Jigin käyttö-tekniikoita

Jigimies

Jigejä en ole paljon kokeillut, mutta haluaisin tietää, minkä värisellä koukulla ja madolla kannattaisi heitellä vaikkapa, jos haluaa saada haukea. Ja mitä tekniikoita käytätte?
Vastauksia pian :)

3

1059

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harjoitteleva

Sen verran olen päässyt jyvälle, että vieheellä tavallaan pilkitään pohjan suunnassa. Olen saanut tänä kesänä suurimmat ahveneni ja nimenomaan raapimalla pohjan kivikkoa verkkaisesti. Viimeksi otti mustavihreään silikoniin ja jigipää oli punainen 5 g. Pohjan raapiminen tarkoittaa vieheen menetyksiä. Pitäisi olla heikko koukku, jonka voi vetää suoraksi. Se ei aina auta. Jigi laskeutuu myös kivien väleihin ja silloin on siima kiilautuneena leikkuriin. Muutamalla jigillä on valitettavasti selvitettävä mihin ne jäävät varmasti kiinni.

• Harjoitteleva

Kokeilin pienen mustavetisen joen sillalta tarkasti uittotekniikkaa. Huolellisesti tunnustelin muutaman metrin alueelta pohjaa ja sieltähän tuli ahventa kuin pilkkikisassa. Vettä oli jotain 60 senttiä siinä ja leveyttä 4 metriä. Virtausta ehkä 10 senttiä sekunnissa eli ei juuri ollenkaan virtausta. Jigipää 6g punainen, mustahko runko silikonissa ja lerpake vihreä (made in USA). Viehe muistuttaa kalan kannalta jotain pohjaa tonkivaa ötiäistä.

Tartuntoja oli muutama ulkopuolelta eli ahven on ollut siiman tuntumassa ihmettelemässä. Pienen tärpin jälkeen ottaa heti uudelleen eli ahven saalistaa tosissaan kun on luullut saaliin löytäneensä.

• Harjoitteleva

Mukava ateria tuli noista metsäjoen ahvenista. Nyljin ja paistoin. Ei jaksanut illalla tehdä niille mitään ja heitin vain merisuolaa muovikassiin jossa ne olivat. Tänään kuivasin suolaisesta limasta ja nyljin. Paistoin tavalliseen tapaan. Vaimo kiitteli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      114
      1946
    2. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1244
    3. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1065
    4. Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi

”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri
      Pyhäjärvi
      145
      874
    5. Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta

ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu
      Ikävä
      69
      797
    6. Miten menee omasta mielestä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri
      Ähtäri
      27
      762
    7. Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa

Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu
      Ikävä
      22
      721
    8. Jos en enää

sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan
      Ikävä
      36
      702
    9. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      49
      700
    10. Ei mene kauaa että kaikki vedätykset

Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup
      Ikävä
      56
      649
    Aihe