Nanak rules

esisikhi

Mistä saisi tietoja (luotettavia) sikhiläisyydestä ja sikhien pyhiä kirjoituksia suomeksi?

11

2881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sikhi

Suomen kielistä tietoja sikhilöisyydestä ei juuri löydy! En itse ole etsinnästä huolimatta löytänyt tämmöisiä sivuja.
      Parhaimmat englannin kieliset sivut ovat www.sikhs.org ; http://www.sacred-texts.com/skh/tsr1/tsr121.htm ja tästä eteenpäin. Japji on tiedoksesi sikhien eräänlainen uskontunnustus, joka resitoidaan joka aamu eräiden muiden hymnien mukana.
      Jos haluat keskustella sikhiläisyydestä, vertailla kokemuksia tai yksinkertaisesti kysyä jotain minun sähköposti on ylhäällä osoitteissa.

• "liisa ihmemaassa"

Luin sattumalta viestinne sikheistä, kun olin etsimässä juuri ko. uskonnosta ja yleensäkin heidän kulttuurista tietoa. Haluaisin kysellä muutamia kysymyksiä sähköpostitse, jos sinulla olisi aikaa vastata! En osannut nyt tähän hätään etsiä sinun osoitetta sieltä mistä ilmoitit sen löytyvän..
        Ole ystävällinen ja vastaa, tarvitsen kipeästi tietoa.

• Michelle
        "liisa ihmemaassa" kirjoitti:

Luin sattumalta viestinne sikheistä, kun olin etsimässä juuri ko. uskonnosta ja yleensäkin heidän kulttuurista tietoa. Haluaisin kysellä muutamia kysymyksiä sähköpostitse, jos sinulla olisi aikaa vastata! En osannut nyt tähän hätään etsiä sinun osoitetta sieltä mistä ilmoitit sen löytyvän..
        Ole ystävällinen ja vastaa, tarvitsen kipeästi tietoa.

Olen älyttömän kiinnostunut Sikhien kulttuurista ja uskonnosta, ja haluan mahdollisimman paljon tietoa.. Haluan myös oppia puhumaan Punjabin kieltä joten mistä saaan kirjat tällaiseen tai missä voisin kieltä opiskella? Jos joku tietää Sikhien kulttuurista ja uskonnosta niin toivon että jaatte minulle tietojanne vaikka sähköpostitse ja siis jos joku myös tietää missä voin opiskella punjabin kieltä niin ilmoittakkaa minulle..

• Maija
        Michelle kirjoitti:

Olen älyttömän kiinnostunut Sikhien kulttuurista ja uskonnosta, ja haluan mahdollisimman paljon tietoa.. Haluan myös oppia puhumaan Punjabin kieltä joten mistä saaan kirjat tällaiseen tai missä voisin kieltä opiskella? Jos joku tietää Sikhien kulttuurista ja uskonnosta niin toivon että jaatte minulle tietojanne vaikka sähköpostitse ja siis jos joku myös tietää missä voin opiskella punjabin kieltä niin ilmoittakkaa minulle..

Olen myös kiinnostunut sikhien kulttuurista ja Punjabista sekä sen kielestä. Olen jo pitkään halunnut oppia kieltä, mutta niitä sanakirjoja ei oikein kunnollisia ole edes englanniksi, saati suomeksi. Yritin jopa saada s-postiyhteyttä sikhien järjestöön Englantiin mutta laihoin tuloksin..
        Eli jos Michelle löydät jotain asiaa auttavaa niin voitko ystävällisesti infota siitä myös minulle? Kiitos!

• Tuleva Mrs Singh
        Maija kirjoitti:

Olen myös kiinnostunut sikhien kulttuurista ja Punjabista sekä sen kielestä. Olen jo pitkään halunnut oppia kieltä, mutta niitä sanakirjoja ei oikein kunnollisia ole edes englanniksi, saati suomeksi. Yritin jopa saada s-postiyhteyttä sikhien järjestöön Englantiin mutta laihoin tuloksin..
        Eli jos Michelle löydät jotain asiaa auttavaa niin voitko ystävällisesti infota siitä myös minulle? Kiitos!

Parin kuukauden paasta menen sikhin kanssa naimisiin Lontoossa ja olen vuosien varrella tarvinut ohjeita ja oppeja ko uskonnosta, kulttuurista ja arkipaivan elamasta.Paras apu mulle on ollut nettisivut www.sikhs.org (englanniksi). Sivuilta loytyy myos apua aakkosten ja kielen opettelussa!

• wanna be - mrs singh
        Tuleva Mrs Singh kirjoitti:

Parin kuukauden paasta menen sikhin kanssa naimisiin Lontoossa ja olen vuosien varrella tarvinut ohjeita ja oppeja ko uskonnosta, kulttuurista ja arkipaivan elamasta.Paras apu mulle on ollut nettisivut www.sikhs.org (englanniksi). Sivuilta loytyy myos apua aakkosten ja kielen opettelussa!

Hei!
        Olisi todella mukava vaihtaa ajatuksia ko.aiheesta. Olen itsekin seurustellut neljättä vuotta sikhi-miehen kanssa, kuten voi arvata. Olisitko kiinnostunut kirjoittamaan minulle takaisin, jos kirjoitan sinulle? Olen kaivannut juttuseuraa, joka ymmärtää edes osittain mistä puhun.. :) Kiitos ainakin osoitteesta!

• Tuleva Mrs Singh
        wanna be - mrs singh kirjoitti:

Hei!
        Olisi todella mukava vaihtaa ajatuksia ko.aiheesta. Olen itsekin seurustellut neljättä vuotta sikhi-miehen kanssa, kuten voi arvata. Olisitko kiinnostunut kirjoittamaan minulle takaisin, jos kirjoitan sinulle? Olen kaivannut juttuseuraa, joka ymmärtää edes osittain mistä puhun.. :) Kiitos ainakin osoitteesta!

Hei - tottakai vastaan, on itsellakin ollut hetkittain juttuseuran puutetta tasta aiheesta. En ole varma miten tama kirjoittelu toimii, en haluaisi laittaa tahan omaa sahkopostiosoitettani kaikille nahtavaksi....??
        Mukavaa viikonloppua ja kuulumisiin!

• wanna be mrs Singh
        Tuleva Mrs Singh kirjoitti:

Hei - tottakai vastaan, on itsellakin ollut hetkittain juttuseuran puutetta tasta aiheesta. En ole varma miten tama kirjoittelu toimii, en haluaisi laittaa tahan omaa sahkopostiosoitettani kaikille nahtavaksi....??
        Mukavaa viikonloppua ja kuulumisiin!

Hei onpa kiva juttu! Mutta tosiaan en tiedä, miten ne osoitteet voisi vaihtaa turvallisesti. Yritin etsiä apua näiltä sivuilta mutta en kyllä löytänyt enkä viitsi soittaa mihinkään palvelunumeroonkaan. Voisikohan mahdollisesti joku kertoa, joka lukee näitä viestejä?
        Osoitetta odotellessa..

• sikhi juttuja
        wanna be mrs Singh kirjoitti:

Hei onpa kiva juttu! Mutta tosiaan en tiedä, miten ne osoitteet voisi vaihtaa turvallisesti. Yritin etsiä apua näiltä sivuilta mutta en kyllä löytänyt enkä viitsi soittaa mihinkään palvelunumeroonkaan. Voisikohan mahdollisesti joku kertoa, joka lukee näitä viestejä?
        Osoitetta odotellessa..

Heippa... paatin avata itselleni uuden sahkopostin ja ottaa riskin siina, etta laitan tahan "tiedot"... avasin sen naiden sivujen sahkopostina ja nimen tunnusosa on 'rouva' sen maan kielella missa asun ja tuleva "sukunimeni". toivottavasti tama ei aiheuta ongelmia sivujen kaytossa tai yhteydenotossa... :)
        kuulumisiin...

• epätoivoiset
        Maija kirjoitti:

Heipparallaa.Voisko joku kertoo mitä ne oikee syö,ku oon tekemässä ryhmätyötä niitten syömisistä.
        ps.vastattkaa 15.ssa minuutissa

• ferb

Tunnen erään naisen, jolla on hiukset maahan asti. Hän on kietonut hiuksensa huviin turbaaniksi, eikä näytä niitä muille kuin perheelleen. Onko henkilö sikhiläinen, vai ihan muuten vaan omalaatuinen? Hän polttaa tupakkaa, joten en usko sikhiläisyttä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3690
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1934
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1224
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      988
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe