivien väleihin ja silloin on siima kiilautuneena leikkuriin. Muutamalla jigillä on valitettavasti selvitettävä mihin ne jäävät varmasti kiinni.

• Harjoitteleva

Kokeilin pienen mustavetisen joen sillalta tarkasti uittotekniikkaa. Huolellisesti tunnustelin muutaman metrin alueelta pohjaa ja sieltähän tuli ahventa kuin pilkkikisassa. Vettä oli jotain 60 senttiä siinä ja leveyttä 4 metriä. Virtausta ehkä 10 senttiä sekunnissa eli ei juuri ollenkaan virtausta. Jigipää 6g punainen, mustahko runko silikonissa ja lerpake vihreä (made in USA). Viehe muistuttaa kalan kannalta jotain pohjaa tonkivaa ötiäistä.

Tartuntoja oli muutama ulkopuolelta eli ahven on ollut siiman tuntumassa ihmettelemässä. Pienen tärpin jälkeen ottaa heti uudelleen eli ahven saalistaa tosissaan kun on luullut saaliin löytäneensä.

• Harjoitteleva

Mukava ateria tuli noista metsäjoen ahvenista. Nyljin ja paistoin. Ei jaksanut illalla tehdä niille mitään ja heitin vain merisuolaa muovikassiin jossa ne olivat. Tänään kuivasin suolaisesta limasta ja nyljin. Paistoin tavalliseen tapaan. Vaimo kiitteli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      14
      4393
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1672
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      265
      1506
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1485
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      240
      1359
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1140
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1100
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1034
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1003
    Aihe