Eroon kaverista?

Hannuh675

Mulla on yks kaveri, johon tutustuin pari vuotta sitten ja ystävystyimmekin melko nopeasti. Kävimmekin melko paljon ajelemassa, elokuvissa, syömässä yms. (tietysti pelkässä kaverimielessä)

Noh, tätä aikaa kesti muutama kuukausi, jonka jälkeen tietyt asiat alkoivat muuttua. En tiedä muutuinko minä vai muuttuiko hän, mutta kaveruutemme alkoi muuttua. En oikein enää viihtynyt hänen seurassaan. Syitä tähän oli monia, esim. minua alkoi ärsyttää hänen kiinnostuksen kohteensa (politiikka ja historia) sekä hänen puhumansa kirjakieli, kuten myös hänen jatkuva valittaminen minulle hänen "ongelmistaan", jotka olivat tietty hänelle suuria, mutta minulle ei niin kovin suuria.

Asiaa mutkisti lisää kavereiltani kuulemani kommentit kyseisestä kaverista ja omien vanhojen kavereideni minua kohtaan osoittama karttaminen, koska kuljin ko. henkilön kanssa. Lisäksi minua alettiin leimaamaan kaverin mukaan ja minua alkoi suoranaisesti nolottaa kaverin kanssa liikkuminen. Tämä oli ja on tietysti todella ikävää.

Päätin reilu vuosi takaperin ottaa hieman etäisyyttä kaveriin ja olla kuitenkin väleissä ja jutella silloin tällöin. Ajattelin kuitenkin olla vapaa-aikanani enemmän vanhojen kavereideni kanssa ja jatkaa "entistä elämääni".

Hän ei tuntunut ymmärtävän vihjailujani ja yllättäviä menojani, jotka ilmaantuivat aina kun hän ehdotti jotain tapaamista. Reilu puoli vuotta sitten ko henkilö alkoi ärsyttää minua totaalisesti. Jatkuvat yhteydenottopyynnöt ja valituspuhelut siitä, ettei minulla ole koskaan aikaa, enkä ota häneen yhteyttä.

Pari kuukautta olen jättänyt vastaamatta hänen puheluihinsa enkä ole ollut omasta tahdostani missään yhteydessä häneen. Silti, joka viikko saan puheluita häneltä. Lähes joka viikko näen hänet jossain ja hän alkaa valittamaan minulle, että kun en koskaan pääse minnekään, enkä koskaan itse ota yhteyttä. Lisäksi hän on alkanut ehdotella erilaisia viikonloppuretkiä ja mökkeilyiltoja. Vanhan kaveripiirin kesken ja lähes kaikkien hänen tuntevien kesken hän on yleinen vitsi.

Mitä minun siis pitäisi tehdä? Tiedän, että vaikutan sydämmettömältä, kun olen "hylkäämässä" kaveria. En vain yksinkertaisesti jaksa kaveria ja hänellä on muitakin kavereita, kuten minullakin. Olemme erilaisia emmekä ole olleet kunnon tekemisissä pitkiin aikoihin. Hän ei silti tajua vähentää yhteydenottoja? Pitäisikö minun sanoa kaverille suoraan? En haluaisi tehdä sitä, koska voisin olla hänen kanssaan kuitenkin väleissä ja jutella joskus tms, mutta en viettää vapaa-aikaani hänen kanssaan. Auttakaa joku, jolla on samantapaista kokemusta, sillä tämä tilanne raastaa minuakin!

11

1412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aliasnro1

Kirjoittamasi perusteella hän käyttää sinua "vessana" jolle kantaa sontakuormansa. Kysy itseltäsi välittääkö hän sinusta ja kysyykö hän sinun vointiasi tai mielipiteitäsi.
      Mikäli ei niin taidat tietää mitä tehdä.
      Älä huolehdi hänestä, hän löytää kyllä toisen "uhrin".

• että pitää

vuosia yrittää vältellä ja keksiä tekosyitä sen sijaan, että kerran sanois suoraan...

• on ollu

täsmälleen sama ongelma !!!! mut onneks nyt me mennää eri kouluihin eikä tuu enää oltuu nii paljoo sen kanssa... Se ei oo ihan noin perässä roikkuja, mutta tiedän siis tunteen!!!!

• on just

kuin minä :(. Politiikasta ja historiasta kiinnostunut. Ja minulla on kaveri joka on alkanut vältellä minua koska yhteisö kokee minut "huonona". Hän ei myöskään ole vastannut soittoihini olen ehdottanut hänelle kivoja tapaamisia esim. mökkeilyä. Ennen kävin hänen kanssaan syömässä, elokuvissa ja pyöräilemässä. Itse kuvitelin, että kaverillani olisi ollut voimaa vastustaa yhteisän painostusta, mutta hän ei sitä kestänyt.

• agasgaG

Sano sun kaverille että "mä oon homo ja mä rakastan sua" eiköhän se sitten lähe.

• sdfsd
        agasgaG kirjoitti:

Sano sun kaverille että "mä oon homo ja mä rakastan sua" eiköhän se sitten lähe.

Se on kyllä tosi ärsyttävää, kun joku roikkuu koko ajan niskassa ja tunkee seuraan, vaikka kuinka selvästi yrittää näyttää, että ei halua kyseistä ihmistä lähelleen.

• Sanokaa suoraan jos seura ei kiinnosta. Kaikkien elämä tulee mukavammaksi. Eräs ystäväni alkoi puhua minusta pahaa ja ei halunnut nähdä minua, mutta silti leikki kaveria ja kun kaikki paska tuli niskaan, se sattui. Mieluumin olisin kuullut suoraan ettei hän pidä enää ystävänään ja vihaa.

• :S :S

On minullakin sellainen kaveri, mutta minä en pidä häntä kaverina, vain tuttavana. Hän taas taitaa pitää minua ystävänää, mutten ole ;S

• O.T.

Mullakin on just toi sama ongelma. Ehkä vaan vielä vähän pahempi. Ollaan nimittäin samalla luokalla, ja se roikkuu mun ja mun kavereitten perässä koko ajan. Kaikkia meitä ärsyttää sen käytös. Se ei edes puhu kunnolla, vaan änkyttää silleen hiljaa ja epäselvästi. Me haluttais päästä siitä eroon loukkaamatta sitä kuitenkaan. Ymmärrätte varmaan..

• ootte säälittäviä

eiköhän ainut syy miksi haluat "kaveristasi" eroon ole se, että se ei halua osallistua teidän viikonloppujuominkeihin. toisin sanoen "kaverisi" on ainut fiksu nuori, joka osaa pitää hauskaa ilman känniteini-idiotismia!

• kadookdakoadokadko

Mikään ei loukkaa niin paljoa, kun tollainen. Sanoisit vain suoraan. Tai kirjoita hänelle kirje, jossa selittelet jne, jos pokkasi ei riitä päin naamaa sanomaan.

Mutta sano kuitenkin, äläkä pidä tuollaista törkeää välttelyä yllä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1559
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1212
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1202
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe