Laulan häissä, mutta minkä laulun?

Serena

Elikkäs, siskoni on menossa naimisiin ja he kihlattunsa kanssa pyysivät minua laulamaan häissään, kirkossa ja nyt on laulu ihan hakusessa.. Ainoat vaatimukset olivat että suomalainen ja tietysti aiheeseen sopiva..
Joten ehdotuksia tässä nyt pyydän.. :)

53

97800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MPee

      Meillä ystäväni lauloi kirkossa Romanssin. Kaunis, tilanteeseen sopiva kappale, joka on tuttu Leif Wagerin esittämän elokuvasta Katariina ja Munkkiniemen kreivi. :o)

    • Äänetön

      En nyt tietenkään voi muistaa sen biisin oikeeta nimeä mutta menee jotensakin näin: sua vain yli kaiken mä rakastan jne...
      Se on aikasta magee ja sopii kivasti myös kirkkoon!

      Liekö tämä just tuo Romanssi, tiedä en ma!

      • MPee

        Just se. :o)


    • Hyvä kappale..

      En tiedä kenen alkuperäisesti, mutta Tauski ainaskin esitää kauniisti kappaleen Sinä vain.

      • Ei missään nimessä!

        Ei hyvää päivää! Tai no, kuka mistäkin tykkää. Omat hääni olis pilalla, jos joku lurittelis mokoman biisin....


      • naimisiin2015

        Kylläpä sun häät menee pienestä pilalle...:D :D :D


    • fox69

      mun mielestä hyvä vaihtoehto ois pepe willbergin elämältä kaiken sain.. mä oon ainakin ite ajatellu sitä omiin häihini.. se menee et: mä elämältä kaiken sain, nyt kirkkoon sinut vien kun aamu koittaa. kaksin käymme tien ja kellot soittaa. lupaan sulle sen... mun mielestä ihan mahtava biisi..

      • uda

        sellanen ku häälaulu , sanat menee et "kotikirkkoon kun kellot jo kutsuvat , hääjuhlaa ne soittavat teille , isä siunaapi liittonne yhteisen kun te kuljette yhdessä rukoillen , toinen toistanne siunaten tiellä...


      • henksu_86
        uda kirjoitti:

        sellanen ku häälaulu , sanat menee et "kotikirkkoon kun kellot jo kutsuvat , hääjuhlaa ne soittavat teille , isä siunaapi liittonne yhteisen kun te kuljette yhdessä rukoillen , toinen toistanne siunaten tiellä...

        voisinko saaha tähän kotikirkkoon kun kellot jo kutsuvat häälauluun nuotit... ois kiirus...
        kiitos sulle joka jaksat vaivautua...:)
        ja hyvät joulut ja onnea vuodella 2006.


      • ripaa
        uda kirjoitti:

        sellanen ku häälaulu , sanat menee et "kotikirkkoon kun kellot jo kutsuvat , hääjuhlaa ne soittavat teille , isä siunaapi liittonne yhteisen kun te kuljette yhdessä rukoillen , toinen toistanne siunaten tiellä...

        hei voisitko laittaa mulle noi koko sanat? tarvitsisin nopeasti! kiitos!(:


      • poasjk
        henksu_86 kirjoitti:

        voisinko saaha tähän kotikirkkoon kun kellot jo kutsuvat häälauluun nuotit... ois kiirus...
        kiitos sulle joka jaksat vaivautua...:)
        ja hyvät joulut ja onnea vuodella 2006.

        saitko tohon nuotit, onko vielä tallessa ja mahdollista saada ne mailiin?


      • nicky85
        henksu_86 kirjoitti:

        voisinko saaha tähän kotikirkkoon kun kellot jo kutsuvat häälauluun nuotit... ois kiirus...
        kiitos sulle joka jaksat vaivautua...:)
        ja hyvät joulut ja onnea vuodella 2006.

        Hei!

        saitko nuotit kotikirkkoon nyt kellot ne kutsuvat...?
        jos ni olisiko mahdollista lähettää ne minullekin? ois hirvittävä tarve..:)


      • henksu86
        nicky85 kirjoitti:

        Hei!

        saitko nuotit kotikirkkoon nyt kellot ne kutsuvat...?
        jos ni olisiko mahdollista lähettää ne minullekin? ois hirvittävä tarve..:)

        meijan kanttori kirjotti ne nuotit ite.. et kylla semmonen versio loytyy, mutta en taija osata niita koneelle laittaa ja lahettaa...


    • Varpunen

      Itse lauloin Terhi Kokkosen ja sen miehen... Apua en muista nime kappaleen lupaus. Ja nää vuodet vaihtuu ja paikat muuttuu, mutta lupauksemme pitää edelleen!

    • Kesämorsian 2005

      Terve,

      Itse lauloin kappaleen "Nousee päivä, laskee päivä" hääparille kirkossa. Kappale on erittäin kaunis ja soi hyvin myös ilman säestystä. Kannattaa tosin käydä kirkossa ennen tilaisuutta kokeilemassa akustiikkaa, mutta se varmaan onnistuu harjoitusten yhteydessä.

      Kappaleen toinen (ja viimeinen) säkeistö on erityisen kaunis:

      "Millaisen neuvon voisin antaa,
      tietänsä vähän helpoittaa.
      Toisiltaan päivittäin he parhaat,
      neuvot saa.

      Tyyneltä molemmat nyt näyttää,
      niin kuin hääparin kuuluukin.
      Alle tuon katoksen myös
      tahtoisin"

      Sain erittäin paljon kiitosta kappaleesta. Siinä oli kyynel silmässä itse kullakin, itse sain hädin tuskin pidettä itseni kuosissa laulun loppuun asti. Hauskaa ollut katsoa myöhemmin häävideolta =)

      • yliesierikoisapulais

        Laulu on juutalaisten häihin, katos viittaa siihen.


    • Rakkaus On

      Löytyy vihkosesta "Viisi laulua raamatun sanoihin" Ottakaa huomioon kaikki kun valitsette kirkkoon lauluja ettei pappi&kanttori ole läheskään aina kanssanne samaa mieltä laulun sopivuudesta! Kandee tarkistaa ettei tule mielipahoja. Toinen kaunis laulu on "Siinä on Rakkaus", olikohan Esa Ruuttusen, ainakin kait levyttämä. En löydä nuottia tähän hätään. Kepeämpiä mutta ei liian maallisia on esim Merikannon Jo valkenee kaukainen ranta tai G.Malmstenin Auringon lapset. Näitä kyllä löytyy mm.
      http://kotisivu.mtv3.fi/haamusiikki/

    • kukka

      Mulla on iso kasa kotona kaikkia ihania häälauluja, mutta en muista kunnolla niitä sanoja "niitä on paljon":).. jos haluat niitä voin laittaa sähköpostina.. mun osoite on [email protected] p.s. ota yhteyttä jos kiinostaa:)

    • pera

      meidän hääbändi soittaa jokaikisissä häissä AC-DC:n kappaleen "Highway to Hell" (oikeasti!).
      Se on hääkappale jos mikä, laula se.

    • minä

      Romanssihan on sellanen"ikivihreä",ja tuo edellä jo mainittu"elämältä kaiken sain"on kuulunu kans monissa häissä.

      Itse olen ajatellu että jos vaan löydän laulajan omiin häihini kirkkoon,niin biisi olis"hymni rakkaudelle".(sinitaivas vaikka katoaa...)todella kaunis kappale varsinkin naisen laulamana!

    • Angel

      tilaisuuteen käy hiukan uskonnollisempi laulu, niin tässä olisi yksi.. tämä laulettiin siskoni häissä ja se oli todella kaunis.. en silloin tienyt kenen biisi.. eli pekka simojoen: Rakkaus on lahja Jumalan.

    • häälauleskelija

      Mielestäni aivan ihana biisi, joka sopii hyvin häihin on: Nuoruustango. Elokuvasta kreivi. Kannattaa katsoa..upea biisi..ihanat sanat!!

    • ansu

      Pepe Willbergin "Aamu": Kun silmäni mä auki saan ja sinut siinä nään mä ihan lähelläin. niin lämpimänä vasten oot sä minun kylkeäin. siihen mä jään , sä tuot niin hiljaa kätes kädellein ja sanot "kultasein mä näin tahdon olla vain". Suuri toivelaulukirja 2 ja sivu 200. mielestäni aivan sairaan ihana. Ja uusimmista tiettykin anna eriksonin kaikista kasvoista, tosin paremminkin juhlapaikalle ku kirkkoon, tai kun katsoit minuun. ja laura voutilaisen kaksi karttaa. kun katsoit minuun löytynee uusimmasta toivelaulukirjasta ja kaksi karttaa toivelaulukirjasta 16.

    • yksi vaan

      äitini serkun häissä lauloi janne tulkki auringon lapset on sukua äitini serkun miehelle.auringon lapset on todellla kaunis.kuten romanssi ja muitakin löytyy varmasti .

    • pelimanni

      Mikäli aiot kirkossa laulun luikahuttaa, niin
      varmista ko kirkolta (kanttorilta tai papilta)
      etukäteen mitä kirkossa saa esittää. Monesti olen
      itse törmännyt siihen että kirkossa kielletään esittämästä "iskelmiä", joihin kuulemma lukeutuu myös "nousee päivä, laskee päivä" ??? Käytäntö vaihtelee kirkoittain hyvinkin paljon.

    • Sopraano

      Lauluja häihin on tarjolla runsaasti, löytyy niin klassista kuin kevyempääkin. Kannattaa aina kysyä seurakunnalta, minkälainen musiikki sopii tilaisuuteen. Vihkiminen on kirkollinen tilaisuus ja musiikin tulee olla siihen sopivaa. Itse olen laulanut paljon häissä ja pitänyt häälaulukonserttejakin urkurin kanssa.
      Hyvin suosittuja ovat mm. Pekka Simojoen Rakkaus on lahja Jumalan tai vaikka Kulkekaa samaa matkaa. Petri Laaksoselta löytyy kauniit laulut Matkalaulu ja Rakkauden liekki. Kari Tikan Rakkaus on on suosittu, samoin Vesa Erkkilän Siinä on rakkaus. Jos ääntä riittää, kaikki Ave Mariat ovat ihania. Niitä löytyy mm. Schubertilta, Faurelta, Bach-Gounod:lta ja Caccinilta.
      Harri Viitanen sävelsi kauniin laulun veljensä haihin, se on nimeltään Rakkauden epistola.
      Oskar Merikannon tuotannossa on muutama hyvä häihin esitettävä laulu, kuten Onnelliset, Omenankukat, Miss' soutaen tuulessa ja Oi kiitos sä Luojani armollinen.
      Kaikkiin näihin löytyy nuotit, kysy kirjastosta tai vaikka seurakunnan kanttorilta, niillä on yleensä aika kokoelma lauluja varastossa. Ei muuta kuin treeni-iloa!

    • jsbp

      hei uda voisitko laittaa tuosta "kotikirkkoon kun kellot jo kutsuvat..." koko laulun sanat jos sulla on. :)

    • hattor

      Hyvä ystäväni lauloi äitinsä häissä Finlanders:n- Oikeesti. Aivan ihana laulu.

    • Häälaulu

      1. Kotikirkkoon nyt kellot ne kutsuvat,
      hääjuhlaa ne soittavat teille.
      Isä siunaapi liittonne yhteisen
      kun te kuljette uskossa rukoillen,
      toinen toistanne siunaten tiellä.

      2. Tänä päivänä äärellä alttarin
      Isä Taivaan on johtanut tienne.
      Nyt vierellä Rakkaimman seisoa saa,
      sydän sanoa "tahdon" nyt halajaa,
      teidän yhteinen tienne näin alkaa.

      3. Oi Jumala siunaa lastemme tie,
      ja matklla suojele heitä.
      Anna voimasi matkaan ja kilvoitukseen,
      ja kiinnitä katseensa autuuteen,
      Heidät armosi siivillä peitä.

      4. Hääjuhlassa ystävät rakkaat
      toivoo onnea, siunausta teille.
      Teidän edessä aukeaa elämä uus,
      Teidän kotinne täyttävi turvallisuus,
      kotialttari lahjana teillä.

      -Tapani Parviainen-

      • poasjk

        löytyisikö joltakin nuotteja ko.lauluun. jos voisi vaikka skannata ja laittaa sähköpostina tulemaan


      • marikki

        Olisikohan millään mahdollista saada nuotteja tähän lauluun? Olisi huippua jos saisin!! :)


      • marindadee

        Oliks sulla nuotteja tohon lauluun ois ihana laulaa kaverin häissä kun meinataan jotain laulaa mut en keksi mitään nuottia mikä tohon kävis... Voitko laittaa sähköpostiin jos sulla niitä nuotteja on??? Mahd. pian! [email protected] KIITOS!


    • opp

      Joo löytyiskö kyseisen laulun nuotteja. Tarvis pikaisesti meidän häihin.

    • muskarimamma

      Parin kuukauden varoitusajalla onnistuu luultavasti joltain lauluntekijältä laulun tilaaminen. Jää sitten vähn pidemmäksikin aikaa mieleen eikä ole ihan tusina-juttu. Tsekkaa vaikka semmoset ihmiset kuin Samuli Koivulahti tai Marja-Leena Kallatsen.

      • Laulun tilannut.

        www.laululahjaksi.suntuubi.com

        Sivustolta voi tilata lauluja joka lähtöön, siellä on kuunneltavana näytepätkiä muutamista tilaustöistä, sekä sanoituksia luettavaksi. Ehdottomasti tutustumisen arvoinen sivusto!!


    • :)))))

      Parivuotta sitten mietin myös mitä laulaisin tyttäreni häissä. Päädyin Paula Koivuniemen harvemmin laulettuun biisiin. Kappaleen nimeä en enää muista, mutta se alkaa: Se on rakkautta oikeaa, kun yhteen liitytään...jne.

      Miten muuten Serena, onkohan viestisi jo vanhahko? Päivätty näköjään 8.3.2004:)

      • 18+17

        TT Purontaka:n biisi jossa lauletaan "ei kukaan muu sua voisi koskaan korvata, ei voisi toista olla yhtä rakasta. Kuin vahan painettu leima, säilyt sydämeni muistissa. Ei kukaan muu mua vois näin pitää hyvänä, ei voisi rakastaa ja olla ystävä. Et ole ensimmäinen tiedät sen, olet Oikea ja Viimeinen.." Biisin nimi taitaa olla "ei kukaan muu".


    • Urkujen takaa

      Siviilivihkimiseen ja hääjuhlaan sopii loistavasti nuo kevyemmät ja ns. maalliset biisit. MUTTA; jos vihkiminen tapahtuu kirkossa niin silloin mennään kirkkokäsikirjan mukaan ja se määrää, että musiikin on sovittava tilaisuuden jumalanpalvelusluonteeseen.

      Omassa srk:ssani kirkkovihkimisessä soi laulettuna vain hengellinen musiikki. Tästä ei livetä mihinkään suuntaan. Laulun sanoissa on oltava kristillinen katsantokanta. Nuo iskelmien sanoitukset eivät ole sitä. Vaikka moni laulu onkin erittäin kaunis, se ei "sovi" kirkkoon koska laulusta on Jumala jäänyt kokonaan pois. Kirkkovihkimisessä on kyse muustakin kuin ihmisten välisestä rakkaudesta!

    • jvg

      laula pienissä häissä jvg feat märkäsimo suomen viralinen kesähitti paras hää laulu koskaan

    • matildaaa

      onko tuohon kotikirkkon kun kellot jo soivat lauluun edelleenkään tehty nuotteja tai voiko sitä missään kuunnella?

    • verso89

      Lauloin siskoni häissä Joel Hallikaisen: Luoja yhdestä kaksi loi. Jälkeenpäin häävieraat tulivat sanomaan, kuinka koskettava kappalevalinta oli. Siskonikin kyynelehti alttarilla. Se on kaunis kappale, jos tykkää hengellisemmästä musiikista.

    • häät vuosi sitten

      rakkaus on lahja Jumalan on kaunis laulu, ja pekka simojoen tekemä.

      • JossuS1986

        Janne raappanan kaksi onnellista :)


    • levanterin tytär

      Laula se laulu, jossa kerrotaan Levanterin ISOSTA kyrvästä.

      Levanteri kyseli sen panemisen hintaa,
      emäntä se siveli vaan vitttunsa pintaa
      jne.

      Tosi hyvä biisi!

    • häissä laulanut

      Tässäpä ehdotuksia hää biiseiksi teile, jotka niitä haette.

      Kaksi onnellista lasta auringon
      Hymni rakkaudelle
      Aamu, Kun silmäni mä auki saan ( P.Wilberg )
      Rakastan sua ( Tauski )
      Romanssi ( sua vain yli kaiken mä rakastan )

    • hbhu

      valitse hyvä laulu

    • earplugs for free

      säästä vieraita, älä laula

    • Sara*

      Moni kirkko kieltää "Romanssin" laulamisen, koska siinä lauletaan "Sua vain yli kaiken mä rakastan" ja kirkon mielestä mitään ei voi rakastaa enemmän kuin Jumalaa. Toki joissain kirkoissa voi olla erilainen kanta. Kaunis laulu silti laulettavaksi esimerkiksi juuri hääjuhlaan :)

    • pastorikas
    • häähäähäähäät
    • Avuliasss
    • Hymiö

      Tuo "Kotikirkkoon nyt kellot jo kutsuvat" on virsi, mutta sopisi hyvin häihin. Pikku vinkki vaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe