Avada Kedavra

Tommi1995

Musta tuntuu,että aika tyhmää,että kahdella sanalla voi tappaa toisen Harry Potterissa.Eikö se oo vähä liian helppo loitsu.Kaikkein oudoin tappaminen oli kun bellatrix lestrangen tappoi siriuksen:( yhtäkkiä jostain kulman takaa tuli ja sano pari sanaa ja sirius kaatui johonki verhon taake tai jotain.Aika pelkurimainen homma:P Mikä on sitten kuolinsyy kun käyttää Avada Kedavraa?

18

2004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirous ei suinkaan ole helppo, nimittäin se on todella vahvaa pimeää taikuutta. Kuka tahansa ei sitä pysty tekemään - vaikka voimakas olisikin.

      Pari sanaa.. tai ehkä yhden, nimittäin varmaa tietoa ei ole kirouksesta/loitsusta jota Bellatrix käytti Siriukseen ;)

      Jos "jästit" tutkivat Avada Kedavraan kuollutta ihmistä, he eivät löydä kuolinsyytä. Taikaministeriöllä on luultavasti aivan muut keinot selvittää asia...

      - Blue

      • juuh juuh

        Eihän ole muita tappokirouksia kuin toi Avada kedavra:P Kuoleman varjeluksissa jompikumpi niistä dracon kaveruksista osas jo muka käyttää sitä :D Se varmaa voi lähettää sillä hirveen nopeeta sarjaa toisiin,niinku lähetti Hermioneen ja Roniin...


      • avadatahan

        ei jää minkään laista jälkeä, siis yleensä. Poikkeushan on tietysti Harry Potter.


      • mielestä
        juuh juuh kirjoitti:

        Eihän ole muita tappokirouksia kuin toi Avada kedavra:P Kuoleman varjeluksissa jompikumpi niistä dracon kaveruksista osas jo muka käyttää sitä :D Se varmaa voi lähettää sillä hirveen nopeeta sarjaa toisiin,niinku lähetti Hermioneen ja Roniin...

        on muitakin tapoja tappaa pottereissa. Esim. Severuksen oma tekemä loitsu Sektumpia (en muista miten kirjoitetaan), jolla tulee syviä haavoja joka puolelle. Loppujen lopuksi eikö siinä kuole verenhukkaan, jos kukaan ei auta tai ei itse pysty itseään auttamaan?

        Avada kedavra tappaa vaan heti, joka on minun mielestä "helppo" kuolema toiselle. On pahempaakin mitä kuolema! :D

        Tappokirousta pitää todella tarkoittaa, joka minun mielestä olisi tosi vaikeata. Ja se vahingoittaa myös kirouksen langettajaa. Tappokirousta tietääkseni helppo tehdä, kun sisin on musta.


      • Sälä
        mielestä kirjoitti:

        on muitakin tapoja tappaa pottereissa. Esim. Severuksen oma tekemä loitsu Sektumpia (en muista miten kirjoitetaan), jolla tulee syviä haavoja joka puolelle. Loppujen lopuksi eikö siinä kuole verenhukkaan, jos kukaan ei auta tai ei itse pysty itseään auttamaan?

        Avada kedavra tappaa vaan heti, joka on minun mielestä "helppo" kuolema toiselle. On pahempaakin mitä kuolema! :D

        Tappokirousta pitää todella tarkoittaa, joka minun mielestä olisi tosi vaikeata. Ja se vahingoittaa myös kirouksen langettajaa. Tappokirousta tietääkseni helppo tehdä, kun sisin on musta.

        noo ensinnäkin sen kalkaroksen loitsun nimi on sektumsempra, ja toi keskittymis asia liittyy anteeksi antamattomiin kirouksiin eli ; komennus kirous, kidutus kirous, ja tappo kirous. Ja siis tappamis tyylejähän on lukemattomia et ei aina tarvi avada kedavraa ;P voit esim. komennuttaa jonkun ja käskee sen hypätä ikkunasta^^


      • GinGin90
        Sälä kirjoitti:

        noo ensinnäkin sen kalkaroksen loitsun nimi on sektumsempra, ja toi keskittymis asia liittyy anteeksi antamattomiin kirouksiin eli ; komennus kirous, kidutus kirous, ja tappo kirous. Ja siis tappamis tyylejähän on lukemattomia et ei aina tarvi avada kedavraa ;P voit esim. komennuttaa jonkun ja käskee sen hypätä ikkunasta^^

        Se keskittyminen koskee kyllä kaikkia loitsuja. Hermione osas keskittyä niiden loitsutunneilla ja sai ensimmäisenä koko luokasta höyhenen leijumaan.

        Niinku aiemmin jo sanottu. Anteeksi antamattomia kirouksia täytyy todella tarkoittaa ja haluta tuottaa toisille tuskaa. Goyle oli vissiin niin idiootti ja mätä ihminen että se halusi tehdä pahaa. Onhan tälläsiä nuoria meidänkin maailmassa.
        Ja Harry ei kyennyt langettamaan kunnollista kidutuskirousta Bellatrixiin, vaikka oli tälle raivoissaan, koska on hyväsydäminen.

        Kun tarkastelee Pottereita vähän meidän maailman kautta niin voi ymmärtää vähän paremmin. Esim. Hitler ja juutalaiset. Hitler piti saksalaisia "puhdasverisinä" ja juutalaiset olivat kuraa. Kuulostaako tutulta?


      • kuolemanvakavana...
        avadatahan kirjoitti:

        ei jää minkään laista jälkeä, siis yleensä. Poikkeushan on tietysti Harry Potter.

        Oisko teistä helppo tappaa joku vaikka iskemällä puukko sydämmeen? se on tavallaan sama asia.


      • Potterhead
        mielestä kirjoitti:

        on muitakin tapoja tappaa pottereissa. Esim. Severuksen oma tekemä loitsu Sektumpia (en muista miten kirjoitetaan), jolla tulee syviä haavoja joka puolelle. Loppujen lopuksi eikö siinä kuole verenhukkaan, jos kukaan ei auta tai ei itse pysty itseään auttamaan?

        Avada kedavra tappaa vaan heti, joka on minun mielestä "helppo" kuolema toiselle. On pahempaakin mitä kuolema! :D

        Tappokirousta pitää todella tarkoittaa, joka minun mielestä olisi tosi vaikeata. Ja se vahingoittaa myös kirouksen langettajaa. Tappokirousta tietääkseni helppo tehdä, kun sisin on musta.

        Sektussempra on Severuksen oma loitsu.


    • kakkapytty

      Jos tietäisit enemmän Avada Kedavrasta ni et olisi maininnut.
      Kuten siellä joku vastasa ei kaikki saa sitä onnistumaan, esim. kun Harry yritti tappaa Bellatrixin?
      Vain ihminen joka tosi kovasti haluaa ja jos on pahahenkinen niin saa sen toteutumaan.

      Muutenkin on ampuminenki tosi helppo tapa tappaa. ottaa vaan aseen, lataa ja paina laukaisimeen eikä tarvi sanoa mitään XD

      • näin on

        no kuten on jo tullu selväks ni avada kedavra on siis anteeksantamaton kirous, jotenka sitä ei nyt kuka tahansa velho tai noita rupee käyttelemään tostanoin, että "tapanpas tuon tuossa"- tyyliin :D siitähän kamalat tuomiot ja yleensä kuolonsyöjäthän käyttelee avadaa koska esim. vikassa kirjassa voldemort on täysin vallassa, joten ne ei saa mitään tuomiota. Ja myös kuten on tullut selväksi kuka tahansa ei pysty tekemään tätä loitsua. kuten ei sillon kun harry yritti kiduttaa bellatrixia ja bellatrix sanoi että sitä täytyy todella tarkoittaa, jonka harry tosin oivalsi myöhemmin. ja sekin on jo oivallettu että on niitä muitakin tapoja tappaa . mutta kyllä mun mielestä avada kedavra vaatii aikamoista murhanhimoa niinku esim toi aseella ampuminen. en mä nyt ainakaa pystyis tappamaa tosta noi vaa jotai toista tyylillä kuula kalloon vaikka ei tarviskaan sanoo mitää ja vois vaa painaa laukasinta. Ja mä nyt selitin ton avadan käyttelemisen noilla kuolonsyöjillä jnejnee. mutta tiiän et joku jaksais selittää pidemmänki stoorin siitä mut sanonpahan vaan että meneehänse noinkin ! =) kaikki me täällä jotain tiedetään kootaan tiedot yhtee ja hyödytää kaikki :Dd


      • näin on
        näin on kirjoitti:

        no kuten on jo tullu selväks ni avada kedavra on siis anteeksantamaton kirous, jotenka sitä ei nyt kuka tahansa velho tai noita rupee käyttelemään tostanoin, että "tapanpas tuon tuossa"- tyyliin :D siitähän kamalat tuomiot ja yleensä kuolonsyöjäthän käyttelee avadaa koska esim. vikassa kirjassa voldemort on täysin vallassa, joten ne ei saa mitään tuomiota. Ja myös kuten on tullut selväksi kuka tahansa ei pysty tekemään tätä loitsua. kuten ei sillon kun harry yritti kiduttaa bellatrixia ja bellatrix sanoi että sitä täytyy todella tarkoittaa, jonka harry tosin oivalsi myöhemmin. ja sekin on jo oivallettu että on niitä muitakin tapoja tappaa . mutta kyllä mun mielestä avada kedavra vaatii aikamoista murhanhimoa niinku esim toi aseella ampuminen. en mä nyt ainakaa pystyis tappamaa tosta noi vaa jotai toista tyylillä kuula kalloon vaikka ei tarviskaan sanoo mitää ja vois vaa painaa laukasinta. Ja mä nyt selitin ton avadan käyttelemisen noilla kuolonsyöjillä jnejnee. mutta tiiän et joku jaksais selittää pidemmänki stoorin siitä mut sanonpahan vaan että meneehänse noinkin ! =) kaikki me täällä jotain tiedetään kootaan tiedot yhtee ja hyödytää kaikki :Dd

        eli siis tossahan lukee että "siitähän kamalat tuomiot..." eli siis oikeasti se on että " siitähän SAA kamalat tuomiot" =)


      • 44it
        näin on kirjoitti:

        eli siis tossahan lukee että "siitähän kamalat tuomiot..." eli siis oikeasti se on että " siitähän SAA kamalat tuomiot" =)

        jos on hyväsydämminen ni ei voi tehdä kyseistä loitsua miten Molly Weasley sitten tappaa Bellatriksin


      • 44it kirjoitti:

        jos on hyväsydämminen ni ei voi tehdä kyseistä loitsua miten Molly Weasley sitten tappaa Bellatriksin

        Kirjassa ei mainittu mitä loitsua Molly käytti tai edes minkä värinen se oli. Kuitenkin aiemmin mainittiin, että Feeniksin Kiltalaiset olisivat valmiita käyttämään Avadaa tarvittaessa.

        Mainittiin myös, että Mollyn loitsu osui Bellatrixia suoraan sydämeen - eli aivan hyvin se olisi voinut olla jokin muukin loitsu.

        - Blue


      • Nenille Longbottom
        blue-tree kirjoitti:

        Kirjassa ei mainittu mitä loitsua Molly käytti tai edes minkä värinen se oli. Kuitenkin aiemmin mainittiin, että Feeniksin Kiltalaiset olisivat valmiita käyttämään Avadaa tarvittaessa.

        Mainittiin myös, että Mollyn loitsu osui Bellatrixia suoraan sydämeen - eli aivan hyvin se olisi voinut olla jokin muukin loitsu.

        - Blue

        Ensimmäiseen kysymykseen. avada Kedavra on vaikea loitsu sitä on pakko tahtoa nauttia siitä semmoista niitä voi väistää ja varjelum toimii.


      • Anonyymi
        Nenille Longbottom kirjoitti:

        Ensimmäiseen kysymykseen. avada Kedavra on vaikea loitsu sitä on pakko tahtoa nauttia siitä semmoista niitä voi väistää ja varjelum toimii.

        Varjelum ei toimi anteeksiantamattomiin kirouksiin.


    • NEVILLE LONGBOTTO,

      Se loitsu on vaikeaa pimeyden taikaa. täytyy nauttia siitä tahtoa toiselle menetyksen semmoista.

    • Nenille

      Ja vielä Sirius kuoli tainnutus taikaan..

    • Jossua

      Varjelum ei pysty estään sitä ja Sirius kuoli siihen kun se lensi sen holvikaaren läpi joka on todennäköisesti portti kuolemaan kun ne sanattomat ne tyypit siellä tutkii kuolemaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe